witam... mam bmw 323 95r z klima manualna... uklad szczelny napelniony i wszystko niby ok... ale gdy wlacze to bez szalu jest.... niby leci z nawiwy zimne powietrze ale zeby wychlodzic wnetrze to ciezko to widze... nie wiem czy to normalne bo nigdy nie bylem uzytkownikiem samochodu z kilma... zawsze myslalem ze bedzie az zimno w srodku ... chyba ze mam cos walniete... prosze o opinie jak to jest z ta klima manualna... jak wam dziala...
no a ja mam na 3 biegu klime i bez szalu z chlodem... chlodzi ale nie az tam mocno... filtr mam wymieniony... klima swiezo nabita i odgrzybiona... to co moze byc powodem tak slabo chodzacej klimy??
Pomógł: 17 razy Dołączył: 12 Maj 2005 Skąd: TrójkątTrzechCesarzy
Wysłany: 2011-05-10, 22:22
beryl napisał/a:
Jak nabiłem świeżo i sprawdzałem temp. na kratkach przy 27 na zew. to miałem 8 st. Aż mi skraplało wodę na szybie przedniej
8 st to "szału ni ma". Klimatyzacja powinna osuszać wnętrze, a nie powodować zwiększoną wilgotność wnętrza.
Do piter 17, jak wsiadasz do auta i jest mocno nagrzane, to najpierw powinno się pootwierać wszystkie drzwi, żeby się wyrównała temperatura. Potem wsiadasz załączasz klimę + obieg zamknięty i powinno szybko zacząć skutecznie chłodzić.
Błyskawicznie chłodzić nie będzie, potrzeba paru minut.
Osuszacz powietrza wymiana co 3 lata(nie wiem czy ma wpływ na szybkość chłodzenia).
_________________ Ile można zainwestować w swoją PASJĘ? Z czego można zrezygnować... jak bardzo można się w tym zatracić...
Ostatnio zmieniony przez RoboCop 2011-05-10, 22:24, w całości zmieniany 1 raz
no ja tez nie wiem czy ma to wplyw... bo niedawno autko z niemiec przyjechalo i nie wiem czy cos bylo wymieniacne... jutro spraawdze z tym ze pierw wywietrze otwierajac drzwi... jak ktos ma jakies jeszcze rady to z checia wyslucham porady bo swiezak jestem z klima a tak kazdy gada ze tak chlodzi ze taka ekstra a ja nie odczowam tego super ekstra tak
tak chlodnica szczelna... a jakie przewody masz na mysli?? jest jakis sposob na sprawdzenie sprezarki?? chodzi ladnie nie wyja i zadnych dziwnych odglosow nie wydaje jak sie zalaczy
wiec tam mam wynik przed soba odzysk czynnika 00.000 olej odzyskany 0000ml prozni czas wytwarzania 20 min kontrola szczelnosci bez wyciekow napelnianie zakonczone 00.825 kg olej napelniony 0010 ml wychodzi na to ze byla pusta moze to byc powodem tego ze tak slabo chlodzi
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Kwi 2009 Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-05-11, 12:08
jedz do nich na reklamacje. mi sie wydaje że coś spieprzyli. Teraz automat do nabijania klimy jest w każdym warsztacie ale niema pracowników którzy by potrafili coś więcej niż nacisnąć start. Było się zapytać jeszcze jakie ciśnienia były na układach. Czynnika powinno zawsze troche odzyskać jeśli układ jest szcelny.
Sprawdz czy dobrze działa wentylator.
Czasami zbiera się syf pomiędzy chłodnicą klimy i cieczy. Nie ma wtedy dobrego przepływu powietrza i klima może słabo chłodzić.
klima byla pusta... musial ktos moze sposcic wszystko... kumpel co mi nabijal mowil ze czesto trafia tak w sprowadzonych samochodach... ale musze chyba podjechac tam jeszcze raz... .. jutro sprawdze dokladniej czy syfu nie ma bo wydaje sie ze jest ok ... wentylator tez chodzi dobrze... z nawiewu leci zimne powietrze tylko ze nie schladza samochodu w srodku,... dzisiaj znow jechalem z praccy klima na 3 biegu... obieg wlaczony tem ustawiona na minimum a w srodku bez szalu... fakt nie nagrzewalo sie gorzej ale nie schladzalo tez
[ Dodano: 2011-05-12, 18:20 ]
a dzisiaj po malych probach i testach zauwazylem ze jak wlacze klime to sprezarka ladnie chodzi wentylator chodzi a z wentylatorow w sordku nie ma roznicy czy jest klima wlaczona czy tez nie jest wlaczona... panowie co moze byc nie tak z nia??
[ Dodano: 2011-05-13, 09:29 ]
i problem rrozwiazany... test szczelnosci to jest taka sciema ze szok... niby szczelna byla klima a co do czego to chlodnica do wymiany jest....
Sprawdzanie szczelności najlepiej wykonać azotem - wpompowuje się w układ gaz pod wysokim ciśnieniem i nasłuchiwać. Przy wpuszczaniu kontrastu UV nie zawsze da się określić miejsce wycieku. Przy bardzo małej nieszczelności kontrast nie będzie na tyle wyraźny by go zauważyć. Warto przejrzeć gołym okiem stan przewodów klimatyzacji - czy nie są sparciałe. Należy także sprawdzić stan chłodnicy klimatyzacji - szczególnie w autach powypadkowych.
Co do tego, że jak w klimie nie ma gazu to jest nieszczelna - nieprawda. Często zdarza się, że użytkownik widząc, że klima chodzi gorzej nic z tym nie robi - a to pierwszy sygnał do napełnienia klimy.
Coraz częściej sprężarki klimatyzacji mają czujniki ciśnienia gazu - gdy jest go za mało nie włączą się. Dzięki temu nie zacierają się tak szybko i powoduje to, że w układzie zawsze jest jakaś ilość gazu.
Jeżeli w układzie jest bardzo mało gazu, a maszyna nie da rady go oczyścić także pokaże, że odciągnęła 0 gram gazu, pomimo, że pewne ciśnienie ( choć znikome) było.
_________________ Potrzebujesz oryginalne części BMW? - napisz PW
Ostatnio zmieniony przez AutoMako 2011-05-28, 14:21, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach