BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
brak szybkiej reakcji na dodanie gazu m20b20
Autor Wiadomość
bzyko 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 09 Sty 2010
Skąd: Narol (podkarpackie)
Wysłany: 2010-07-18, 22:26   brak szybkiej reakcji na dodanie gazu m20b20

witam

po wielu perypetiach z moim m20b20 udało mi się w końcu ustabilizować obroty (okazało się że padł komp.) - jedyną ostateczną rzeczą która nie daje mi spokoju to opóźniona reakcja na gaz od biegu jałowego - opisując - gdy chodzi na wolnych obrotach ok 800 obr./min daję szybkie przygazowanie - następuje chwila tak jakby zadłąwienia i wtedy wkręca się na obroty (nie mam innego prostego sposobu na opisanie jak to brzmi) ten moment zawahania trochę przypomina swoim dźwiękiem zalanie silnika zbyt dużą dawką paliwa ale to tylko moje przypuszczenia - tak na prawdę nie wiem o co chodzi - może macie jakieś pomysły ??
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-19, 09:57   

Jeszcze nie widziałem B20 które by się tak nie dławiło.
_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

 
 
jacek_s 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 04 Maj 2009
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-19, 10:45   

A to nie jest tak że to po prostu przepływomierz klapkowy tak działa? na obcojęzycznych forach widziałem projekty zmiany elektryki na megasquirt a przy okazji pozbycia się przepływomierza klapkowego i wychodził z tego zupełnie inny silnik.
http://www.youtube.com/watch?v=chhzV2O3nEA
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-19, 11:27   

jacek_s napisał/a:
A to nie jest tak że to po prostu przepływomierz klapkowy tak działa? na obcojęzycznych forach widziałem projekty zmiany elektryki na megasquirt a przy okazji pozbycia się przepływomierza klapkowego i wychodził z tego zupełnie inny silnik.
http://www.youtube.com/watch?v=chhzV2O3nEA


Tak działa M20B20 po latach. No nie wina przepływki bo mam teraz 2.5 i niema on tych problemów z którymi boryka się każe B20.
_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

 
 
LeonE30 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 30 Lis 2009
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-07-19, 12:46   

MAJSU napisał/a:
Jeszcze nie widziałem B20 które by się tak nie dławiło.

Majsu nie generalizuj.
Jeśli osprzęt jest w 100% sprawny to nie ma mowy o zalewaniu po szybkim wduszeniu gazu.
Ja tam nic takiego nie zauważyłem :|
Ostatnio zmieniony przez LeonE30 2010-07-19, 12:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
jacek_s 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 04 Maj 2009
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-19, 12:55   

No niestety mój m20b20 też lekko się dławi po dodaniu gazu z poziomu biegu jałowego ale widzę różnice w stosunku do poprzedniego przepływomierza.
Inną kwestią jest że nie wierzę w szansę zakupu 20letniego przepływomierza, który będzie reagował jak nowy a nowego nie kupię ze względu na cenę.

cały czas biorę pod opcję wymianę na taki moduł:
http://www.elektroda.pl/r...fcb9368e72ea012

Na wielu forach widziałem pozytywne wypowiedzi na temat tego patentu.
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-19, 13:19   

LeonE30 napisał/a:
MAJSU napisał/a:
Jeszcze nie widziałem B20 które by się tak nie dławiło.

Majsu nie generalizuj.
Jeśli osprzęt jest w 100% sprawny to nie ma mowy o zalewaniu po szybkim wduszeniu gazu.
Ja tam nic takiego nie zauważyłem :|


Nagraj filmik to uwierzę :)
_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

 
 
MARAS 
plecak doświadczeń



Pomógł: 45 razy
Dołączył: 02 Kwi 2004
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-07-19, 13:25   

Za reakcję na gaz nie odpowiada przepływomierz on tylko podaje kompowi ilość przepływającego powietrza.
Masz zwalony lub źle ustawiony lub źle podłaczony czujnik położenia przepustnicy!!!!
Dlatego reaguje z opóźnieniem na wciśnięcie gazu w podłogę bo skąd komp ma mieć sygnał że przepustnica jest otwarta na maxa??
miernik w dłoń zdejmij kostę i sprawdź oporność na zewnętrznych stykach czujnika położenia przepustnicy na zamknietej ma być 0 na otwartej nieskończoność następnie obróć koncówki miernika na otwartej ma być 0 a na zamknietej nieskończoność. Wyreguluj go przesuwając po poluzowaniu dwoch śrub tych zamalowanych na żołto albo go wymień.
_________________
Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
Ostatnio zmieniony przez MARAS 2010-07-19, 13:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
jacek_s 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 04 Maj 2009
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-19, 13:32   

A jak TPS może być w tym silniku źle ustawiony? przecież on ma tylko pozycję on/off. Dopiero w m50 jest potencjometr.
U mnie po lekkim pociągnięciu za przepustnicę słyszę kliknięcie TPS'a.
No ale jeśli rzeczywiście jest coś na rzeczy to podpowiedz jak nad tym popracować to sprawdzę w garażu wieczorem :)

[ Dodano: 2010-07-19, 14:33 ]
Ok, właśnie zauważyłem że dopisałeś solucję. Zobacze dziś wieczorem co w moim TPSie piszczy
 
 
MARAS 
plecak doświadczeń



Pomógł: 45 razy
Dołączył: 02 Kwi 2004
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-07-19, 13:38   

Gdyby było jak mówisz nie było by tam fasolek na mocowaniu czujnika i nie byłyby śrubki zamalowane (zabezpieczone) przed przypadkowym przestawiem np podczas ściągania kolektora.

Złącze jest 3 stykowe a nie 2 prawda?

masz piny 2, 3 i 18.

podłącz omomierz najpierw do styków 2 i 18 powinno być 0

na stykach 3 i 18 mietrzac na zamiknietej i otwartej z końcówkami miernika w obie strony jak napisałem wyżej wyregulowac jego ustawienie lub wymienić.

To że pstryka nie znaczy że jest sprawny.
A jest duże prawdopodobieństwo że przyczyna jest w przewodach i pomimo sparwnego i dobrze ustawionego czujnika położenia przepustnicy sygnał nie dociera do kompa.
_________________
Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
Ostatnio zmieniony przez MARAS 2010-07-19, 13:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 17