tak tez robie , wg mnie powinien tam siedziec m42b18 , prosze mnie wyprodadzic ew z błedu , mam na oku takie serce z e36 poczatkowej produkcji , w nadwoziu coupe razem ze skrzynia walem .... chyba powinno pasowac ?
edit:czy przepływomierz tez jest inny m40 /m42 ?
Ostatnio zmieniony przez franck 2016-04-05, 21:25, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-06, 06:15
franck napisał/a:
wg mnie powinien tam siedziec m42b18
zgadza się.
franck napisał/a:
chyba powinno pasowac ?
Niby będzie pasować. Z tego M40 co masz zamontowane musisz przełożyć miskę olejową (jest 2 częsciowa) i łapy silnika. Skrzynie biegów zostaw tą co siedzi w aucie, to samo z wałem i dyfrem.
M42 w e36 ma inny kształt kolektora dolotowego, przepustnicy, gumy przepływomierza i inne szczegóły. Jeżeli chcesz oryginał to szukaj całego dolotu z E30. Polecam poszukanie oryginału z e30 318is.
Niby będzie pasować. Z tego M40 co masz zamontowane musisz przełożyć miskę olejową (jest 2 częsciowa) i łapy silnika. Skrzynie biegów zostaw tą co siedzi w aucie, to samo z wałem i dyfrem.
M42 w e36 ma inny kształt kolektora dolotowego, przepustnicy, gumy przepływomierza i inne szczegóły. Jeżeli chcesz oryginał to szukaj całego dolotu z E30. Polecam poszukanie oryginału z e30 318is.
Co do przepływki to m40b18 i m42b18 mają to samo.
Czyli rasumijac , skrzynia biegów , dyfer , wał nie rozni sie M40 /M42 ?
Kolektor wydechowy mam rurowy wiec ktos chyba zostawił od is a
Marzyłbym o oryginalnym 1.8 is z e30 , ale w tych czasach to raczej marzenie ścietej glowy, wiem m42 rozni z e36 rozni sie kolektorem ktory ma zmienne dlugosci kanalow system disa, no i troche pewnie wiazka elektryczna ,bo e36 ma immo ale to nie problem dla mnie , ale mam dylemat , bo daze do oryginału , ale nietety nie do konca sie da
Niby będzie pasować. Z tego M40 co masz zamontowane musisz przełożyć miskę olejową (jest 2 częsciowa) i łapy silnika. Skrzynie biegów zostaw tą co siedzi w aucie, to samo z wałem i dyfrem.
M42 w e36 ma inny kształt kolektora dolotowego, przepustnicy, gumy przepływomierza i inne szczegóły. Jeżeli chcesz oryginał to szukaj całego dolotu z E30. Polecam poszukanie oryginału z e30 318is.
Co do przepływki to m40b18 i m42b18 mają to samo.
jestes pewnien na 100 % , ze łapy i mocowania silnika beda pasować ?
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-07, 11:07
franck napisał/a:
skrzynia biegów , dyfer , wał nie rozni sie M40 /M42 ?
Różni się. Ale myślę że skrzynia razem z wałem i dyfrem może być zostawiona z m42. A nawet jak jest założona od m40 to i tak wszystko pasuje.
franck napisał/a:
Kolektor wydechowy mam rurowy wiec ktos chyba zostawił od is a
Niestety nie masz.
franck napisał/a:
ale w tych czasach to raczej marzenie ścietej glowy
Myślę że dużo trudniejsze będzie znalezienie kompletnego oryginalnego układu wydechowego do 318is niż znalezienie całego układu dolotowego z e30 razem z wiązką i sterownikiem.
franck napisał/a:
bo daze do oryginału , ale nietety nie do konca sie da
Więc poświęć dodatkowe kilka miesięcy na doprowadzenie auta do 100% oryginału.
Ale jeżeli nie chcesz to ja chętnie wpadnę w weekend do Poznania na oględziny.
franck napisał/a:
Foty dla nie dowiarków
Osoba obeznana z tematem zauważyła isa już na pierwszym zdjęciu silnika.
Cytat:
jestes pewnien na 100 % , ze łapy i mocowania silnika beda pasować ?
Łapy będą pasować. M40 ma prostokątne poduszki silnika, m42 ma okrągłe olejowe. Zobacz jakie masz u siebie, może uchowały się oryginalne z m42.
gdzie szukac nr skrzyni , dyfra , chce wiedziec czy jest od is
czy ktos moze rozkodowac moj vin , badz tez podac strone gdzie sam moge to zrobic , interesuje mnie czy samochod wyszedł z seryjna szpera i czy seryjnie były tam hamulce bebnowe z tyłu
poprzedni wlasciciel akrobata obciął sprezyny
tył pasuje chyba od cabrio , a przód ?
oczywiscie , chce dojsc do 100% oryginału , tylko wtedy samochod ma dla mnie najwieksza wartosc
kolektor ssacy od e30 is rzeczywiscie do drogich nie nalezy , całe 30 zl
wydech narazie pewnie zostanie ten co jest 4-2-1 , jaki miał is ? byłem prawie pewnien , ze mam walsnie taki
potrzebuje zdjec jak ma wygladac obszycie koła kierownicy , ja go wgl nie mam , bo poprzednicy zdjeli , widac jaka mam na poprzednich zdjeciach
[ Dodano: 2016-04-07, 20:28 ]
franck napisał/a:
Cytat:Osoba obeznana z tematem zauważyła isa już na pierwszym zdjęciu silnika.
Po czym ?
Ostatnio zmieniony przez franck 2016-04-07, 19:28, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 28 Cze 2004 Skąd: Chojnice
Wysłany: 2016-04-07, 19:53
Piszesz trochę chaotycznie.O kolektorach,VIN-e,hamulcach,a za chwilę o kierownicy.
Kolektor wydechowy na 1 zdjęciu jest żeliwny -zwykły więc nie masz od IS.Hamulce z tyłu powinny być tarczowe,jeśli masz bębny to...niewesoło.
Sprężyny w e30 dziela się na takie do samochodu z silnikiem 4 cylindrowym i 6 cylindrowym.Sedan,cabrio itd nie ma znaczenia.
Jak podasz nr VIN to pewnie ktoś Ci rozkoduje
_________________ Żonę możesz mieć tylko jedną,a beemek ile chcesz...
nr vin podałem wczesniej , na zdjeciu tabliczki , czy sa rozne srednice , typy hamulcow tarczowych tylnych ?
chaos moze wynika z tego , ze samochod chce doprowadzic do porzadku jak najszybciej , a o kierownice pytałem , bo fotel kierowcy i kierownica na pocztku tyg leca do tapicera , a chce zachowac oryginał jak juz wczesniej pisałem
a kolektor rzeczywiscie jest zeliwny , tyle tych zdjec ogladam , ze sam juz sie myle co mam , a co widziałem w necie
czy kolektor wydechowy od e36 m42b18 103kW jest identyczny jak od e30 100kW
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-08, 04:50
Kolektor ten żeliwny nie będzie pasował do m42.
Vin możesz sprawdzić np na bimmer.work
Szpera u ciebie nie występuje wg vinu.
W 318is występowały tylko hamulce tarczowe (tarczo bęben) z tyłu i tarczowe wentylowane z przodu.
Jeżeli ktoś wykastrował budę nawet z hamulców tarczowych to ty lepiej szukaj całego isa na dawcę.
Jak tapicerowi powiesz żeby obszył kierownicę w 3 kolorową nić bmw to będzie wiedział o co chodzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach