BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW 323i z 1984 roku - reanimacja
Autor Wiadomość
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2013-12-15, 13:26   

Panowie, jest dobrze :D
mój kuzyn kilka razy składał M50B28 turbo, więc udałem się do mojego mistrza Jedi w poszukiwaniu odpowiednich tłoków :]

i znalazłem odpowiednią kombinacje :jupi:






tłok od M52B28 w połączeniu z korbowodem 130mm pasuje idealnie :jupi:
jest na płasko z blokiem :D trzeba będzie tylko wyfrezować wycięcia na zawory :spoko:

niestety materiał który dostałem nie nadaje się do użytku i muszę szukać dobrego kompletu tłoków od M52B28 :)

jesli ktoś ma takie tłoki i chciał by sie ich pozbyć to chętnie kupie :wink:
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
makkus 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-15, 15:27   

no i dobrze, ale ja się pytam co ze średnicami, jak się ma średnica tłoka ze średnicą tulei i jaki wychodzi luz... :roll:
_________________
Kompleksowa renowacja samochodów marki BMW, Fiat i pochodne, Opel.

Klinika Doktora Samochodzika

788 057 194
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2013-12-15, 16:30   

tłok M20B25 ma pasowanie 83,980
a tłok M52B28 ma pasowanie 83,975
czyli będzie troche luźniej niż w M20, będzie trudniej zatrzeć ale za to oleju więcej pociagnie :)

znalazłem na allegro komplet tłoków ale pasowanie 83,955 ;/
nie wiem jak się to może skończyć w przypadku zbyt luźnego pasowania :|
http://allegro.pl/show_item.php?item=3773061764
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
Ostatnio zmieniony przez knap 2013-12-15, 17:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
makkus 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-15, 23:31   

no i tu jest pies pogrzebany... dlatego zapytałem, przy zbyt dużym luzie tłoki będą hałasować, stukać... a żeby to miało ręce i nogi to przy tych tłokach co pokazałeś, to należałoby tulejować blok, co nie ma najmniejszego sensu, bo koszty Cie zjedzą, a nadal to będzie "nowy stary" silnik...pomysł średni...kolorystycznie te tłoki wyglądają koszmarnie, na wyjątkowo ch**owym oleju musiał jeździć ten silnik... osobiście nie wsadziłbym ich do swojego silnika, nawet jakbym miał je za free (ale to moje zdanie)

silnik który ja rozbierałem miał od nowości równe 200tys najechane, i tłoki były w stanie takim jak na foto co wkleiłem, nie musiałem ich specjalnie myć...co nie zmienia faktu, że pierścienie to nie istniały to raz a dwa ułamał się kawałek zaworu ssącego...


P.S. co do podkarmiania się olejem przy zbyt luźnych tłokach to jako ciekawostkę podam silnik z T4 (benzyna 2.0) znajomego, został wymieniony na inny z niemcowni tylko dlatego, że wkurzał 'tym stukaniem' a nie brał ani grama oleju, od wymiany do wymiany pełny stan, po wymianie silnika na 'cichy' zaczęły się dolewki po 1-1,5l na 10tys km


P.S.2 a czy wpadłeś na to, żeby ubrać tłoki z m20b25 z korbami 130mm i wsadzić do bloku?
bo jak dla mnie pomiar suwmiarką jest zrobiony źle, i tłok będzie wystawał w porywach 1mm wyżej niż te z m52, a "garby" jak będą Cię wkurzały, zawsze możesz stoczyć... i będziesz miał i pasowanie, i tłoki...

