BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
E30 IS... Przygotowanie do sportu...
Autor Wiadomość
Dombrol 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 12 Lip 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-08-18, 00:41   E30 IS... Przygotowanie do sportu...

Witam wszystkich !
Poszukuje e 30 is , auto ma byc docelowo przygotowane do sportu (PZM)
Moze macie zakies trafne spostrzezenia odnosnie takiego samochodu , na co zwracac uwage przy ogladaniu , wady tego auta itd , wiadomym jest ze najwazniejsza jest karoseria .
Czy homologacja pozwala na wmontowanie silnika od e36 ?? ?
dzieki za wszelkie odpowiedzi
Ostatnio zmieniony przez Dombrol 2006-10-15, 16:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Piotrek 
LudwikIIISpryskiwacz


Dołączył: 17 Kwi 2005
Skąd: /K/R/A/K/O/W/
Wysłany: 2006-08-18, 00:47   

stary zobacz co masz napisane pod nickiem...

co do homologacji i sportu pomóc moze Ci Jurek.
 
 
jurek 


Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: krakow
Wysłany: 2006-08-18, 10:27   

po to jest homologacja zeby nie zezwalala na zamontowanie innego silnika , planujesz kupno takiego auta? czy juz masz? jak chcesz sie czegos dowiedziec to pytaj:) pozdrawiam
_________________
dobra no zmienie ta Aniee30.. nich Ci bedzie Piotrek,cobys nie smial sie ze mnie zabardzo:)
 
 
B(ETA) 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 12 Lut 2006
Skąd: W-WA
Wysłany: 2006-08-21, 13:17   

Czy Ty masz cos wspólnego z tym Dabrowskim co tak smigał w Kjsach? (zdjecie auta) Jesli tak to super pomysł ze sie teraz za bmw bierzesz :D A o homolagacje trzeba poprosić Klementowicza.



Pozdrawiam
 
 
 
jurek 


Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: krakow
Wysłany: 2006-08-23, 23:26   

homo trzeba zamowic org. w PZMocie bo jak pojedziesz na zawody to musi byc org.
_________________
dobra no zmienie ta Aniee30.. nich Ci bedzie Piotrek,cobys nie smial sie ze mnie zabardzo:)
 
 
Dombrol 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 12 Lip 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-08-26, 11:24   

B(ETA) napisał/a:
Czy Ty masz cos wspólnego z tym Dabrowskim co tak smigał w Kjsach? (zdjecie auta) Jesli tak to super pomysł ze sie teraz za bmw bierzesz :D A o homolagacje trzeba poprosić Klementowicza.

Obrazek

Pozdrawiam


:) jezdzilem troche maluchem 900 tka... udalo nam sie wygrac puchar polski w klasie, a w gen zajelismy 7 w 2005 .

Teraz szukam czegos szybszego , co dawalo by rade w PZM .Oczywiscie RWD only .
Od jakiegos czasu myslalem o Iesie , noi tak sie zlozylo ze Klemens pokazal ze mozna powalczyc jak sie ogarnia . W prawdzie mowiac to nie spodziewalem sie ze to auto bedzie az tak konkurencyjne i ze mozna nim jechac po pudlo .
Tak czy tak Respect dle panow Klementowiczow :o :D

Oczywiscie wiem ze trzeba kupic oryginal homologacji itd , natomiast wracajac do pytania czy sa jakies ukryte wady tego auta i na co mam zwracac uwage ??
I drugie pytanie : czym sie rozni silnik e30 IS od e36 IS , wiadomo ze w e36 jest wieksza moc , tylko z czego to wynika ?? ?

Pozdrawiam
Dombrol
 
 
 
jurek 


Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: krakow
Wysłany: 2006-08-31, 00:43   

silnik miedzy E30 i E36 rozni sie kolektorem dolotowym i pokrywa zaworow i wydechem


moim zdaniem wada tego auta jest to ze ma 1.8 a nie 2 litry cala reszta jest super pozatym auto klemensow jest super przygotowane i spokojnie za taka kase mozna by zbydowac clio sporta z seryjna skrzynia ktore bez zadnego problemu jest zawsze na pudle(oczywiscie jak jest driver)

bajki ze zmieni sie chip wydech i pare truskawka i ma sie 160KM mozna pisac dalej ,ten silnik jest wysilony i nie ma tam zabardzo co tam poprawiac .. problemem jest przeplywka..i dolot czego nie mozna zmienic..problemem jest hudraulika w zaworach bo powyzej 7.500obr/min nie wydaje i nie mozna bez jej zmiany na plytki zmienic walkow..wiec nie jest tak fajnie ale ogolnie auto jak na niemieckie przystalo pancerne i do PZmotu jak najbardziej sie nadaje;) powodzenia!!
_________________
dobra no zmienie ta Aniee30.. nich Ci bedzie Piotrek,cobys nie smial sie ze mnie zabardzo:)
 
 
puz 
swapownik



Dołączył: 05 Sty 2005
Skąd: Czernikowo k/Torunia
Wysłany: 2006-08-31, 02:16   

jurek napisał/a:

moim zdaniem wada tego auta jest to ze ma 1.8 a nie 2 litry



hmmm tak mi wlasnie lampka zaswiecila nie wiem jakimi budzetami dysponujecie ale wloska M3 to nic innego jak 2,0 is

nawet jest 1 sztuka

http://www.autoscout24.pl...m=&euroto=&zip=

i jeszcze

http://www.autoscout24.pl...m=&euroto=&zip=
_________________
 
 
 
SmasherE30 
Coś tam wiem



Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2006-08-31, 14:33   

:idea: 2,0is jest silnikiem robionym w technologii Mpower :idea: i od s14b23 różni się tylko litrażem a zatem mocą maksymalną ... poza tym to już jest co innego ... to jest M3!
_________________

This post was sponsored by letter ///M like Maciek ;)
 
 
 
Dombrol 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 12 Lip 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-09-05, 01:11   c.d...

A orientujecie sie gdzie mozna znalezc jakas tabele z przelozeniami glownymi do takiego auta (318 is, tylko te ktore pasuja ) . Wychodze z zalozenia ze seryjna skrzynia wytrzyma trudy walki na oesach i nie bede kombinowal tak jak Klemens z przekladnia z M3 bo mnie poprostu nie stac na takie extrasy.
Oczywiscie chodzi mi o przelozenia ktore dopuszcza homologacja...
Moze macie jakies doswiadczenia z roznymi przelozeniami ?? ? Najbardziej interesowalo by mnie przelozenie v-max 180-190km/h

Silnik tez zostawiam seryjny , ewentualnie kolektor, wydech i chip nic wiecej ( jak sie popsuje kupie drugi)

noi gdzie czegos takiego szukac jesli chodzi o kupno ?? ?

Bardzo dziekuje za wszelkie uwagi. :oops:
Pozdrawiam
Dombrol
 
 
 
kamil.k 
złota ronczka



Dołączył: 09 Gru 2005
Skąd: piotrków trybunalski
Wysłany: 2006-09-05, 07:36   

http://wp1016621.wp027.we...0023/f00023.htm kazdy z tych dyfrow bedzie pasowal do iS-a tylko ze najlepsze bedzie chyba najkrotsze z mozliwych

auta szukac trzeba wszedzie . mozliwosci jest sporo ,mozesz zaczac od ogloszenie tutaj na forum ze chcesz kupisz takie auto
_________________
Jak Ci powiedzą ze lejesz wode to powiedz ze temat jest jak rzeka

sprzedam częsci silnikowe 320i/323i
 
 
 
Dombrol 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 12 Lip 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-09-05, 15:57   

[quote="kamil.k"]http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00023/f00023.htm kazdy z tych dyfrow bedzie pasowal do iS-a tylko ze najlepsze bedzie chyba najkrotsze z mozliwych

?? ? Na pewno te dyfry beda pasowaly ?? ? Nie roznia sie przypadkiem rozmiarem glowki ?? ?

Pozdrawiam
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2006-09-05, 19:08   

[quote="Dombrol"]
kamil.k napisał/a:
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00023/f00023.htm kazdy z tych dyfrow bedzie pasowal do iS-a tylko ze najlepsze bedzie chyba najkrotsze z mozliwych

?? ? Na pewno te dyfry beda pasowaly ?? ? Nie roznia sie przypadkiem rozmiarem glowki ?? ?

Pozdrawiam

róznią, ale to żaden poważny problem.
Baur ma w swoim isie 4.27 ze szperą bodajże i jest ok.
_________________
Weteran
 
 
 
Piotr_1 
Tempiciel sekund



Dołączył: 11 Sie 2005
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-09-05, 22:51   

4,27 lub krótszy. Przy tym przełożeniu masz około 103km/h przy 3000obr na piątce. W trasie korki w uszy i is weźmie 9 litrów :) . Podczas walki musisz ją utrzymywać powyżej 4000, jak nie więcej. Inaczej nie będzie kołaczy. Wajhowania biegami nie ma aż tak dużo, za to czasy o wiele lepsze. W 325i jest rewelacja. W sobotę dzięki temu wygrałem swoje pierwsze zawody :) Minimalnie wyprzedziłem Astrę 2.0 turbo 220 kuni z Jackiem Wituckim. Wreszcie coś!!! Na asfalcie nawet seryjna subaru impreza wrx z dobrym driverem ma czas taki sam, a z lepszym 1% lepszy powiedzmy. O ile w grę nie wchodzą większe prędkości. Takie przełożenie przeważnie lepiej się dopasowuje w odcinki. Piszesz już coś o przeróbach jakieś kolektory jak Jurek Ci mówi że niezbyt to wyda to po co. Lepiej wydać 2000 na sikawkę ze strojeniem zamiast przepływomierza jak mówi. A jak chcesz kolektory to kup rzeczywiście M3. Jednak jak wiadomo 2,5 litra najlepsze i nie jest kosiarką 4 cylindrową;). Jak będe miał onboarda to zobaczysz jak chodzi. Wbrew psychologicznym odczuciom ludzi, którzy nigdy tym nie jeździli, jest silnikiem zwinniejszym w pracy i bardziej dynamicznym. Ogień powyżej 4000, a nie w okolicach odcięcia. W dodatku trudno go zajechać jeźeli się nie przegrzeje.
_________________
..............--.--.................. ______
E30 325ic 1987.........-.../
E34 525iA 1990..... ........-OO=[][]=OO
E30 M332 1991........ ....U__________\
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2006-09-06, 09:25   

Piotr_1 napisał/a:
4,27 lub krótszy. Przy tym przełożeniu masz około 103km/h przy 3000obr na piątce. W trasie korki w uszy i is weźmie 9 litrów :) . Podczas walki musisz ją utrzymywać powyżej 4000, jak nie więcej. Inaczej nie będzie kołaczy. Wajhowania biegami nie ma aż tak dużo, za to czasy o wiele lepsze. W 325i jest rewelacja. W sobotę dzięki temu wygrałem swoje pierwsze zawody :) Minimalnie wyprzedziłem Astrę 2.0 turbo 220 kuni z Jackiem Wituckim. Wreszcie coś!!! Na asfalcie nawet seryjna subaru impreza wrx z dobrym driverem ma czas taki sam, a z lepszym 1% lepszy powiedzmy. O ile w grę nie wchodzą większe prędkości. Takie przełożenie przeważnie lepiej się dopasowuje w odcinki. Piszesz już coś o przeróbach jakieś kolektory jak Jurek Ci mówi że niezbyt to wyda to po co. Lepiej wydać 2000 na sikawkę ze strojeniem zamiast przepływomierza jak mówi. A jak chcesz kolektory to kup rzeczywiście M3. Jednak jak wiadomo 2,5 litra najlepsze i nie jest kosiarką 4 cylindrową;). Jak będe miał onboarda to zobaczysz jak chodzi. Wbrew psychologicznym odczuciom ludzi, którzy nigdy tym nie jeździli, jest silnikiem zwinniejszym w pracy i bardziej dynamicznym. Ogień powyżej 4000, a nie w okolicach odcięcia. W dodatku trudno go zajechać jeźeli się nie przegrzeje.


gratulacje, a znam takich co twierdzą, że m20b25 jest do :cenzura: bo głowice pekają :?

To jest bardzo dobry motor :) :twisted:
_________________
Weteran
 
 
 
puz 
swapownik



Dołączył: 05 Sty 2005
Skąd: Czernikowo k/Torunia
Wysłany: 2006-09-06, 11:18   

Łukasz napisał/a:

gratulacje, a znam takich co twierdzą, że m20b25 jest do :cenzura: bo głowice pekają :?

To jest bardzo dobry motor :) :twisted:


Cytat:

W dodatku trudno go zajechać jeźeli się nie przegrzeje.




a grzeje się jak głupi prawda? głowice dwie pekly mi bo mialem pecha :? jak i Pioter, Kimbek, Adrian e30, ŁukaszQ18 ...... pewnie jeszcze dlugo moglbym wyminiac forumowiczow.

pozdro i oby ten swietny motor latal jak najdluzej.

Piotr_1 gratuluje i pelne uznanie za wyniki
_________________
 
 
 
duchPW
[Usunięty]

Wysłany: 2006-09-06, 11:26   

Gratulacje Piotrek!!!!!!
 
 
Piotr_1 
Tempiciel sekund



Dołączył: 11 Sie 2005
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-09-06, 22:59   

dzięki :) Powiem tak :) Wydziela dużo ciepła :) . Wytrzymał godzinę na kartingu przy 35 stopniowym upale, cały czas na drugim biegu, więc jest dobrze. Były małe przerwy, ale jedna opona na przykład wtedy nie wytrzymała, ja również ledwo co wytrzymałem. Koło było takie gorące że nie mogłem zdjąć, a od autka bił falujący żar jak na pustyni. Dobry silnik.
_________________
..............--.--.................. ______
E30 325ic 1987.........-.../
E34 525iA 1990..... ........-OO=[][]=OO
E30 M332 1991........ ....U__________\
 
 
 
Arczi e30 
ZBANOWANY



Dołączył: 09 Wrz 2004
Skąd: Płock
Wysłany: 2006-09-08, 18:15   

... powiem w ladniejszej wersji ... gadanie o Szopenie ze m20b25 to zly silnik bo pekaja glowice ...

ja sie pałuje to proste ze peknie ... ponadtko samochody ktore macie przewaznie przyjechaly z niemiec ... a niemiec przed sprzedaza za 200ojro napewno zrobil generalny remont silnika ... sorki ale mowiac o silnikach ktore przejzdzily po 200tys km i pekaly im glowice ... ktore tez byly uzywane podejrzewam ze po wielokrotnych planowaniach ... jest smieszne ...

Puz wymieniasz Łukasza@18 ... ja mu mowilem jak mial tego IX-a ze glowica nierozno moze sie nagrzewac i dlatego moze pekac ... winy trzeba szukac w bloku ... jesli nie palujesz m20b25 a glowice strzelaja jak fajerwerki to logiczne chyba jest ze to nie wina glowic .. dla wielu silnik sklada sie z glowicy, wtrysku i komputera ... a blok silnika jest wieczny .. a to z deka nieprawda

A silnik m20b25 w b.dobrym stanie ze szpera i krotka skrzynia Alpiny lub Mc-larena dodatkowo z baranami i delikatnymi przerobkami w ukladzie paliwowym i w silniku zaskoczy niejedno Subaru czy Lancera ... ktory oczywiscie wygra w zakretach i ciasnych Oesach ... bo logiczne jest ze BMW e30 nawet z silnikiem m20b25 nie zostalo stworzone do rajdów ... od tego jest m3 e30 ...
 
 
 
Piotr_1 
Tempiciel sekund



Dołączył: 11 Sie 2005
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-09-08, 21:20   

Jest już pierwszy onboard na krótkim dyfrze.
Jest to na pasie startowym, więc nie ma może zbytniego wrażenia prędkości.
Pierwszy bieg jest tylko przez 2s, potem tylko drugi i trzeci. Prędkość dochodzi do ~120km/h. Kamerzysta całkiem nieźle się trzymał :mrgreen:

POBIERZ (9MB)
_________________
..............--.--.................. ______
E30 325ic 1987.........-.../
E34 525iA 1990..... ........-OO=[][]=OO
E30 M332 1991........ ....U__________\
 
 
 
Dombrol 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 12 Lip 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-09-08, 23:55   

Lepiej wydać 2000 na sikawkę ze strojeniem zamiast przepływomierza jak mówi.

-- :?: Za bardzo nie jestem w temacie , o co chodzi z ta "sikawka" ?? ??

jak zdobyles swoje przelozenie ze szpera i ile kosztowalo????

Jesli chodzio odczucia to wydaje mi sie ze silnik nie jest najwazniejszy , najwzniejsze jest to jak prowadzi sie samochod . Wybieram Iesa bo jest przedewszystkim lzejszy , a brak momentu na malych obrotach zniweluje odpowiednim przelozeniem , pozatym uwielbiam wiertarki :) ))

dzieki za odpowiedzi
Pozdrawiam Dombrol
 
 
 
Piotr_1 
Tempiciel sekund



Dołączył: 11 Sie 2005
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-09-09, 00:03   

chodzi o SMT, taki wynalazek zamiast przepływomierza. Zakłada to się i stroi, za 1000zł strojenie. Nie znam zbyt tematu, urządzenie jakieś 700zł. Odtyka dolot. Przy tylu zaworach jak znalazł. Nie wiem jakiego efektu w liczbach można się spodziewać.

a 200 kucy się zawsze przyda. Jest się czym ratować na asfalcie, np zbliża się jakiś dom czy budynek, to niezależnie od obrotów możesz się wyhamować bokiem i nie tracić czasu, ale to dotyczy kjsów. IS przecież balansuje na krawędzi minimalnej mocy dla tego samochodu.

[ Dodano: Sob Wrz 09, 2006 12:12 am ]
Szperę kupiłem od BORa. Jurek też ma coś na sprzedaż. Ceny są 700-1200zł. Kupisz długą, to możesz śmigać na jedynce :)
_________________
..............--.--.................. ______
E30 325ic 1987.........-.../
E34 525iA 1990..... ........-OO=[][]=OO
E30 M332 1991........ ....U__________\
 
 
 
SmasherE30 
Coś tam wiem



Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2006-09-09, 01:22   

SMt to tylko programowalny emulatorek, którego jedną z wielu funkcji jest czytanie masy powietrza przy użyciu map sensora, dzieki temu można własnie seryjny AFM zastąpi MAPem. Oczywiście bez strojenia się nie obejdzie bo trzeba sprawic zeby fabryczny komputer silnika (bo to cały czas dzięki niemu silnik pracuje tak jak pracuje) czytał nowe dane w prawidłowy sposób... Ale to wszystko kosztuje...
_________________

This post was sponsored by letter ///M like Maciek ;)
 
 
 
Dombrol 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 12 Lip 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-09-09, 08:14   

No dobra , czy zajmuje sie tym jakis warsztat w Warszawie , czy dopuszcza to homologacja bo to jest chyba najwazniejsze . Noi o jakich pieniadzach rozmawiamy , bo zdaje sobie sprawe ze mozna zalozyc 4 przepustnice , mechaniczne regulatory , walki itp itd ,

Juz jazda maluchem nauczyla mnie ze im mniej silnik nadlubany tym bardziej wytrzymaly i bezawaryjny i co z tego ze podkrecalismy zwykla 650-tke tak ze w 6 sek osiagal 80km/h a w 11sek 100km/h i przejechalismy nim dwa odcinki i zawsze cos sie pierdzielilo :) ) no , ale widomo to byl tylko maluch :wink:

Z beemka jest tak ,ze tak czy tak trzeba byloby w niej cos dlubnac dla przyzwoitosci :D
Ale zeby to mialo rece i nogi , z gory zakladam ze srodka silnika nie dotykam .
Ewentualnie tak jak mowicie : mapsensor i komputer , jest pytanie co jest najbardziej oplacalne ?? ?
Noi oczywiscie pusciutki wydeszek zeby bylo Głośno i bokiem :P

Pozdrawiam
Dombrol
 
 
 
Piotr_1 
Tempiciel sekund



Dołączył: 11 Sie 2005
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-09-09, 11:36   

Masz rację. Kup zdrowego is'a, zrób minimum do homologacji, zrób nim 10 imprez i będziesz wiedział co jest grane. Jak do tej pory wszyscy rajdowcy u nas mają czarne e30 coupe, więc nie wyłamuj się :) . Klatkę zrób tak, żeby przy skasowaniu budy można było ją wyjąć i wykorzystać potem. Poczytaj wątki na forum o tym silniku. Jest co czytać. Jak już będziesz jechał wyśrubowane czasy i wjeździsz się w auto, to będziesz myślał jak tu dodać 20 kucy lub ew. zmienić silnik na 4 zylinder M power. Pusty wydech w IS-ie to może niezbyt dobry pomysł. Może ryczeć jak 125p. Chyba że jesteś fanem takiej klasyki, to gwizdek na wydech i jeechał :> Wybierz się w piątek wieczorem do Kielc na zawody, pojeździj na prawym u chłopaków z różnymi silnikami, pogadaj bo mają duuuuuuuże pojęcie o tych samochodach. Gadać na forum można wiele...
_________________
..............--.--.................. ______
E30 325ic 1987.........-.../
E34 525iA 1990..... ........-OO=[][]=OO
E30 M332 1991........ ....U__________\
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16