Wysłany: 2012-01-03, 19:44 [E30] Zawiecha przy 4000RPM
Ostatnio coś niedobrego dzieje się z moją E30. Przy gazowaniu wszystko idzie ładnie. Ale jak jadę, gaz w podłogę, na jedynce i dwójce przy 4000 łapie lekką zwiechę, nie chce dalej iść i dopiero po chwili dochodzi do końca. Dzieje się tak na nie do końca rozgrzanym silniku. Na trójce chyba też tak jest, ale trójka to juz nie wkręca się tak szybko. Czego to może być problem? Dodam, że kilometr czy dwa zrobiłem na odpiętej przepływce, o czym nie wiedziałem nawet. Ale to chyba nie ma nic do rzeczy, bo mechanik, co mi ją ogarniał mówił, że on też raz tak miał, jak się przejechał.
Na rozłączonej przepływce idzie w trybie awaryjnym więc ma prawo się dusić na zimno.
Podłącz przepływomierz i rozłącz na chwilę akumulator żeby skasować błędy.
Przejedź się i sprawdź.Jeśli nadal będzie mulić to sprawdź czujnik powietrza zasysanego w przepływomierzu,potem czujnik termiczny(niebieski na obudowie termostatu) a jeśli nadal to nie da efektów to luknij czujnik wału.Jeśli to nie pomoże to sprawdź ciśnienie paliwa na zimno i napisz co wyszło to spróbuje ci pomóc.
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Skąd: Kraków N-H
Wysłany: 2012-01-04, 09:39
Zrób dokładnie tak jak pisze Kazik tylko ta chwila z odłączeniem aku to 30 min
_________________ Czasami Na Drodze Spotykam Prawdziwych Szaleńców, Pędzą Na Złamanie Karku, Wbrew Rozsądkowi... Naprawdę... Czasami Aż Mi Jest Ciężko Ich Wyprzedzić !
Było E30 325 Touring , E32 730 V8 , E30 325 MT I , E34 540IA , E38 740IA
Ok, spróbuję. Tylko, jakbyście mi mogli powiedzieć, gdzie są te czujniki, byłbym wdzięczny Jeśli chodzi o termostat, to wymieniałem go w tym tygodniu, więc to nie jest jego wina.
Czujnik termiczny masz na obudowie termostatu(ten niebieski)
Czujnik temp powietrza zasysanego masz wbudowany w przepływomierz więc najlepiej jeśli masz możliwość podepnij drugi sprawny przepływomierz.
Czujnik położenia wału masz z przodu silnika na dole-koło kola pasowego.Sprawdź czy kabel nie jest gdzieś uszkodzony-często przeciera go koło pasowe pompy wody.
Luknij też czy nie masz uszkodzonego czujnika na 1 przewodzie WN - często po zmianie przewodów na jakieś tandety lubi paść.
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach