BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[E32] Stuki w przekładni kierowniczej - silnik m30
Autor Wiadomość
Pawel735 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sty 2006
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2006-02-09, 21:11   [E32] Stuki w przekładni kierowniczej - silnik m30

Witam
Niepokoją mnie stuki w przekładni kierowniczej.Kiedy silnik jest wyłaczony i kiedy ruszam kierownica z lewa na prawo to z przekladni kierowniczej wydobywają sie owe stuki.Podobnie jest kiedy przejeżdzam przez na przyklad tory kolejowe - czuje ze koła wykonują jakieś ruchy poza moją kontrolą lub kiedy skrecam w zakret 90 stopni a później prostuje kierownice to również słyszę stukniecie.Wszystkie te stukniecia sa wyczuwalne na kierownicy..Napewno nie jest to wina wahaczy górnych gdyz te sa nowe.Generalnie to luz kierowniczy jest za duzy - czuje to na kierownicy.
I teraz moje pytanie - czy regulacja luzu na przekladni kierowniczej pomoze czy przekladnia kwalifikuje sie do wymiany.
Jeśli tak to jak powinna wygladac regulacja luzu w przekladni kierowniczej w aucie z silnikiem m30.
Czy ktoś mógłby mi opisać dokładną procedurę likwidacji luzu.To znaczy w jakiej pozycji powinne znajdowac sie koła (proste,skrecone)czy autko powinne byc podniesione itd.
 
 
 
duchPW
[Usunięty]

Wysłany: 2006-02-10, 14:46   

w regulacji luzu niestety Ci nie pomogę, ale może sprawdź najpierw łączniki stabilizatora, bo to dość częsta przyczyna takich objawów
 
 
Pawel735 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sty 2006
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2006-02-10, 18:03   

To nie sa laczniki stabilizatora.Te stuki sa wyczuwalne na kierownicy kiedy auto stoi w miejscu na zgaszonym silniku wiec zawias nie pracuje wtedy.
 
 
 
MIŁOSZ 



Dołączył: 23 Maj 2005
Skąd: Tarnow/Berlin
Wysłany: 2006-02-11, 11:22   

W E28 528i (prawie identyczny uklad przodu) mialem cos podbnego, zwlaszcza stukniecie bylo mocne jak skrecilem dalej w jedna strone i chcialem zaczac odkrecac spowrotem, wtedy zawsze LUP!!!!. Przyczyna byl wadliwy spaw na belce przedniej wspornika przekladni kierowniczej, pekl i przekladnia miala 1cm mozliwosc ruchu. Juz kiedys w podobnej poradzilem komus zeby to sprawdzil i to bylo to :) zerknij - nie jest powiedziane ale moze a noz.
_________________
E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic --> ZDJECIA <--
E28 524td 06/1985 Karminrot
 
 
 
Pawel735 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sty 2006
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2006-02-11, 17:25   

Dodam jeszcze że regulacja kierownicy mi nie działa.Czytałem na forum że to jest jakaś metoda na zlikwidowanie luzów.Być może ktoś przy uzyciu tej metody zlikwidował luz wcześniej,a teraz znowu sie pojawił.
 
 
 
BADYL 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Mar 2004
Skąd: *****
Wysłany: 2006-02-11, 17:39   

Pawel735 napisał/a:
Dodam jeszcze że regulacja kierownicy mi nie działa.Czytałem na forum że to jest jakaś metoda na zlikwidowanie luzów.Być może ktoś przy uzyciu tej metody zlikwidował luz wcześniej,a teraz znowu sie pojawił.


Sorki nie znam niemieckiego ale moze chodzi własnie o to:

http://www.7-forum.com/mo...nksaeulenspiel/
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
Pawel735 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sty 2006
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2006-02-12, 18:06   

Dzisiaj zrobiłem tak.Popuściłem zacisk od regulacji kierownicy ten pod kierownicą (ta dzwigienka),docisnałem kierownice na maxa w strone deski rozdzielczej i zaciągnałem tą dzwigienke od regulacji kierownicy.O dziwo kierownica chodzi całkiem inaczej.Nie ma juz tych stuków kiedy na zgaszonym silniku krece w lewo i prawo.Kierownica chodzi bardizje precyzyjniej.
Wydaje mi się że jest to wina śrubki na wieloklinie - chyba powinienem ja dorekcic bo kierownica nie powinna miec zadnych luzów w płaszczyźnie przód tył a ta śrubka właśnie za to odpowiada.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12