Wysłany: 2012-07-02, 19:33 Problem po swapie z m40 na m20b20 brak prądu na świecach..
Witam.
Jak w temacie, przy próbie odpalenia nie chciał zaskoczyć więc wyciągnąłem świece w celu sprawdzenia iskry. Okazało się że nie ma iskry na świecach więc sprawdziłem cewkę. Niby wszystko w porządku prąd dochodzi ale po przyłożeniu do pokrywy zaworów przewodu głównego prowadzącego z cewki do rozdzielacza i próbie przekręcenia rozrusznikiem nie pokazała się nawet najmniejsza iskra. Nie wiem czy może to być wina cewki czy może czujnika położenia wału (jak poradził mi mechanik)?
Raczej nie bo nie były odłączane.. Ale zdziwiło mnie to że pod czujnik idzie tylko jeden kabel, tylko w tym momencie nie wiem czy do impulsatora też idzie pojedynczy kabel? A może to wina cewki bo ona została z m40??
Nie chce sie madrzyc bo zaraz powiedza ze i tak sie nie znam ale o ile pamietam to do M20 idzie inny czujnik polozenia walu niz do M40 wiec to troche dziwne ze go nie odlaczales. To samo sie chyba tyczy impulsatora.
A do czujnika polozenia walu powinny dochodzic 2 przewody w jednej izolacji i owszem moze byc uszkodzony czujnik i takie wlasnie moga byc tego objawy.
_________________ BMW - Bóg Mnie Wybrał
Było: E34 520iA rok 1989 .........E30 320i rok 1988 .........E36 318is COUPE '92 mit sperre .........żona miała Forda Focusa .........E46 323 rok '98 .........E46 330Xi rok '00 .........E83 X3 3.0 (not powered by LPG) rok '04 .........E46 320D rok '05 .........E46 318i rok '99 .........E46 316i Compact rok '03 .........E46 330xi Touring 2002
Jest: E91 325ix 2008, E46 320Ci 2000
Ostatnio zmieniony przez lysy174 2012-07-03, 10:44, w całości zmieniany 1 raz
Czujnik położenia wału jest z m20 i był przy m20 przy kupnie tego silnika który kupiłem razem z całą wiązką dlatego napisałem że nie grzebałem nic przy czujniku ani przy impulsatorze. Od czujnika idą jednak dwa przewody mój błąd
Pomógł: 19 razy Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-07-04, 02:59
to ja nie lapie, to silnik Ci nie pali czy nie masz obrotów?
jak nie masz nadal tej iskry to powiedz mi czy po zapłonie chodzi silniczek krokowy? jak nie to nie zgadza sie jeden plus w kostce łączącej silnik z budą,
czujnik połozenia wału mozesz zmierzyć mu opornosc, ale jesli silnik przed wsadzeniem chodzil w starej budzie to stawiam na brak tego plusa.
Silniczek krokowy chodzi po przekręceniu kluczyka, a z tego co ja rozumiem to do ustalenia czasu zapłonu potrzebny jest sygnał z obrotomierza którego ja nie mam.. Mam rację?
A jeśli chodzi o plus z kostki to powiedz mi pod jakim pinem znajduje się on w kostce kabinowej m40 i pod jakim w kostce silnika m20 ? I może jeszcze jaki powinien być kolor tego kabla?
Przed chwilą wyciągnąłem licznik i po zobaczeniu kilkunastu przewodów w dwóch kostkach stwierdziłem że jednak nie mam zielonego pojęcia jak podłączyć przewód ze schowka do licznika..?? Czy mam go może podłączyć do okrągłej kostki w komorze silnika??
Już się pogubiłem co i jak, który kabel z którym i wgl...
Pomocy
[ Dodano: 2012-07-05, 14:49 ]
Połączyłem przewód z okrągłej kostki (pin nr9 czarny kabel) z przewodem z tej kostki ze schowka (w niej są miejsca na 4 piny ale tylko 3 są zajęte i z każdym z tych 3 kabli próbowałem i dalej zero iskry) Już totalnie nie wiem co to może być. Może spróbuje z inną cewką jak coś znajdę.. Ale może macie jakieś inne propozycje??
Ostatnio zmieniony przez niemrawy94 2012-07-04, 11:35, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach