BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Inicjatywa Pucharu RWD !!!
Autor Wiadomość
Felix BMW 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 17 Lip 2006
Skąd: Białystok
Wysłany: 2006-12-10, 22:09   

Znalazłem coś takiego .


REGULAMIN RAJDOWEGO SAMOCHODOWEGO PUCHARU TYLNEGO NAPĘDU



RWD TROPHY

1. Ustalenia ogólne

1.1 Rajdowy Samochodowy Puchar Tylnego Napędu (zwany dalej RWD Trophy) jest własnością Polskiego Związku Motorowego (zwanego dalej PZM).

1.2 Nadzór nad przebiegiem RWD Trophy sprawuje Główna Komisja Sportu
Samochodowego (zwana dalej GKSS).

1.3 Rajdy – Rundy RSP PZM organizowane s_ przez Automobilkluby
i Kluby sfederowane w PZM na podstawie Regulaminu Rajdowych
Samochodowych Mistrzostw Polski

1.4 W Rundach RWD Trophy muszą być spełnione wszelkie wymogi
bezpieczeństwa dotyczące organizatorów Rund RSMP. Dopuszczalne
wyjątki zawarte są w art.12 i 13.

1.5 Organizatorzy poszczególnych Rund zobowiązani są do przesłania
do Biura Sportu ZG PZM, wyników w terminie 2 dni od zakończenia
rajdu.

1.6 Zdobywcą Pucharu RWD Trophy jest załoga, która zwycięży w łącznej klasyfikacji generalnej w sezonie – z zastrzeżeniem zawartym w art. 17.2. Regulaminu RSMP. Puchary funduje Zarząd Główny PZM i będą wręczone
podczas ceremonii zakończenia sezonu RSMP.

2. Charakter zawodów

2.1 RWD Trophy jest cyklem rajdów dla kierowców posiadających licencję K i M lub równorzędną wydaną przez kraje UE oraz pilotów posiadających
przynajmniej licencję „W” „RC” i „RT”.

2.2 Trasa rajdu – Rundy RWD Trophy powinna mieć długość minimum 100
km, w tym, co najmniej 70 km odcinków specjalnych (OS). Pozostałe wymagania dotyczące trasy wg art. 3.3 i 3.4 Regulaminu RSMP

2.3 Trasa rundy RWD Trophy musi mieć tylko jeden etap.

2.4 Wymogi dla organizatorów rajdów są określone w regulaminie RSMP
(plan zabezpieczenia, książka drogowa, karta drogowa, parki serwisowe).
3. Dopuszczone samochody – podział na grupy i klasy

3.1 Do rajdów RWD Trophy dopuszczone będą tylko samochody z tylnym napędem bez podziału na grupy. Dopuszczone będą samochody z utraconą
homologacją FIA lub krajową bez względu na rok jej wygaśnięcia.

3.2 Samochody startujące w RWD Trophy będą podzielone na klasy w
zależności od pojemności silnika, jak następuje:

• klasa 1 – markowa Fiat 126p,
• klasa 2 - do 1600 cm3 włącznie
• klasa 3 powyżej 1600 cm3

3.3 Jeżeli podczas dwóch pierwszych Rund RWD Trophy w sezonie zbierze
się minimum pięć samochodów tworzących inną klasę nie wymienioną
powyżej (tzw. Markowa), GKSS na pisemny wniosek zainteresowanych
zawodników może utworzyć odrębną klasę. Samochody muszą odpowiadać wymaganiom Załącznika J do MKS.

3.4 Samochody z utraconą homologacją mogą być zgłaszane do
zawodów.

3.5 Samochody wyprodukowane w Polsce, które utraciły homologację –
fragmentarycznie mogą być skompletowane zgodnie z kolejnymi
udokumentowanymi wariantami producenta np. nadwozie, zderzaki,
tablica rozdzielcza itp. (na podstawie katalogu części, książki naprawczej,
zdjęć). Samochody muszą odpowiadać wymaganiom załącznika J do MKS.

3.6 Do rajdów RWD Trophy dopuszczone będą samochody nie młodsze niż:

Sezon startów: Samochody wyprodukowane przed rokiem:
2007 1993
2008 1994
2009 1995
2010 1997
2011 1998
2012 1999
2013 2000

4. Regulamin uzupełniający

Regulamin uzupełniający musi być zatwierdzony przez GKSS w trybie
określonym regulaminem RSMP. Opublikowanie regulaminu powinno
nastąpić, co najmniej 30 dni przed rundą.

5. Władze Rund RSP PZM

5.1. Na każdą rundą GKSS powoła Delegata Technicznego, który będzie
kierownikiem sędziów technicznych. Za organizację badania kontrolnego
odpowiedzialny jest organizator rajdu.

5.2. GKSS powoła na każdą rundę Zespół Sędziów Sportowych.

5.3 Na każdą rundę, GKSS powoła Obserwatora PZM, który będzie
oceniał poziom organizacyjny rajdu w oparciu o kryteria określone w
formularzu ocen. Uprawnienia i obowiązki Obserwatora, analogiczne jak
obserwatora FIA, podają Przepisy Ogólne.

6. Wpisowe

Wysokość wpisowego na rajd RWD Trophy w roku 2007 wynosi nie więcej
niż 700,- PLN

7. Ubezpieczenie

Organizator każdego rajdu jest obowiązany wykupić polisę
ubezpieczeniową OC oraz NNW obejmującą osoby organizatora nie
objęte innym ubezpieczeniem. Polisy te muszą swym zakresem
obejmować cały czas trwania rajdu.

8. Protesty – odwołania

8.1 Wszystkie protesty musza być składane zgodnie z postanowieniami
Międzynarodowego Kodeksu Sportowego (art. 171 i następne).

8.2 Wszystkie protesty muszą być składane na piśmie i muszą być
wręczone dyrektorowi rajdu wraz z kaucją 100% wpisowego, która nie
będzie zwrócona, jeżeli protest nie zostanie uznany.

8.3 Jeżeli protest wymaga demontażu i ponownego montażu części lub
zespołów samochodu składający protest musi wnieść dodatkowo opłatę
w wysokości:

- 200% wpisowego, jeżeli protest dotyczy określonych części lub
zespołów samochodu (silnik, układ przeniesienia napędu, układ
kierowniczy, układ hamulcowy, instalacja elektryczna, nadwozie itp.)

- 500% wpisowego, jeżeli protest dotyczy całego samochodu.

8.4 Wysokość kaucji towarzyszącej zapowiedzi odwołania od decyzji ZSS
do GKSS wynosi 1500 PLN.

9. Warunki klasyfikacji

9.1 W każdej klasyfikacji rocznej RWD Trophy uwzględnieni będą tylko
kierowcy, którzy zostaną sklasyfikowani w minimum jednej rundzie.

9.2 Wszystkie przypadki ex equo będą rozstrzygane wg zasad RSMP.

9.3 W RWD Trophy prowadzone będą następujące klasyfikacje końcowe:

• indywidualna generalna
• indywidualna w poszczególnych klasach
• klasyfikacja klubowa

10. Punktacja

10.1 W klasyfikacji indywidualnej generalnej, indywidualnej w klasach stosowana będzie następująca punktacja:

Zajęte miejsce Frekwencja zawodników
8 lub więcej 7 6 5 4 3 2 1
Pierwsze (1) 10 8 6 5 4 3 2 1
Drugie (2) 8 6 5 4 3 2 1
Trzecie (3) 6 5 4 3 2 1
Czwarte (4) 5 4 3 2 1
Piąte (5) 4 3 2 1
Szóste (6) 3 2 1
Siódme (7) 2 1
Ósme (8) 1
Dziewiąte (9) i dalsze 0

11. Nagrody

11.1 Organizator każdej z rund RWD Trophy obowiązany jest zapewnić:

• za 1, 2, 3 miejsce w klasyfikacji generalnej – po 2 puchary
• za 1 miejsce w klasie liczącej 5 załóg – 2 puchary
• za 1, 2 miejsce w klasie liczącej 6 – 8 załóg – po 2 puchary
• za 1, 2, 3 miejsce w klasie liczącej więcej niż 8 załóg – po 2 puchary

11.2 W miarę możliwości organizator może przewidzieć inne dodatkowe
nagrody, których lista musi być wywieszona na tablicy ogłoszeń przed
rozpoczęciem rajdu.

12. Wyposażenie bezpieczeństwa samochodów.

12.1 Samochody obowiązkowo muszą posiadać dwie ważne gaśnice minimum 2kg zgodne z załącznikiem J.

Zaleca się by każdy samochód zgłoszony do RWD Trophy posiadał oznakowany główny wyłącznik prądu zgodnie z Załącznikiem J art.253.

12. We wszystkich samochodach obowiązuje stosowanie otulin ochronnych wykonanych z materiałów niepalnych na klatkach bezpieczeństwa w miejscach, które mogłyby być narażone na bezpośredni kontakt z kaskami członków załogi, oraz w miejscach, które mogłyby być narażone na bezpośredni kontakt z ciałem członków załogi.

12.3 Dopuszcza się stosowanie foteli z utraconą homologacja FIA.

12.4 Dopuszcza się stosowanie pasów bezpieczeństwa z utraconą homologacja FIA.

13. Wyposażenie bezpieczeństwa załogi.

Podczas przebywania w samochodzie na trasie odcinka specjalnego
każdy członek załogi, pod rygorem wykluczenia, musi mieć na głowie
zapięty kask ochronny (z listy technicznej FIA nr 25) i musi mieć zapięte
pasy bezpieczeństwa.

Ponadto każdy członek załogi musi być ubrany w:
- kombinezon ognioodporny
- balaklawę,
- skarpety,
- buty,
- rękawice (obowiązek używania rękawic nie dotyczy pilotów)
dopuszcza się stosowanie kombinezonów oraz innych elementów wyposażenia bezpieczeństwa osobistego załogi utraconą homologacją FIA.

14. Inne postanowienia.

14.1 Do kwestii nie ujętych niniejszym regulaminem mają zastosowanie:
- Międzynarodowy Kodeks Sportowy,
- Przepisy Ogólne Rajdów Mistrzowskich FIA,
- Regulamin RSMP.

14.2 Dopuszczone samochody.
W czasie badania kontrolnego zawodnik i/lub kierowca musi okazać
oryginał homologacji oraz Książkę Samochodu Sportowego pod rygorem
niedopuszczenia do startu.

14.3 Opony.
Opony będą dla wszystkich zawodników dostarczane przez jednego producenta.

14.4 Badania kontrolne.
Badania kontrolne będą się odbywać w oparciu o przepisy Regulaminu
Ramowego RSMP.

14.5 Książka Samochodu Sportowego.
Wystawienie „wtórnika” Książki Samochodu Sportowego skutkuje
dodatkowym szczegółowym badaniem kontrolnym i opłatą 200 zł
wpłacaną u organizatora zawodów.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 15