Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Sty 2009 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-20, 13:01 Termostat w m20
Witam posiadam silnik m20 b25 z usuniętą wiskozą i chlodnicą z disla e30 324td badz 325 wersji tropikalnej. Posiadam elektryczny wentylator dwu biegowy.
jakies pare miesięcy temu założyłem nowy termostat firmy wahler, wszystko pracowalo perfekcyjnie temperatura idealnie w pionie.
Teraz znowu pojawily mi sie objawy niedogrzewania silnika, chlodnica goraca, na zegarach wskazowka okolo 80 - 85 stopni
z nawiewu leci cieple powietrze, ale np. instalacja gazowa (sekwencja ) sie nie wlacza juz
i teraz moje pytania:
1) Czy marka wahler to po prostu gówniana marka i dlatego popsuł się nowy termostat?
2) Czy powinienem używać innego termostatu (inne temp otwarc) w zwiazku z wieksza chlodnica?
3) Jaka marke polecacie termostatu?
4) Czy może to być czego innego przyczyna ?
_________________ e30 studio - profesjonalne strony internetowe
www.e30studio.pl
Wahler nie jest gównianą marką - do BMW to zdaje się nie ma lepszego termostatu. Druga sprawa - jaki masz termostat, chodzi na ile stopni kupiłeś. spotkałem się z ludźmi, którzy na lato mają 80 stopni, a na zimę zakładają 88 stopni. Nie zapominaj, że w m20 układ chłodzenia ma 12 litrów, a jak masz chłodnice z diesla i termostat na 80 to może niedogrzewać.
Wielkość chłodnicy niema nic do rzeczy - ilość płynu w obiegu regulowanym nie zmieniła się! Winę za niedogrzanie ponosi tylko termostat.
Natomiast co do nie załączania się sekwencji sprawdź czy załączy się jak wyłączysz ogrzewanie - jeśli się załączy to trzeba inaczej podłączyć parownik do układu chłodzenia.
Mi chodziło, że układ chłodzenia w m20 jest przepastny a i nie pierwsza osoba mi jest znana, której w zimę słabo grzeje albo nie dogrzewa silnika. Wymieniali po kilka termostatów i niewiele to zmieniło. Mówię, termostat na 88 stopni jest dobry na zimę, ja mam taki i nie narzekam na niedogrzanie.
Z tego co wiem temp.pracy silnika w granicach 80-90 st to jest norma. Jeśli sekwencja się nie załącza to musisz ustawić mapy od nowa. U mnie od czasu zakupu e30 skazówka od temp. rzadko przechodzi do pionu.
termostat na 88 stopni jest dobry na zimę, ja mam taki i nie narzekam na niedogrzanie.
ja mam taki nawet na lato i wskazowka zawsze stoi w pionie.przedtem walczyłem z termostatami o temp otwarcia 80 stopni na prozno-tzn na postoju trzymały pion w trasie spadała tempo to pierwszej kreski czyli zamykal sie obieg duzy.
wsadz termostat 88 stopni i wszystkie problemy znikna jak reka odjał
ja za kazdym razem jak miałem termostat 80 nigdy podczas jazdy wskazówka nie trzymała pionu, pion dopiero łapała na postoju.
jak wrzuciłem 88 - non stop pion lub 2mm za połowa
mój silnik to 20b25. Dzisiaj wskazówka przeszła mi połowe i doszla dokolejnej kreski... podczas jazdy trzymała siepowyżej połowy a węze chłodicy były zimne... obstawiam że zaciął sie termostat. Co sądzicie?
_________________ Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Lut 2007 Skąd: Orońsko
Wysłany: 2011-01-23, 21:17
wahler który był montowany w fabryce to już nie ten wahler dostępny w sklepach.
Jestem przewrażliwiony co do temperatury w moim aucie i nie dopuszczalne jest przekroczenie wskazówki "za pion" nawet przy ostrzejszym użytkowaniu (myślę że dużo mniej głowic w m20 by pękło jeśli właściciele by się tego stosowali)
W lato kupiłem nówkę wahlera 80 stopni, pojeździłem miesiąc, nagle temperatura zaczęła rosnąć (co dziwne drugi wahler na którym zdarzyła się taka sytuacja, dolny wąż i chłodnica zimne) wywaliłem całkowicie, kupiłem termostat WERNET`a i przez 4 miesiące spokój. Temperatura 1mm przed pionem, jeżdżę bez wisco, wiatrak załączany z kabiny i 0 problemów z grzaniem.
z nawiewu leci cieple powietrze, ale np. instalacja gazowa (sekwencja ) sie nie wlacza juz
sekwencja zazwyczaj ustawiona jest tak aby przy 40*C mogła się przełączyć więc jeśli z nawiewu leci letnie powietrze a gaz dalej nic to podejrzewam że parownik masz zapowietrzony
Ostatnio zmieniony przez Gr390R 2011-01-23, 21:53, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Sty 2009 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-23, 22:28 Re: Termostat w m20
Gr390R napisał/a:
podejrzewam że parownik masz zapowietrzony
Też myślałem że coś nie tak z tym gazem, ale wyraznie cos nie domaga z temperatura silnika.
BTW. i tak chce rozebrac parownik (reduktor) i go wyczyścić. Dam rade zrobić to samemu?
_________________ e30 studio - profesjonalne strony internetowe
www.e30studio.pl
zmieniłem termostat.. przez chwile był spokój i teraz znowu temperatura skacze... ale skacze jakos dziwnie tak jakby były problemy z elektryka a nie z temperatura silnika....albo złym odpowietrzeniem..
_________________ Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Słupsk
Wysłany: 2011-01-26, 20:38
moze walniety wskaznik temperatury - wiekszosc e30 ma z tym problem - pomaga rozebranie zegarow i dokrecenie ich do plytki drukowanej albo wymiana samego wskaznika, jezeli katujesz auto to dobrze zalozyc jakis inny wskaznik - dodatkowy.
No własnie odnosłem wrażenie ze jest cos nie tak ze wskaxnikiem...raz jest dobrze.. a za chwile jest ponad połową...i zaraz znowu jest normalnie. Ale nie wychyla sie ponad kolejna kreske. Płyn w układzie tez nie wrze....
_________________ Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach