Wysłany: 2010-04-28, 13:04 [E30] Swap z M20 na M30
Moja E30.
Chce mieć dosłownie tak:
Będzie to mój pierwszy "swap" w życiu.
Silnik, chce użyć stare M30 218 konne z rekinów, skrzynię również. Chłodnice mam, wentylator elektryczny z E32 ale gdzie i jaki czujnik ? Następne kwestie to co z wałem? skąd łapy (zależy mi na dobrej jakości) i co z układem wydechowym ? Kolejna ważna kwestia, posiadam "szperę" z bocznym mocowanie, duża głowa (największa), jak wygląda adaptacja tego do E30 ?
Wiem, że dużo jest opisane na e30.de, ale średnio rozumiem ich język no i wolałbym się zdać na wasze doświadczenia. W zasadzie nie boję się tylko "kabli"
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Wrz 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-29, 11:10
Co do łap to trzeba będzie może zrobić od nowa jakieś bo masz blok ze starego M30 w którym mocowania są inne niż w tych które ludzie wkładają z E34. Pogadaj z Pablo325i on ma takie łapy. Jeżeli chodzi o dyfer to ja bym olał rzeźbienie mocowania i spawanie ewentualnych uchwytów i założył po prostu dużą głowę która spokojnie da radę.
_________________ Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me !
MAJSU A czym się blok różni, wkładają stare silniki do e34 normalnie bez przerabiania, jedyna różnica która jest to że filtr oleju idzie do dołu a nie do góry, i ja bym go zmienił na obudowę od nowej m30
_________________ Bandyci Mogą Wszystko
[move]Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja [/move]
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Wrz 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-29, 11:31
chemik211 napisał/a:
MAJSU A czym się blok różni, wkładają stare silniki do e34 normalnie bez przerabiania, jedyna różnica która jest to że filtr oleju idzie do dołu a nie do góry, i ja bym go zmienił na obudowę od nowej m30
Dziury w bloku pod łapy są w innym miejscu niż E34/E32
_________________ Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me !
Bloki nie były te same bo miałeś inną średnicę tłoków, łapy silnika były zawsze te same od 87r do końca produkcji 93r więc ktoś coś ładnie kiedyś kręcił widzę, uchwyty pasują zawsze
_________________ Bandyci Mogą Wszystko
[move]Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja [/move]
Pomógł: 19 razy Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-04-29, 12:15
hmmm wentylator wchodzi za chłodnice we wzmocnienie w e30, czujnik najlepiej kupować chłodnice która będzie miała juz miejsce na czujnik można też wstawić czujnik w termostacie, ja robił bym zbiornik wyrównawczy na podszybiu korzystając z ory przewodów wodnych. Łapy ja robię sobie sam, ale możesz kupić je od użytkowników tego forum, warto sprawdzić jak masz te otwory w bloku. Pewnie trzeba będzie przerobić wybierak od biegów?? wał do zakładu na spawanie plus wyważenie lub dopasować od czego?? ety sety?? nie wiem. duży łącznik pewnie. Szpery daj fote bo nie bardzo rozumiem, ale na pewno rzeźbić w karoserii nie ma co tylko kupić ory do e30 z odpowiednim przełożeniem. Elektryka jak sam mówisz to pestka. czujnik temperatury na jedno pinowy z np m20.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Skąd: Mińsk Maz.///Otwock
Wysłany: 2010-04-29, 13:39 Re: [E30] Swap z M20 na M30
Dixi napisał/a:
Silnik, chce użyć stare M30 218 konne z rekinów, skrzynię również. Chłodnice mam, wentylator elektryczny z E32 ale gdzie i jaki czujnik ? Następne kwestie to co z wałem? skąd łapy (zależy mi na dobrej jakości) i co z układem wydechowym ? Kolejna ważna kwestia, posiadam "szperę" z bocznym mocowanie, duża głowa (największa), jak wygląda adaptacja tego do E30 ?
Wiem, że dużo jest opisane na e30.de, ale średnio rozumiem ich język no i wolałbym się zdać na wasze doświadczenia. W zasadzie nie boję się tylko "kabli"
Wentylator proponuję od e46 , wiecej łopatek itd.
Wał trzeba spawać - chyba ze skrzynie z m10 włożysz to od m20b20 będzie pasować
Łapy - szukaj na forum , np POTEGAT robi
Wydech no cóż, trzeba kombinowac trochę przy kolektorach i ogólnie najlepiej wyspawac sobie cały.
Więc tak:
Szpere mam ze 3 sztuki ale wszystkie 3,07 duża głowa z mocowaniem bocznym z E24/E28, moim zdaniem po wymianie dekla będzie normalnie pasować.
Chłodnica kupię nową z miejscem na czujnik.
Wentylator mam z E32.
Silnik mam z 83r, 85r i z 86r muszę wybrać najlepszy. Skrzynia obowiązkowo będzie ori z M30.
Zbiornik wyrównawczy chce mieć z boku, jak na fotce wyżej . Generalnie chce mieć tak samo.
Akumulator dam na tył, muszę tylko poszukać odpowiednich rzeczy, kiedyś rozbierałem dieselka także gdzieś mam.
Wydech czy ori kolektory będą pasować ? bo mi się wydaje że chyba nie, więc będę musiał coś kupić/zamówić.
Wał gdzieś tam czytałem, że od diesla, gdzieś tam że od Ety a jeszcze gdzieś że na zamówienie trza dopasować... a moje pytanie brzmi jaka jest w końcu prawda?
Łapy po pierwsze nie wiem od kogo kupić, po 2 zastanawiam się czy może warto to jakoś skonfigurować z wałem ?
Najważniejsza kwestia to taka, by nie było ingerencji w karoserię, samochód nie jest robiony na jakieś zawody itd, itp. W razie co chce móc wrócić do oryginału bez większych stresów. Wymianę silnika chce przeprowadzić w 2 tydzień maja, więc mam jeszcze kilka dni na zebraniu odpowiednich informacji, które na pewno mi pomogą.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2007 Skąd: Borken DE / Warszawa
Wysłany: 2010-04-30, 07:30
- Tak, szpera po wymianie dekla bedzie pasowac
- taka mam chlodnice
http://motoallegro.pl/ite..._wody_nowa.html
Jest wporzo, moze sa nawet tansze na allegro...
- Silnik to najlepiej by bylo ten bez kata bo ma 220KM a nie 211KM, i 10Nm wiecej!!!
Poza tym zobacz sobie w nich stan walka, panewek itd
- Wydech, ori kolektowy pasuja, a chcesz inne?? nic innego chyba nie wymyslisz, tylko portki z tego co wiem moga nie pasowac.
- Wal i łapy, jezeli nie chcesz ingerowac w karoserie/sciane grodziowa to ustawiasz tak silnik zeby byl dopchniety maks do tylu bo i tak sie ledwo miesci. Kupujesz lapy i wal pasujacy do Twojego silnika( stara lub nowa wersja) od kogos kto mial silnik umiejscowiony tak jak chcesz, albo dorabiasz sobie sam lapy i szukasz/dorabiasz wal do siebie.
Ja mam lapy w warszawie do nowej wersji i do tego skrocony wal, kupilem komplet od goscia ktory zmienil M30 na S50.
Ja planuje zrobic nadmuch z el.wentylatora tez na chlodnice oleju, zobaczymy jak to sie tam zrobi...
Powiem ci że te zdjęcia faktycznie potwierdzają że jestem w błędzie i się przyznaję do błędu, ale teraz moje pytanie jak montowali taki silnik do e34 bez przeróbek???? czyżby łapy od e28 pasowały do e34
_________________ Bandyci Mogą Wszystko
[move]Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja [/move]
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2007 Skąd: Borken DE / Warszawa
Wysłany: 2010-04-30, 19:24
nie zasmiecac tematu, skupmy sie na montowaniu silnika w E30
Jesli chodzi o swapik do E30 to chyba sa roznice w misce miedzy E34 a E32 i nie wiem ktora lepsza, ale to lepiej jakby sie ktos inny wypowiedzial...
nie zasmiecac tematu, skupmy sie na montowaniu silnika w E30
Jesli chodzi o swapik do E30 to chyba sa roznice w misce miedzy E34 a E32 i nie wiem ktora lepsza, ale to lepiej jakby sie ktos inny wypowiedzial...
Tak jest różnica, dlatego miskę olejową i pompę oleju zmeiniam na te właśnie z E32/E34, z resztą chyba nawet inaczej nie idzie? Tak czy siak ja zmieniam.
W zasadzie brakuje mi tylko tych cholernych łap, jak się wkurzę to włoże silnik bez łap i zrobię jakieś szablony czy cokolwiek by ktoś mi to ładnie zrobił.
Panowie, pytanie do tych co mają went. elektr. włączany z czujnika w chłodnicy, z czego dawaliscie włącznik? przy jakiej temperaturze się on załączał i wyłączał ?
Panowie, ja wczoraj wrzuciłem kpl. m30b35 z e34 do e30 i nie chce odpalić. Nie ma zasilania na przekaźniki odpowiedzialne za pompę paliwa ( pompa nie dostaje prądu ) i listwe wtryskową. Macie jakies pomysły?? swap miał byc prosty bez ingerencji we wiązki a tu się okazuje że cos trzeba przerobić. Proszę o pomoc osoby ogarnięte w temacie, które już to przerabiały i wedzą co trzeba zmienic....
pzdr
czy coś sie dzieje w tym temacie??
Przymierzam sie do swapa z m20 na m30 ...
Na co mam zwracać uwage?? Czy ktoś ma rozpiske które piny trzeba przepiać??
_________________ Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach