Wysłany: 2014-03-18, 17:40 [E36] kkkkamil26 -->>320i Sedan cosmosschwarz
Witam.
Chciałem Wam przedstawić moje auto E36 320i z 1997r sedan.
Auto u mnie w rękach od 4 lat.
Przebieg na dzień dzisiejszy wynosi ok 250000km.
Rozokodowany vin:
Numer podwozia WBACB51080AN29898
Kod typu CB51
Typ 320I (EUR)
Typoszereg E E36 (4)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M52
Pojemność skokowa 2.00
Moc 110
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)
Tapicerka LEDER SOFT/HELLGRAU (P8TH)
Data prod. 1997-11-20
Wyposażenie
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S240A LEATHER STEERING WHEEL Kierownica skórzana z pod.pow.
S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Poduszka powietrzna pasażera
S246A STEERING COLUMN ADJUSTMENT MECHANICAL Kolumna kierownicza regul. ręcznie
S260A SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER Poduszka boczna dla kierowcy/pasażera
S285A LT/ALY WHEELS BMW STYLING Obr. BMW, st. le. BMW Styling
S305A REMOTE CONTROL FOR CENTRAL LOCKING Pilot do zamka centralnego
S341A BUMPERS COMPLETELY IN BODY COLOUR Zderzak - w pełni lakierowany
S411A WINDOW LIFTS, ELECTRIC Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny
S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours
S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S465A THROUGH-LOAD SYSTEM System załadunku
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S540A CRUISE CONTROL Tempomat
S542A CHECK CONTROL Check-Control
S556A EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY Wskaźnik temperatury zewn.
S669A RADIO BMW BUSINESS RDS Radio BMW Business RDS
S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS Zmieniarka CD na 6 płyt CD
S718A EXCLUSIVE EDITION Pakiet wydania Exclusive
S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki
S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.
+dołożyłem:
- FULL OBC
- oryginalne halogeny Hella
- DRL
oraz zakupiłem felgi M-kontur.
Tak wyglądała w dniu zakupu:
A tu środek (tylko teraz mam inne radio):
Fota po założeniu felg (ale była koza)
Jako, że było wysoko to zamontowałem springi MTS 40/20
Foty po montażu springów:
Zmiana radia:
Fota na szybko robiona:
A tu udało mi się uchwycić:
A tu przy okazji wizyty w wulkanizacji.
A tu taka fotka z nudów nowego znaczka.
Manatka z obsługą obc doczekała się montażu.
Z klapy usunąłem naklejkę oraz oznaczenie modelu bo było krzywo przyklejone (i już zostało bez).
Halogeny:
Montaż LPG wykonany przez Toudiego z DC Auto.
Zdjęcia z fona:
A pod osłoną wygląda tak:
A tu buma z dziennymi, drogowe na 30%.
Przekaźnik nr5 jest od DRL a moduł schowany w skrzynce z bezpiecznikami.
Fota w nocy:
Wersja zimowa:
I wymiana świec:
Po montażu halogenów i DRL pod maską było widać nieoryginalne kable w okolicach lamp oraz puszki z bezpiecznikami. Pobawiłem się taśmą izolacyjną i już tak się nie rzucają w oczy.
Dołożyłem także bezpiecznik przed modułem DRL.
Foty z fona dlatego jakość nie powala:
A teraz tak to wszystko wygląda pod maską.
A tu znalazłem jeszcze taką fotkę z pomiarami obniżenia. Sprężyny MTS 40/20.
Teraz tył jest ok 1 cm wyżej bo nad sprężynę dałem gumę "pakiet na złe drogi" z ASO i zmieniłem na amory Bogie/Sachs z zawieszenia M.
15.05.2013
Jako, że auto zaczęło mi szarpać, nierówno pracować, telepać na wolnych obrotach tylko LPG to postanowiłem zmienić cewki.
(Podziękowania dla Toudiego bo to za jego namową zmieniłem cewki)
Kupiłem cewki z X5 V8 M62B44 Bremi z 12.09.2001. Musiała mieć bardzo mały przebieg bo cewki wizualnie wyglądają na idealne.
Fajki też w idealnym stanie, opór każdej ok 1,83-1,87 Ohm.
Zaryzykowałem. Stwierdziłem, że jak nie pomoże to kupię Boscha (ale cena za 6szt trochę odstrasza).
Tak było wcześniej.
A teraz jest tak:
Teraz auto idealnie pracuje zarówno na LPG i na PB. Odzyskała moc oraz nie ma szarpania i telepania.
Jestem zadowolony. Jeszcze raz podziękowania dla Toudiego.
12.08.2013
Bmka pojechała na małe korekty lakieru i wymianę nieszczęsnego błotnika.
W niektórych miejscach wyszły małe purchelki. Postanowiłem je usunąć.
W związku, że było troszkę rdzy pod uszczelką klapy to zakupiłem:
Porównanie: przed i po lakierowaniu
Prawy błotnik wyglądał tak :
A teraz jest tak :
Drzwi od strony kierowcy przed:
I po:
Nowa uszczelka klapy oraz pomalowany tylny pas:
Lakier został również odświeżony na tyle klapy:
Na drzwiach od strony pasażera również były wykonane niewielkie korekty (pojawiły się malutkie dwa purchelki):
Foty po myciu:
I jeszcze jedna fotka:
Dzięki tym zabiegom w tej chwili nie ma grama rdzy na aucie.
Wreszcie. [:D]
13.11.2013
Udało mi się zakupić nowy gift.
Tylko podłokietnik jest szary, ale najważniejsze, że tunel w kolorze, skórę zawsze można obszyć na nowo. Aby trafić na europejski z białą skórą i szarym tunelem to tak jak trafić 6 w totka.
(trochę kiepska fota, coś tam widać)
Po montażu:
Mój 12 letni oryginalny akumulator już ledwo zipał. Więc zakupiłem nowy.
Wybór padł na polską produkcję: ZAP 65Ah prąd rozruchu 640A.
Rozrusznik teraz mało nie wyskoczy z pod maski.
10.01.2014
Przyszedł czas na mały serwis.
Znów borykałem się z problemem szarpania, które było bardziej wyczuwalne na LPG.
Jak tylko auto się zagrzało to do 2 tys obrotów nie było jazdy. Im bardziej wilgotna pogoda była tym mocniej, częściej szarpało autem. Do wymiany w pierwszej kolejności poszły świece oraz fajki.
Po wyjęciu cewki z drugiego cylindra ukazał się taki widok:
Na końcu fajki była czarna, gęsta maź.
Od spodu cewki także były niewielkie ilości tego płynu.
Po wykręceniu świecy z 2 cylindra ukazał się widok:
Ewidentnie było przebicie. Iskra pozostawiła czarny, węglowy ślad.
Jako, że miałem pod ręką kilka sprawnych cewek Bremi to dla świętego spokoju zmieniłem tę z cylindra 2.
Po wymianie świec, fajek i jednej cewki auto śmiga teraz idealnie.
14.01.2014
Podczas przymrozków coś zaczęło skrzypieć po prawej stronie podczas skręcania kierownicą.
Postawiłem szybko diagnozę, że dźwięk wydobywa się z łożyska w poduszce amortyzatora, dlatego zakupiłem od razu na obie strony:
Tu małe "ściskanko"
Po wymianie cisza i banan na gębie
_________________ Sprzedam interfejsy diagnostyczne ADS, OBD i K+DCAN.
BMW E30, E31, E32, E34, E36, E38, E39, E46, E60, E90 http://www.interfejsads.ugu.pl
Ostatnio zmieniony przez kkkkamil26 2014-03-18, 17:42, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach