|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
OFFTOPIC MOTORYZACYJNY - Eta - pierwsze wrażenia z jazdy
Pancin - 2004-11-14, 23:44 Temat postu: Eta - pierwsze wrażenia z jazdy W końcu dopadłem świeżo zakupione auto. Przechodziło dzisiaj chrzest bojowy w moich bardzo niewprawionych do RWD rękach na kieleckim torze wyścigowym. Jestem w szoku. Pełen respect dla jeżdżących tym autem zimą. Ale po kolei:
Droga na tor przebiegała całkiem spokojnie, wręcz emerycko. Podróżowałem oglądając wskazówkę ekonomizera. Ku mojemu zdziwieniu w przeciwieństwie do 324td, którym porusza się mój ojciec, etka nie pozwalała wskazówce wychylać się poniżej 8l. Cały czas 10 i więcej. Nie wiem na ile wiarygodne są wskazania tego przyrządu, ale ekonomicznie to to nie wyglądało. Z tego to powodu nie poganiałem jakoś szczególnie. Wolałem zostawić pokarm dla koników na inny wybieg.
Wjazd na tor, pogadanka z kolegami. W sumie pierwsza beta w klubie, każdy o coś pyta. Ale jakoś nie miałem ochoty na gadanie. Trzeba było potestować możliwości nowego nabytku. Krótka jedynka, potem dwójka, pierwszy zakręt i nieudana próba przejechania go bokiem, zakończona efektownym "bączkiem". W końcu pierwszy raz w RWD. Ale, że z natury szybko się nie poddaję pozostaiwiłem duże ilości gumy na tym łuku, aż w końcu zaczęlo mi to jakoś wychodzić. Potem przyszedł czas na testy w ciasnych zakrętach toru kartingowego. Ilości piruetów jakie wykręciłem chyba nikt nie policzył. Po wielu próbach, z bolącymi rękami od ciągłego machania kierownicą (moja Etka nie ma wspomagania) zacząłem przejeżdżać slajdami sekwencje zakrętów. Nigdy wcześniej nie miałem takiej frajdy z jazdy autem. Poprostu rewelacja. Zakochałem się w tylnym napędzie. A ETA do takiej zabawy jest niesamowita. Bałem się, że nie da rady tym się fajnie ślizgać, w końcu moc przeciętna, ale zostałem bardzo miło zaskoczony. Pierwszego biegu można użyć tylko do ruszania. Auto ma wręcz niewiarygodne kopnięcie z bardzo niskich obrotów. Postawienie go bokiem na drugim, a czasem nawet trzecim biegu nie stanowi żadnego problemu. Czad na maksa. Aż się boję pomyśleć co będzie jak przybędzie jej jakieś 80 - 100KM. Trzeba będzie parę dyfrów na zapas zakupić.
pozdrawiam, jeszcze zszokowany dzisiajszymi emocjami
Łukasz - 2004-11-15, 12:45
Coś te Et-ki na naszym forum się jakoś popularne zrobiły Ale to chyba dobrze, bo to ciekawy motorek...Dalszych tak udanych wrażeń! A mocy przy niskich obrotach Ci zazdroszczę, ja się muszę trochę nakręcić...1.8 M40 i tylko 162 Nm....
Pozdro
Pancin - 2004-11-15, 14:05
SmasherE30 napisał/a: | Moje 2,0 ma tylko 2 Nm więcej |
Poczekaj do wiosny jak wyprowadzę turboetę. Zobaczymy jaki wtedy momencik będzie.
Anonymous - 2004-11-15, 14:12
na jakiej turbinie chcesz ta turbo-ete skladac?
jakie tloki? jaki wal? jaka glowica?
z moich prob wyciagnalem pare wnioskow:
- seryjny wal i korby mozna o kant rozbic
- seryjne tloki dowidzenia przy wiekszym cisnieniu (powyzej 0,6-0,8 bara)
- seryjna glowica to pomylka, pomysl nad AMC, w poslce kompletna glowica AMC to wydatek 2800zl - 6 tygodni trzeba czekac, mi zostalo jeszcze tylko 4 ))))))
jakbys mial ciekawe pomysly z eta to dawaj na prv
ja swoje ete bez turba zamierzam dociagnac do 280KM, i wierzcie mi lub nie ale to zrobie )))))
slawo - 2004-11-15, 15:20
Co do spalania to sie nie zgodze U mnie ekonomizer przy 90 km/h siedzi na 6litrach,czasem lekko mniej,przy 120 jest na 8 przy 140 udaje sie tez 8-9,ale to zalezy
Co do latania bokiem to fakt- trzeba sie przyzwyczaic,na mokrym bedziesz mial frajde
Gixer - 2004-11-15, 15:59
Do chodzenia bokiem wlasnie moment obrotowy jest najwazniejszy a nie moc.Ja zwyklym dizlem bez turbo przejezdzam ronda bokiem rzucajac auto z gazu na dwojce a na mokrym to juz nie mowie.Teraz tylko czekam na snieg.Pzdr!
Kalina - 2004-11-15, 16:03
jim nie wierze nawet w pol co mowisz .mialem ete z glowica od 2,5 walkiem schricka , i przesterowanym komputerem wyciagniete bylo 190 km i mysle ze to wszystko co sie da, jedynie jeszcze zachipowac taki motor moze by cos dalo . samochod zaczynal jechac dopiero od 5500/obr/min max predkosc 240 km/h tyle jechalem . po co sie bawic w takie bzdury i wydawc tyle chajcu nie lepiej wstawic 3,5 litra duzo nizszym kosztem ktory o niebo lepiej jedzie?
slawo - 2004-11-15, 16:06
Moim zdaniem lepiej m30b35,tyle ze z drugiej strony jaka to satysfakcja zrobic ze 122 (czy 129) KM 250? to sie nazywa tuning,a tak tylko swap
ChriS - 2004-11-15, 21:45
W niemieckiej gazecie "TUNING" jest opisana E30 z 4.0 V8+turbo to jest dopiero swap i tuning.[/list]
BOR - 2004-11-15, 22:08
Cytat: | jim nie wierze nawet w pol co mowisz .mialem ete z glowica od 2,5 walkiem schricka , i przesterowanym komputerem wyciagniete bylo 190 km i mysle ze to wszystko co sie da, jedynie jeszcze zachipowac taki motor moze by cos dalo . samochod zaczynal jechac dopiero od 5500/obr/min max predkosc 240 km/h tyle jechalem . |
Dokładnie tak!!! Jim grzebie w tych autach i jeszcze niewidziałem wykresu z hamowni żadnego (jak np. od Loko) - czyste spekulacje na temat 200 i więcej KM...
A teraz 280KM???!!! Super!!!
I jeszcze ogrom niedopracowanych informacji o silnikach Ety serwuje na swojej stronie...
Anonymous - 2004-11-16, 00:34
hehe
BOR prowokator
zajrzyj na e30.de
tam jest udokumentowane 2.5 atmosferyczne na seryjnym bloku z podrasowanym osprzetem i ma 230 koni (dane z hamowni)
2.7 niemcy potrafia dociagnac do 280KM bez turbo i to rowniez jest udokumentowane na niemieckich stronach, wystarczy poszukac, chetnie bym dal linka ale poporstu nie mam
Schnitzer jakos samym chipem, wydechem i polerka dolotu (pomijam kwestie kutego walu i tlokow, to nie podnosi mocy tylko wytrzymalosc) potrafil z M30B35 218KM zrobic 272KM
zeby z atmosferycznej ety wyciagnac DUZO trzeba pozbyc sie zacofanej instalacji stryskowej MOTRONIC i LJETRONIC a wlozyc cos oparte o TPS (potencjometr na przepustnicy) i MAP (czujnik podcisnienia), wywalic przeplwyke, wyliczyc i zbudowac kolektor dolotowy, wyliczyc i zbudowac klektor wydechowy, przepolerowac kanaly glowicy i komore spalania oraz tloki, dorzucic do tego szczypte mocy w postaci walka rozrzadu w granicach 300 stopni
jak ktos chce to chetnie polece dobra ksiazke na temat konstrukcji silnikow i wyliczania ich poszczegolnych elementow
ludzie, poczytajcie jakies madre ksiazki a nie piszcie bzdury!
niespomplikowanymi sposobami da sie z kazdego silnika wyciagnac moc rzedu 110km/litr i jest to udokumentowane i powszechnie wiadome w kregach tuningowych (a nie stylingowych)
choc sa to bardzo praco i czasochlonne przerobki, duzo prob i duzo niepowodzen, ale na tym polega zdobywanie doswiadczenia
a cfaniaki siedzacy w domciu i placacy mechanikom za wymiane paska rozrzadu niech lepiej nic nie pisza
BOR, jedna ete zrobilem 1,5 roku temu, udowodnilem co mozna z tego zrobic, nikt nie lubil ety a nagle przyszla moda i kazdy chce ete, razem z kolega Zepsujem udowodnilismy ze eta na seryjnym dole mozna zejsc ponizej 6 sekund do setki i jest to udokumentowane
BOR, walnij sie w leb baranie, masz problem to na priv a nie podrzegasz do sprzeczek, chcesz negowac? prosze bardzo, moze ty sie wypowiesz na temat swoich osiagniec? co takiego stjuninkowales? szpachlozderzak zalozyles? czy wycieraczki VALEO SILENCIO?
a tak wogole BORze to po co wlazisz do mnie na strone i czytasz moje texty skoro sa ro bzdury? z ciekawosci? nie wiesz ze to 1 stopien do piekla? mama nie przestrzegala? uehehe
duchPW - 2004-11-16, 00:59
JiM napisał/a: | BOR, walnij sie w leb baranie, masz problem to na priv a nie podrzegasz do sprzeczek, chcesz negowac? prosze bardzo, moze ty sie wypowiesz na temat swoich osiagniec? co takiego stjuninkowales? szpachlozderzak zalozyles? czy wycieraczki VALEO SILENCIO?
a tak wogole BORze to po co wlazisz do mnie na strone i czytasz moje texty skoro sa ro bzdury? z ciekawosci? nie wiesz ze to 1 stopien do piekla? mama nie przestrzegala? uehehe |
chyba cie gościu pogieło, albo podczas jednej z twoich przeróbek rozgrzanym olejem buchnęło ci w czaszkę
to że niemcy potrafią, to jescze nie dowód - sam założyłeś, że to co wypisujesz może być niewiarygodnie
Cytat: | wierzcie mi lub nie ale to zrobie |
- jak zrobisz, to będziesz mógł pokazać, a narazie .... to może ty tu nie pisz jak ci klimat nie odpowiada
jest tu gdzieś MODERATOR!!!???
Łukasz - 2004-11-16, 08:52
Ku...Tu nigdy nie było takich tekstów!!!! kto tego pilnuje????
Na forum powinna być kultura! A jak sie komus nie podoba to ....wiadomo!
slawo - 2004-11-16, 11:15
Przestancie sie juz klocic,bo odbiegamy od tematu!!!!
Eta-towcy wszystkich krajow - laczcie sie
Anonymous - 2004-11-16, 12:20
"ja swoje ete bez turba zamierzam dociagnac do 280KM, i wierzcie mi lub nie ale to zrobie )))))"
jasno i wyraznie widac ze nie twierdze ze to zrobilem, ale do tego daze i albo mi sie to uda albo poniose porazke, ale w obu przypadkach wyniose z tego duzo wiedzy i doswiadczenia
poki co naszym rekordem jest 216-konna ETA z momentem 282Nm przy 4700 obrotow i pelna moca przy 6200
wykresow nie mam, kolega Zepsuj je posiada, prosze pisac do niego
te osiagi to cud bo ten silnik byl zlepkiem tego co wpadlo w reke - dolot kombinowany 2.0/3.5, przypalone wtryski, zwykle swiece NGK, zaplon ustawiony aparatem "na oko", wiazka silnika "lutowana" na szybko z kabli glosnikowych (kto byl na zlocie w 2003 to wie), a jednak to jezdzilo i dawalo w kosc spod swiatel
teraz buduje swoj pierwszy silnik z prawdziwego zdarzenia, fotki i opisy dostepne na mojej stronie
zamowilem glowice z AMC z hiszpani, kupilem nowe zawory od paradowskich, zamowilem walek 302st, dzwigienki i sprezyny z CATCAMS
kompletuje instalacje wtryskowa oparta nie na przeplywomierzu (bo to typowa "zwezka" na dolocie jak w WRC) a o czujniki TPS i MAP
obecnie pracuje nad kolektorem D 70mm z 6-krotna przepustnica szczelinowa, lub 6-ma klapkowymi (zalezy czy szczelinowa sie uda)...
czas pokaze co z tego wyjdzie, jak skoncze to testowal bede pewnie wiosna
niektorzy koledzy powinni kupic sobie tabletki na uspokojenie, to co pisze i co robie to proby i bledy, kazdy je popelnia, ja staram sie wyciagac z nich odpowiednie wnioski, zapraszam do dyskusji ludzi "grzebiacych" a nie skakanie sobie do gardel
sklotnia czy sie da czy nie napewno nikt nic nie osiagnie, napewno wiecej damy rade zrobic wspolnymi przemysleniami i pomyslami, moze ktos ma jakies ciekawe?
jedno jest pewne - moc w okolicach 110KM z litra pojemnosci jest do osiagniecia domowym sposobem przy silniku atmosferycznym, wiec jesli sie da w jakimkolwiek przypadku, to w M20 2.5 i 2.7 rowniez, pytanie tylko kto pierwszy to zrobi i udokumentuje (oraz udostepni - lub nie - materialy)
BOR - 2004-11-16, 14:27
Cytat: | BOR, walnij sie w leb baranie |
Taaaa...jak zwykle, cały Kubuś...
Popis odporności na krytykę i opanowania, uosobienie spokoju, oczytania... Brak już sił.
Anonymous - 2004-11-16, 14:30
bo najlepiej to krytykowac, a do roboty nikogo nie ma
moze ty sie wypowiesz na temat tych silnikow skoro podwazasz moje spostrzezenia?
Pancin - 2004-11-16, 14:31
panowie, spokojnie. Jakbym wiedzial, że moje wypociny na temat podniet związanych z przejażdżką BMW spowodują taki obrót sprawy, to zamknalbym się w sobie i nic nie powiedzial. Proszę o spokój, a jak macie sobie skakć do gardel, to walcie na priva.
BOR - 2004-11-16, 14:39
Ja się do roboty z silnikami nie pcham, bo jestem zdania, że lepiej zaszczepić 2,5 24V albo 3,5 M30. A najlepiej S38 3,6.
Dla mnie satysfakcja podobna w jednym i drugim przypadku, bo przełożenie silnika do nadwozia, w którym go seryjnie nie było też wymaga sporo pracy.
Anonymous - 2004-11-16, 15:07
M30 3.5 jest 50kg ciezszy i grzeje sie o paredziesiat procent wiecej przy tych samych osiagach, to jednostka o ponad 15 lat starsza niz M20
kasa, kasa, kasa........
M50 jest fajne ale to juz sa duze wydatki, S38 i reszta M to silniki zbudowane w oparciu o technologie M50 i M52
tym sposobem moznaby wlozyc nowego 3-litrowego dizla ktory osiagami dorownuje pierwszym M
ale co z tego? nie sposob wydac pieniadze, sposob zrobic cos z niczego
rozmawiamy tu o silnikach a nie o swapach
Anonymous - 2004-11-16, 15:32
co do stopnia sprezania to podnosze go delikatnie frezujac tloki od superety (takie jak 2.5) na plasko 0,5mm ponizej "rantu"
http://www.bmw.vip1.pl/su...opada/blok7.jpg
wychodzi cos takiego
http://www.bmw.vip1.pl/su...da/silnik03.jpg
o dziwo rowek na zawor dolotowy pasuje jak ulal do glowicy od 2.5 ))
glowice warto splanowac o 2mm, tylko wtedy trzeba podlozyc 1mm podkladke pod swiece bo potrafi "uderzyc"
co do MAPa...
chce zastosowac instalacje wtryskowa DELCO z opla senatora 3.0, tam calos oparta jest wlasnie o TPS i MAP
DELCO jest calkiem sprytne, daje sie niezle programowac i jest duzo bardziej zaawansowane niz Motronic, jak chcesz to moge podeslac ci PDFa z opisem
pozatym do DELCO jest duzo freesoftu i binów, do Motronika z najgorzej ((
BOR - 2004-11-16, 15:45
Cytat: | M30 3.5 jest 50kg ciezszy i grzeje sie o paredziesiat procent wiecej przy tych samych osiagach |
Te same osiągi??? Masz pojęcie??? 305Nm seryjnie w 3,5 - jechałeś takim autem kiedyś, rozszarpuje samochód od 1000obr/min.
Anonymous - 2004-11-16, 15:50
tak, mialem M535 W e28
rozszarpuje? wez pod uwage mase, to tak jakby posadzic czlowieka na masce i probowac tym wejsc ostro w zakret
jak myslisz dlaczego w rajdowkach katowano silnik M10B20 z glwoica 16 zaworowa i doladowaniem 4 bary?????? dlatego ze chodzilo o jego skromna MASE!!!
przeciez wtedy tez byly 3.5!!
kazik - 2004-11-16, 22:50
Fachowców (albo flachowców ) widze od ch*lery, tylko jak człowiek zada konkretne pytanie to odpowie mu jedna albo dwie osoby i to w dodatku"nie jestem pewny" albo "chyba tak"
Cytat:
Cytat: | kasa, kasa, kasa........
M50 jest fajne ale to juz sa duze wydatki, S38 i reszta M to silniki zbudowane w oparciu o technologie M50 i M52 |
Cytat: | jedno jest pewne - moc w okolicach 110KM z litra pojemnosci jest do osiagniecia domowym sposobem przy silniku atmosferycznym, wiec jesli sie da w jakimkolwiek przypadku, to w M20 2.5 i 2.7 rowniez, pytanie tylko kto pierwszy to zrobi i udokumentuje (oraz udostepni - lub nie - materialy)
|
Wsadzenie do np e30 silnika m50 lub m52 to koszt około 3-3,5tys zł podnieść jego moc do powiedzmy 220KM można za 1000zł.Czyli koszt takiej operacji wyjdzie ok 4-4,5 tys.Natomiast żeby z ety wycisnąć tą moc i żeby się nie rozleciała czeba wsadzić 3 razy tyle węc pytanie po co?
Domowymi sposobami to można klocki zmieniać a nie tuningować silniki(chociaz widziałem ostatnio typa który szlifował zawory na wiertarce stołowej pilnikiem trzymając go w ręce)Chyba że ktoś trzyma w domu frezarki ,szlifierki,tokarki,diagnoskop i chamownie oraz ma dużoooooooooooo we łbie i z 30 lat doświadczenia to wtedy się zgodzę.
Anonymous - 2004-11-16, 23:11
dobre M50 2.5 kosztuje 3500-4000zl (mowie o komplecie: pelny osprzet, sprzeglo, skrzynia itp. w BDB stanie)
do tego montaz, przerobki wydechow, walu, chlodnica itd. kolejne pare stowek, doliczyc trzeba rowniez koszty transportu silnika (gdzies go trzeba kupic, sasiad z reguly nie sprzedaje, w kiosku za rogiem tez nie maja)
koszt zbudowania conajmniej 220-konnej ety to kasa rzedu 4000zl
moge ci wypuntowac jesli nie wierzysz:
- blok silnika z tlokami i walem 250zl
- komplet uszczelek, panewek, pierscieni, uszczelniaczy, simeringow to 1000zl
- glowica 300zl
- planowanie bloku i glowicy, badanie szczelnosci glowicy 200zl
- wal i korby od 2.4TD - 300zl
- modyfikacja walka rozrzadu (i dzwigienek) u swiatka to 700zl
- osprzet (rozrusznik, skrzynia, alternator) to 500zl
- dobra instalacja DELCO to koszt 200-300zl z kompletem czujnikow
- pospawanie kolektora dolotowego to koszt okolo 100zl - sami przygotowujemy we wlasnym zakresie a calosc spawa jakis fachman, do tego przepustnica np. od 3.5 M30 - 50zl
- skrecenie wszystkiego to jakies 30 godzin roboty (licze ze samemu to zero kosztu)
- zaprogramowanie chipa do komputera (u mnie na stronie sa biny, do delco tez niedlugo beda) - na gieldzie czy gdziekolwiek - 20zl + 15zl swieza kosc
- polerki glowicy, kolektora itp. we wlasnym zakresie, materialy to 50zl (papier, pasta, filc)
- filtr stozkowy - 150zl
- olej 150zl
- chlodziwo 30zl?
- filtr oleju 30zl
- pasta do zaworow 3zl (mozna dotrzec na wiertarce pilnikiem, ale to jednorazowy temat - gniazdo dotrze sie do ksztaltu zaworu)
mi wyszlo 4148zl
sorry ale to duzo mniej niz wlozenie uzywanego M50 w X-stanie
pozatym masz "nowy" silnik na dotarciu, ktory spoko wytrzyma bardzo dlugo
koszt obniza sie o jakis 1000zl jesli masz swoja ete w tej chwili w aucie
nadal twierdzisz ze lepiej M50/M52?
a moze M30 3.5? tez przeciez mocny silnik!!!
kazik - 2004-11-17, 00:16
sory JiM ale to co opisujesz jest dla mnie poprostu śmieszne.Samo dorobienie barana kosztuje ok 2000zł a ty piszesz o wyspawaniu kolektora ssącego za 100zł- z czego- rurek kanalizacyjnych?
U mmie w byłej pracy brali za remont głowicy 1000zł i nienadążali i nie nadążają z robotą(więc jak co to wezne od ciebie z 5 głowic po te 300zł ale wystawisz mi gwarancję że są w stanie igła )
.Widziałem w niemczech ete z głowicą od 2,5 totalnie przerobioną (miała tak ostry wałek że wolne obroty miała na 1700 ustawione),przerobiomym wałem i korbowodami oraz kołam zamachowym, baranem,kolektorem własnej produkcji (6 przepustnic) i tak pomieszana elektroniką że gdy koleś zaczoł mi to tumaczyć(na szczęście polak)to zajeło mu to z 45minut a ja i tek nic z tego nie zaczaiłem. Ta eta wycisła na hamowni 217KM przy 7600obr/min ale do 5000obr gubiłem ja moim 2.0 i to na gazie. Pozatym chłopaki ciągle przy niej grzebali no i z tego co wiem przejechali nią 800km i korbowody postanowiły pouciekać z silnika.
Wniosek:
Jeśli skręcisz etę bez turbo i nitro która będzie mieć więcej niż 220KM na normalnym paliwie to daj znać chętnie ją zobaczę i wykres z chamowni .I tu mówie całkiem poważnie daj znać .Pojechalem do helmutów po to tylko aby obejrzeć tamtą ete ,to i twoja maszynę chętnie obejrze.
Anonymous - 2004-11-17, 00:26
hehe
217KM przy 7600obr/min
dobre
my zrobilismy ETE 216KM ktora byla badana na hamowni i taki wlasnie wynik wyszedl, badanie bylo powtarzane
zmierzony czas do 100-ki jakims wscieklym urzadzeniem to 5,56 sekundy
nie wiem co ty tam widziales, moze podrasowane 2.0 )
uehehe
gdzie ja pisalem cokolwiek o baranach? kolektor ssacy to chyba dolot co nie? cos sie koledze popierdziulkalo ))
jak skoncze to napewno dam znac bo liczba 217 nie jest zadynym osiagnieciem, widac koledzy malo mieli pojecia
w autach z walkiem powyzej 300 stopni wolne obroty ustawia sie w okoliach 2000
wal i korby od 2.4TD nie sa w stanie sie rozleciec przy silniku atmosferycznym nawet przy obrotach powyzej 8000RPM
kazik - 2004-11-17, 01:21
dobre 5,56s do setki
Z tego co pamiętam to m3 e30 z silnikiem 238KM ma 6,7 do setki.
Cytat:
Cytat: | widac koledzy malo mieli pojecia |
kolega pracuje tam od 12lat ,skończył polibude chyba w poznaniu a z przerubkami samochodów ma do czynienia z 30 lat.
Firma w której obecnie on pracuje zajmuje się tuningiem już parenaście lat i mają naprawdę niezłe pojęcie i możliwości zapleczowe.Posiadają sprzęt którego pozazdrościł by im nie jeden warsztat tuningowy, obrabiarki o których kumpel z którymtam byłem ani nie słyszał(a jest na z zawodu operatorem obrabiarek sterowanych numerycznie)i uwież naprawde dużą wiedze.
cytat:
Cytat: | wal i korby od 2.4TD nie sa w stanie sie rozleciec przy silniku atmosferycznym nawet przy obrotach powyzej 8000RPM |
tylko z tego co wiem mają tak dużą bezwładzość że ten silnik przy 8000obr/min rozleciał by się w drobny mak dlatego z tego co wiem dorabiali korbowody
(Prawdopodobnie Sebastian przyjedzie na sylwka do polski to go się spytam dokładnie)
cytat:
gdzie ja pisalem cokolwiek o baranach? kolektor ssacy to chyba dolot co nie? cos sie koledze popierdziulkalo ))
Potrafie odrużnić dolot od wydechu.Poprostu podałem przykładową cenę dorobienia barana który jest niczym innym jak paroma powyginanymi i pospawanymi rurkami z kwasuwki więc dziwi mnie to że koś obliczy i pospawie dolot za 100zł
Anonymous - 2004-11-17, 02:35
5,56 to tylko troche wolniej od supry tt eh szkoda ze ta Twoja eta nie sciagala sie nigdzie na 400m,ciekawe ile by zrobila.
ciekawe,ze wszedzie gdzie sie pojawisz wszczynasz klotnie
ps.na orr dobrze nam idzie ustawianie zaworków
Anonymous - 2004-11-17, 08:58
ja oblicze i przygotuje dolot za friko, pospawa to jakis "Zbigniew" za 100zl
o to mi chodzilo
MAKAVELI, ty lepiej nic nie mow, do dzisiaj sie smieje jak w warszawie rozmawialismy na galerii i komentowales poczynania nijakiego "JiM'a" a nie wiedziales ze stoje obok, uehehehe, pewnie pamietasz ze mnie przepraszales na GG
pozatym tutaj nie ma klotni, jest dyskusja
przyspieszenie 5,56s do 100-ki na moscie 4.1
na 400-metrow nie byloby tematu bo predkosc max to pewnie kolo 160-180km/h
KAZIK, uwazasz ze wynik 217 koni to MAX? co powiesz w takim razie na 2.5 ktore nominalnie ma 171KM a pakujac do tego CHIP Jim'a Conforti (+15KM +30Nm) mozna osiagnac 186KM? kolejne 30KM to tak duzo? barany, krotki dolot, instalacja wtryskowa bez przeplywomierza klapkowego, odchudzone kolo zamachowe i w koncu sportowy walek, to wszystko da wiecej niz 30KM
w przypadku ETY kuty wal i korby to wydatek max 300zl - pasuja jak ulal od 2.4TD a tego jest mnostwo (padaja glowice a bloki zostaja)
przestan uparcie tkwic w swoim przeswiadczeniu a zacznij myslec i kalkulowac!!!
moze orientujesz sie jak mocna jest trubo-eta, rekordzistka swiata?
Anonymous - 2004-11-17, 10:10
dla niedowiarkow
_______________
2.7 turbo 302KM
0-100 4,9s
http://www.sterling-carca...s/dinan-m3.html
pragne zaznaczyc ze to rok 1993, a wiec jeszcze old-school, teraz mozna wiecej
__________
2.7 turbo
330KM
http://www.behindmatrix.c...0444/f00444.htm
_____________
323i E30 biturbo
350KM, 13.2s do 200km/h
http://www.behindmatrix.c...0095/f00095.htm
pojdzmy krok dalej
_________________
2.7 eta turbo 420KM i 650Nm
http://www.behindmatrix.c...0458/f00458.htm
bez komentarza
rekordzista swiata to chyba 450KM i moment 710Nm, jak znajde linka to dopisze
jesli nadal uwazasz ze 217KM z wolnossacej ety to max to Panie swiec nad twoja dusza
radze tez uwaznie przeczytac (bardzo dobry) artykol Kijafy o Alpinie
http://bmw-orr.org/teksty/alpina/index.htm
wtedy dopiero probowano, to byly poczatki tuningu silnikow BMW
teraz sa juz dostepne pewne sprawdzone wiadomosci, sa wzory i rownania z ktorych mozna dokladnie wyliczyc dolot/wydech, sa komputery ktore potrafia podac idealna dawke i w koncu wtryskiwacze ktore potrafia ja idealnie rozpylic
wtedy uzywano gaznikow ktore laly jak "z kranu" i wtryski KJET ktore wariowaly przy wysokich obrotach
jak Kijafa pisze, wtedy wazono kazda czesc silnika by poprawic bledy produkcji seryjnej, recznie polerowane dolot i wydech, idealnie pasowano kanaly z glowica - na tym bazowano, z tego wyciagano znaczne ilosci KM i nikt nie pytal czy sie da, wszystko sie da, trzeba tylko chciec
KAZIK, jesli chcesz dyskutowac i mnie krytykowac to naprawde podpieraj to faktami!!!
poczytaj niemieckie fora dyskusyjne, tam duzo pisze sie na ten temat
a co powiesz na to?
moj brat ma Toyote Yaris z silnikiem 1.0 i moca 82KM (w sumie tylko dobry chiptuning), zaden z osprzetu silnika nie zostal zmieniony bo auto jest na gwarancji, walki rozrzadu sa oczywiscie seryjne
moj matiz osiaga moc 64KM z 0,8 pojemnosci (dane z hamowni), to wspolczynnik 80KM/litr --- zaden osprzet nie zostal zmieniony, tylko wlasna modyfikacja CHIPa, brak kata i dawka podniesiona przez sfalszowany sygnal z czujnika temperatury (tzn. temperature enrichment) - byloby wiecej ale padaja juz pierscienie i silnik nie trzyma cisnienia (przebieg 75000km - silnik krecony non stop do odciecia 6500obr)
jednak zauwaz fakt ze to pojemnosc 0,8 na 3 cylindrach z 2-ma zaworami na cylinder, konstrukcja silnika z konca lat 80 - dopakowana w polowie 90 wtryskiem wielopunktowym DELCO
skoro takie DAEWOO moze to dlaczego nie BMW, w koncu BMW robi najlepsze seryjne silniki? ))
2.7 M20 z takim wspolczynnikiem mocy powinno miec 216KM, a zatem tylko dobry chiptuning i polerka dolotu?? (matiz ma plastikowy kolektor, idealnie gladki)
BOR - 2004-11-17, 12:40
Cytat: | S38 i reszta M to silniki zbudowane w oparciu o technologie M50 i M52 |
S38 to silnik na bazie starego M30, a nie żadne M50.
Anonymous - 2004-11-17, 12:53
ech
technologia podobna jak w M50
nie widzisz zadnych podobienstw do M50/S50?
widzisz kolego znow czepiasz sie szczegolow, smieszy mnie to, i pewnie nie tylko mnie...
BOR - 2004-11-17, 14:50
No jakoś nie widze poza 4 zaworami/cyl.
Anonymous - 2004-11-17, 14:59
po podajesz przyklady et turbo?
zdajesz sobie sprawe ile mozna wycisnac z s38 na sprezarce?ponad 300km z litra,ale to turbo,a Ty sie upierasz przy tuningu n/a...
jesli cos zyskasz to bedzie to bardzo wysoko,i malo uzyteczne...masz chlopie wiedze,ale czasem przesadzasz.najbardziej mnie smieszy ze sam sobie to chcesz stroic,bez hamowni?buehehehe
prof podejscie.
kazik - 2004-11-17, 15:41
JiM ty chyba sobie jaja robisz >piszesz coś typu:
Cytat: | wtedy dopiero probowano, to byly poczatki tuningu silnikow BMW
teraz sa juz dostepne pewne sprawdzone wiadomosci, sa wzory i rownania z ktorych mozna dokladnie wyliczyc dolot/wydech, sa komputery ktore potrafia podac idealna dawke i w koncu wtryskiwacze ktore potrafia ja idealnie rozpylic |
A za momęt:
Cytat: | ja oblicze i przygotuje dolot za friko, pospawa to jakis "Zbigniew" za 100zl |
A stroić i sprawdzać będziesz gdzie- u Zbigniewa w stodole-młotkiem ,majzlem, i gazrurką?.
Pozatym nie napisałem że przekroczenie 217KM jest nie możliwe.Bo wiem że można wyciągnąć więcej ale nie za 4tys zł ani nawet 5 razy tyle.
A silniki typu matiz to imna bajka i dajmy im spokuj.
Ja jak miałbym się już bawić w tuning to z m52 bo z 2 zaworami na cylinder to niewielkie pole do popisu.
Anonymous - 2004-11-17, 15:48
ech... przykladow etek po 200-220KM jest tak wiele na E30.de ze az mi sie nie chce tu kopiowac - wpisz w wyszukiwarce eta 200HP - sam zobaczysz, hehehe
> najbardziej mnie smieszy ze sam sobie to chcesz stroic,bez hamowni?
> buehehehe
> prof podejscie.
a kto powiedzial ze bez hamowni? mam do dyspozycji hamownie w poznaniu i bydgoszczy, bez hamowni to mozna sobie rower dostroic
ale strojenie "z grubsza" zawsze robic sie na ucho, oko i nos
ponawiam pytanie
czy jest ktos kto tu potrafi DYSKUTOWAC a nie skakac do gardla?
bo jak widze wiekszosc "profesjonalistow" krytykuje
MAKAVELI - a ty swojego rekina stroiles na hamowni?
Anonymous - 2004-11-17, 17:56
a po co mam stroic na hamowni seryjne m20?
zupelnie seryjne m20 k-jet nie potrzebuje hamowni,nawet gs nic by mi nie wymodzil 8)
ze mnie zaden profesjonalista, nie chwale sie ze bede mial grubo ponad 200km w m20 n/a.
jedyna rozsadna droga jest turbo.
zbuduj auto, jedz na modlin, zobaczymy co pokazesz...
ciekawe czemu nigdzie nie ma w necie wykresu tamtej etki....to taka tajemnica?bo to przeciez jedna z mocniejszych,jesli nie najmocniejsza eta w kraju...
pamietam tylko jak tamten silniczek puszczal ladne niebieskie dymki na wysokich obrotach.
zreszta co tu mowic-tamtego rekina wlasciciel zakatowal.
Anonymous - 2004-11-17, 18:31
no wlasnie, dla ciebie sprawdzianem jest modlin i dymki na wysokich obrotach
<ok>
powodzenia
tamta etke sprzedalem w czerwcu 2003, jesli chcesz wykres to pros zepsuja
wydaje mi sie ze ty masz 2.0 na wtrysku KJET
dobrze mysle?
BOR - 2004-11-17, 20:41
Cytat: | czy jest ktos kto tu potrafi DYSKUTOWAC a nie skakac do gardla?
bo jak widze wiekszosc "profesjonalistow" krytykuje
|
Nie mam już siły do tego człowieka (?). Ja kończe dyskusję.
kazik - 2004-11-17, 20:54
Ja też.Ostatnia prośba:jak ktoś złoży coś z moca powyżej 200 koni z silnika m20 w domowym garażu to prosił bym o ino bo chętnie obejrze.
Anonymous - 2004-11-17, 21:19
jesli cos ma szybkie auto sprawdzic,to bedzie to wlasnie sprint na 1/4 mili. chyba to nie tylko moje zdanie. tego wykresu wiele osob byloby ciekawych...
2,0 albo 2,3 nie mam pojecia jak to sprawdzic bez rozbierania silnika.ale nie mowimy tu o moim m20
Anonymous - 2004-11-17, 21:25
panowie wymiekli? ))
przytocze dobry przyklad
Porsche 2.7 H6 217KM - silnik atmosferyczny
czy to duzo?
juz w 1973 roku 911-ka spod znaku Porsche wyciagala z tej pojemnosci 217KM
2.7L 217 hp H6 (tzw. FLAT 6)
Horsepower 217 @ 6500 RPM
Torque (lb-ft) 192 @ 4500 RPM
Valves/Valve Configuration 24/DOHC
Displacement (cc) 2687
Bore X Stroke (in.) 3.36 X 3.07
Compression Ratio 11.0:1
Fuel Type/System Gas/SEFI
Turbocharger No
zaznaczam ze jest to silnik seryjny z nastawieniem na wytrzymalosc, a nie na efektywnosc
jest to sportowe aczkolwiek luksusowe auto dla snobow
duza moc silnika przy wysokich obrotach i stosunkowo niewielkim momencie osiagnieto poprzez duza srednice tloka i male wykorbienie walu - taka budowa grawantuje mala bezwladnosc i duza wytrzymalosc
w ecie jest troszke inaczej ale to nie problem aby osiagnac duza moc
280-konna eta ma byc monsterem nastawionym na maximum mocy i momentu, nie zalezy mi na wytrzymalosci, nikt autem z tym silnikiem na zakupy jezdzil nie bedzie
jako ciekawostke dodam ze silnik w praktycznie niezmienionej postaci (zmodyfikowano osprzet, blok i glowica przetrwaly bez wiekszych zmian) produkowany jest do dzisiaj - Porsche Boxster napedzany jest ta jednostka o pojemnosci 2.7 i mocy 238KM przy sprezaniu 11:1
Anonymous - 2004-11-17, 22:16
za chwile podasz przyklady jakiegos vteca 8)
porsche to jednak porsche,a nie m20....
Anonymous - 2004-11-17, 22:33
a co to porsche ma wiecej mocy ze wzgledu na nazwe? technologicznie jest to silnik bardzo podobny do M20, a podejrzewam ze sprawnosc temperaturowa M20 ma lepsza niz H6
w poczatkowych latach produkcji H6, moc 210KM byla osiagana z glowicy 12-zaworowej, dopiero pod koniec lat 70 pojawila sie glowica 24-zaworowa a moc podskoczyla zaledwie do 217KM
powod? KJET wariowal na wysokich obrotach, 24 zawory pozwalaja krecic silnik wyzej niz 12-zaworowke
uzytkownicy tych silnikow wywalali KJET a zakladali webery, o dziwo moc wzrastala do ponad 240 koni
Nadal uwazam ze M20 to baaaaardzo udany silnik, wyprzedzil swoja epoke o dobre kilka lat!!! Utopie mnostwo pieniedzy w budowe "280-konnej ety" bo chce sie przekonac ile naprawde sie da z niej wycisnac, i nikt mnie od tego planu nie odwiedzie )))
Kalina, ty juz odpusciles ze swoim M30 3.5? Zdaje sie ze miales rekina z takim silnikiem od 635CSI...
Miki - 2004-11-18, 01:15
a tak ze sie zapytam czy temat tego postu to :
jaki swap?
jak uturbic ete?
jak podniesc moc w ecie?
mi sie wydawalo ze mialo byc o wrażeniach z jazdy e-tą no ale coż chyba źle mi sie wydawało
A swoja droga gdzie jest moderator który temat powinien rozdzielic i przeniesc do FORUM TECHNICZNEGO bo taka zywa i zawzieta dyskusja tam bardziej pasuje.
No i swoje osobist wycieczki prosilbym zalatwiać na pw bo czytajac niektore posty sam nie wiem czy piszecie je aby podzilic sie soja wiedza, swoimi przypuszczeniami , swoimi watpliwosciami czy tylko po to aby komus za przeproszeniem dojebać i wytknac czyjąś niewiedze
pzrepraszam za post nie na temat ale juz w koncu sam nie wiem o czym w tym poście mialo byc o wrazeniach z jazdy czy o tuningu ety
Anonymous - 2004-11-18, 12:56
temat ewoluowal ))
pozdrowienia dla Darwina ))
korzuch - 2004-11-18, 13:40
yo
I to będzie to brakujace ogniwo w jego teoriii (przypominam Darwina)
pozdro
Kalina - 2004-11-18, 20:09
JIM REKINA MIALEM Z 3,5 ALE SPRZEDALEM NIEPROWADZIL SIE TAK JAK POWINNIEN BO PRZOD BYL ZACIEZKI . MIALEM ETE WYCIAGNIETA NA 190 KM TAK JAK WCZESNIEJ MOWILEM WALEK SCHRICKA, GLOWICA 2,5
PRZESTEROWANY KOMPUTER SAMOCHOD NAPRAWDE JECHAL ALE DO REKINA NAWET NIEPODCHODZIL REKIN GO ZJADAL NA MIEKKO . MIALEM JESZCZE ZAMOWIONE DO ETY BARANY HARTGE I CHIPA ALE NIESTETY NIEDOSWIADCZYLEM JUZ TEGO PONIEWAZ KOLESIE ROZBILI MI FURE W TORUNIU . BARANY I CHIP MYSLE ZE DALY BY MU JESZCZE KILKA KUCYKOW ALE NIEZNACZNIE. PO CHIPIE MYSLE ZE WKRECAL BY SIE LEPIEJ NA OBROTY BO Z DOLU STRASZNIE NIEMRAWO TO MU SZLO I NIEROWNO CHODZIL . ZJADALEM NIA WSZYSTKIE 2,5 I ZAMYKALEM BUDZIK DO 240 KM/H ALE NAPRAWDE REWELACJA TO NIEBYLA A 3,5 W REKINIE BYL NAPRAWDE CHORY OBJEZDZALEM WSZYSTKO W SWOIM REJONIE .
Gepard - 2004-11-18, 20:59
panowie jakos was nie rozumiem klucicie sie o jakies dziwne rzeczy probujecie sobie cos udowadniac na sucho czysta teoria a teoretycznie to z tego matiziaka mozna 150km wyciagnac........... dajcie spokoj lepiej pomozcie sobie nawzajem i opszcie co dokladnie i jak i wj akiej kolejnosci robic aby te"wyniki" osiagac. POzdrowienia
slawo - 2004-11-18, 22:03
Gepard popieram.Mam u siebie na stanie m30b35,pewnie ze byloby super miec go zamiast ety (zachorowalem na e30 z 3.5i),ale szczerze mowiac piepsze ta robote przy tym wole ete i juz Trzeba ja tylko troszke "wzbogacic" o koniki,wiec sledze uwaznie temat
Pawel-e30 - 2004-11-18, 23:42
Jim poczekamy na twoje rezultaty.
Jezeli jest prawdą to co mówisz to mozesz niejednego tutaj zadziwic ale to dopieru po hamowaniu
|
|