A wedlug mnie test byl bardzo miarodajny. Porownano dwa podobne auta, w tej samej klasie cenowej i jakosciowej, scisle ze soba konukurujace na rynku. Moic silnikow tez prawie identyczna i okazalo sie, ze slepa wiara w moc 4x4 okazala sie bardzo naiwna. Nawet na mokrym M3 wykazalo swoja wyzszosc.
te komentarze do niczego nie prowadzą... sybir jak spotkam na drodze takie Audi i objade go, to potem gość będzie się tłumaczył, że przegrał tylko dlatego że nie mógł sobie wyłączyć kontroli trakcji, ale tak to jego quattro jest och i ach?
gorszy czas to gorszy czas i tyle...
ps.temat według mnie się zaśmieca Lukas użyj swojej gumki do mazania
_________________ Ile można zainwestować w swoją PASJĘ? Z czego można zrezygnować... jak bardzo można się w tym zatracić...
przykład na nieobiektywny test, żeby wykazać zalety napędu 4x4... dlaczego? wzieli najmocniejszego forda (wersja ST), do tego Impreza też tylko "oczko" niżej niż WRX czy jak to się tam nazywa i do tego jako reprezentanta tylniego napędu zwykłego trumniaka serii 3 :
_________________ Ile można zainwestować w swoją PASJĘ? Z czego można zrezygnować... jak bardzo można się w tym zatracić...
cyt.:”na 1,5 kilometrowym odcinku zorganizowaliśmy wyścig dwóch samochodów
bmw m3 i audi S4 quattro. Po co ten wyścig? Po to, by sprawdzić pewną teorię
o wyższości napędu na cztery koła nad tylnym napędem”
Więc nie chodziło tu o test między jakimś modelem bmw a jakimś modelem
audi. A chodziło o napęd. To jak mogli
wziąźć do testu auto (audi) w którym nie mogli wyłączyć kontroli trakcji?
Gdzie kontrola trakcji ma ogromne znaczenie, bo w pewnych momentach
jazdy sama hamuje koła.
Test moim zdaniem do bani i tyle.
Niestety ja też zgodze się z Sybirem pomimo iż jestem zagożałym zwolennikiem RWD
...dlaczego bo obaj wiemy jak auto zachowuje się z właczonym i wyłaczonym np. ASC nieraz przez to dziadowstwo dostałem palpitacji serca gdy becia zamiast ruszyć jak pocisk po mokrym zachowywała się jakby zdechły jej dwa gary albo zabrakło paliwa....albo w efekcie auto jechało nie tam gdzie ja zaplanowałem bo ASC zadziałało, schamowało silnikiem i samochód obierał inną drogę niż moja ułańska fantazja do pokonywania łuków
Niestety według mnie gdyby S4 miało wyłączoną kontrolę trakcji tak jak M3 to bmw dostało by po :cenzura:....sam autor napisał że m3 miało wyłaczona kontrole trakcji by system nie spowalniał rekacji na gaz i by móc pojechać poza granicą przyczepności opon korygując tor jazdy gazem gdyby Mka miała właczoną jak audi także zwałniałaby na zakrętach a może oto chodziło może by wyłaczając Mce trakcję dać trochę forów w konfrontacji z czterołapem... w końcu ma szperę ze stałym spięciem to po kiego mu ta trakcja a audi pewnie tez szpera ale albo wiskotyczną albo jakiś mechanizm torsena czy jakiegoś ujowego haldexa? nie jestem pewien jak to jest w s4 czy ten mechanizm jest pseudo inteligentny czy permanentny na cztery łapy co też ma znaczenie
W miare obiektywny test to M3 4x4 i S4 bez trakcji....niestety długo jeszcze poczekamy gdy bmw wypuści idealnego czterołapa...a znowu z napędem na cztery łapy... to już nie będzie prawdziłą Mka... bo gdzie będzie ta "radość z jazdy"
_________________ Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
Widziałem na jakimś programie motoryzacyjnym - opisywał dawno temu tą technikę jakiś kierowca rajdowy - nawet był filmik na którym pokazano pedały- jak je wciskać, jak puszczać itp . . .
Na zagranicznym programie widziałem chyba małą odmianę tej techniki - kierowca hamował prawą stopą ( czyli powiedzmy "prawidłową"), i jednocześnie tą samą stopą przytrzymywał pedał gazu. . . .
Kilka razy tak próbowałem - wyczucie w lewej w porównaniu z prawą stopą jest znacznie gorsze, przynajmniej na początku . . . lepiej potrenować w bezpiecznym miejscu . .
http://www.technikajazdy.info/
ciekawy serwis , polecam zwłaszcza mistrzom prostej tuż po prawku do których sam się zaliczam , ale też i doświadczeni kierowcy znajdą tam wiele dobrego
Poza tym wiadomo ze 4x4 lepiej trzyma sie drogi, ale jako ze BMW jest rwd jest lepiej dopracowane pod wzgledem zawiasu i wywazenia i objezda konkurenta.
Moim zdaniem M3 4x4 objedzie zwykle M3, ale mozna tylko gdybac bo czegos takiego nie ma.
Na pewno 4x4 nie nadaje sie do driftu, nikt tym nie driftuje jako zawodnik, jest nudniejsze i latwiejsze w prowadzeniu. Jesli sport to rwd a nie naped dla bojazliwych, nie umiejacych jezdzic tylnapedem itd.
Na testach kierowcy audi sa bardzo zadowoleni, a kierowcy bmw zajarani na maksa!!
Na codzien, deszcz, snieg 4x4 polecam ale nie do sportu (chyba ze szutru hehe).
[ Dodano: 2010-03-18, 21:19 ]
Poza tym rwd nie konczy sie na BMW a zaczyna.
Porownajmy jakies awd z porsche czy ferrari a dostanie ostre baty.
Porsche tez jest awd ale nie sa to wersje najszybsze ani najdrozsze.
Podsumowujac: dobrze przygotowane RWD objezdza AWD w drag racingu i na torze.
[ Dodano: 2010-03-18, 21:29 ]
a poza tym jak audi nie ma wylaczanej kontroli trakcji to trudno.
Byly porownane 2seryjne samochody z ich seryjnym wyposazeniem!!!
A ze BMW jest bardziej sportowe to chociaz mozna wylaczyc TRC.
Ale to jest porownanie ledwo jednej pary aut, nalezaloby porownac inne genracje, inne marki...
taki cytat z netu: "M3 E30 Jest to model z największa liczbą zwycięstw w historii koncernu BMW oraz najbardziej utytułowane auto klasy GT"
najbardziej utytulowane auto klasy GT mialo naped RWD
_________________
gg 3777982
Ostatnio zmieniony przez Pablo325i 2010-03-18, 21:36, w całości zmieniany 2 razy
dla mnie takie jedno okrążenie nie jest miarodajne.powinni stanąc i zrobic wyscic np. 3x bmw i 3x audi zrobic 10 kółek wtedy wynik byłby bardziej miarodajny
_________________ Jak Ci powiedzą ze lejesz wode to powiedz ze temat jest jak rzeka
"...Wsiadając do auta przednim napędem trzeba pamietać, że te przednie koła i hamują, i przyśpieszają i skręcają... Czasami to zbyt wiele..."
_________________ Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
ma ktoś działający link do pierwszego artykułu ? szukam w necie i nie mogę znaleźć...
_________________ “Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach