BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Odpowietrzenie BMW E34 m20b20
Autor Wiadomość
bogib184 
I'm back :)


Dołączył: 24 Gru 2009
Skąd: okolice Pułtuska
Wysłany: 2010-04-29, 19:22   Odpowietrzenie BMW E34 m20b20

Witam. Na wstępie wspomnę, że użyłem szukajki :) ale mam takie pytanie: miałem uszkodzony odpowietrznik w chłodnicy i chciałem wymienić na nowy. Stary był poklejony, ale na wolnych obrotach jak odkręcałem korek to leciał małym strumyczkiem płyn i było git. Po wymianie odpowietrznika chyba się układ zapowietrzył, więc zabrałem się za odpowietrzanie. Nawiewem leci gorące powietrze ale tylko na szybę i nogi, a na twarz już nie - czy tak musi być ?? ? Wąż dolny jest ciepły, ale jak odkręcę korek to z odpowietrznika nie ma strumienia płynu na wolnych :( Na wskaźniku połowa, ale martwi mnie, że nie ma tego strumienia, a chłodnica na dole jest letnia.
Mógł by ktoś zasugerować w skrócie jak i co odkręcać przy odpowietrzaniu, ponieważ głowiłem się z dobrą godzinę i nic się nie zmieniło - nadal się nie przelewa :( Boję się, że się wypali uszczelka , a te m20 jest naprawdę zdrowe...
Dzisiaj po nocnym postoju rozgrzałem babkę - zaglądam do chłodnicy a tam z odpowietrznika zapier... płyn aż miło. Ucieszyłem się, że układ się odpowietrzył, załączyłem nawiew gorącego w celu sprawdzenia czy mam ogrzewanie i co... strumyk zanikł i znowu :cenzura: blada, a na wskaźniku temperatury jest lekko za połową. Ma ktoś skuteczny sposób na odpowietrzanie ?? Z góry dzięki :prosze:
Ostatnio zmieniony przez bogib184 2010-04-30, 15:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-29, 19:39   

Z nawiewu nie leci ciepłe a śrubkę masz w chłodnicy i na obudowie termostatu. Odkręcasz obydwie na zgaszonym + ogrzewanie na maxa i pompujesz rury żeby zaciągnęło płyn. Jak się nie odpowietrzy to na pracującym silniku najpierw jeden odpowietrznik potem drugi.
_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

 
 
bogib184 
I'm back :)


Dołączył: 24 Gru 2009
Skąd: okolice Pułtuska
Wysłany: 2010-04-29, 20:05   

A korek chłodnicy odkręcony czy nie ??
 
 
Mentoss 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 20 Sie 2010
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2011-04-18, 16:39   

pozwole sobie sie podpiac...Mam to smao z m20b20... kur... nie moge go do konca odpowietrzyc ... a co lepsze jak wlaczam swiatla to wskazowka temp wzrasta tak o 2 mm jak wylacze to maleje znowu o 2mm... z odpowietrznika na termostacie nie leci powietrze... a plynu nie ubywa. silnik grzeje sie tak do troche ponad polowe. oczywiscie robiac przygazowke temp spada. pozdraiwam
 
 
 
ogolny 
SEX AMBULANCE



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Sty 2006
Skąd: KRA
Wysłany: 2011-04-18, 18:23   

Ja to stawiam butelkę po napoju (obciętą2l) do zbiorniczka wyrównawczego ,zalewam zbiorniczek do pełna , odpalam i "macam" przewody. Płyn jak się podnosi to zostaje w butelce prawie zero strat.
 
 
Mentoss 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 20 Sie 2010
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2011-04-20, 23:40   

Kolejna ciekawostka... Czego to moze byc wina. Zauwazylem ostatnio ze jak temp wzrasta o duzo za norme to woda w zbiornikczu wyrownawszym nawet nie syczy jak odkrece korek a jak wylacze silnik i od razu wlacze zaplon to temp jest taka jak powinna byc czyli troszeczke przed polowa.. odpale go znowu pokazuje wiele ponad polowe...pomoznie co to moze byc...?
 
 
 
bogib184 
I'm back :)


Dołączył: 24 Gru 2009
Skąd: okolice Pułtuska
Wysłany: 2011-04-21, 14:06   

A płyn wyrzuca jak odkręcisz na rozgrzanym, węże jak się zachowują są po jeździe i rozgrzaniu twarde ?? Ja kombinowałem i co się okazało, że zegary też świrują jak zgaśnie mi inspekcja i przestanie działać ekonomizer to temperatura według wskaźnika jest za połową jakieś 2 mm, jak załączy się eko i inspekcja, to spada przed połowę. Węży nie nabija ciśnieniem, wziąłem termometr i zmierzyłem temperaturę płynu - jest idealna - 87 Celcjusza i przestałem się przejmować. U mnie przed remontem gotowało płyn i czujniki też mogły dostać popalić, ale zegary też mają loty - wyjechałem z warsztatu a nagle zegar na czerwone pole - myślę co jest grane, łupnąłem zegar z liścia i jak ręką odjął :lol:
 
 
Mentoss 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 20 Sie 2010
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2011-04-22, 10:42   

bede musial tez zmierzyc temp wody:)
 
 
 
PiotrC 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 16 Paź 2009
Skąd: Cybinka/Zielona Góra
Wysłany: 2011-05-28, 21:16   Odpowietrzenie BMW E34 m20b20

ja odpowietrzam w ten sposób:

1. najeżdżam lewym przednim kołem na krawężnik (w instrukcji piszą by podnieść przód samochodu).

2. ogrzewanie na max., odkręcam oba odpowietrzniki - termostatu i chłodnicy.

3. zalewam płynu tyle ile wlezie (u mnie powinno być 10,5L).

4. jak poleci z termostatu zakręcam go i dolewam dalej.

5. odpalam sinik, jak się zagrzeje robię kilka podgazówek powyżej 2500obr/min i uzupełniam w razie potrzeby płyn.

6. gdy przestają lecieć bąbelki z odpowietrzenia chłodnicy to zakręcam jej odpowietrznik

7. zakręcam korek i wyłączam silnik, jak ostygnie dolewam płynu do znacznika poziomu w zbiorniku dla zimnego silnika, czasem trzeba dolać jeszcze raz po dniu jazdy.


Kilka razy tak robiłem i wiem, że jest tyle płynu co być powinno. Nawet w gorący dzień w korku na mieście wskaźnik temperatury stoi w pionie jak marzenie.
_________________
Tylko oryginały - zero podróbek...chyba że chcesz robić jeszcze raz :)
 
 
 
kamil.k 
złota ronczka



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 09 Gru 2005
Skąd: piotrków trybunalski
Wysłany: 2011-05-29, 10:13   

Mentoss, prawdopodobnie szaleje ci wskażnik temp.rozbierz zegary i sprazwdz wszystkie połączenia to samo przy wtyczce czujnika.kabel moze dobrze nie łączyc i stąd takie cyrki

po nagrzeniu silnika i zgaszeniu odkrec odpowietrznik i zobacz czy leci płyn jak poleci to możesz poluzowac górny wąż chłodnicy i tez poruszać nim tak żeby poleciał płyn albo powietrze jak masz zpaowietrzone
_________________
Jak Ci powiedzą ze lejesz wode to powiedz ze temat jest jak rzeka

sprzedam częsci silnikowe 320i/323i
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16