Witam. Posiadam E36 z silnikiem 1.8 M40 (wiem, że według opinii 95% posiadaczy BM-ek jest to syf ale zaznaczam, że nie pytam was o opinię na temat tego silnika tylko konkretną poradę) i chciałem "przeszczepić inne serce". Co byście mi poradzili zwracając szczególną uwaę na ilość prac niezbędnych do wykonania?? Zgóry dzięki za odpowiedzi (na temat). Pozdrawiam.
Pomógł: 11 razy Dołączył: 22 Mar 2005 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2006-02-13, 17:46
rozwiazaniem dajacym najwiecej mocy poza Mpower 3.2 (ktory wyszedl by chorendalnie drogo) jest chyba 2.8 na podwojnym vanosie... roboty bedzie sporo i kasy tez trzeba by wlozyc nie malo ale i tak bedziesz robil przekladke z 4ro cylindrowki na 6stke... jesli nie chcesz sie zbytnio wypompowac finansowo to polecam M50B25. Wg mnie jesli zdecydujesz sie na 2.8 to szukaj nie silnika tylko calego auta po dzwonie (najlepiej u niemcow) i nie bierz "okazji" samego silnika bez osprzetu...
Wiem, że najlepiej ajkbym włożył tam potwora w stylu 3.2 ale do tego wszystkiego musiałbtm wymienić wszystko łącznie ze skrzynią, dyferem, układem chłodenia itp. Ale myślałem o czymś mniejszym dającym frajdę z jazdy (w porównaniu do M40) i nie wymagających zbyt gruntownych przeróbek. Zadowoliłoby mnie wszystko począwszy od M43.
Pomógł: 11 razy Dołączył: 22 Mar 2005 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2006-02-13, 20:08
jezeli nie chcesz drastycznie ingerowac (montujac rzedowa 6steczke) to chyba szkoda pieniazkow na 4ro cylindrowke... piszesz ze na poczatek...a pozniej kolejny swap... nie obraz sie ale jak juz zmieniac silnik to raz a konkretnie... a moze zamiast swapa swistak ( w 3-4tys z niskobudzetowka dajaca na poczatku frajde spokojnie bys sie wyrobil)...
Zastanawiam się czy nie lepiej sprzedać, dołożyć i kupć 2,5. Tylko jest jedno ale. teraz wiem czym jeżdżę a kupić coś to zawsze jest ryzyko zwłaszcza w czasie gdy do nas zwożą byle co byle sprzedać. Tu chociaż mam pewność i jeżeli chodzi o auto to kupiłbym je jeszcze raz (z większym silnikiem ale w tym samym stanie). Nie wiem co robić??
Pomógł: 45 razy Dołączył: 02 Kwi 2004 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-02-14, 20:58
Jak masz takkkkie wymagania i takkkką kasę pakuj co mówią przedmówcy R6 jak chcesz jak najmniej roboty i koszty zredukowac do niezbędnych to IS wszystko pasuje z twojego silnika skrzynia chłodnica, węże i poduchy, tylko potrzebujesz silnik wraz z osprzętem kompletnym od przepływki po kolektor wydechowy wiązkę i komp, można zostawić kata i tylny tłumik (mała przeróbka by połączyć dwururke z kolektorem wydechowym ale jak brać to najlepiej z wydechem bo pomiędzy 1.8 18IS jest różniaca w rozstawie otworów
_________________ Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach