Wysłany: 2011-10-18, 00:41 [E21] BMW E21 323iA Baur Nr 1829 '80 - Mironi
Witam wszystkich miłośników rekinków. Postanowiłem uaktualnić temat i zaprezentować co się dzieje z moim autkiem. Wszystkich zainteresowanych starszymi BMW zapraszam na Ogólnopolski Rejest Rekinów - http://www.orr-bmw.pl/
BMW E21 323iA 1980r Baur nr 1829
Liczba wyprodukowanych BMW E21: 1 354 961 sztuk*
Liczba wyprodukowanych BMW E21 w nadwoziu Baur (Baur TC1): 4595 sztuk*
(w okresie od 1978 do 1982 roku - od nr A000001 do nr A004595)
Liczba wyprodukowanych BMW E21 w nadwoziu Baur z silnikiem 323i: 1659 sztuk* Liczba wyprodukowanych BMW E21 w nadwoziu Baur z silnikiem 323i w Automacie: ok. 200 sztuk ? (szacunkowo, w przypadku sprawdzonych informacji proszę o kontakt)
Numer podwozia: WBA18410007261640 Data produkcji: 04.1980
Model: E21
Seria: 3
Rodzaj konstrukcji: BAUR TC1 (TOP Cabriolet)
Nr samochodu: 1829 (A001829)
Drzwi: 2
Silnik: M20B23 (6-cylindrów wtrysk Bosch K-Jetronic)
Pojemność: 2315 cm3
Moc: 143 KM
Skrzynia biegów: Automatyczna
Kolor: Czarny
Siedzenia: RECARO Idealsitz N77
Radio: BMW Bawaria Cassette C + schowek na kasety
Tapicerka: Skórzana czarna
Koła: Felgi oryginalne Alpina 15" przód 6Jx15H2 [36 11 107], tył 7Jx15H2 [36 11 108] + Dekielki Alpina [36 13 107]
Opony: Bridgestone Potenza Adrenalin RE002: przód 195/50/R15, tył 205/50/R15
Kierownica: Alpina 38cm [32 33 010] & Nardi Torino BMW Vintage
Wyposażenie dodatkowe: Elektryczne lusterka; Hardtop + miękki dach; Oryginalne wspomaganie kierownicy; Obrotomierz; Alarm & immobiliser; Zestaw doposażenia schowka (Latarka akumulatorowa)
Długość: 4355 mm
Szerokość: 1610 mm
Wysokość: 1305 mm
Rozstaw osi: 2563 mm
Historia auta:
09.06.1980 - data pierwszej rejestracji w Niemczech
22.11.2004 - zakup w Niemczech (Burghausen / Bawaria) (przez 1-szego właściciela w Polsce) przebieg 152 000 km
10.01.2005 - rejestracja w Polsce (Zakopane) [KTT V573]
16.05.2005 - badanie rzeczoznawcy (w sprawie uznania za zabytek) przebieg 154 574 km
28.09.2005 - włączenie do ewidencji zabytków techniki Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Krakowie
20.04.2006 - rejestracja jako zabytek [KTT 6A]
28.11.2006 - umowa K/S (2-gi właściciel w Polsce) przebieg 156 000 km [PO 60A]
16.09.2011 - umowa wstępna K/S (3-ci obecny właściciel) przebieg 159 100 km
05.01.2012 - umowa K/S [POZ 2T] 159 500 km
*Przy ilości wyprodukowanych egzemplarzy E21 i E21 baur posłużyłem się stroną niemiecką baur-tc1.de, z uwagi na rozbieżność w ilości w porównaniu z Wikipedią
Galeria nr 1
===========================================================================================
Piękne auto, musicie się z Marcinem ustawić na jakąś wspólną sesję fotograficzną
Dziwnie trochę wygląda zestawienie przednich i tylnych kierunkowskazów. Przednie chyba nie są oryginalne?
Mam zamiar przednie wymienić na pomarańczowe.
[ Dodano: 2011-10-18, 13:33 ]
Stammek86 napisał/a:
Piekne auto szkoda ze jeszcze nie widzialem go na poznanskich drogach.
Wiem ze klasyk,zabytek itd ale przydało by sie coś zrobić z zawieszeniem z przodu bo jest straszna koza...
Kupiłem je od znajomego i rzeczywiście mało nim jeździł, nie udzielał się na forach. Galerie zdjęć zrobiłem już osobiście jak zauważysz fotki z Poznania, Kórnika i Rogalina.
Nowe amortyzatory miał zakładane na początku roku, może trochę wyżej stać, ale gleby nie przewiduje.
zaje... sprzet , chcial bym go obejzec na zywo . Zaloz jakies nizsze sprezyny na przod bo strasznie pieje , seryjnie 323 nawet bylo obnizone i nie stalo jak to twoje , wiec w dol ja z przodu!!! Bo strasznie to wyglada.
_________________ BMW (E30) & MOTORSPORT
M50 stroker 3,0L power N/A...
Waska & ...
Ostatnio zmieniony przez dzidziusbmw 2011-10-19, 09:01, w całości zmieniany 1 raz
Bardzo ładny egzemplarz .
Tylko faktycznie wysoka strasznie, aż nie naturalnie to wygląda... Szczególnie przód...
Coś tam chyba nie jest cacy, bo nie powinna aż tak wysoko stać .
_________________ be polite and - SHUT THE F*CK UP
Galeria nr 6 22.04.2012
================================================================================================
Autko w sobotę miało sesję autodetailingu, na życzenie dostawcy zamieszczam spis środków użytych do tej operacji (czas zabawy 7 godzin):
Środek czyli skóra i cockpit został zrobiony preparatem VINYL firmy PORZELACK,do odświeżenia lakieru został użyty preparat SUPER LACKREINIGER również firmy PORZELACK,który oczyścił lakier z zabrudzeń,ten sam preparat posłużył do wyczyszczenia listew chromowych. Po oczyszczeniu lakieru został nałożony preparat AUTO POLISH (TEFLON) ,następnie lakier został wypolerowany do uzyskania pożądanego efektu,ten sam preparat został także nałożony na felgi w celu ochronnym jak i nadaniu połysku. Szyby i reflektory zostały wyczyszczone preparatem Crystal Wax marki EFFECTAL, preparat oczyścił szyby nie zostawiając smug i pozostawił je krystalicznie czystymi. Na plastiki zewnętrzne i opony został nałożony preparat Plast liquid marki EFFECTAL,który miał za zadanie wyciagniecie czerni z plastików,a oponom nadanie wrażenia nowych jak i zaimpregnowani ich. Preparat ten chroni plastiki i gumę przed szkodliwym działaniem słońca jak i złymi warunkami atmosferycznymi(deszcz).
==========================================================
Czas na kolejne zmiany
Nowy akumulator nowe śrubki do kół przyszedł też czas na wymianę kierunków
===============================================================================================
[ Dodano: 2012-05-09, 15:57 ]
Marcin napisał/a:
Trochę zapomniałem o Motonostalgi. Muszę sprawdzić terminy i może faktycznie pojadę
Raczej nie uda mi się zaliczyć Motonostalgi ale zamierzam w lipcu 13-15 jechać na zlot orr do Jarosławca.
[ Dodano: 2012-05-11, 00:04 ] Galeria nr 7 10.05.2012
================================================================================================
[ Dodano: 2013-07-06, 13:34 ]
Żeby nie było, że nic się nie działo (zakres prac od 6 marca 2013 do 17 maja 2013 (wyjazd na II ogólnopolski zlot ORR-u - 17-19 Maj Szydłowiec)
6 marca nastąpiło "otwarcie sezonu" 2013, odpaliłem rekinka i pojechałem umyć garażowy kurz
Mały pasażer na gapę oczywiście ze mną.
Później do salonu BMW żeby pozamawiać potrzebne części, pasażerce wpadł w oko model 328 na inne nowsze nawet nie spojrzała.
Zimowy okres obfitował w bardzo udane zakupy, na początek kilka zmian:
Komplet nowych wycieraczek na początek
Komplet tarcz, klocków i szczęk na tył (omyłkowo dostałem w komplecie klocki do e30)
Komplet tarcz i klocków na przód
Rozrząd
Filtry
Uszczelki
Nieudana próba obszycia kierownicy Alpina
Tak wyglądała przed:
Świece
Końcówki drążków
Odbojniki
No i "wisienka na torcie" - komplet zderzaków
Na jesień montowałem alarm oraz autorski immobiliser, okazało się jednak, że obecnie jest problem z czarnymi czujnikami, nie dosyć, że nie udało się czujek ukryć (mogłyby nie działać poprawnie) to jeszcze okazały się kremowe, więc bardzo oczo...ebne. Firma jednak staneła na wysokości zadania, uznała reklamację i załatwiła czarne czujki, które mi teraz wymienili. Alarm ma funkcję odłączenia czujek wewnętrznych, pozostawiając aktywny alarm na otwarcie drzwi i pokryw (w przypadku pozostawienia auta bez dachu).
Przed poprawką
Oraz na gotowo
Przednia rozpórka po polerce
Brakujące do kompletu elementy zderzaków
Pokrywa zaworów przed i po szkiełkowaniu
Renowacja felg Alpina (wszystkie 80 ramion zostały ręcznie wyszlifowane)
Doszły akcesoria z aso
Nowe sprężyny, teraz mam bardzo duży dylemat z amortyzatorami jakie zastosować
Szczęki rozebrane i poszły do odrestaurowania
Koreczki
Zaciski po odrestaurowaniu
Trochę elementów wróciło z ocynku
Kilka drobiażdżków po chromowaniu
Kluczyki w pełnej okazałości
A tak wyglądały przed zabiegiem
Prawie skompletowane części do hamulców....
Kolejne gadżety
Trudno dostępne rarytasy
Felgi mają już podkład
No i opony w pełnej okazałości, wybór padł na Bridgestone
Śrubki w czarnym ocynku, wyszły lepiej niż z fabryki >
Odnowione mocowanie hardtopu w bagażniku (ocynk + malowanie)
Komplet żarówek funkiel nówki, z obecnych zrobię sobie zapasowe
Części cd..
Nieszczęsna kierownica po zdarciu skóry poszła we właściwe miejsce, teraz nareszcie wygląda jak z manufaktury Alpiny.
Kolejny element wnętrza został wymieniony.
Radyjko kaseciak z epoki oraz schowek na kasety, radio na razie nie montuję muszę naprawić brak dźwięku.
Komplet felg po odrestaurowaniu czeka na montaż
c.d. zmian
Partia śrubek po cynkowaniu (śrubki lamp tylnych, anteny, oraz uchwyty k-jetronica i kilka innych), oraz klucz do kół & podkładka pod koło.
Lampy tylne po "kuracji odmładzającej", podobnie jak migacze przednie.
Pozostałe elementy wyczyszczone pianką a śruby ocynkowałem (zdjęcie wcześniejsze), no i na koniec nowe żarówki.
Pokrywa zaworów już na gotowo po malowaniu.
Zaczepy hardtopa przygotowane do montażu
Trochę pierdółek pod maskę
A tutaj jak to wygląda już pod maską
fotorelacja z montażu hamulców
Nowe emblematy
Efekt na autku... bezcenny
Kilku gum do przodu
Zaczepy hardtopa (fotki przed i po)
Zapasówka po odświerzeniu
Nowa pokrywa do bagażnika
_________________
Ostatnio zmieniony przez Mironi 2013-07-06, 12:34, w całości zmieniany 3 razy
Ale CZAD - niezłą furmankę pieniędzy zainwestowałeś w Baura - wspaniały efekt!!!
Trochę tego było, ale to jeszcze nie koniec, powiedziało się A .... Trzeba powiedzieć Z (zakończone)
Jak ktoś chciałby zobaczyć na żywo to teraz 19-21 lipca w Kielcach na DUBIT, będzie klub ORR (orr-bmw.pl) miał można powiedzieć stoisko ok.7 aut, w jednym miejscu będzie można zobaczyć mojego rekina i e21 323i Marcina, E21 320 na bbs rs (najładniejsza felga na 800aut na majówce BMW w Toruniu w tym roku), odrestaurowane e24 745ia turbo, e23 oraz dwie e28. Dodatkowo zorganizujemy wystawę kolekcji kierownic do starszych BMW (Nardi Torino, Petri, Italvolanti, Alpina itp.)
Zapraszam w swoim imieniu i kolegów
[ Dodano: 2013-07-07, 13:02 ]
Właściwie targi będą 20-21 lipiec, najlepiej wpaść w sobotę bo niedziela będzie "krótsza"
Piękny REKIN fajna foto relacja no i ten zapał do prac upiększających
_________________ Czasami Na Drodze Spotykam Prawdziwych Szaleńców, Pędzą Na Złamanie Karku, Wbrew Rozsądkowi... Naprawdę... Czasami Aż Mi Jest Ciężko Ich Wyprzedzić !
Było E30 325 Touring , E32 730 V8 , E30 325 MT I , E34 540IA , E38 740IA
Żeby zainteresować jeszcze bardziej oto kilka kierownic które będzie można obejrzeć na DubIt. Skompletowałem kilka fajnych egzemplarzy i po przymiarkach mam już dwa pewniaki które zostaną do mojej beemki (mam problem, nie mogę się zdecydować tylko na jedną )
Jestem ciekaw Waszych opinii.
1. Oryginalna Alpina 38cm dedykowana do E21 nr 32 33 010, bardzo dobrze odrestaurowana przez Carlex Design, super skóra - przyjemnie się trzyma w dłoniach, sucha i sprawiająca wrażenie, że oddycha - ręce się nie pocą, ramiona były idealne nic nie ingerowano. Środkowa osłona jedynie bardziej się teraz błyszczy niż sama kiera, ale to się załatwi jakimś środkiem do kokpitu typu mat.
2. Sportowa PETRI 35cm, oryginalna kierownica dedykowana do BMW 2002, ale też pojawiają się w e9 i e21, oryginalnie obłożona pianką która imituje bodajże wołową skórę wraz ze szwami, kupiłem ją przez przypadek, okazała się w bardzo dobrym stanie jeśli chodzi o piankę, ramiona natomiast i naba zostały wypolerowane, jest też w komplecie osłona i pierścień ślizgowy (w pierwszym zdjęciu w realu, brakuje ringu który poszedł do proszkowego malowania na czarny mat, dostanie też polerowane śruby imbusowe, do zdjęć pożyczyłem klakson alpiny, oryginalnego brakuje). Pierwsze zdjęcie przymiarka, kiera niekompletna, kolejne pokazują jak wygląda po renowacji.
Po renowacji
3. Nardi Torino w drewnie - kiera zachowana w bardzo ładnym stanie, nie była odrestaurowywana, stan bardzo dobry conajmniej 9,5/10
4. Nardi Torino BMW Vintage - stan NOS (new old stock), wygląda jak wyciągnięta z pudełka lub jakby była zamontowana w aucie który przestał w muzeum 40 lat, sprzedawca przypuszczał, że jest z 69 roku ale może jest kilka lat młodsza, widziałem tylko raz taką na jakimś zdjęciu z BMW e9, drugi raz nie udało mi się znaleźć tego zdjęcia, musiała być w bardzo małej limitacji.
5. Kierownica ITALVOLANTI (pierwsze zdjęcie poglądowe), jest obszyta na nowo skórą, ramiona zostały wypolerowane; naba jest w malowaniu farbą strukturalną; nowe śruby imbusowe do zdjęć polerowana stal, pójdą jednak do czarnego ocynku)
Poniżej zdjęcia realne
Mi osobiście podoba się jedynaczka czyli oryginalna Alpina
_________________ Czasami Na Drodze Spotykam Prawdziwych Szaleńców, Pędzą Na Złamanie Karku, Wbrew Rozsądkowi... Naprawdę... Czasami Aż Mi Jest Ciężko Ich Wyprzedzić !
Było E30 325 Touring , E32 730 V8 , E30 325 MT I , E34 540IA , E38 740IA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach