Przedwoczraj kupiłem e30 z silnikiem M21 2.4td (to nie ta ze zdjęcia, wkrótce się pochwalę )
W filmowym skrócie:
Ciekło mi z pompy wody, żeby wyjąć musieliśmy poluzować rolke napinacza.
Zaznaczyliśmy pasek na pompie wtryskowej i górnej zębatce.
Już przy skręcaniu urwała się śruba napinacza paska rozrządu. Mało tego.
Spadła gdzieś pod pasek. Mało tego.
Żeby wyjąć śrubę musieliśmy odkręcić koło pasowe, które się poruszyło podczas odkręcania, a więc cały wał korbowy.
Wał przesunął się, nie wiem o ile. Cofnęliśmy, może jest dobrze, może jest przesunięty o 2 ząbki, może o 5.
Pytanie: co powinienem zrobić?
Jakie jest ryzyko i jak jak go uniknąć?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Cze 2011 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-07-08, 20:17
ogólnie powinniście ustawić wszystkie koła zgodnie ze znacznikami-na kole i bloku, tyczy się to koła górnego i dolnego.
Ogólnie nie bardzo wiem z opisu co tam jeszcze poprzestawialiście, jak nie macie pewności idźcie do mechanika.
Ten silnik jest kolizyjny; a co może sie stać? może wogóle nie odpalić albo odpalić na innych obrotach niż powinien, może zostac uszkodzony zespół korbowy, jest wiele możliwości.
nie chcę pisac i zgrywac mądrali ale ja bym poprosił o pomoc kogoś kto zmieniał przynajmniej 2 razy rozrząd albo zaciągną samochód do mechanika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach