Siema.
To moje trzecie e30 i w końcu stwierdziłem że czas na galerie na forum.
Kombiaka kupiłem w marcu. Paręnaście kilometrów od mojego domu. Jak pojechałem oglądać robiło się ciemno i nie wiele było widać. Dodatkowo padł wysprzęglik. Więc tylko pooglądałem i spisałem nr vin. Kolejnego dnia pojechałem już z kasą. Samochód już "jeździł" Ale paliwo ciekło z przewodów paliwowych przy zbiorniku(to ogarnęli) I płyn hamulcowy z pod zbiorniczka, było dolane na maksa. Ogólnie szału nie było. Opony na śmietnik, wydech do wymiany, przewody paliwowe i hamulcowe do wymiany. Okazało się że hamulcy na tyle nie ma wcale. Ani ręcznego(brak linek) a przewód hamulcowy był obcięty i zaklepany. Na jeździe próbnej próbowałem się nie zabić. Bo przednie hamulce były bardzo słabe. Ale mówię sobie że i tak za takie pieniądze nic lepszego nie kupię. A projekt będzie długofalowy. Nie wszystko na raz. Kupiłem trochę pojeździłem i odstawiłem do rodziców na podwórko na zrobienie w/w elementów. Żeby można było normalnie jeździć. Ostatecznie stałą chyba z 4 miesiące bo nie miałem czasu na robienie.
Vehicle Identification Number:
WBAAG71020ED77181
Type AG71
Model 318i - EUR
Development Code E30 (5)
Chassis TOUR
Steering LL
Doors 5
Engine M40
Displacement 1.80
Power 83
Drivetrain HECK
Transmission MECH
Color Brillantrot - 308
Upholstery Anthrazit Stoff - 0274
Production Plant REGENSBURG
Production Date 1990-03-10
215 Power Steering,depending On Engine Speed Servolenkung, Drehzahlabhaengig
300 Zentralverriegelung Elektrisch Zentralverriegelung Elektrisch
314 Heated Windscreen Washer Nozzles Frontscheibenwaschduesen Beheizt
320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall
354 Green Stripe Windscreen Gruenkeil-frontscheibe
400 Sliding Sunroof Manual Schiebe-hebedach, Mechanisch
428 Warning Triangle Warndreieck
510 Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam Leuchtweitenregelung Abblendlicht
652 Bmw Bavaria C Ii Bmw Bavaria C Ii
681 Dachantenne Dachantenne
801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung
Najpierw zabrałem się za ogarnięcie wskaźnika temperatury silnika. Cały czas skakał i miałem wątpliwości na początku czy to sam wskaźnik czy faktycznie jest taka temperatura. Podmieniłem wskaźnik z innych zegarów, akurat miałem jakieś motometer i włożyłem do tych w samochodzie vdo i problem się rozwiązał. Jednak po jakimś czasie znowu skaczę. Zapewne ta śrubką się poluzowała.
Oczywiście dmuchawa też nie działała, a kostka stacyjki była tak rozjechana że bez dociśnięcia kluczyka do stacyjki nie było mowy o odpaleniu. Skorzystałem z oferty Pachera i temat sobie ogarnąłem. Teraz stacyjka chodzi jak w nowym samochodzie. Dodatkowo wyczyściłem opornicę od dmuchawy bo na pierwszym biegu nie działała.
Zabrałem się za wydech i układ hamulcowy i przewody paliwowe. Zaciski odmalowane, wszystkie gumki nowe. Tłoczki były w dobrym stanie to ich nie ruszałem. Nowe odpowietrzniki i wszystkie przewody elastyczne i sztywne. Od kumpla pożyczyłem smar do tłoczków i prowadnic. Taka paranoja ale końcowy wydech kupiłem za 105zł nowy, a uszczelkę między głowicę a kol. wydechowy zapłaciłem 60zł Przednia część kupiłem używaną lekko przytartą od gleby. Całość lekko poprawiłem migomatem, oczyściłem i pomalowałem farbą żaroodporną w sprayu. Oczywiście obejmy i gumy wszystko nowe.
Oczywiście nie obeszło się bez poprawiania drutów. Gwinty szpilek były zmasakrowane jednej brakowało. Gwiny w otworach też trzeba było poprawiać bo nowe nie chciały wejść. Wszystko na smar miedziowy składałem.
W głowicy wymieniłem wszystkie szpilki. Za parę złoty kupione odpowiednie śruby twardość chyba 12, obcięte łby i wkręcone. Oczywiście jedna szpilka była urwana. Udało mi się ją nawiercić ale urwałem wykrętaka.... I sobie odpuściłem. Dokręciłem kolektor od strony tej brakującej żeby dobrze dolegał.
Hamulce tył
Niestety zabrakło kasy na nowe osłony więc wpadł patent ze śrubami, od tyłu jest jeszcze dość spora podkładka. Na pewno jest to lepsze rozwiązanie niż drut który tam zastałem. Jak zdjąłem tylną lewą tarczę to szczęki wypadły i brakowało rozpieraka i regulatora. Oczywiście sprężynki nowe,
Tarcze przód i tył ATE przód nacinane do tego klocki też ATE. Nie miały zbyt dużego przebiegu, ale długo stały. Jedynie je trochę oczyściłem.
Trochę zdjęć paliwa i hamulcy. Niestety nie są do końca dobrze przymocowane do budy.
I stary filtr paliwa czeka na wymianę, ale nowe przewody gumowe i nowe opaski są.
I trochę tyłu. Oczywiście źle go poprowadziłem, dopiero Lukas na diagnostyce mi pokazał jak powinno być.
I ogólnie jak to e30 wygląda. Przepraszam że zdjęcia z parkingu pod blokiem, ciągle wszystko na szybko.
Robiona wnęka, Chwilowo wytrzyma, w przyszłości do poprawienia.
Pas tył.
Troszkę rudej.
Roleta tylko leży, brak zaczepów. Drzwiczki pocięte, głośników brak połamane osłony. Ogólnie cały bagażnik do wymiany.
Lewe nadkole od wew. Gdzieś mi się leje woda. Ale stan jest super. Prawe wygląda tak samo, poza poprawianą wnęką.
Sufit oczywiście wisi.
Klapa do wymiany.
Słabe zdjęcie ale nadkola są zdrowe.
Drzwi przód i tył bez rdzy. No prawie.
Błotniki naprawiane do wymiany/przespawania dołu.
Prawy kwadrat
Lewy "łata na łatę".....
W całej tapicerce nie ma chociaż jednego elementu który byłby idealny. Wszędzie coś jest, a to dziurka, przetarcie...
Fotel kierowcy standardowo do wymiany. Na allegro kupiłem gumowe dywany gałkę biegów i mieszek bo nie było...
Dobra na jednego posta chyba wystarczy. Mam nadzieje że nie przesadziłem i znajdzie się paru cierpliwych do czytania.
Pozdro
To był post z 2016 roku kiedy kupiłem to e30. Przekopiowałem z innego forum. Nie wiem czemu tu wcześniej nie pokazałem swojego auta. A teraz kilka aktualizacji z ostatnich 4 lat
Siema. Już 4 lata jeżdżę swoim e30 i coś tam przy nim działam. Nie specjalnie szybko bo budowa domu pochłania środki...
Ale coś udało mi się zrobić.
Najpierw wymiana fotela kierowcy. Kupiłem oba przednie fotele, pasażera leży i czeka jako zapas.
Później pojawił się problem z nieszczelną przednia lampą, która w końcu zardzewiała i to bardzo. Przy okazji zamocowałem listewkę pod pasem przednim bo jej brakowało.
Oczywiście napisy markerem zmyłem
Kupiłem sobie kobyłki bo nie miałem jak robić przy aucie.
I od razu wpadły poduszki skrzyni i nowe tuleje wahaczy.
Gdzie nie zajrzę to wiecznie jakieś buble wychodzą. Niby głupota ale dwie różne poduszki były... Nowe i stare
I wymiana tulei. Postawiłem na pełne acentryczne.
Prasa domowej roboty
I gotowe
Już wiecej znaków nie wchodzi. Czekam aż ktoś odpisze.
Ostatnio zmieniony przez misza 2020-04-08, 22:32, w całości zmieniany 7 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach