|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
FELUNEK - Pytanie o opony
Scigany - 2005-06-22, 22:01 Temat postu: Pytanie o opony Przedwczoraj zakupilem na allegro felgi z oponami, mialy one poczatkowo zalozone oponki 195/45/R15, ale mam standardowe zawieszenie i chcialem cos o wyzszym profilu, wiec dzisiaj dostalem kola i mam na nich oponki 195/65/R15 , jutro bede zakladal, jak myslicie nie bedzie mi tarlo ? nie za duzy balon ? felgi maja ET 12
Menel - 2005-06-22, 22:33
o boshe dlaczego chcesz rezygnowac z tak super profilu ?
a te balony (dobrze to napisales..balony !) napewno beda ci trzec o rant
y nadkola przet to niskie et.
nawet przy et 15 195/55 czasami mi tarlo...no chyba ze masz terenowy zawias i odleglosc miedzy opona a rantem to dwie piesci
pzdr
Gixer - 2005-06-22, 22:39
Ja mam seryjne zawieszenie i na 195/60-15 nic nie trze a gdy mialem zimowe w rozmiarze 195/65-15 to bardzo delikatnie ocieraly z przodu o nadkola wiec mozna bylo normalnie jezdzic.
Zaleta jest to ze tak szybko sie felgi nie skrzywi
duchPW - 2005-06-22, 22:58
ja też mam 195/60/15 i nie trze mimo, że mam delikatnie niżej niż seria, więc menello nie przesadzaj
henry - 2005-06-22, 23:02 Temat postu: Dobór opon O wszystkim decyduje szerokość felgi i ET , oraz to w jakim modelu będą załozone takie opony.A wiec troche wiecej danych by sie przydalo
Scigany - 2005-06-22, 23:15
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=54695990
te felgi a w aucie takim jak mam w podpisie E30 1.8 m40 , standardowe zawieszenie z okropnie duzym przeswitem miedzy rantem a opona
Menel - 2005-06-23, 00:35
ale pioter doczytaj moj post do konca..
pisalem ze alu z taaaakimi balonami i et 12 nie wejdzie do e30tki..
chyba ze wejdzie ale jazda tylko prosto i kaput..
i jeszcze jedno..jak zapakuje 4 osoby na poklad za takim et12 i balonami to mur beton sfont spalonej gumy przez tarcie o ranty
ty u siebie masz et 25 wiec duuuuza roznica
pzdr
ps. do sciganego
wiem ze super odnawiasz aluski wiec nie zmieniaj opon i zakladaj takie jak sa tylko doprowadz alu do porzadku...wiesz o co chodzi
Scigany - 2005-06-23, 07:19
no wlasnie ostatnio te same felgi firmy king doprowadzilem do takiego stanu http://www.starnet.gliwic...20renowacja.jpg
korzuch - 2005-06-23, 07:32
yo!
Piękne dzieło
pozdro
Łukasz - 2005-06-23, 09:01
Mam 195/60/15 na alu BBSach seryjnych i jest dobrze, nie jest to jeszcze balon, choć niektórzy tak by go nazwali, ale mam seryjny zawias, więc mieści sie prawie wszystko....
Scigany - 2005-06-23, 09:37
obciera z przodu przy skrecie , ale minimalnie, tyl mnie bardziej martwi, bo opona nachodzi na nadkole, i przy pasazerach z tylu bedzie cielo blotniki. Jutro jade na podmianke opon, jakie proponujecie do takiego ET12 jaki profil opony
--==maly==-- - 2005-06-23, 11:18
Myśle,że najlepsze będą 195/50/15 przy 55 będzie raczej tarło a najlepiej załóż te co były na przód nisze a na tył te na 50 i będzie ok.
P.S. Wrzóc fote na tych felgach i jak masz na tych wypolerowanych ciekawi mnie jak e30 na czymś takim wygląda.
Pawel-e30 - 2005-06-23, 16:52
menel i henry pisze o ET a wy swoje
sprawdzcie najpierw odsadzenie felgi ET i zrozumiecie o co chodzi
Menel - 2005-06-23, 21:51
no wlasnie..
pioter i lukasz macie standartowe et w e30tkach wiec 25 i jest to wyposrodkowane et.
np nizszego niz et12 jeszcze nie spotkalem w e30.oponka bedzie ladnie z felga na rowni z rantem a nawet 1-2 mm za obrysem..
przednio-napedowki maja przewaznie wysokie et 35-45 .felga chowa sie wtedy zbyt mocno do srodka i beznadziejnie to wyglada.
sigany zostaw w spokoju te oponki na tych alusach bo pojade tam do ciebie i ....
Scigany - 2005-06-23, 22:19
problem jest w tym, ze ja te felgi juz dostalem na tych oponach 195/65, bylem pewien ze koles mi troche nizszy profil da, ale przywalil takim. Tamte 195/45 zdjal. Zastanawiam sie teraz, czy nie odeslac z gliwic do legnicy spowrotem te felgi , zeby mi zalozyl jakies 195/50 , albo 205/50 , tylko ze patrzac na te felgi to ich obrys konczy sie idealnie z rantem blotnika i teraz bym musial zalozyc jakas wezsza opone aby sie ona troch "wciagnela" do srodka, jak to germani robia na szerokich felach, wtedy kat zagiecia opony rownal by sie z katem zagiecia nadkola i by nie obcieralo. Samo zalozenie opony 195/50 spowoduje tylko powiekszenie dziury miedzy nadkolem a kolem, i chyba bedzie to paskudnie wygladac. Musialbym zawias obnizyc, ale mam z tego powodu same przykre wspomnienia, bo mialem kiedys progresywne zawieszenie w aucie i prawie po asfalcie szuralem, ( przez progi zwalniajace ledwo przejezdzalem haczac pokolei miska, wahaczami, mocowaniem wydechu i wydechem koncowym ) chcialbym moje autko utrzymac w oryginale z jakimis polerowanymi ladnymi felgami na szprychach. Czy ktos juz jezdzil na takim ET ? jutro zarzuce foty jak to wyglada u mnie
Scigany - 2005-06-23, 22:25
widzial ktos kiedys te felgi na beemce ? http://allegro.pl/show_item.php?item=55426596 oczywiscie paskudnie wygladaja, ale wszystko sie da wypieknic, interesuje mnie tylko czy ktos widzial felgi exip na beemce, bo w innych autach paskudnie sie prezentowal, ale w przednionapedowkach zazwyczaj szprychy cienko wychodza
Bruner - 2005-06-23, 22:28
Po Tczewie jezdzi E32 na podobnych felach, wyglada calkiem calkiem. Mi sie podoba.
--==maly==-- - 2005-06-23, 22:40
Też patrzyłem ne te felgi mają fajniutki rant. Widziałem takie coś wypolerowane w kadecie to nie najgorzej wyglądało ale w bmw nie wiem pomimo takiego rantu et 25 a to do bmki może być za dużo im mniejsze tym ładniej wygląda
Menel - 2005-06-23, 23:00
scigany w koncu wyjasniles dlaczego tak sie uparles na te balony ale jezeli dobrze cie zrozumialem to ten sprzedawca zrobil cie w balona
w ogloszeniu bylo napisane o innych gumach a przyslal na innych..
na tych exipach sporo e30 jezdzi po w-wie i sredno mi sie widza..
roznica bedzie dopiero jak te exipy zrobisz na blysk tj pokazywales mi swoje dziela
ale zostaw poprzednie bo maja super et...
Scigany - 2005-06-23, 23:15
nie nie, ja sobie zazyczylem jakis wyzszy profil niz 45, pozatym nie wiem co koles zrobil, bo mial mi wyslac za pobraniem, ojca w kase uzbroilem jak bylem w pracy, przyjezdzam, i pytam ...
- są fele ?
- są
- ile placiles ?
- nic
- jak to nic
- no nic, kurier przyjechal , wypakowal co mial wypakowac i pojechal, kasy nie chcial.
Fele mialy byc za pobraniem. Cos im sie pomylilo chyba w natloku zadan
No i teraz mu je chyba odesle na wymiane opon, bo widze, ze ma mase opon w ofercie.
A szprychy i ranty wypoleruje na lustro cos a'la moje stare bbski http://www.starnet.gliwice.pl/~scigany/bbs/13.jpg
Scigany - 2005-06-24, 08:37
Łukasz - 2005-06-24, 08:44
Może nie jest to naleśnik, ale w oczy nie razi
Scigany - 2005-06-27, 19:23
jutro jade zalozyc fuldy 205/50 . mam nadzieje, ze teraz bedzie ok. Ma ktos taki profil zalozony na standardowym zawieszeniu ? jak to wyglada ?
kicha - 2005-06-27, 22:44
Scigany zaloz 205/55 gdyz takie powinny byc oponki na feldze 15' aby wszystko sie zgadzalo co do fabryki . Jesli fabrycznie sa 175/70/14 bodajze to jak sprawdzalem w kalkulatorze opon to wlasnie odpowiednim rozmiarem do fabrycznego przy szerokosci 205 jest profil 55 na feldze 15'. Ja mam takie przy standardowej zawieszce i jest wszystko wporzadku ( chociaz nie jechalem jeszcze z pelnym obciazeniem ale raczej nic nie powinno dobijac ,aczkolwiek ty masz ET bodajze 12 a ja 24 wiec moze u ciebie byc inaczej )
Bruner - 2005-06-27, 22:49
Ja mam 205/55R15 na seryjnym zawiasie, ET=24. Wyglada ok, nic nie dobija ani nie ociera.
kicha napisał/a: | Scigany zaloz 205/55 gdyz takie powinny byc oponki na feldze 15' aby wszystko sie zgadzalo co do fabryki . Jesli fabrycznie sa 175/70/14 bodajze to jak sprawdzalem w kalkulatorze opon to wlasnie odpowiednim rozmiarem do fabrycznego przy szerokosci 205 jest profil 55 na feldze 15' |
Dokladnie, jak chcesz sie trzymac fabryki to na slupku od strony kierowcy jest tabliczka i to jest najwiekszy rozmiar.
duchPW - 2005-06-27, 22:52
Scigany napisał/a: | jutro jade zalozyc fuldy 205/50 . mam nadzieje, ze teraz bedzie ok. Ma ktos taki profil zalozony na standardowym zawieszeniu ? jak to wyglada ? |
Scigany - 2005-06-28, 07:44
chetnie bym zalozyl 205/55, ale u zadnego z handlarzy opon nie znalazlem takiego profilu, troche rzadki profil. Mysle, ze przy ET12 profil 50 bedzie ok. Jak bedzie za duza luka, to obnize autko troche
Scigany - 2005-06-28, 07:46
jakie sprezynki proponujecie, ktore nie beda twarde jak kamien, troche chcialbym obnizyc auto. Czy moge krotsze sprezyny zastosowac ze standardowymi amorami ?
Łukasz - 2005-06-28, 08:23
Źle, Źle, Źle, nie zakładaj 205/50 bo będzie i głupio wygladało i będą przekłamania
Scigany - 2005-06-28, 08:56
no to mam dylemat jedni mi polecali abym zalozyl 205/50 bo 50 procentowo do 205 bedzie wygladalo jak 195/55 . Teraz nie wiem gdzie opon szukac
Łukasz - 2005-06-28, 08:58
u wulkanizatorów, rzadkie, fakt, ale może znajdziesz, jeśli nie zalezy Ci na wyglądzie - to na felgę '15 kup 195/60/15, ja takie założyłem i naprawdę nie jest najgorzej.
Scigany - 2005-06-28, 09:08
pojezdze jeszcze po gliwicach i okolicach i moze cos wymóżdże
Scigany - 2005-06-28, 13:21
dobra, mam juz zalozone oponki 205/55 , za 350zl komplet znalazlem. Jednak dalej mi obciera z tylu, nie wiem dlaczego, ale nadkole z tylu jest dziwnie wyprofilowane, od polowy wewnetrzny rant jest zagiety do gory i idealnie sie komponuje z opona, a do polowy jest prosty do srodka i ta krawedz trze na dziurach, bede to musial chyba potraktowac mlotkiem gumowym i wygiac do gory jak reszta lotnika, nie wiem czy u was tez to tak wyglada. Bez sensu jest to troche zrobione.
p.s. na zdjeciu jeszcze mam stare 195/65
Jacek E30 - 2005-06-28, 14:20
195/65 R15 to standardowy rozmiar do E36, a do E30 jezeli chodzi o 15" to 195/55, 205/50 albo 205/55 bądż 225/50.
P.S. O oponach i felgach wiem prawie wszystko .
Bruner - 2005-06-28, 14:42
Jacek K. E30 325i napisał/a: | 195/65 R15 to standardowy rozmiar do E36, a do E30 jezeli chodzi o 15" to 195/55, 205/50 albo 205/55 bądż 225/50. |
Nie wiem skad wziales te rozmiary, ale na pewno nie jest to standard dla E30.
Standard to:
205/55R15
174/70R14
195/60R14
195/65R14
TD200/60R365
Z roznymi indeksami predkosci i nosnosci.
Jacek K. E30 325i napisał/a: | P.S. O oponach i felgach wiem prawie wszystko . |
Jesli chodzi o E30, to chyba jednak nie wszystko
Menel - 2005-06-28, 23:55
jak juz sie przekomarzacie to : A NIE MOWILEM wspomnialem wczesniej ze profil 60 to baaalon ,tym bardziej takie jak na zdjeciu "65"..
jak to wyglada? jak rekin...
maxymalnie wejdzie 205/50/15 ale dla bezpieczenstwa zalozylbym 195/55..
mialem na alu MIM et 13 zalozone oponki 205/55/15 i czasami tarlo ..sprezyny czerwone H&R
w ogole jak dla mnie stracila ta felga uroku..wczesniej na 195/45/15 wygladala ladnie(do poprawek dla specjalisty od polerki-sciganego ) i bedzie super ala klasyk
a teraz to pomylka...
pzdr
nie podginaj sam blotnikow bo masz ladna blache i mozesz tylko zwalic robote..wda sie rdza i po jablkach.
bloto - 2005-06-29, 00:02
Nie chciałbym sie "przekomarzać" ale ja mam 205/55/R15 i nic nie trze
fakt ze et 25 chyba
Bruner - 2005-06-29, 01:22
Cytat: | maxymalnie wejdzie 205/50/15 ale dla bezpieczenstwa zalozylbym 195/55.. |
Ja rowniez nie chcialbym sie przekomazac, ale rozmiar 205/55R15 jest zalecany przez fabryke - spojz sobie na tabliczke na slupku od strony kierowcy. Wiec nic nie ma prawa trzec - i nie trze. Wiem, bo sam mam zalozone takie opony. Chyba ze zalozysz felgi z jakims kosmicznym ET. Na standardowych 15x7,5" ET 24 wszystko jest git.
Menel - 2005-06-29, 05:25
ale bruner my caly czas mowimy o alusach z et 12 lub 13 a jest to spooora roznica miedzy et fabrycznym e30tek czyli 25...
korzuch - 2005-06-29, 06:21
yo!
Mam ET12 i lacze 195/50/15 i trze zadałem 2 gumy miedzy spreżyny i tak niedobija
pozdro
Scigany - 2005-06-29, 07:41
blotniki podgialem, i nalozylem 2 warstwy podkladu dla zabezpieczenia, narazie nic nie trze, nawet na dziurach. Felgi musze dac do wypiaskowania a pozniej polerka. Wie ktos gdzie w okolicach slaska piaskuja felgi ? chcialbym to na miejscu miec zalatwione, bo niektorzy sie oglaszaja, ale wysylaja te felgi gdzies w polske i to nawet 2 tyg trwa
Scigany - 2005-07-01, 17:42
heh, dzisiaj na miejscu zalatwilem piaskowanie felg i to nie daleko mnie w Bumarze, tam gdzie czolgi produkuja . Najpierw mnie chcieli odeslac do wtorku bo mieli duzo roboty, ale pogadalem z goscmi i mi wypiaskowali po 10zl felge
pozostala jedynie gdzieniegdzie farba ktora nie chciala puscic, ale zmatowiona dobrze bedzie za podklad sluzyc. Piaskowanie odbywalo sie na mokro, aby nie porobic dziur i por w felgach. Piaskowanie na sucho mocniej sciaga brud, ale wieksze spustoszenie robi na powierzchni aluminium
Nastepnie na probe juz w domu przepolerowalem sobie jedna felge
i teraz chlopaki mam dylemat, bo felgi sa jeszcze nie pomalowane, i sie zastanawiam, czy miedzy szprychami zrobic na czarno, jak to teraz mam w tej wypolerowanej feldze ( tzn naloze nowa warstwe nowej farby, bo ta jest spiaskowana ) czy malowac na srebrno, jak to jest widoczne na zdjeciu nizej, to sa te sam felgi, tylko 14stki, jakis czas temu je mialem
Doradzcie cos. Czy to bedzie fajnie wygladac, jak miedzy szprychami bedzie czarno, a szprychy i ranty beda wypolerowane, czy ranty polerowane a srodek srebrny
Gasper - 2005-07-01, 18:18
Zrób między szprychami na czarno. Myslę, że będzie bardziej elegancko 8)
Bruner - 2005-07-01, 18:25
Ja bym pomalowal na czarno, szprychy sie fajnie odcinaja, widzialem cos takiego i mi sie podobalo.
Scigany - 2005-07-01, 18:42
tez mysle, ze walne na czarno, widac bedzie tylko blyszczace koncowki szprych. Mysle, ze fajny klasyk mi z tego wyjdzie W poniedzialek dalszy ciag roboty , bo jutro do pracy Przed chwila kupilem na allegro chromowane wentyle, mam nadzieje, ze beda pasowaly, bo poprzednie musialem powycinac na czas polerki
Menel - 2005-07-01, 22:31
chyba no comment
scigany jestes mistrz
widzialem juz wczesniejsze twoje arcydziela i doslownie szoooook.
zostaw cale polerowane (miedzy szprychami tez) takie jak w temacie na forum ktore zapodal jacek.k z poznania w rozmiarze 11x16 cali...
czarny srodek miedzy szprychami moim zdaniem zmniejszy ci optycznie ta felasie..a tak beda blyszczec jak psu .....
pzdr
Lord Lukasz - 2005-07-02, 11:07
YYYYY sam tak ładnie robisz te felgi, z moimi tez przydało by sie coś zrobić żeby były jeszcze ładniejsze, ile bierzesz od felgi 17"
Scigany - 2005-07-04, 19:14
jednak zdecydowalem sie na wypolerowanie szprych a pomalowanie wewnetrznych powierzchni matowa farba Faust Ralley, dzieki ktorej w obojetnie jakim swietle widac tylko szprychy, a tyl jest nie widoczny. Mysle, ze wyszedl ciekawy efekt
|
|