BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW 323i z 1984 roku - reanimacja
Autor Wiadomość
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-05-27, 18:34   

kupiłem sobie fajny pistolet lakierniczy z separatorem wodno-olejowym :wink:
szef na swoim warsztacie nawet takiego nie ma :D
do tego 2 litry czarnego lakieru, podkład, puszka masy uszczelniającej, szpachla z włóknem szklanym i blachogum ( na pistolet ) :roll:

powoli się przygotowuje :wink:

jeszcze lampy przednie musze kupić i grill żebym mógł wszystko ładnie spasować ze sobą :)
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-06-17, 18:43   

widzę ze nikt się nie odzywa
już chyba porzuciliście mój temat...
a tym czasem beemka już stoi w komorze lakierniczej i powoli prace lakiernicze idą do przodu :)
 
 
 
gtszudi 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 07 Mar 2008
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2011-06-17, 18:51   

wiec poka fotki poka poka
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-06-17, 19:27   

narazie nie ma fotek bo BT nie chce mi działać a kabla do telefonu nie moge znaleźć ;/

ale fura jest w fazie szlifowania i wyprowadzania elementów :wink:

mysle że do końca przyszłego tygodnia e30 bedzie w podkładzie :wink:
 
 
 
maciek e30 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2006
Skąd: WAWA
Wysłany: 2011-06-30, 23:01   

I jak dzieje sie cos ciekaweko lala jest juz polakierowana?
_________________

 
 
Pysio 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 10 Maj 2011
Skąd: Ostrołęka/Siedlce
Wysłany: 2011-07-01, 08:40   

ja gratuluje zapału. :wink:
_________________
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-07-01, 17:34   

narazie to mój lakiernik w kulki leci
i non stop chodzi :drunk:

i powoli mnie to wkurza
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-07-04, 19:40   

nareszcie zabrał się do roboty :D

siedzi i szlifuje :D

i podkładuje :D
 
 
 
marcin2lo18 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lut 2009
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-07-04, 21:26   

Witam kolegę, również reanimuje moją bunie i jestem już na finiszu i życzę powodzenia w twoich pracach :) widzę, że znasz się trochę na robocie lakierniczej i chciałem się zapytać czy 400-500 zł za polerkę całego auta żeby zlikwidować ryski na całym aucie plus mój szpachel i farba na ewentualne głębsze rysy to dobra cena?? robił by to taki tam okręgowy fachura i że niby po znajomości jeszcze taka cena. pozdro
Ostatnio zmieniony przez marcin2lo18 2011-07-04, 21:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-07-29, 11:54   

trudno powiedzieć czy 400zł za polerke to dużo bo nie widziałem w jakim stanie jest twoja gablota.

bo to zależy jakich materiałów używasz do zaprawek i polerki

możesz kupić paste polerską za 120zł
a mozesz kupić za 300zł
i efekt będzie całkiem inny

dzisiaj byłem w intercars-ie dowiedzieć się ile wyjdzie mnie remoncik silnika mojej beemki :)
i dowiedziałem się tyle:

pasek rozrządu (continental) - 86PLN
napinacz paska rozrządu - 107PLN
uszczelna pod głowice ( goetze )- 103PLN
uszczelniacze zaworowe - 3,50PLN za sztuke = 3,50x12 (komplet)
pierścienie - brak (niestety nie mają pierścieni)
panewki - 191PLN (komplet) ( po rozebraniu silnika się zobaczy czy będą potrzebne )
i śruby mocujące głowice ( torx ) - 124PLN (komplet)

komuś kto planuje reanimować swoją bunie na pewno przyda się to zestawienie :)
ja za silnik zabieram się dopiero jak na mojej 323i bedzie leżał nowy lakier :D

ale już przynajmniej psychicznie wiem na jaki wydatek się przygotować :wink:
Ostatnio zmieniony przez knap 2011-07-29, 11:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Grzesiek2290 
fck vanos!



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Skąd: B-stok
Wysłany: 2011-07-29, 15:54   

W cenach części rozeznaj się z ofertą silesiaparts np. bo niektóre ceny trochę wysokie.

Śruby głowicy ze 2 razy za drogie niż normalnie :P
Rolka piekielnie droga jakaś no i pasek tez nie za tani
_________________
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-08-23, 18:41   

miałem długi zastój w pracach lakierniczych ( urlop, chrzciny w rodzinie, itd... )

ale teraz znowu wszystko ruszyło do przodu :D

więc zacząłem sie brać za silnik
blok silnika został wymyty, wyczyszczony i pomalowany lakierem wysokotemperaturowym 650 do stopni :)

w najbliższym czasie będę zrzucał głowice

ale mam też kilka dylematów:
posiadam dwie miski olejowe
jedna aluminiowa
druga stalowa

którą lepiej założyć ?

logika mi podpowiada że stalowa będzie bardziej odporna na progi zwalniające :P
ale aluminiowa lepiej odprowadza ciepło :)
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-08-24, 20:17   

dzisiaj zacząłem sekcje zwłok silnika z ETY
i wyszło mi że:
- uszczelka pod głowicą (goetze) i jedna śruba od głowicy jest innego producenta
tzn. że ktoś już w nim grzebał...
- tłoki mają wyczuwalny luz w cylindrze i na tłokach nagaru grubo ( obawiam się że pierścienie nie są w najlepszym stanie i nie wiem czy to ruszać )
- uszczelniacz z tyłu na wale nadaje się do wymiany, ale po sciągnięciu koła zamachowego okazało się że M20B27 i M20B23 maja inne koła zamachowe.
zamach od M20B23 jest o wiele chudszy i o wiele lżejszy bez ważenia na wadze wyraźnie czuć różnice :)

do ETY ktoś wcześniej zamontował dolot z M20B20
i dolot od M20B20 ma wyloty do cylindrów bardziej podobny do litery U
a M20B23 ma idealny owal, jak jajko i pokrywają się idealnie z otworami na głowicy (731) a średnice wygladaja na te same ( dokładne wymiary podam jak znajde moja sówmiarke :oops: )
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-08-30, 20:33   

dzisiaj udało mi się przetransportować stary silnik z mojej 323i i skrzynie biegów z warsztatu do domu :)
jutro umyję go karcherem i zacznę sekcje zwłok :)

głowica i tak mi jest potrzebna :)
a przy okazji zobaczymy co powodowało dymienie na niebiesko i brak ciśnienia oleju :|


szkoda że wszyscy już pożucili mój temat :(
 
 
 
gtszudi 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 07 Mar 2008
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2011-08-31, 17:16   

nikt tematu nie porzucil , ale wszyscy nie widza fotek , bo ich niestety nie ma , wklej foty a bedzie znowu zainteresowanie. nie samym slowem czlowiek sie raduje :)
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-08-31, 21:48   

obiecuje jak najszybciej wrzucić jakieś fotki :)
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-08-31, 22:16   

http://knap1990.wrzuta.pl...IPFyaW/dsc00930

http://knap1990.wrzuta.pl...lUjtVc/dsc00933

http://knap1990.wrzuta.pl...XBdPOC/dsc00931

http://knap1990.wrzuta.pl...CUYgtM/dsc00932


prace lakiernicze idą mi strasznie wolno bo mój lakiernik chleje non stop
chyba będę musiał innego poszukać
betka już ma spasowane błotniki, maske i inną klape z tyłu ( bo była wygnita pod lotką )

fotki silnika też wrzuce :)
 
 
 
MaxxxS 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-01, 11:59   

http://www.youtube.com/watch?v=QL0nR4DrxCA


Jak już robi to niech robi ... o ile dobrze robi. :)
Kiedyś zatrudniłem takiego lakiernika, który pochlewał.
Po pierwszej zaliczce ( 300zł ) przestał się pokazywać :) wiec pojechałem po niego, oczywiście był zalany :) Powiedziałem mu że jak nie przyjdzie następnego dnia dokończyć beemkę to nie dostanie kasy i będzie musiał oddać zaliczkę. I on tak przychodził robił w kratkę za każdym razem do niego jechałem aż w końcu przestał otwierać drzwi... zostawił auto naprawione i w podkładzie :) zaliczki nie oddał.. ale jak za 300zł to i tak odwalił kawał dobrej roboty hehehe :twisted:

Kibicuje projektowi ! Pzdr.
_________________
....
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-09-02, 07:38   

ja mam z lakiernikiem podobnie :)
ale wczoraj już coś porobił :)
przód już jest w podkładzie :)

i sciągłem głowice z M20B23 i już wiem dlaczego dymił i nie miał ciśnienia oleju ;/

na pierwszym i drugim cylindrze dribne ryski ( lekko przytarty )
i na czwartym cylindrze jest mocno przytarty + słychać stuki przy kręceniu wałem

podejrzewam że na 4 cylindrze musiało go chwycić i poszło po panewkach

a w głowicy jest 10 nowych dzwigienek zaworowych, 2 stare i nowe wałki od dzwigienek :)

http://knap1990.wrzuta.pl...3Xbo10/dsc00935

http://knap1990.wrzuta.pl...O5TNpI/dsc00934
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-09-02, 20:53   

dzisiaj rozebrałem do końca silnik M20B23 :]

wał korbowy i korbowody się przydają jeszcze do jakiegoś M20 ale jeśli silnik ma być do pałowania a nie do jazdy to szlif trzeba będzie zrobić bo widać ślady zużycia ale tragedii nie ma :)

jeśli ktoś się zastanawiał ile wytrzymuje silnik BMW to teraz mogę powiedzieć :)
silnik M20B23 wytrzymał 27lat pałowania( bo po przytartych cylindrach widać że raczej nie miała lekko), panewki oryginalne z logiem BMW ale wydarte tak że się w głowie nie miesci
a pierścienie wyglądały jak z drutu :D sciągłem je z tłoka bez rozciągania :]
ogólnie silnik w środku wygladał jak by ktoś nim leciał na księżyc i spowrotem
ale po 27latach nadal był na chodzie i miałem pełne gacie jak na dwójce zawiesił mi się gas w podłodze :D

w głowicy mam pojedyńcze sprężyny na zaworach a nie podwójne ( jeśli ktoś z okolicy katowic posiada podwójne to chętnie odkupie )

http://knap1990.wrzuta.pl...ksz/3ilOfGjx61o

mam też dwie zagadki :D

zagadka nr. 1
http://knap1990.wrzuta.pl...ksz/aARGRxa1II6
po co ktoś spawał miskę olejową z tyłu od strony belki, ponieważ w tym miejscu nie ma możliwości żeby ją mechanicznie uszkodzić, raz widziałem miskę olejową z dziurą w połowie ale wtedy urwało korbowód :]

zagadka nr. 2
http://knap1990.wrzuta.pl...ksz/2tNwTYJr27A

obie uszczelki pod głowice są firmy goetze
górna od M20B23
dolna odM20B27

mógł by mi ktoś powiedzieć czy te uszczelki są nominalne czy jakieś nadwymiarowe
bo nie wiem czy ktoś już głowice planował czy nie
Ostatnio zmieniony przez knap 2011-09-02, 21:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
golum22 
e30 oldschool



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2010
Skąd: Sidzina
Wysłany: 2011-09-04, 12:02   

ciekawy projekt :jupi: będę śledził z ciekawością i powodzenia życzę :spoko: jak będę w okolicy chętnie zobaczę projekt na żywca :P
_________________
dbałość o detale to dążenie do perfekcji lecz perfekcja nie jest detalem

By golum22 at 2012-02-10
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-09-05, 07:34   

http://knap1990.wrzuta.pl...ksz/4DkI3KR1KNU

http://knap1990.wrzuta.pl...ksz/6unpF2q8eNw

http://knap1990.wrzuta.pl...ksz/8KTpWOVbvf0

http://knap1990.wrzuta.pl...ksz/8h25j6UxEz4

http://knap1990.wrzuta.pl...ksz/9cuSTsK44NE

http://knap1990.wrzuta.pl...ksz/aSBqWsICR70


efekty mojego sobotniego piaskowania :)
 
 
 
golum22 
e30 oldschool



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2010
Skąd: Sidzina
Wysłany: 2011-09-08, 23:17   

tak mi się coś przypomina że ktoś na forum po piaskowaniu robił 3 razy silnik jak mnie pamięć nie myli
_________________
dbałość o detale to dążenie do perfekcji lecz perfekcja nie jest detalem

By golum22 at 2012-02-10
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2011-09-09, 07:26   

tylko pokrywy rozrządu, koła pasowe i kolektor wypiaskowałem :)

pokrywy zaworów nie piaskuje bo tam za dużo zakamarków i w życiu bym jej dokładnie nie oczyścił z piasku :)
chodzi mi o lewą strone pokrywy ma się rozumieć :)

a kolektor to pikuś, bez przepustnicy, wtrysków, i reszty gratów bez problemu się oczyści i wydmucha :)
 
 
 
Mały21 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
BMW E 30 318i M10



Dołączył: 08 Wrz 2011
Skąd: Czarnoszyce
Wysłany: 2011-09-09, 10:45   

Witam kolego i od razu na wstępie gratuluje wytrwałości, to naprawdę niesamowite że odbudowujesz te furkę. Osbiście mam E30 z 87 roku, która jest w stanie o niebo lepszym jak Twoja (nabyłem ją na bardzo kożystnych warunkach- w końcu to trup). Jeszcze pare dni temu byłem gotów ją zezłomować. Ale nowy silnik już w drodze, poza tym parę ognisk korozji i do wymiany lewy fotel- nie będzie to wielki koszt a i tak miałem watpliwości czy sie to opłaca...
Naprawdę nie sądziłem że są jeszcze tacy zapaleńcy jak Ty. Życzę powodzenia w dalszej realizacji projektu i z niecierpliwością czekam na efekt końcowy.
_________________
Gdyby Bóg tolerował przedni napęd chodzilibyśmy na rękach...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16