BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zrób to sam: Prawidłowy reset DME .. - prawdziwe voo doo ;-)
Autor Wiadomość
zyggy
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 04 Maj 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-05-25, 10:54   

Rafał napisał/a:
a tak na marginesie co sie stanie mojemu motronikowi 1,3 jak np zapamieta jakis blad np odpale samochod bez przeplywki


Przy odłączeniu przepływomierza Motronic 1.3 przłącza się w tryb awaryjny oraz zapisuje kod błędu do pamięci. Jazda w takim trybie jest kiepska, gdyż niezależnie od kąta otwarcia przepustnicy wartością zastępczą dla sterownika jest stały czas otwarcia wtryskiwaczy i stały kąt wyprzedzenia zapłonu. W nowszych sterownikach w połączeniu z czujnikiem położenia przepustnicy z potencjometrem tryb awaryjny w takiej sytuacji jest znacznie lepszy.

Rafał napisał/a:
czy ma to jakis wplyw na dalsza jego prace po polaczeniu wtyczki do przeplywki ?? ? z tego co mi wiadomo NIE!


Nie ma żadnego wpływu, gdyż przy każdym uruchomieniu silnika sterownik sprawdza sygnały z wszystkich czujników
i jeżeli przepływomierz jest podłączony, to silnik będzie pracował normalnie. Co więcej, po piątym uruchomieniu z podłączonym przepływomierzem, zapisany wcześniej kod błędu przepływomierza zostanie automatycznie usunięty z pamięci.

speed napisał/a:
Czyli reasumujac robienie resetu w motronicu 1.3 nie ma wiekszego sensu bo On i tak nie wchodzi w zaden tryb awaryjny a zapamietuje to tylko po to by po ewentualnym podpieciu ECU pod kompa w servisie servisant widzial co sie dzialo.


Reset nie służy do kasowania trybu awaryjnego, a jedynie do kasowania zapisanych kodów błędów oraz do kasowania zapisanych wartości adaptacyjnych.

speed napisał/a:
U mnie to pewnie strasznie duzo tego bylo - czego ja podczas pracy nie odpinalem


Jeśli odpinane czujniki są sprawne i podłączyłeś je ponownie, oraz uruchomiłeś silnik minimum 5 razy z wszystkimi sprawnymi czujnikami, to wszystkie kody błędów same się skasowały.

Proponuję lekturę następującego artykułu:

Bosch Motronic 1.1/1.3 BMW

Pozdrawiam
 
 
Rafał 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lip 2004
Skąd: bardzo mobilnie
Wysłany: 2006-05-25, 11:31   

cholera ja tylko "pa ruski" :lol:
_________________
POL-ROW.PL
 
 
 
DAREX 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lut 2006
Skąd: Żory ok. Katowic
Wysłany: 2006-05-26, 21:28   

Dzis zrobiłem ten reset, wszystko dobrze autko chodzi jak burza i zrobiło sie troche cieplej a tu "ZONK" nie chce sie klima właczyc troche mnie to przeraziło, dobra ale próbuje otworzyc szyby tez nie działaja, lusterka tez nie, a po chwili zaczeło znów pracować wszystko idealnie i wszystko jest w porzadku.

Czy to mozliwe ze przy tym resecie równiez sie klima rozkodowała itp.
 
 
 
Bartek_P



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2005
Skąd: Poznań(okolice)
Wysłany: 2006-05-27, 13:41   

A moża mała fochy stroi poprostu, czasem tak jest , jak jestes niedobry :)
_________________
Żadna usterka usunięta zgodnie z technologią, niema prawa się powtórzyć przez następne 7 lat
 
 
 
yattaman
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 31 Gru 2005
Skąd: kraina losia-szwecja-sztokholm
Wysłany: 2006-05-29, 05:44   

witam serdecznie
podjalem sie resetu i wynik mile mnie zaskoczyl
silnik nigdy jeszcze tak nie dzialal
ma konkret kopa i prawidlowo zchodzi z obrotow
wczesniej mial jakies opory
_________________
e30 1.8is 89r.
 
 
duchPW
[Usunięty]

Wysłany: 2006-09-09, 20:24   Re: Prawidłowy reset DME ... - prawdziwe voo doo ;-)

odświezę trochę temat, bo dziś odłączałem akumulator i teraz silnik gaśnie jak tylko zejdzie z obrotów - jakoś dojechałem tak do domu (przed rozłączeniem wszystko działało idealnie), więc spróbuję sposobu, który podał RoboCop

RoboCop napisał/a:

3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

czy dobrze rozumiem, że łączymy ze sobą kable przy przekręconej stacyjce?

trochę czasu minęło od ostatniej wypowiedzi w temacie - robił już to ktoś u siebie?
 
 
RoboCop 
Morder...ator



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: TrójkątTrzechCesarzy
Wysłany: 2006-09-10, 16:31   

nie robiłem tego, bo w sumie nie mam problemów od tej strony z autem - a i bawie się wkładam raz jednego raz drugiego chipa-i nie wiem jak to się ma do tego resetu - jak dorwe g-techa to pokombinuje, zeby zobaczyć z jednym i drugim jaki czas i wtedy ew. reset i znów pomiar przyspieszeń...
_________________
Ile można zainwestować w swoją PASJĘ? Z czego można zrezygnować... jak bardzo można się w tym zatracić...
 
 
 
duchPW
[Usunięty]

Wysłany: 2006-09-10, 17:35   

założyłem, że jednak dobrze to zrozumiałem i tak zrobiłem - mimo całej procedury silnik wczoraj kulał - dziś już jest OK ... sam nie wiem czy to potrzebne - czy nie wystarczy po prostu odpięcie klemy :roll:
 
 
kuzyn 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-09-10, 17:43   

Ja tylko klemę zdejmuję. W tej generacji kompów to wystarczy.
_________________
Sir Lans A Lot

jacekg.deviantART. com - galeria moich zdjęć
 
 
 
cypis0 



Dołączył: 30 Paź 2005
Skąd: gliwice
Wysłany: 2006-09-11, 01:06   

hmm ciekawe powiem tak moje auto stalo przez 2,5 miesiaca bez akmulatora (padly nawet w desce rozdzileczej bo tez umarla) wlozylem aku auto zagalalo normalnie a ja zadnej poprawy czy pogorszenia nie widze....wiec mit o rozladowaniu kondensatorow chyba nie jest prawda....powiem tak jak cos mialo sie wyresetowac to sie nie zrobilo przez odlaczenie aku bo jakikolwiek prad tam byl to dawno uciek moim zdaniem bajka dodam ze auto to 325E na sterowniku motronik 1.0 (albo 1.1 niepamietam )
_________________
bylu 327i mtech 1 a teraz jest subaru impreza i w planie e30 drift car:))
 
 
 
Menel 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Lis 2004
Skąd: Warszawa-praga
Wysłany: 2006-09-11, 01:26   

ale ty masz stare m20 , a chodzi o te nowe...
_________________
Fanatyków E30tek zapraszam :
Forum modelu E30
 
 
 
kamil328 
WWW. FELGEN-MAN. PL?



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Maj 2006
Skąd: lublin
Wysłany: 2006-09-11, 07:31   

mam m52 i czuje ze musze zrobic jej reseta bo mam mula z dolnych obrotow , ale pokoleji najpierw wymiana czujnika walka rozrzadu. jak z tymi kombinacjami robil juz ktos .
 
 
 
nokerman 
ostatni mohikanin



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Mar 2004
Skąd: Puławy
Wysłany: 2007-01-26, 08:08   

pozwolę sobie podbić pościk
i od razu z zapytaniem do kolegi Mariusza ze szkocji

co powiesz z perspektywy technika BMW o takim resecie DME??

PZDR
_________________

E30 325iA 1987r. +navi :mrgreen: Spritmonitor.de
E39 528iA 1999r. Touring :mrgreen: Spritmonitor.de
«Nigdy Nikogo O Nic nie Proś Sami Przyjdą Sami Dadzą»
 
 
 
ANDRZEJ-BIELAK 
Biała Może Więcej



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Wrz 2006
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2007-01-26, 11:32   

Przyłączam się do zapytania Nokermana. I jak ma się taki resset do m20b20 na motronicu???
 
 
Broder 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2007
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-02-07, 01:24   

E36 M50B20 na Siemensie -> nie dziala
_________________
Przewody w stalowym oplocie - KAŻDY MODEL! GOODRIDGE E36 6 przewodów - 400 PLN! Tel. 505 330 530
 
 
 
Rafał 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lip 2004
Skąd: bardzo mobilnie
Wysłany: 2007-02-08, 17:59   

ANDRZEJ-BIELAK napisał/a:
jak ma się taki resset do m20b20 na motronicu???


nic sie nie zmieni
_________________
POL-ROW.PL
 
 
 
damiano_e30 
GERMAN STYLE



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2006
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-03-26, 23:14   

Rafał napisał/a:
ANDRZEJ-BIELAK napisał/a:
jak ma się taki resset do m20b20 na motronicu???


nic sie nie zmieni


Zrobiłem dzisiaj reset kompa właśnie w m20b20 i auto ma zauważalnie lepsze odejście niż przed tą operacją tak więc jednak to coś zmienia :)
 
 
 
Norbi 



Dołączył: 20 Lut 2007
Skąd: Płock
Wysłany: 2007-03-27, 15:20   

Chcialbym sie z wami podzielic spostrzezeniem:
Auto 325 E30 87r.

Do niedawna jezdzilem na uszkodzonej gumie (przepływka przepustnica) Samochód nie specjalnie kulał wiec pewnie duzo tego powietrza lewego nie bylo i przyspieszenie tez super, choc gorzej z góra obrotów, juz tak nie ciagnal jak powinien (moze to wina wydechu).

Kupilem w koncu gume i ucieszony zamontowałem. Na drugi dzien wsiadam do auta i widze ze pali wiecej (jakis 1l) a ze akurat mielismy 1/4 mili to zauwazylem tez ze pogorszylo sie przyspieszenie (przegrywalem z autami które teoretycznie powinny byc gorsze)

Pytanie: Czy w tym wypadku reset kompa byłby wskazany?

Na wyscigach co prawda odłączylem klemy na 40min ale to nic nei zmienilo.

Oczywiscie wymiana gumy moze byc tu tylko zbiegiem okolicznosci, bo moze autu zaczelo cos innego dolegac, ale mysle ze warto zapytac.

Pozdr.
_________________
Czy z młodych gniewnych pozostali juz tylko starzy wk...wieni?
 
 
tomcat944 
mental ill



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Cze 2006
Skąd: zielona gora
Wysłany: 2007-03-27, 15:26   

hej,
sprawa nr jeden to, ze w m50 byly dwa typy kompow: podstawowy i programowalny...
i chyba tylko ten drugi mozna zresetowac...
co do Twojej sprawy Norbi to silnik napewno mial troche lewego powietrza i zmiana gumy spowodowala zmiane warunkow powietrznych w silniku wiec jesli chcesz to zresetuj kompa i daj mu kilak dni na nauczenie sie nowych warunkow powietrznych...
_________________
do Waskiej lampy trzeba dorosnac...
BERCIK - RIP
 
 
 
Norbi 



Dołączył: 20 Lut 2007
Skąd: Płock
Wysłany: 2007-03-27, 15:39   

Tak zrobie a pozneij wam napisze czy poskutkowało
_________________
Czy z młodych gniewnych pozostali juz tylko starzy wk...wieni?
 
 
cichecki0511 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-03-27, 21:52   Re: Prawidłowy reset DME ... - prawdziwe voo doo ;-)

RoboCop napisał/a:

3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

Czyli jak w końcu (bo nikt jeszcze nie odpowiedział) łączymy klemy przy przekręconej stacyjce w pozycji zapłon czy nie?
 
 
tomcat944 
mental ill



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Cze 2006
Skąd: zielona gora
Wysłany: 2007-03-28, 12:30   

hej,
tak, laczymy klemy ze soba....
i chyba nie wazne czy najpierw zlaczymy klemy a potem przekrecimy stacyjke czy odwrotnie....
_________________
do Waskiej lampy trzeba dorosnac...
BERCIK - RIP
 
 
 
speed 
Michał



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Paź 2005
Skąd: K/R/A/K/Ó/W
Wysłany: 2007-03-29, 21:21   

Hmmm czyli tak jednoznacznie nie wiadomo czy taki reset coś daje czy nie :| Z własnego doświadczenia wiem tyle że motronic 1.3 potrafi się "uczyć" kiedyś zmieniłem silnik krokowy i przez jakieś 20km wolne obroty były na poziomie 1500obr/min - wystarczyło wspomniane około 20 km kilka zgaszeń i odpaleń i silnik pracował ładnie przy obrotach rzędu 700-800 obr/min. :)
_________________


Every man dies... But not every man really lives...
 
 
 
cichecki0511 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Gru 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-03-29, 22:35   

Ano właśnie, daje czy nie, bo zdjąłem instalację gazową u siebie i zastanawiam sie czy ten reset ułatwi powrót do normy czy nie - m20b25?
 
 
Stammek86 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-07-21, 16:57   

Ostatnio moje e30 z m20 odmowiło posluszenstwa,nie chcialo odpalić.
Wiec zrobiłem teset ktory opisuje Robocop i nic to nie dało,wiec zaczolem podmieniac
czesci przy silniku i tak podmienilem przeplywke,kable,kopolke,palec,czujnik halla,zalozylem nowe czujniki temp i nic to nie dalo.Na koniec zmierzylem cisnieniena cylindrach i wszystko bylo ok ale od tego rozladował sie akumulator wiec go wyjołem.
Po dwuch dniach wsadzilem go spowrotem i auto odpaliło odrazu.
Wiec na moje to przez te dwa dni bez aku komp sie zresetował.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Stammek86 2007-07-21, 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16