Siedze i szukam na forum odpowiedzi na moje pytanie - no ale lipa
Kupiłem felgi Borbet A 16 9J et15 z oponami Toyo 215/40/16 i zaczęły sie problemy
A mianowicie:
Nastepny zakup to dystanse po 5mm, poniewaz przednie tarły o amorek.Po probie, jak sie w ogole na tym jezdzi, przy predkosci 80 -120 km/h mialem straszne drgania na kierownicy - wyczytałem ze to pierscienie centrujace,wiec wymienilem na nowe 57.1/64-Nic nie pomoglo!Sciagnąlem opony i dałem do prostowania felgi - ale facet skasowal 120 zeta za komplet i powiedzial ze tylko delikatnie cos tam poprostowal, poniewaz bylo w miare ok. No to ja znowu opony na felgi, z mysla ze juz teraz bedzie ok.No ale nie!!Wiec pewnie to opony.W nastepnym tygodniu kupuje komplet Fuldy o takich samych wymiarach, ale nowki.Chociaz mam jeszcze jedno pytanie:
Jak ludzie zakładaja dystanse po 30mm??JA mam 5 i dzis jeszcze zauważylem, ze te Borbety z przodu ledwo nachodza na piaste??Moze sa jakies łozyska razem z piasta, ale o jakiejs dłuższej piascie?? Bo ja juz Panowie nie wiem
Prosze o pomoc, bo mi juz nerwy zaczynaja puszczac!!
Ja mam dystanse 16mm i do tego jest juz caly pierscien centrujacy razem z dystansem. Jesli nie masz tego pierscienia to opona trzyma sie na samych srubach i dla tego masz drgania kierownicy bo nie zalorzysz kola idealnie rowno ja mialem dystanse wlasnie bez pierscienia i przy okolo 70-90 km/h mialem zaczepiste drgania na kierce.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Lis 2004 Skąd: Warszawa-praga
Wysłany: 2006-05-14, 20:51
po pierwsze jedz do dobrego wulkanizatora.tylko naprawde dobrego ! powiedz zeby ci dobrze sprawdzil na wywazarce komplet felgi z opona. jak bedzie dobrze wywazona i po ogledzinach powie ci ze opony tez sa ok to szukaj gdzie indziej przyczyny. np. z zawieszeniu czyli koncowki drazkow itd.
czy napewno felga idealnie trzyma sie na piascie? bo chyba nie jezeli masz dystans 5mm.
mozesz miec problem z tymi dystansami bo nie robia 5 mm z kolnierzem a takie koniecznie musza byc. zaczynaja sie takie od 10 mm ale u ciebie nawet ten 5 mm bedzie za gruby . masz et 15 wiec juz masz na rowno z blotnikiem.jak zalozysz dystans 5 mm bedzie ci wystawac. kolesie zakladajacy dustanse 20-30 mm maja w felgach et 35 i wieksze czyli tj ja (aby ladnie wyrownac do rantu blotnika musze zalozyc dystans 20mm )
wszystko zrozumiale?
ps.czy napewno masz et 15 z przodu i obciera ci o amor? cos chyba jest nie tak...
tak na 100% maja et 15 i faktycznie po zastosowaniu tych dystansow wystaja delikatnie poza obrys błotnika ( wlasnie chyba o tyle na oko )- sprawdzalem tez na fotkach, gdzie byly e30 z takim zestawem wlasnie i wygladalo to tak samo( tez na oko )
Gumowe stabilizatory wymienialem 15 tys km temu i na badaniach techniczych ostatnio prosilem zeby mi to dokladnie posprawdzali, lecz sa jeszcze ok
Jeden klubowicz z Krka ma takie same zlozone do swojej Beci i jego prosilbym o pomoc - jak sobie poradzil z tym??
Czytalem ze sa rozne srednice amortyzatorow- moze ja mam te grubsze?? Nie byly jeszcze wymienane przeze mnie, wiec powinny byc standardowe- wymienial je poprzedni wlasciciel w Niemczech i sa to amorki Koni.
No ja serio Panowie juz nie wiem.Napiszcie prosze jak wy zakladaliscie te felgi do siebie. Moze musze wymienic łozyska z piasatmi??
Według mnie to faktycznie jest coś nie tak gdyż z tego co mi wiadomo bo sam interesowałem się tymi felgami to : BORBETA A 9j ma faktycznie ET15 i śmiało wchodzi na przód do e30 jedyny problem jest w tym że w 320 i 325 delikatnie obciera o zaciski ale to tylko delikatna kosmetyka zacisku i już pasuje, natomiast 316 i 318 miały zaciski mniejsze więc do 316 i 318 wchodzą bez dystansów. Czyli jeśli już miało by to obcierać to jedynie o błotniki (w zależności od zawieszenia).
Tak jak pisze menel wyżej, to wina dystansów. Kiedyś miałem 17" i z przodu dystansy wlasnie 5mm i przy okolo 100km/h drgało kierą, na wyważarce wychodziło że koło wyważone, proste i opony też ok, zresztą na stalówkach wszystko było ok, powiedz czy na poprzednich kołach nie drgało Ci bo jeśli nie to przyczyn nie szukaj w zawieszeniu lub końcówkach tylko dystanse będa powodem. Kordi ma łądne polerowane Borbet A i wszyskie 9J, z tego co pamiętam ktoś pisał kiedyś że są tam dystanse 5mm, inaczej nie ma szans żeby 9J weszło do przodu. Wogule jakie masz te dystanse ? samoróbki czy oryginalny produkt do e30 ? bo jeśli samoróbki to to bedzie powodem bo wujek tokarz to może zrobić 15mm lub większe bo wtedy można władowac konkretny kołnierz i będzie ok
Dystanse kupiłem w sklepie STYL AUTO PHU we Wrocławiu ( 50 zł/ sztuka pakowane w komplecie ), lecz na woreczku nie bylo zadnego emblematu firmy.
Gdy felgi byly zalozone bez nich z przodu, wyraznie wyczulem palcem, ze dociskaja do obudowy amorka- nie dalo sie nia przekrecic.
Jesli kupiłbym wieksze, np 30mm, to wydaje mi sie ze felga w ogole nie dotykalaby piasty, tylko trzymalaby sie na samych srubach.Juz teraz ledwo nachodzi na piaste ( i to mnie zastanawia??)
Aha teraz jezdze chwilowo na stand. stalowkach, ale dystanse zostawilem - i jezdzi sie bez wiekszych drgan - delikatnie wyczowalne przy 100 km/h , ale to raczej przez te kola, poniewaz sa juz zuzyte i stare.
Tylko te sa 185 ( strasznie to wyglada ), a na alu byly 215- z tego co wiem bardziej czule na wszstkie luzy , delikatne drgania, co w polaczeniu z tymi walcami sie poteguje.
Dzieki Łukasz za podpowiedzi, ale chodzi tu o to, ze nie moge zastosowac dystansow o wiekszej grubosci.Nie dosc, ze wygladaloby to strasznie dziwnie( Kola poza blotnikeiem 3 cm ), To policja by tego nie przełknęła ( przepisy ).
Proszę zeby ktos mi napisal czy te 9 calowe walce da sie w ogole wpasowac w ta karoserie,
czy stosuje sie je tylko na pokaz ( bo fajnie wygladaja ) i jezdzi sie do 60km/h, bo pozniej zaczynaja wibrowac na tych orginalnych piastach.
Ja Ci nie każe dawać większych tylko pisze że w większych jest kołnierz i problemów z biciem nie ma. Teoretycznie na przód najbardziej pasują 7,5 cala z ET20, ja mam takie Azev-y i pasuje wszysko ładnie, tył 9" z ET15. Ale są ludzie co mają i jeźdzą z 9" na przodzie wiec musisz poszukać takiego klienta i jego zapytać co i jak.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Lis 2004 Skąd: Warszawa-praga
Wysłany: 2006-05-15, 17:53
najmniejsze dystanse z kolnierzem to 10 mm i takich w ostatecznosci musisz poszukac. ja wyrwalem pare dni temu takie za 30 zl/komplet. szukaj na allegro ale po zalozeniu ich nie ma bata zeby nie wystawalo.po zalozeniu 10 mm bedziesz mial porownanie do felgi z et 5 wiec tylko poszerzanie blotnikow cie ratuje..
Witam. Ja mam Borbet A wszystkie 9" szerokosci.I sprawa przedstawia sie nastepujaco.Mowisz ze drgania sa zarówno na borbetach i stalowkach.Na 100% masz do wymiany kocnówki drazka kierowniczego.Przerabialem to juz kilka razy to wiem:)A jesli chodzi o felgi to zakladasz 5mm dystanse.Powinno jeszcze troszke piasty wystawac.Jakies kilka mm.Wiec na ta piaste po zalozeniu dystansow nakladasz jeszcze pierscienie centrujace.Mam dwa do sprzedania robione konkretnie do e30 i borbetow iec moge Ci odsprzedac.Kupilem 4 ale okazalo sie ze mialem 2 na felgich wiec zostaly.Tylko ze ja mam 320i i nie wiem czy srednica piasty jest taka jak u Ciebie.Po zalozeniu tych pierscieni i dystansow wszystko jest super.Jezdzilem ostatnio w trase i przy zadnej predkosci nie bylo najmniejszych drgan.
http://www.allegro.pl/ite...centrujace.html
A to linka do pierscieni:)Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach