Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sty 2006 Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2006-02-09, 21:11 [E32] Stuki w przekładni kierowniczej - silnik m30
Witam
Niepokoją mnie stuki w przekładni kierowniczej.Kiedy silnik jest wyłaczony i kiedy ruszam kierownica z lewa na prawo to z przekladni kierowniczej wydobywają sie owe stuki.Podobnie jest kiedy przejeżdzam przez na przyklad tory kolejowe - czuje ze koła wykonują jakieś ruchy poza moją kontrolą lub kiedy skrecam w zakret 90 stopni a później prostuje kierownice to również słyszę stukniecie.Wszystkie te stukniecia sa wyczuwalne na kierownicy..Napewno nie jest to wina wahaczy górnych gdyz te sa nowe.Generalnie to luz kierowniczy jest za duzy - czuje to na kierownicy.
I teraz moje pytanie - czy regulacja luzu na przekladni kierowniczej pomoze czy przekladnia kwalifikuje sie do wymiany.
Jeśli tak to jak powinna wygladac regulacja luzu w przekladni kierowniczej w aucie z silnikiem m30.
Czy ktoś mógłby mi opisać dokładną procedurę likwidacji luzu.To znaczy w jakiej pozycji powinne znajdowac sie koła (proste,skrecone)czy autko powinne byc podniesione itd.
duchPW [Usunięty]
Wysłany: 2006-02-10, 14:46
w regulacji luzu niestety Ci nie pomogę, ale może sprawdź najpierw łączniki stabilizatora, bo to dość częsta przyczyna takich objawów
W E28 528i (prawie identyczny uklad przodu) mialem cos podbnego, zwlaszcza stukniecie bylo mocne jak skrecilem dalej w jedna strone i chcialem zaczac odkrecac spowrotem, wtedy zawsze LUP!!!!. Przyczyna byl wadliwy spaw na belce przedniej wspornika przekladni kierowniczej, pekl i przekladnia miala 1cm mozliwosc ruchu. Juz kiedys w podobnej poradzilem komus zeby to sprawdzil i to bylo to zerknij - nie jest powiedziane ale moze a noz.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sty 2006 Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2006-02-11, 17:25
Dodam jeszcze że regulacja kierownicy mi nie działa.Czytałem na forum że to jest jakaś metoda na zlikwidowanie luzów.Być może ktoś przy uzyciu tej metody zlikwidował luz wcześniej,a teraz znowu sie pojawił.
Dodam jeszcze że regulacja kierownicy mi nie działa.Czytałem na forum że to jest jakaś metoda na zlikwidowanie luzów.Być może ktoś przy uzyciu tej metody zlikwidował luz wcześniej,a teraz znowu sie pojawił.
Sorki nie znam niemieckiego ale moze chodzi własnie o to:
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sty 2006 Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2006-02-12, 18:06
Dzisiaj zrobiłem tak.Popuściłem zacisk od regulacji kierownicy ten pod kierownicą (ta dzwigienka),docisnałem kierownice na maxa w strone deski rozdzielczej i zaciągnałem tą dzwigienke od regulacji kierownicy.O dziwo kierownica chodzi całkiem inaczej.Nie ma juz tych stuków kiedy na zgaszonym silniku krece w lewo i prawo.Kierownica chodzi bardizje precyzyjniej.
Wydaje mi się że jest to wina śrubki na wieloklinie - chyba powinienem ja dorekcic bo kierownica nie powinna miec zadnych luzów w płaszczyźnie przód tył a ta śrubka właśnie za to odpowiada.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach