BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik m43 do e46
Autor Wiadomość
Jasmen 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 29 Wrz 2011
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 2012-08-06, 08:13   Silnik m43 do e46

Witam, kupiłem e46 318i '99 z uszkodzonym silnikiem, jak wiadomo znajduje się tam silnik m43b19TU , najprawdopodobniej uszkodzony jest układ korbowy, częsta awaria wyżej wymienionego silnika. Naprawa będzie raczej nieopłacalna więc czeka mnie wymiana tego motoru ale nie wiem czy jest sens szukać takiego samego w którym za jakiś czas może się zdarzyć to samo, myślałem nad jakimś r6 ale w samochodzie docelowo będzie gaz i auto ma być tanie w eksploatacji bo będzie służyć jako dupowóz i zastanawiam się czy jest możliwość złożenia tego silnika na bazie m43 z e36 , mam kompletny silnik m43b18 z automatem po przebiegu 70000km czyli prawie nówka, wiem że głowica w obu silnikach jest identyczna ale zupełnie inny jest dół, nie dość że większa pojemność to posiada jeszcze jakieś wałki równoważające, stąd pytanie czy jeśli włożę goły słupek m43 z osprzętem od m43TU to będzie miało prawo to działać? Ew. kompletny swap m43b18 do e46? Czy najlepiej szukać oryginalnego m43tu i jeździć aż padnie? Kombinuję tak bo z tego co wiem zwykłe m43 są ponoć żywotniejsze a auto ma bezawaryjnie jeździć
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2012-08-06, 21:14   

jak masz dwa silniki to zawsze idzie coś z nich ulepić.
ale jak nie rozbierzesz uszkodzonego to nigdy się nie dowiesz czy opłaca się go reanimować.
a w beemkach wszystko do siebie pasuje.
( jesli jeden ma większą pojemność to bardzo prawdopodobnie że będa się różnić tylko walem i korbami )
ja mam M20 poskładany z różnych silników zaczynając od B20 kończąc na B27 i wszystko gra :wink:
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
Jasmen 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 29 Wrz 2011
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 2012-08-07, 07:50   

Właśnie dół silnika m43tu jest całkiem inny niż zwykły m43, posiada jakieś wałki równoważające, wał i blok jest na 100 procent inny, po numerach na realoem wychodzi że głowica jest taka sama, dlatego chciałbym wstawić cały słupek m43 do e46 i uzbroić go w osprzęt z m43tu tylko nie wiem czy miało by to prawo działać na kompie z e46
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-07, 12:45   

Obudowa rozrządu razem z tą blachą pomiędzy obudową a blachą też jest ta sama. Miska olejowa i uszczelka niby są inne wg etk. Najwyżej trzeba by założyć na misce z m43. Koło zamachowe niby też inne ale łożysko igiełkowe jest to samo więc pewnie wszystko będzie pasić, różni się waga.

Jak dla mnie to da się zrobić. Trzeba by jeszcze posprawdzać wszystko.
_________________


E30 + E91
 
 
 
Jasmen 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 29 Wrz 2011
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 2012-08-07, 13:26   

Właśnie żadnych info w necie nie mogę znaleźć na ten temat, czyżby jeszcze nikt tego nie robił? Z tego co zauważyłem to czujnik stukowy jest inny i słyszałem że w bloku m43 nie ma jakiegoś miejsca na czujnik więc może chodzi właśnie o to, mam nadzieję że da się to jakoś przerobić
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-07, 14:14   

Jak nie ma na nie miejsca to trzeba gdzieś nawiercić, nagwintować M8 i przykręcić. Przy silniku m42 było tak że w e30 było miejsce w odlewie na czujnik ale nie było nagwintowanego otworu.

[ Dodano: 2012-08-07, 14:16 ]
A co do braku informacji to wcale mnie to nie dziwi. Myślałem że m43Tu są bezawaryjne i nikt tego nie naprawia, a jak coś padnie to i tak fajniej zaszczepić jakiś większy piec :wink:
_________________


E30 + E91
 
 
 
Jasmen 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 29 Wrz 2011
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 2012-08-07, 14:44   

Właśnie wychodzi na to że m43tu mają wadę, padający dół dlatego na allegro jest pełno tych silników na części a te sprawne trzymają dobrze cenę

[ Dodano: 2012-08-13, 10:51 ]
Silnik wyjąłem i rozebrałem, okazało się że korbowód wyszedł blokiem, z lewej strony silnika pod łapą dziura wielkości pięści, z prawej za kompresorem klimy dziura na trzy palce, na sprężarce leżał nawet kawałek korbowodu :P ogólnie wewnątrz silnika wszystko zdewastowane - dwa pierwsze korbowody w ogóle nie istnieją, nie wiem jakim cudem ale silnik jeszcze chodził na 2 cylindry. Zająłem już się przekładaniem gratów do m43b18, jak na razie nie napotkałem problemów, sprężarka klimy pasuje, czujniki spalania stukowego pasują, kolektory pasują jedyna różnica to czujnik położenia wału, w m43tu znajduje się w bloku w okolicy skrzyni biegów i wieniec jest w środku na wale, a w zwykłym m43 znajduje się z przodu zaraz za kołem pasowym ale policzyłem zęby i wychodzi że jest to samo więc po przeniesieniu czujnika na przód powinno działać. Dzisiaj będę kontynuował prace i jak uda mi się uruchomić tą hybrydę dam znać. W m43tu miałem miskę z czujnikiem ale została uszkodzona, jakby miał ktoś taką miskę na zbyciu proszę o kontakt na pw

[ Dodano: 2012-10-25, 08:15 ]
Odświeżam temat aby podzielić się nabytą wiedzą dla potomnych. Silnik m43 na osprzęcie z m43TU w e46 chodzi :jupi: i to bardzo ładnie, może nawet lepiej niż oryginał, wszystko działa jak należy, wkręca się na obroty równiutko jedynie pompę wspomagania muszę wymienić bo przez własną głupote uszkodziłem i nie działa wspomaganie na niskich obrotach. Trochę kombinacji mnie to kosztowało ponieważ żadnych informacji na temat takiej przekładki w necie nie znalazłem ale teraz chętnie się podzielę wiedzą. Jeśli komuś padły panewki w m43tu i trzeba silnik wymienić to myślę że jest to dobra opcja ponieważ silniki m43 są dużo tańsze a i żywotniejsze. Jeśli mamy 2 silniki - m43 i m43TU bez problemu możemy samemu wszystko zrobić i nie wymaga to żadnych dodatkowych kosztów.
W silniku m43 zmieniamy następujące części na te z m43tu:
Miska olejowa z uszczelką (moja z m43 nie miała czujnika dlatego zmieniałem)
Sprzęgło z dwumasem
Łapy
Podstawa filtra oleju z resztą osprzętu
Kolektor wydechowy
Sprężarka klimy
Wszystkie króćce ponieważ w e46 są na szybko złączki
Kompletny dolot z wtryskami
Czujnik położenia wału przenosimy na przód tam gdzie był oryginalny czujnik m43, trzeba dać kawałek dystansu ja dałem nakrętke bo czujnik jest dłuższy, kable trzeba przedłużyć
Górna obudowa rozrządu musi być z tu ponieważ ma mocowanie egr, czujnik wałka rozrządu przekładamy i na koło zębate wałka rozrządu przykręcamy taki półksiężyc z wałka m43tu, czujniki stukowe także zmieniamy aby pasowały kostki
I to chyba już wszystko. Miska olejowa z silnika m43tu ma inaczej wypadający jeden otwór, ja przykręciłem wszystko bez tej jednej śruby ale nic nie cieknie więc może zostać :) Skrzynia została z e46, ogólnie wszystko pasuje i nic nie trzeba rzeźbić :) Pozdrawiam

[ Dodano: 2015-03-04, 09:54 ]
Kilka osób pisało do mnie o pomoc w przypadku łapania lewego powietrza przez kolektor - głowica z m43 ma większe wycięcia w kanałach dolotowych i kolektor z m43tu nie jest w stanie dobrze ich uszczelnić, ja sobie poradziłem z tym osadzając kolektor na płynną uszczelkę dirko. Jeszcze mam jedną uwagę - czujnik położenia wału należy zamocować jak najbliżej koła z którego bierze sygnał - odległość ta nie powinna być większa niż 1mm, gdy ten dystans będzie za duży to silnik pod obciążeniem szybciej złapie odcinke
 
 
anna 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączyła: 01 Lis 2016
Skąd: śrem
Wysłany: 2016-12-02, 12:25   

witam ,czym się różni ASC OD DSC W BMW ?
 
 
nokerman 
ostatni mohikanin



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Mar 2004
Skąd: Puławy
Wysłany: 2017-01-02, 14:04   

DSC - układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą, gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu.

ASC - Zapobiega buksowaniu kół przy ruszaniu z miejsca np. nie spalisz gumy, lub łatwiej jest ruszyć na śniegu, układ sam reguluje obrotami.
_________________

E30 325iA 1987r. +navi :mrgreen: Spritmonitor.de
E39 528iA 1999r. Touring :mrgreen: Spritmonitor.de
«Nigdy Nikogo O Nic nie Proś Sami Przyjdą Sami Dadzą»
 
 
 
TONY H. 
e90320&e46318i



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Lip 2005
Skąd: OŻARÓW MAZ.
Wysłany: 2017-01-02, 17:34   

chce ci się odpisywać na takie pytania ?
może byś coś ogarnął żeby nie wyskakiwał komunikat o zagrożeniu na stronie....
_________________
było e21 323i,e36 318i,e36 325i,e46 330i
jest e90 320i & e46 318i

http://tony.h.dkonto.pl/

skype: tonyha78
tony-h@o2.pl
GG:9848931
Ostatnio zmieniony przez TONY H. 2017-01-02, 17:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 17