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez makkus 2013-12-15, 23:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2013-12-16, 08:13   

tuleje w silniku zawsze są robione na pełny wymiar 84,00
więc jakiś silnik na tych tłokach 83,995 też jakoś musiał chodzić, a te tłoki z allegro czarne bo jak luźne pasowanie to i przedmuchy większe i apetyt na olej :|
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
makkus 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-16, 15:25   

weź może poprawkę na to z czego są wykonane oba bloki m52, m20, i zastanów się nad rozszerzalnością cieplną...po mojemu nie bez różnicy są takie duże odchyłki tychże wartości...


złóż tłok z b25 z korbą b20 i pokaż jak to wygląda, bo mam pewne objekcje co do pomiaru i tłoków z b28...
_________________
Kompleksowa renowacja samochodów marki BMW, Fiat i pochodne, Opel.

Klinika Doktora Samochodzika

788 057 194
 
 
 
norb 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Skąd: ŚWIERŻE GÓRNE
Wysłany: 2013-12-16, 23:10   

knap, posluchaj makkusa, ponieważ wedlug mnie dobrze pisze :P
_________________
"LICZY SIĘ PRĘDKOŚĆ I RYZYKO"
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2013-12-17, 14:29   

Cytat:
złóż tłok z b25 z korbą b20 i pokaż jak to wygląda, bo mam pewne objekcje co do pomiaru i tłoków z b28...


ja się mogę pomylić, bo miałem 3 z matmy :] ale suwmiarka się nie myli :)
na korbach 130mm ori tłok M20B25 wystaje 4mm :wink:





z drugiej strony jak się patrzy na tłok od M20 i od M52 to M20 jest dużo grubszy ( ma więcej mięsa) i może jest bardziej odporny na "puchnięcie" i dlatego ma ciaśniejsze pasowanie :|
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
Ostatnio zmieniony przez knap 2013-12-17, 15:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
makkus 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-17, 15:22   

czy tam gdzie zaznaczyłem jest 4mm?? :roll:
a jeżei nie to ile...
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2013-12-17, 16:13   

na korbach 135mm tłok wystaje 9mm i pomiar był robiony w najniższym punkcie tłoka bo nie bylo problemu z pomiarem.
i na krótkich korbach 130mm tlok M20B25 mierzony w tym samym miejscu wystaje 4mm :)

ale odległość sworznia od denka tłoka nie dało sie tak zmierzyć i mierzyłem tam gdzie się dało :wink:
nie był to najniższy punkt na tłoku tylko najniższy który dało sie dokładnie zmierzyć bez dziwnych kombinacji :wink:
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
makkus 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-17, 18:01   

interesuje Cie odległość do krawędzi toka, a nie do garba (nawet tego najniższego) na moich tłokach niższa część garba ma 2mm, więc jeśli Ty mierzyłeś w ten sposób to tłok powinien wystawać nie 4 a 2mm.. a to już jesteśmy w domu, bo i tak są wklęsłe, więc śmiało można by je stoczyć.....

jak ma ktoś nadliczbowe tloki b25 to chętnie dowiedziałbym się jaką grubość ma denko tłoka we wklęsłeś części... :wink:
Ostatnio zmieniony przez makkus 2013-12-17, 18:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2013-12-17, 18:43   

Cytat:
interesuje Cie odległość do krawędzi toka, a nie do garba

dokładnie tak :wink:
i na moich tłokach M20B25 jest jedno miejsce gdzie tłok nie jest wypukły tylko na równo z krawędzią tłoka i tam właśnie mierzyłem :]

tłoki od M52B28 najbardziej mi się widzą bo nie ma dużo przerabiania :) tylko wycięcia na zawory :spoko:

toczenie, frezowanie, przerabianie itd. to wszystko osłabienia materiału dlatego chcę wszelkie takie modyfikacje ograniczyć do minimum :wink:
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
Ostatnio zmieniony przez knap 2013-12-17, 18:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
krzysiu134 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 24 Lis 2008
Skąd: Z POŁUDNIA
Wysłany: 2013-12-17, 19:39   

Po lewej tłok z mojego silnika m52b25 są mocno podebrane pod zawory a po prawej z m50b25 chyba taki jak m52b28
_________________
MOJE BMW http://www.turbobmw.pl/vi....php?f=3&t=1793
OPIS SWAP'u http://www.bmw-klub.pl/fo...p?f=15&t=128821
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2013-12-17, 19:47   

jeśli tłok od M50B25 jest taki sam jak w M52B28 to chętnie bym kupił od Ciebiie komplet, jeśli masz :)

mógł byś zmierzyć ten tłok od M50B25 odległość od krawędzi tłoka do krawędzi sworznia ( ja mierzyłem zaraz przy rowku zabezpieczenia sworznia ) :wink:
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
krzysiu134 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 24 Lis 2008
Skąd: Z POŁUDNIA
Wysłany: 2013-12-18, 10:35   

knap napisał/a:
jeśli tłok od M50B25 jest taki sam jak w M52B28 to chętnie bym kupił od Ciebiie komplet, jeśli masz

Tłokówz m50b25 po lewj nie mam zostały założone razem z korbami (grubsze niż m52) do mojego silnika
Szukałeś tłoków z dużymi podcięciami na zawory dlatego dałem ci porównanie tych dwuch tłoków .
Ja miałem u siebie w silniku m52b25 te po lewej jak się okazało są to tłoki z m52b25TU Angole zaszaleli i takie dostałem razem z żeliwnymi tulejami w alu-bloku po rozkodowaniu VIN okazało się że jest :
S962A MOTORKENNFELD Specjalna charakterystyka silnika

Masz wymiary tego tłoka .

_________________
MOJE BMW http://www.turbobmw.pl/vi....php?f=3&t=1793
OPIS SWAP'u http://www.bmw-klub.pl/fo...p?f=15&t=128821
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2013-12-18, 17:33   

Cytat:
Szukałeś tłoków z dużymi podcięciami na zawory dlatego dałem ci porównanie tych dwuch tłoków


ja robie strokera M20 :) więc i tak musze wycięcia na zawory robić bo mam tylko 2 zawory :wink:

mi zależy tylko na odległości sworznia od denka tłoka żeby tłoki mi nie wystawały ponad blok :wink:

rozmawiałem z tym gościem na allegro
http://allegro.pl/show_item.php?item=3773061764

i pomierzył mi wszystko, te tłoki są prawdopodobnie od M54
w M52B28 odległość od krawędzi sworznia do krawędzi tłoka to 21mm
a na tych z allegro jest 20,5mm i mają luźniejsze pasowanie bo mają takie coś:
http://img441.imageshack....13/img3747k.jpg
( nie jest to tłok od BMW, tylko obrazek poglądowy)

z moim kuzynem też rozmawiałem na temat pasowania i powiedział że 83,955 to tylko 4,5setki
turbodoładowane silniki śmigają na pasowaniu 8 setek i że mam się nie bać tych tłoków bo 4,5 setki to wcale nie jest dużo:wink:
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
misza 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sie 2005
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-12-28, 15:03   

A sprawdzałeś już tłoki z m70? Słyszałem że idealnie nadają się pod turbo, tyle że w seryjnym b25. A tak poza tym po co wkładasz tłoki z m50/2/4 do m20? Nie lepiej zrobić kanapkę albo dopasować jakieś tłoki z m20?
 
 
ChriS 
Miłośnik literki M



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Cze 2004
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2013-12-28, 18:03   

Tłoki z m70 są ładnie wklęsłe więc odprężą. M70 ma stopień sprężania 8,8.



_________________
Żonę możesz mieć tylko jedną,a beemek ile chcesz...
 
 
BIERNAŚ 
FASOLA


Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: KONIN
Wysłany: 2013-12-30, 11:16   

Może lepiej wstawić 1.9TDI z grupy vag ?:D
Żarcik. Nieźle działasz, czekamy na efekty :)
_________________
BMW e46 328i touring
Vw T-3 Caravelle C 1.6TD
 
 
 
Adam86 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2013-12-30, 17:26   

BIERNAŚ napisał/a:
Może lepiej wstawić 1.9TDI z grupy vag ?:D

.....Knapa by z 1 kilometra słyszeli....
było by takie: kle, kle, kle, kle, kle..... ;)
Knap działaj działaj :spoko:
 
 
makkus 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-30, 23:37   

robimy małego off topica, ale co tam...(mam nadzieję, że knap się nie obrazi) :wink:

BIERNAŚ napisał/a:
Może lepiej wstawić 1.9TDI z grupy vag ?:D


mówisz, masz...
http://tablica.pl/oferta/...html#182d363e5b

wiekowo i napędowo podobne...czyli DA SIĘ !! :D
_________________
Kompleksowa renowacja samochodów marki BMW, Fiat i pochodne, Opel.

Klinika Doktora Samochodzika

788 057 194
 
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2014-01-01, 16:14   

Cytat:
robimy małego off topica, ale co tam...(mam nadzieję, że knap się nie obrazi)


cały mój nowy projekt to jeden wielki off topic :) a za dobre poczucie humoru raczej się nie obrażam :)

przypominam że mój nowy projekt mocnego M20 ma raczej charakter terapeutyczny :)
bo moje e30 już pół roku stoi z rozkopaną wiązką i czeka na megasquirta i strojenie a ja nie mogę "majstra" pogonić i mnie to strasznie bulwersuje :|
i jak beemka zjedzie już z hamowni to wrócę do tematu właściwego czyli dokańczania auta
:wink:
więc buduje sobie drugie M20 "na zapas" żeby się odstresować troche i po to żebym sie nie bał pedału gazu w swojej beemce, bo jak coś się stanie, strzeli z korby czy cuś to w garażu będzie już przygotowany dużo mocniejszy zapas :)

Cytat:
Tłoki z m70 są ładnie wklęsłe więc odprężą. M70 ma stopień sprężania 8,8.


myślałem o tej opcji i myślałem też o tłokach od M40 ale musiał bym mieć chociaż jeden do przymiarki :)
czy w mojej okolicy ma ktoś tłok od M70 lub M40?
bo obliczenia obliczeniami ale jednak wszystko się okazuje jak wszystko jest przymierzone na bloku :)
tłoki od M52B28 teoretycznie też miały nie pasować a jak narazie to jest najlepsza opcja :wink:
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
krzysiu134 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 24 Lis 2008
Skąd: Z POŁUDNIA
Wysłany: 2014-01-01, 20:29   

knap napisał/a:
bo moje e30 już pół roku stoi z rozkopaną wiązką i czeka na megasquirta i strojenie a ja nie mogę "majstra" pogonić i mnie to strasznie bulwersuje

Jak można wiedzieć do kogo oddałeś auto?
_________________
MOJE BMW http://www.turbobmw.pl/vi....php?f=3&t=1793
OPIS SWAP'u http://www.bmw-klub.pl/fo...p?f=15&t=128821
 
 
knap 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2011
Skąd: mysłowice
Wysłany: 2014-01-03, 15:26   

https://www.facebook.com/LamikTuning
_________________
http://mainhg.demotywator...y_sabre_500.jpg

http://i1.kwejk.pl/site_m....jpg?1353249387
 
 
 
Kargul 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2008
Skąd: Toruń
Wysłany: 2014-07-03, 00:22   

Sorry za odgrzewanie ale temat jest bardzo ciekawy.
Dzieje się coś przy autku?? Jakieś postępy? Przymierzałeś może tłoki m20b25 do głowicy 885?? Coś mi się wydaje, że one mogą sobie troszkę wchodzić wgłąb głowicy. Aby to uczynić potrzebujesz tłoka i głowicy, a te elementy posiadasz. W b20 i b23 i chyba też w b27 komora spalania jest w głowicy tak jakby połowa okręgu, za to w głowicy 885 jest inaczej, no i tłoki też inne tworzące łącznie z głowicą owalną lub eliptyczną komorę spalania. To takie moje gdybanie..
Ostatnio zmieniony przez Kargul 2014-07-03, 00:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 17