Przedwczoraj zakupilem na allegro felgi z oponami, mialy one poczatkowo zalozone oponki 195/45/R15, ale mam standardowe zawieszenie i chcialem cos o wyzszym profilu, wiec dzisiaj dostalem kola i mam na nich oponki 195/65/R15 , jutro bede zakladal, jak myslicie nie bedzie mi tarlo ? nie za duzy balon ? felgi maja ET 12
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Lis 2004 Skąd: Warszawa-praga
Wysłany: 2005-06-22, 22:33
o boshe dlaczego chcesz rezygnowac z tak super profilu ?
a te balony (dobrze to napisales..balony !) napewno beda ci trzec o rant
y nadkola przet to niskie et.
nawet przy et 15 195/55 czasami mi tarlo...no chyba ze masz terenowy zawias i odleglosc miedzy opona a rantem to dwie piesci
pzdr
Ja mam seryjne zawieszenie i na 195/60-15 nic nie trze a gdy mialem zimowe w rozmiarze 195/65-15 to bardzo delikatnie ocieraly z przodu o nadkola wiec mozna bylo normalnie jezdzic.
Zaleta jest to ze tak szybko sie felgi nie skrzywi
duchPW [Usunięty]
Wysłany: 2005-06-22, 22:58
ja też mam 195/60/15 i nie trze mimo, że mam delikatnie niżej niż seria, więc menello nie przesadzaj
O wszystkim decyduje szerokość felgi i ET , oraz to w jakim modelu będą załozone takie opony.A wiec troche wiecej danych by sie przydalo
_________________ HENIEK
Klubowicz
BMW E30 325i (szpera 3,25) z s50b32 - made by MGarage &(suspension) Lukas Performance !
Ale będzie jeszcze coś.......!!!
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Lis 2004 Skąd: Warszawa-praga
Wysłany: 2005-06-23, 00:35
ale pioter doczytaj moj post do konca..
pisalem ze alu z taaaakimi balonami i et 12 nie wejdzie do e30tki..
chyba ze wejdzie ale jazda tylko prosto i kaput..
i jeszcze jedno..jak zapakuje 4 osoby na poklad za takim et12 i balonami to mur beton sfont spalonej gumy przez tarcie o ranty
ty u siebie masz et 25 wiec duuuuza roznica
pzdr
ps. do sciganego
wiem ze super odnawiasz aluski wiec nie zmieniaj opon i zakladaj takie jak sa tylko doprowadz alu do porzadku...wiesz o co chodzi
Mam 195/60/15 na alu BBSach seryjnych i jest dobrze, nie jest to jeszcze balon, choć niektórzy tak by go nazwali, ale mam seryjny zawias, więc mieści sie prawie wszystko....
obciera z przodu przy skrecie , ale minimalnie, tyl mnie bardziej martwi, bo opona nachodzi na nadkole, i przy pasazerach z tylu bedzie cielo blotniki. Jutro jade na podmianke opon, jakie proponujecie do takiego ET12 jaki profil opony
Pomógł: 7 razy Dołączył: 29 Mar 2005 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-06-23, 11:18
Myśle,że najlepsze będą 195/50/15 przy 55 będzie raczej tarło a najlepiej załóż te co były na przód nisze a na tył te na 50 i będzie ok.
P.S. Wrzóc fote na tych felgach i jak masz na tych wypolerowanych ciekawi mnie jak e30 na czymś takim wygląda.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Lis 2004 Skąd: Warszawa-praga
Wysłany: 2005-06-23, 21:51
no wlasnie..
pioter i lukasz macie standartowe et w e30tkach wiec 25 i jest to wyposrodkowane et.
np nizszego niz et12 jeszcze nie spotkalem w e30.oponka bedzie ladnie z felga na rowni z rantem a nawet 1-2 mm za obrysem..
przednio-napedowki maja przewaznie wysokie et 35-45 .felga chowa sie wtedy zbyt mocno do srodka i beznadziejnie to wyglada.
sigany zostaw w spokoju te oponki na tych alusach bo pojade tam do ciebie i ....
problem jest w tym, ze ja te felgi juz dostalem na tych oponach 195/65, bylem pewien ze koles mi troche nizszy profil da, ale przywalil takim. Tamte 195/45 zdjal. Zastanawiam sie teraz, czy nie odeslac z gliwic do legnicy spowrotem te felgi , zeby mi zalozyl jakies 195/50 , albo 205/50 , tylko ze patrzac na te felgi to ich obrys konczy sie idealnie z rantem blotnika i teraz bym musial zalozyc jakas wezsza opone aby sie ona troch "wciagnela" do srodka, jak to germani robia na szerokich felach, wtedy kat zagiecia opony rownal by sie z katem zagiecia nadkola i by nie obcieralo. Samo zalozenie opony 195/50 spowoduje tylko powiekszenie dziury miedzy nadkolem a kolem, i chyba bedzie to paskudnie wygladac. Musialbym zawias obnizyc, ale mam z tego powodu same przykre wspomnienia, bo mialem kiedys progresywne zawieszenie w aucie i prawie po asfalcie szuralem, ( przez progi zwalniajace ledwo przejezdzalem haczac pokolei miska, wahaczami, mocowaniem wydechu i wydechem koncowym ) chcialbym moje autko utrzymac w oryginale z jakimis polerowanymi ladnymi felgami na szprychach. Czy ktos juz jezdzil na takim ET ? jutro zarzuce foty jak to wyglada u mnie
widzial ktos kiedys te felgi na beemce ? http://allegro.pl/show_item.php?item=55426596 oczywiscie paskudnie wygladaja, ale wszystko sie da wypieknic, interesuje mnie tylko czy ktos widzial felgi exip na beemce, bo w innych autach paskudnie sie prezentowal, ale w przednionapedowkach zazwyczaj szprychy cienko wychodza
Pomógł: 7 razy Dołączył: 29 Mar 2005 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-06-23, 22:40
Też patrzyłem ne te felgi mają fajniutki rant. Widziałem takie coś wypolerowane w kadecie to nie najgorzej wyglądało ale w bmw nie wiem pomimo takiego rantu et 25 a to do bmki może być za dużo im mniejsze tym ładniej wygląda
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Lis 2004 Skąd: Warszawa-praga
Wysłany: 2005-06-23, 23:00
scigany w koncu wyjasniles dlaczego tak sie uparles na te balony ale jezeli dobrze cie zrozumialem to ten sprzedawca zrobil cie w balona
w ogloszeniu bylo napisane o innych gumach a przyslal na innych..
na tych exipach sporo e30 jezdzi po w-wie i sredno mi sie widza..
roznica bedzie dopiero jak te exipy zrobisz na blysk tj pokazywales mi swoje dziela
ale zostaw poprzednie bo maja super et...
nie nie, ja sobie zazyczylem jakis wyzszy profil niz 45, pozatym nie wiem co koles zrobil, bo mial mi wyslac za pobraniem, ojca w kase uzbroilem jak bylem w pracy, przyjezdzam, i pytam ...
- są fele ?
- są
- ile placiles ?
- nic
- jak to nic
- no nic, kurier przyjechal , wypakowal co mial wypakowac i pojechal, kasy nie chcial.
Fele mialy byc za pobraniem. Cos im sie pomylilo chyba w natloku zadan
No i teraz mu je chyba odesle na wymiane opon, bo widze, ze ma mase opon w ofercie.
A szprychy i ranty wypoleruje na lustro cos a'la moje stare bbski http://www.starnet.gliwice.pl/~scigany/bbs/13.jpg
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Gru 2004 Skąd: Poznan-Rataje/Czecha
Wysłany: 2005-06-27, 22:44
Scigany zaloz 205/55 gdyz takie powinny byc oponki na feldze 15' aby wszystko sie zgadzalo co do fabryki . Jesli fabrycznie sa 175/70/14 bodajze to jak sprawdzalem w kalkulatorze opon to wlasnie odpowiednim rozmiarem do fabrycznego przy szerokosci 205 jest profil 55 na feldze 15'. Ja mam takie przy standardowej zawieszce i jest wszystko wporzadku ( chociaz nie jechalem jeszcze z pelnym obciazeniem ale raczej nic nie powinno dobijac ,aczkolwiek ty masz ET bodajze 12 a ja 24 wiec moze u ciebie byc inaczej )
_________________ BMW E30 318 iS 90' Coupe Diamantschwarc metalic coraz blizej idealu (czyt oryginalu z lekkim upiekszeniem)
Ja mam 205/55R15 na seryjnym zawiasie, ET=24. Wyglada ok, nic nie dobija ani nie ociera.
kicha napisał/a:
Scigany zaloz 205/55 gdyz takie powinny byc oponki na feldze 15' aby wszystko sie zgadzalo co do fabryki . Jesli fabrycznie sa 175/70/14 bodajze to jak sprawdzalem w kalkulatorze opon to wlasnie odpowiednim rozmiarem do fabrycznego przy szerokosci 205 jest profil 55 na feldze 15'
Dokladnie, jak chcesz sie trzymac fabryki to na slupku od strony kierowcy jest tabliczka i to jest najwiekszy rozmiar.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach