Wiem że temat kółek był poruszany wiele razy, ale ciężko znaleźć jakieś podsumowanie. Proponuję zrobić coś w stylu Sondy.
Każdy chętny napisze:
1.Rozmiar felg średnica/szerokość/ET
2.Rozmiar opony
3.Rodzaj zawieszenia (obniżenie, utwardzenie)
4. Wkleja fotkę
5. Pisze uwagi, np. obciera, nie obciera, trzeba podgiąć ranty błotnika, obciera przy 4 osobach, można dać dystans 5mm itp itd. Ale też np. Po założeniu tak szerokiej gumy w moim odczuciu spadła moc, albo zaczęło mocno bujać w koleinach, albo bez wspomagania po tygodniu będziesz miał dwa razy grubsze łapy:)
Jeżeli Mod uzna że jest taki temat i jest on wyjaśniony proszę o podanie linku i zamknięcie tematu.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Kwi 2004 Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2005-07-11, 18:07
Osobiście podoba mi się ten pomysł i sądzę, że pomógł by wielu osobom przy doborze zawieszeń, felg itp. itd, tylko mam jeszcze jedną uwagę: jeśli powstałby taki wątek to można by było zaapelować aby wpisywały się tylko to osoby, które albo same osobiście kupowały np. amortyzatory lub sprężyny, albo te osoby które są pewne na 100% że w ich samochodzie jest dokładnie to co napisały. Myślę, że wtedy uniknęło by się nieporozumień, dane te byłyby bardzo wiarygodne i tym samym pomocne.
_________________ Liczba dachowań - 2
Liczba zniszczonych opon - 464
Łukasz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Lis 2004 Skąd: Warszawa-praga
Wysłany: 2005-07-11, 18:22
ale tez wszystko zalezy od rodzaju jazdy..
widzialem ze raczej wiekszosc z was lubi poszalec betami i dlatego preferuja 15" i wyzsze oponki (dla wygody a nie dla wygladu)
polska to polska ..na 17" sie nie poszaleje dlugo ale pojezdzic sie da
dla wiekszego lansu mozna tez zapodac 18" ale brak roztawu srub 4x100
wiec chyba zeby bylo ladnie i wygodnie proponuje 7.5x16 et25 z gumami 205x50 i delikatne obnizenie -40mm
ostatnio sprawdzilem tez tanie amorki firmy "alko" koloru zoltego gazowe.tanie bo okolo 115 zl/szt i twardsze wiec...polecam( bez sensu przeplacac i kupowac olejowe)
pzdr
Dlatego w punkcie 5 trzeba zaznaczyc: da sie zalozyc, ale V-max ograniczona do 40 km/h
To moze bede pierwszy. E30 320 90 rok. Oba rozmiary zalecane przez producenta, na lato najwiekszy, na zime najmniejszy
Letnie:
1) 15x7,5, ET 24
2) 205/55R15
3) seria
4) Na zywo wyglada lepiej niz na fotce - chodzi mi o szpare miedzy kolem a nadkolem z przodu (stoi na nierownym podlozu, moze dlatego).
5) Nic nie trzeba podginac, nie ociera. W koleinach trzeba juz mocno trzymac kiere, ale nie jest jeszcze tak zle, komfort znosny, nie wytrzasa plomb i mozna smigac. W zakretach calkiem fajnie sie trzyma. Bez wspomagania i z mala kiera moze byc ciezko krecic.Kiedys musialem pchac bo padl rozrusznik, po zawroceniu na parkingu czulem sie jak po silownu
Chociaz wersje bez wspomy maja inne przelozenie, wiec ciezko powiedziec. Ze wspoma nie da sie krecic jednym palcem, ale jest spoko.
Zimowki:
1) Stalowki 14 od Passata, chyba 14x6, ale nie jestem pewien, bede mial okazje to sprawdze
2) 175/70R14
3) Seria
4) Nie mam w tej chwili, jak cos znajde to wkleje
5) Wyglad tragiczny, zarowno od tylu, jak i z boku - wygladaja jak rowerowki, sa gleboko schowane w nadkolach. Przy skreconych kolach ogromna dziura miedzy nadkolem a kolem, wstyd zostawiac na parkingu z kolami inaczej niz prosto - paskudny widok. Za to dobrze sie jezdzi na nich po sniegu. Jesli ktos mieszka w cywilizowanych rejonach, nie musi sie przebijac przez snieg i zalezy mu troche na wygladzie, niech kupi cos szerszego. W porownaniu do letnich bardzo poprawilo sie prowadzenie w koleinach - mozna puscic kiere i nic sie nie dzieje. Komfort tez wyraznie lepszy (wysoki profil). W zakretach za to duzo gorzej - samochod mocno sie przechyla, prowadzi sie o wiele mniej pewnie. Rowniez hamowanie i ostry start utrudniony - duzo szybciej traca przyczepnosc (oczywiscie im zimniej tym lepiej, ale przez cala zime nie mialem takich hebli jak latem). Kreci sie o wiele lzej. Spalanie spadlo dosc mocno, przy takiej lagodnej zimie jak w tym roku zostalo praktycznie na poziomie zblizonym do lata
oki to sem drugi
E30 325e 86r
Letnie:
1. 7,5x15 et20
2.195/50
3. - ok. 60-70mm przód, ok. -40mm tył, sprężyny czerwone Supersporta + sportowe żółte amory (w wolnej chwili sprawdze producenta), rozpórka na przednie kielichy,
4. http://img136.imageshack..../10007814tx.jpg http://img164.imageshack..../10007706ly.jpg http://img261.imageshack..../10007836cy.jpg
5. po równych drogach jest spoko, na bruku też oki wspoma jest więc luzik, problemy pojawiają się dopiero podczas wjechania w większą dziure, objawia się to konkretnym dobiciem nic nie obcierać, nic nie trzeba było podginać.....
zimowe:
1. 6x14 et (sprawdze)
2. 195/65
3. jw
4. lepiej nie pokazywać
5. tak jak napisał Bruner lepiej parkowaćna wyprostowanych kołach, mega baloony ale frajda zimą z latania bokiem
_________________ Marcin
Klubowicz
GG 6271263
------------------------------------------------------
nawet Papież jeździ BMW > Bóg powiedział ludziom co dobre :)
1. 7,5x 15" et 12
2. 195/50 R15
3. Sprężyny obniżające Jamex (nie wiem ile) + amory przód: Bilstein B6 Sport - bradzo twarde, tył: Monroe Sensatrack - zwykłe chyba
4.
5. Nic nie obciera, nawet w 5 osób., ale mam podgięte ranty z tyłu, tak już kupiłem. Na koleinkach troszke mnie nosi, ale ja nie mam wspomagania, przy manewrach koszmaru nie ma....
Po zmianie amorów z przodu na te w/w samochód podniósł się ok 1,5 cm, fotki przed upgradem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach