BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
..:: ZASADY W DZIALE TECHNICZNYM ::..
Autor Wiadomość
nokerman 
ostatni mohikanin



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Mar 2004
Skąd: Puławy
Wysłany: 2006-02-10, 08:20   ..:: ZASADY W DZIALE TECHNICZNYM ::..

Witam całą społeczność Forum Beemka-Klub'u w dziale technicznym.

Aby zachować porządek w tym dziale dla naszej (czyli moderatorów) i Waszej (czyli forumowiczów) wygody prosiłbym o stosowanie się do pewnych zasad, które pokrótce Wam tu przedstawię.

  1. !! Regulamin oraz Netykieta !!
    Dział Techniczny to spora część forum Beemka-klub'u więc i tutaj proszę o przestrzeganie Regulaminu forum oraz stosowanie zasad Netykiety.
    ..:: REGULAMIN FORUM ::..
    ..:: NETYKIETA FORUM ::..

  2. !! Używajcie funkcji "szukaj" !!
    Przed zadaniem pytania poszukaj - dla nie zorientowanych link do wyszukiwarki :

    http://forum.beemka-klub.pl/search.php

    Ulatw zycie moderatorowi :lol: i nie zakladaj kolejnego Topicu na temat ktory juz byl poruszany - chyba ze nadal czegos nie rozumiesz albo nie odnalazles odpowiedzi....
    Lekcja 1
    Lekcja 2

  3. !! Wypowiedzi OffTopic'owe !!
    W tematach znajdujących się na forum Technicznym pojawiają się liczne posty bardzo luźno związane z tematem i od strony technicznej nic do tematu nie wnoszące - jeśli ktoś też to zauważył, to wie o co mi chodzi

    przykład z palca wyssany:
    jeśli ktoś pyta jak przerobić wycieraczki tak, by została tylko jedna, lub lampy na czarne, to nie po to, żeby ktoś inny pisał mu co na ten temat sądzi - kto nie ma zamiaru nic wnieść od strony technicznej do tematu - niech nie pisze

    a wszystkich Was proszę bardzo o to byście nie odpowiadali na taką polemikę, bo na tym forum jest to pozbawione sensu... i ułatwi mi usuwanie zbędnych (z technicznego punktu widzenia :wink: ) postów :P

    specjalnie nie piszę o kogo chodzi, bo to nie jest przypadłość jednego tylko usera, a nie chciałbym nikogo pominąć :wink:

    P.S.
    osoby tłumaczące się specyficznym poczuciem humoru niech przyjmą do wiadomości, że moje także nie jest pospolite... ale ordnung mus sein
    albo inaczej - wszystko jest dozwolone...ale w granicach rozsądku.

  4. !! Precyzja w formułowaniu Tematów !!
    Sprawa wielokrotnie poruszana która wraca jak bumerang, ciągle zdarza się, że temat dajmy na to dotyczący skrzyni biegów ma tytuł "Dlaczego .. " albo "Kto mi pomoże.." albo "Ratuuunkuu ..." itd itp
    Proszę w tematach pisać konkretnie w skrócie oco chodzi, czego dotyczy, jaki problem.
    Zalet takiego postępowania nie muszę chyba wymieniać.

Pozdrawiam w imieniu moderatorów pilnujacych tutaj porządku i życzę przyjemnej lektury.
_________________

E30 325iA 1987r. +navi :mrgreen: Spritmonitor.de
E39 528iA 1999r. Touring :mrgreen: Spritmonitor.de
«Nigdy Nikogo O Nic nie Proś Sami Przyjdą Sami Dadzą»
 
 
 
nokerman 
ostatni mohikanin



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Mar 2004
Skąd: Puławy
Wysłany: 2006-02-10, 08:30   ..:: REGULAMIN FORUM ::..

kirek napisał/a:
REGULAMIN FORUM BEEMKA-KLUB:

Forum tworzy jedność wraz ze stroną klubową klubu Beemka.

1). Rejestracja:

  1. Czynne uczestnictwo w Forum wymaga rejestracji.
  2. Bierne uczestnictwo w Forum (czytanie) nie wymaga rejestracji na Forum.
  3. Zarejestrowanie się oznacza zaakceptowanie poniższego Regulaminu.
  4. W celu rejestracji wymagane jest podanie informacji w rubrykach:
    - użytkownik - nazwa użytkownika/nick/ (nie musi to być imię i/lub nazwisko),
    - hasło,
    - adres e-mail,
    - skąd - nazwa miejscowości zgodna z faktycznym miejscem zamieszkania,
  5. Podanie pozostałych danych jest nieobowiązkowe.
  6. Emblemat użytkownika musi spełniać następujące wymagania:
    - maksymalne wymiary szerokość x wysokość: 200x200 pikseli,
    - maksymalny rozmiar pliku z emblematem: 15 KB,
    - tylko jeden obrazek,
    - nie może zawierać treści powszechnie uważanych za obraźliwe lub budzące niesmak,
    - może zawierać nieduży podpis, który nie obraża swoją treścią uczestników Forum,
  7. Rejestracja użytkownika może być uniemożliwiona w razie jakichkolwiek wątpliwości lub niezgodności danych personalnych.

2).Uprawnienia użytkownika korzystającego z Forum:

  1. Użytkownik ma prawo do:
    - czynnego/biernego uczestniczenia w Forum, czyli korzystania z niego przestrzegając wyżej wymienionych zasad rejestracji,
    - umieszczania tematów, postów, zdjęć, wypowiadania się na łamach forum ,do zamieszczania ogłoszeń kupna/sprzedaży ,zgodnie z tematyką działów Forum
    - uczestniczenia w spotkaniach , zlotach, zawodach organizowanych przez użytkowników Forum jak i członków Klubu Beemka-Klub,
    - możliwości zakupu wszelkich gadżetów udostępnianych na stronach Forum,
    - składanie skarg i zażaleń/nowych propozycji związanych z użytkownikami Forum jak również
    z organizacją na Forum,

3).Usunięcie użytkownika Forum (derejestracja) w trybie zwyczajnym:

  1. Konto użytkownika, który nie wysłał żadnego postu zostanie skasowane nie wcześniej niż po upływie 1 miesiąca od daty ostatniego zalogowania.
  2. Konto użytkownika, który wysłał co najmniej jeden post zostanie skasowane nie wcześniej niż po upływie 1,5 miesięcy od daty ostatniego zalogowania.
  3. Konto użytkownika, który nie dopełnił obowiązków, o których mowa w rozdziale 1). punkt 6). zostanie usunięte w terminie 3 dni od założenia.
  4. Konto użytkownika może zostać usunięte na jego własną prośbę.

4).Usunięcie użytkownika Forum (derejestracja) w trybie nadzwyczajnym.

  1. Konto użytkownika, który nie przestrzega zasad ogólnej kultury , w szczególności obraża innych użytkowników forum może zostać usunięte:
    - w trybie natychmiastowym, bez powiadomienia - dotyczy nowych użytkowników Forum ,których wszystkie posty spełniają w/w. przesłanki lub prowokują do ich zaistnienia,
    - po niedostosowaniu się do pouczenia administratora/moderatora otrzymanego e-mailem oraz zamieszczonego przy poście/odpowiedzi upomnianego (dotyczy wszystkich zarejestrowanych użytkowników),
  2. Ponadto zostanie zablokowana możliwość rejestracji użytkownika z takim samym nr IP.
  3. Administrator zastrzega sobie prawo do usunięcia postów wysłanych przez w/w użytkownika.

5). System kar.
  1. Na Forum istnieje specjalny system kar i ostrzeżeń, który zostaję wymierzony w razie:
    - niedostosowania się do ogólnych zasad netykiety,
    - niekulturalnego zachowania wobec innych użytkowników Forum,
    - naruszania zasad kultury wypowiedzi zarówno na Forum jak i w wiadomościach prywatnych(PW)
    - zbędnego „nabijania” postów lub pisania nie na temat,
    - umieszczania:
    - emblematów(awatar),
    - zdjęć,
    - innych plików graficznych (dopuszczalna max. wielkość 5-10kB),
    - linków do stron www,
    nie związanych z marką BMW lub zbyt dużych, które powodują problemy techniczne na Forum, bądź obraźliwych w stosunku do innych użytkowników Forum,

6).Uprawnienia administratorów/moderatorów:

  1. Administratorzy/moderatorzy/naczelni sprzątacze wszystkie decyzje podejmują autorytarnie.
  2. Uprawnienia administratorów/moderatorów/naczelnych sprzątaczy:
    - wykonywanie czynności administracyjnych niezbędnych do realizacji postanowień zawartych w rozdziałach 3). i 4). oraz 5).,
    - nadawanie uprawnień użytkownikom i administratorom,
    - blokowanie wątków, w których zostały naruszone zasady netykiety,
    - przenoszenie postów do odpowiedniego działu Forum, adekwatnego do ich zawartości,
    - usuwanie postów zdublowanych oraz naruszających zasady netykiety,
    - usuwanie emblematów nie spełniających wymogów określonych w rozdziale 1). punkt 6).

7). Zmiany w regulaminie.

  1. Zmiany w regulaminie wymagają umieszczenia ich na forum w działach „OFFTOPIC MOTORYZACYJNY”,”TECHNICZNE”,”BEEMKA-KLUB”
  2. Zmiany w regulaminie obowiązują od chwili ich opublikowania na forum na zasadach określonych w punkcie 1).
 
 
 
nokerman 
ostatni mohikanin



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Mar 2004
Skąd: Puławy
Wysłany: 2006-02-10, 08:30   ..:: NETYKIETA FORUM ::..

kirek napisał/a:

NETYKIETA FORUM

  1. Wysyłaj informacje wyłącznie na temat, jaki ma być poruszany na danej liście

  2. Zdecydowanie unikaj bezsensownych komentarzy typu "popieram", "a ja się nie zgadzam", "popieram popierających" - chyba, ze towarzysza im Twoje przemyślenia na ten temat

  3. Nie rozbudowuj nadmiernie swojego podpisu - sygnatury (przyjęta norma to 4-5 linii).

  4. Staraj się nie przekraczać 65 znaków w linii

  5. Wysyłając e-mail KONIECZNIE podaj e-mail zwrotny. Dobre obyczaje nakazują także podanie pełnego imienia i nazwiska nadawcy (ksywka jest dopuszczalna dla osób na liście ogólnie znanych)
    Może się bowiem okazać, że ktoś może rozwiązać Twój problem, ale woli uczynić to prywatnie.

  6. Komentując informacje lub odpowiadając na czyś "post" staraj się pozostawić z listu oryginalnego wyłącznie te fragmenty, które maja ścisły związek z Twoja odpowiedzią. Resztę (w tym sygnaturę) - bezwzględnie wytnij.

  7. Staraj się nie powtarzać pisząc odpowiedzi, jeżeli już, to niech to ma związek z tematem postu.

  8. Jeśli zdenerwuje Cię jakaś osoba z listy i "musisz" ja zwyzywać - uczyń to w e-mailu prywatnym, a nie na PW. Forum nie jest miejscem do rozstrzygania spraw i problemów osobistych.

  9. Jeśli masz jakiś problem opisz go w miarę dokładnie. Za ogólnikowe pytania typu: "Pomóżcie - mam monitor i nie działa" - zazwyczaj zostaniesz ukarany lub objechany przez innych piszących

  10. Nie wolno traktować list dyskusyjnych jako miejsca dla ogłoszeń komercyjnych i handlowych (chyba, że jest to lista dyskusyjna o takim temacie lub specjalne Forum : Sprzedam/Kupię).

  11. Staraj się pisać zwięźle. Inaczej inni się od Ciebie tym "zaraża" i pewnego dnia ujrzysz w swojej skrzynce 500 długich "postów" z zaprenumerowanej listy. Długie e-maile najlepiej spakować, lub ostrzec o ich wielkości w tytule (np.: "Ciekawe info o BG, ale dłuuuugie (45 KB)", Staraj się w tytule wysłanej informacji jasno określić czego ona dotyczy, tak aby osoby nie zainteresowane nie musiały wszystkiego ściągać i czytać.

  12. Zachowaj ostrożność w przesyłaniu dużych plików (na przykład obrazków) prywatnie za pośrednictwem listy. Może się bowiem zdarzyć, że twoja przesyłkę otrzyma nie tylko adresat, ale i wszyscy na liście. Nawet jeśli zrobiłeś to niecelowo - to następnego dnia (w najlepszym przypadku) Twoja skrzynka pocztowa pełna będzie listów z obelgami, a ktoś może ja zapchać na przykład niepotrzebnym Ci do niczego kodem źródłowym XWindows .A na naszym forum od dużych obrazków rozjeżdżają się ramki.

  13. Nasze Forum posiada specjalne Podforum, pisząc posty dokładnie zastanów się ,do którego najlepiej twój post będzie pasował. Posty, które będą rażąco naruszały tematykę Forum zostaną usunięte w trybie natychmiastowym przez moderatorów.
 
 
 
nokerman 
ostatni mohikanin



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Mar 2004
Skąd: Puławy
Wysłany: 2006-05-29, 07:09   Wstawianie FOTEK na Forum.

Co jakiś czas dostaję meile z zapytaniem "Jak wstawić fotkę na Forum"

Postanowiłem więc opracować szczegółowy Tutorial jak to się robi, ażeby nawet nawet zupełny Zieleniak czy Żółtodziób tudzież
laik noga komputerowa sobie z taką operacją poradziła. :wink:
Więc do dzieła, Wykonuj kolego/koleżanko punkt po punkcie wg poniższej instrukcji:


  1. Otwórz stronę z adresu: http://www.imageshack.us/ powinieneś zobaczyć taki oto widok:

    Jest to strona główna serwisu Imageshack który myślę że jest najstabilniejszym serwerem Hostingu do potrzeb grafiki.
    Poprzez niego można wysyłać pliki graficzne o rozszerzeniach:
    *.jpg *.jpeg *.png *.gif *.bmp *.tif *.tiff *.swf o wielkości pliku nie większej niż 1.5 MB
    Z dostępnych tutaj opcji widaćże można wysłać plik z twojego komputera, zaznaczając opcję [o]file lub z lokalizacji gdzieś
    w sieci zaznaczając opcję [o]url.

  2. Zaprezentuję tutaj jak wrzucić plik z lokalnego komputera.
    Klikasz przycisk [Wybierz], otwiera się okienko w którym pokazujesz lokalizację pliku w twoim komputerze, i otwierasz go.


  3. Teraz już tylko pozostało kliknąć przycisk [host it!] ale przed tym jedna
    UWAGA!! aby nie zakłócać porządku na Forum, nie robić moderatorom kreciej roboty oraz ułatwić wszystkim użytkownikom
    forum przeglądanie go należy pamietać że:
    • największa rozdzielczość obrazka jaki można bezpośrednio (czyli będzie on widoczny w poście jako obraz) wkleić na
      forum powinna wynosić (800x600), jeśli wysyłasz większy obrazek możasz go od razu przeskalować do tych rozmiarów
      zaznaczając opcję [o]resize image i wybierając z rozwijanego menu rozmiar 800x600 (15-inch monitor)
    • jeśli chcesz pokazać większy obrazek to niezaznaczaj tej opcji, ale na forum wklejaj miniaturkę (Thumbnail) o czym później

    Mając na uwadze powyższe zasady i stosując się do nich możesz umieścić plik na serwerze klikając [host it!] po czym plik
    zostanie wysłany na serwer Imageshack'a


  4. Jeśli operacja wysyłania pliku powiedzie się powinieneś zobaczyć taką oto stronkę na której podane masz gotowe linki które
    należy przekopiować do treści twojego posta.
    • Twoje zdjęcie jest w rozmiarze 800x600 lub mniejszym i chcesz umieścić je bezpośrednio w twoim poście wybierz link
      opisamy jako: Hotlink for forums (1) lub też możesz wtawić je jako miniaturkę wybierając link Thumbnail for forums (1)
    • Twoje zdjęcie jest większe niż 800x600 - powinieneś wstawić jego miniaturkę Thumbnali for forums (1)
      lub podać bezpośredni link Direct link to image




A teraz pora na przykłady:
Direct link to image wygląda tak:
http://img512.imageshack....wam20jp28dh.jpg

Thumbnali for forums (1) wygląda tak:


Hotlink for forum (1) wygląda tak:


Pozdrawiam i teraz mam nadzieje że wszystko jest jasne i życie stało się łatwiejsze :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 17