BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[E46] 328i M52B28TU PROBLEM, przepustnica? POMOCY!
Autor Wiadomość
DavMc 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 12 Lut 2009
Skąd: Nysa / Wrocław
Wysłany: 2012-02-15, 00:31   [E46] 328i M52B28TU PROBLEM, przepustnica? POMOCY!

Witam!!!
Mam problem z silnikiem M52B28TU pochodzącym z BMW E46
(aktualnie jeździ w mojej E30).

Sprawa ciągnie się od roku, problem pojawił się nagle
i wyglądało to tak że
pewnego dnia po odpaleniu silnik nierówno pracował (wypadający zapłon)
no chwili, gdy złapał temperaturę stabilizował obroty i na biegu jałowym pracowałidealnie
jednakże po dodaniu gazu wkręcał się i spadał jakby miał zgasnąć
(widać na to filmiku)



za pierwszym razem po odczytaniu błędów (mech uszkodzenie przepustnicy)
pomogło jej wyczyszczenie (przepustnica na linkę)


po 3 miesiącach sytuacja powtórzyła się wtedy przepustnica została
wymieniona na inną co dało 6 miesięcy spokoju

teraz mam założoną już trzecią przepustnicę, wymieniony komputer silnika,
sprawdzone wszystkie przewody pomiędzy przepustnicą a DME (10 szt)
i problem nadal występuje
z tym że o ile wcześniej po usunięciu błędów dało się chociaż chwilkę normalnie
pojeździć teraz nie da się ich usunąć i auto nie funkcjonuje (opróczy wolnych obrotów)

Może ktoś miał podobną sytuację?
Proszę o sugestie, bo tracę już nadzieje...

Pozdrawiam



Znalazłem taką notę odnośnie występujących błędów:

Cytat:
This Service Information bulletin supersedes S.I. 12 07 99 dated February 1999.
designates changes to this revision
SUBJECT
Motor Driven Throttle Valve (MDK)
MODEL
E39 – 528i/iA with M52TU engine produced 9/98 –
E46 – 323i/iA & 328i/iA with M52TU engine produced 6/98 –
Z3 roadster with 2.5L/2.8L engine and M coupe with 2.8L engine produced 9/98

SITUATION
Customer complains that the "Check Engine" lamp is illuminated and one or
more of the following faults are set in the Engine Control Module (ECM/DME):
Fault Code 109 (6D) - Plausibility of motor driven throttle valve
Fault Code 110 (6E) - Signal, drivers wish sensor potentiometer 1
Fault Code 111 (6F) - Signal, drivers wish sensor potentiometer 2
Fault Code 112 (70) - Signal, throttle position sensor, potentiometer 1
Fault Code 113 (71) - Signal, throttle position sensor potentiometer 2
Fault Code 114 (72) - Motor throttle valve final stage
Fault Code 115 (73) - Reference voltage, voltage regulator 1
Fault Code 116 (74) - Reference voltage, voltage regulator 2
Fault Code 117 (75) - Plausibility signal, drivers wish sensor potentiometer 1
and 2
Fault Code 118 (76) - Plausibility signal, motor driven throttle valve sensor,
potentiometers 1 and 2
Fault Code 119 (77) - MDK throttle mechanical sticking
Fault Code 120 (78) - Pedal Sensor, throttle valve potentiometer
Fault Code 172 (AC) - Signal, drivers wish sensor, potentiometers 1 and 2,
short circuit
Fault Code 173 (AD) - Signal, throttle position sensor, potentiometers 1 and 2
short circuit
Fault Code 175 (AF) - Driver"s wish sensor 1, adaptation
Fault Code 176 (B0) - Driver"s wish sensor 2, adaptation
along with either:
Fault Code 169 (A9) - Motor-drive throttle valve output stage cutoff after
diagnosis fault
Fault Code 170 (AA) - Control unit self test, internal fault
Fault Code 171 (AB) - Plausibility motor driven throttle valve
CAUSE
The above listed faults may set as a result of the following:
1. Break/open in the wiring from the DME to the throttle motor (MDK).
2. Contamination of the actuator or potentiometers within the MDK.
PROCEDURE
If any of the above listed faults are set perform the following:
1. Using a breakout box check the wiring from the DME to the MDK for open or
short to ground.
2. If the wiring is correct then the MDK should be replaced. Important: After
MDK motor replacement, the DME adaptation values must be cleared.
Failure to clear the adaptation values will result in reoccurring faults.
3. Switch off the ignition off for 30 seconds.
4. Turn on the ignition and delete DME adaptations and fault code memory.
5. Press the accelerator pedal to wide open throttle (WOT) four times.
PARTS INFORMATION
WARRANTY INFORMATION
Parts and labor will be reimbursable under the terms of the applicable BMW
Emissions or New Vehicle Limited Warranty.
Note:The following explanations will spell out the correct use of the work times.
Part Number Description Quantity
Throttle Housing Assembly 13 54 1 433 414 1
Defect Code: 13 54 91 96
00
Labor Operation: 13 54 031 Replacing complete throttle
assembly
Labor Allowance:
E46 - 11 FRU
E39 - 12 FRU
Z3 - 12 FRU
OR Associated
Work
Labor Operation: +13 54 533 Replacing complete throttle
assembly
Labor Allowance:
E46 - 10 FRU
E39 - 10 FRU
Z3 - 10 FRU
Main Work: Use this labor operation number when the only repair
performed is the listed warranty repair.
OR
+Associated
Work:
Use this labor operation number when other repairs or
services are performed along with the listed warranty
repair.
Under no circumstances should both labor operation
numbers be claimed. Attempts to claim both times will
result in an unnecessary delay in claim processing and
payment.
_________________
http://www.MonterTV.pl/

-> Allegro -> moje aukcje
Ostatnio zmieniony przez RoboCop 2012-03-05, 09:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 17