Długo to trwało, ale wreszce wyjechałem. Sporo jest jeszcze do zrobienia... ale do rzeczy:
silnik 2,7 z głowicą od 2.0 (731)
tłoki frezowane (st.sprężania 8:1)
blok oringowany
mocniejsze szpilki
głowica obrobiona przez Smashera (dzięki )
turbina Garett T3/T4
pompa Walbro 255 lph
regulator paliwa ustawiony na 4 bary
niestety na razie seryjny wydech, który znacznie ogranicza silnik przy wyższych obrotach
wkrótce przelotowy
seryjny komputer
wtryski: aktualnie 190cm3 od m50b25 a na półce 315cm3, które będą zamontowane razem z SMT7 - bez tego po założeniu wtryskiwaczy silnik zalewało i strasznie szarpał
SMT7 i mapsensor będą montowane w tym tygodniu
zawieszenie:
gwint+5 śrub+tarcze 300mm
wrażenia:
samochód jeździ lepiej niż przedtem...:)
bez wydechu samochód przyśpieszał szybciej ale było koszmarnie głośno
turbo wkręca się od ok 3 tys. obr.
aktualne doładowanie to 0,6 bara
dyfer 2,79 jeszcze tylko kilka dni - jego miejsce zajmie S3,25
projekt jest w fazie rozwoju i myślę, że będzie lepiej
wiszące kable i druciarskie opaski będą oczywiście usunięte
OGROMNE DZIĘKI DLA NOKERA !!!!
przepraszam za słabą jakość zdjęć
_________________
cosmosschwarz orgazmotronic
Buda E30 320i 2D + 5 śrub + hybryda 2,7... w końcu nadmuchana... poszła do nowego pana
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Maj 2006 Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2007-08-12, 21:23
Nareszcie na forum . . .
Jak to jest z wydajnością wtrysków/ciśnieniem doładowania/ciśnieniem paliwa? Wszystko obliczone?
Tłoki rozumiem że seria z Ety . . .?
Acha . . .jak możesz to zapodaj fotki jak przerobiłeś kolektor
_________________ Części do BMW E46 & E90 E91
tel.: 508 129 719
Ostatnio zmieniony przez Mauser 2007-08-12, 21:28, w całości zmieniany 1 raz
Ustawiłem 4 bary bo wyżej zalewało silnik na wolnych. Ciśnienie w listwie zwiększa się wraz z wzrostem ciśnienia w kolektorze. Dołu nie ruszałem. Silnik był złożony z nowymi pierścieniami, panewkami itd. Opierałem się na doświadczeniach ludzi z e30tech. Jest tam dużo mocnych aut praktycznie na seryjnych gratach. Co do felg to musiałem sklepać ranty. W zasadzie tarło na nierównościach gdy z tyłu siedziały 2 osoby. Jak jeździłem sam było ok. Wydajność wtrysków 315cm3 dla 6 cylindrów to ok 350KM więc jest b.duży zapas. Tłoki od 325i. Zdjęcia kolektora wrzucę niebawem.
_________________
cosmosschwarz orgazmotronic
Buda E30 320i 2D + 5 śrub + hybryda 2,7... w końcu nadmuchana... poszła do nowego pana
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2007-08-12, 21:32
Mauser ... nic nie trzeba liczyć ... wiadomo że tamte 315tki starczą ... ustaleniem optymanego dawkowania paliwa zajmie sie SMT jak się już sam nauczy albo ktoś kumaty go przekalibruje.
Dominik, jak na tę chwile zmieniłbym tylko jedno ... przemalowałbym InterCooler tak żeby nie było widać napisu TOMSON bo wszyscy będa sądzić że ta firma w znaczącym stopniu przyłożyła łapę do tego projektu, co jak dla mnie byłoby nieporozumieniem...
Trzymam kciuki za powodzenie projektu od samego początku ... do samego końca.
_________________
This post was sponsored by letter ///M like Maciek
Ostatnio zmieniony przez SmasherE30 2007-08-12, 21:34, w całości zmieniany 2 razy
Mam zamontowany adapter do seryjnego kolektora i wygląda podobnie do tego:
Moc...:) Nigdy nie zakładałem jakiejś konkretnej liczby. Zobaczę ile wyjdzie po wystrojeniu świnki i pomyślę co dalej... Apetyt rośnie w miarę jedzenia.
_________________
cosmosschwarz orgazmotronic
Buda E30 320i 2D + 5 śrub + hybryda 2,7... w końcu nadmuchana... poszła do nowego pana
Ok, zle zapytalem, nie o to jaka moc chcial bys osiagnac, bo kazdy chcial by oczywiscie ile wlezie -zapytam inaczej, po przerobkachktorych dokonales ilu koni mozna sie spodziewac tak +/-.
Krótki filmik (4MB) pierwsze odpalenie, jeszcze z wtryskami od m20b25, regulatorem 3Bar.
Pierwszy wyjazd z garażu bez wydechu
Na 3 biegu brakuje paliwa już przy 4 tys. obrotów.(wtryski od m20b25, wtryski od m50 sprawują się lepiej ale i tak na wysokich obrotach robi się ubogo i temperatura spalin dochodzi do 850 st) Silnik wkręca się wyraźnie szybciej niż z seryjnym tylnim tłumikiem. Dlatego wykonanie wydechu zlecę firmie, która to ogarnie. Myślałem o El-tec. Rozmawiałem z właścicielem i powiedział, że będzie wydajnie i nie za głośno. Mierzyłem stoperem przyśpieszenie do 100 i wychodzi ok 7 s. Nie jest to rewelacja ale to dopiero początek... Po strojeniu i z dobrym wydechem liczę na 6 Liczę na zakończenie prac w przeciągu 2 tygodni.
Podobne setupy na e30tech osiągają ok 250 koni. Ile będzie w moim przypadku będę wiedział wkrótce
_________________
cosmosschwarz orgazmotronic
Buda E30 320i 2D + 5 śrub + hybryda 2,7... w końcu nadmuchana... poszła do nowego pana
Kiedyś chodziły mi po głowie podobne pomysły ale na ziemię sprowadziły mnie koszty. Możes zdradzić ile mniej więcej Cię to kosztowało?
Pozdrawiam
Nie wiem czy to dobry pomysł. Moja żona może to przeczytać. Jest bardzo wyrozumiała, ale...
Orientacyjne ceny gratów (orientacyjne, bo wiele z nich kupowałem b.dawno)
Turbosprężarka 1200 kupiona w Anglii (taka sama w Polsce ok 2000)
Intercooler 650
Adapter do kolektora 500 (niemiecki ebay - dzięki Slawo!!)
Blow off - 300
Przewody silikonowe, kolanka, węże do oleju, trójniki, taśma żaroodporna do wydechu itp - ok 1000
Większa chłodnica oleju z przewodami - 400
SMT7 - 600
Zegary EGT, ciśnienia doładowania, temp. i ciśnienia oleju, AFR - 1200
Wtryskiwacze - 600
Do tego trzeba doliczyć remont i modyfikacje silnika.
Koszty były większe, bo kupiłem sporo gratów, których nie wykorzystałem. Plany zmieniały się wraz z postępem prac. Myślę, że za kasę, którą wydałem dałbym radę wrzucić jakiś m52 lub m54. Ale chodziło o wyzwanie
_________________
cosmosschwarz orgazmotronic
Buda E30 320i 2D + 5 śrub + hybryda 2,7... w końcu nadmuchana... poszła do nowego pana
Masakra - podoba mi się Twój projekt ale przyznam że koszty są spore ale na tym filmiku to silnik pracuje jak amerykański krążownik z silnikiem 5.0 kapitalnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach