BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Test M30 E30 z Auto Swiata 97'
Autor Wiadomość
slawo 
Kierownik karuzeli



Pomógł: 46 razy
Dołączył: 03 Lip 2004
Skąd: Wałcz / Londyn
Wysłany: 2004-10-19, 22:03   Test M30 E30 z Auto Swiata 97'

Szalenstwo w granicach rozsadku!!!!

Ponoć wszystko co dobre w życiu jest niemoralne , nielegalne albo tuczące.Tak przynajmniej mówiły prawa Murph'ego.Są jednak wyjątki; BMW M3 tuczące nie jest , można je legalne nabyć , a kwestie moralne związane z posiadaniem samochodu powinien każdy rozstrzygnąć sam.

Na pierwszy rzut oka M3 nie robi specjalnego wrażenia , ot po prostu jedna z wielu "trójek" po tuningu.Nawet charakterystyczny emblemat , stylizowana litera M , zdobi przeważnie pojazdy typu 316.Różnice między normalną podrasowaną "trójką" a prawdziwą "emką" dostrzegają od razu tylko fachowcy.A są one olbrzymie.
BMW M3 ukazało się na rynku w 1986 roku.Powstało nie tyle z myślą o klientach , co raczej miało umożliwić firmie starty w wyścigach samochodów turytycznych serii DTM.Regulamin tej serii nakazywał bowiem wykorzystywanie zmodyfikowanych pojazdów pochodzących z produkcji seryjnej (min. 400 szt.). BMW zleciło więc firmie BMW M GmbH , "nadwornemu" tunerowi zakładów , stworzenie odpowiedniego pojazdu.Z założenia miała zastać wypuszczona jedynie mała seria , jednak duże zainteresowanie klientów spowodowało , iż "emka" pozostała w produkcji aż do dnia dzisiejszego (omawiany model do 1991r.). Powstały w ten sposób pojazd stanowił udaną mieszankę produkowanych do tej pory modeli.
Wykorzystano płytę podłogową , elementy nadwozia i zawieszenia serii 3 , silnik M3 jest skróconą o dwa cylindry wersją znanaj z modeli M5 i M635CSi jednostki 3,5 litra , z tych też modeli zaadaptowano układ hamulcowy.Zastosowanie sprawdzonych elementów zaowocowało dużą niezawodnością i trwałością samochodu.




Właściwości jezdne i osiągi są chyba jednymi z najważniejszych kryteriów dla nabywców pojazdów tego typu.W przypadku BMW M3 są one więcej niż zadowalające.Prześpieszenie 0-100km/h w około 6,5 s i prędkość maksymalna powyżej 230km/h mówią same za siebie.Poztytywnego obrazu dopełnia doskonałe zawieszenie pozwalające na niezwykle dynamiczne pokonywanie zakrętów i świetne hamulce (seryjny ABS) skutecznie poskramiające niesamowity temperament "emki".Również układ kierowniczy ze wspomaganiem , którego siła uzależniona jest od prędkości jazdy , pozwala na pewne prowadzenie auta.
Silnik BMW M3 to prawdziwy majstersztyk bawarskich konstruktorów.W przeciwieństwie do większości jednostek BMW ma on cztery , a nie sześć cylindrów.Przy pojemności 2,3 litra dzięki wielopunktowemu wtryskowi paliwa i szesnastozaworowej głowicy , osiąga on moc zależnie od wersji od 195KM do 215KM.Brak turbosprężarki , elementu stanowiącego dla wielu sportowych samochodów ich słaby punkt , wpływa pozytywnie na trwałość i ekonomiczność silnika.Mimo , iż silniki te bardzo lubią wysokie obroty (moc maksymalna przy ok. 6700obr/min) należy je zaliczyć , do naprawdę trwałych.Przy założeniu w miarę spokojnej eksploatacji i prawidłowej obsługi powinny wytrzymać bez większych problemów kilkaset tysięcy kilometrów.Co dziwniejsze , należy je uznać za oszczędne.Według normy DIN średnie zużycie paliwa wynosci dla BMW M3 tylko 8,8 l/100 km;dla porównania - BMW 320 serii II zużywa wg tej normy 9,9 l/100 km.Oczywiście nie znaczy to , że przy odrobinie "chęci" silnika takiego nie da się "zajeździć" lub spalić choćby i 20 l/100 km.Ekonomiczność i trwałość silnika może zostać pomniejszona przez nieumiejętne podrasowanie.
Nadwozie BMW M3 jedynie z pozoru odpowiada nadwoziu innych "trójek".W rzeczywistości zmiany dokonane przez M GmbH były tak głębokie , iż wymienne z innymi są jedynie światła , klamki , przednia maska i szyba oraz niektóre elementy wyposażenia wnętrza.Dzięki tym daleko idącym zmianom nadwozie BMW zyskało znacznie na sztywności , przy zachowaniu podobnej masy.Osiągnięto to przez zastosowanie wileu elementów z tworzyw kompozytowych (klapa bagażnika , ramy okien , spojlery itp.).Spojlery i poszerzenia nadwozia nie spotykają się raczej z entuzjazmem miłośników klasycznej , skromnej elegancji.
Stosunkowo najmniejszym zmianom uległo wnętrze.Podobna jest deska rozdzielcza , jak zwykle w BMW praktyczna , ergonomiczna i starannie wykonana.M3 zarejestrowana jest na cztery osoby.Moga one jednak cieszyć się sporą ilością miejsca.Jedynie zajmowanie tylnych foteli jest nieco utrudnione.Nietypowa jest również spora (420 l) pojemność bagażnika.


Koszty eksploatacji najczęściej nie są najważniejszą kwestią.Oczywiście do najniższych one nie należą , są jednak porównywalne z kosztami eksploatacji modeli serii 300.Poza niską awaryjnością przyczynia się do tego to , iż części zamienne do M3 kosztują niewiele więcej niż do innych modeli firmy.Dostępność serwisu i części zapewniają autoryzowane salony BMW.
_________________

Moja BMW e30 345i power'ed by KKK K27 turbo

- Klubowicz -

GG: 1041
e-mail: slawo@antserwis.pl

e-mail: slawo@beemka-klub.pl

Jest 328i e36 M-TECH, bardzo szybka eta
z 40% 2.93 sperre by Szeszkin Motorsport

oraz piekielnie szybkie e39 M5

 
 
 
Arczi e30 
ZBANOWANY



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Wrz 2004
Skąd: Płock
Wysłany: 2004-10-20, 07:23   

Powiem jedno kocham BMW za M3 E30 :!: :!: :!: i ze dali cywilną E30 :!: :!:
 
 
 
sarna1 
hooligan rootz



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2004-10-20, 12:33   

Dokladnie - to auto jest piekne ...
 
 
 
rogaś318 



Dołączył: 28 Cze 2004
Skąd: Wwa, Gardzienice
Wysłany: 2004-10-26, 18:46   

piekne to zdecudowanie za mało powiedziane!!!! spójż na swój samochód z boku!! i teraz podaj mi nazwę innego auta które ma tak doskonałe proporcje!!!!! maska, troche dluższa kabina i klapa bagażnika ( 1/2 maski) cuuuuuudo!!!! wiem że to zboczenie ale lubie czasem po umyciu usiaśćsobie na tarasie i popatrzec jakie piekne mam autko... i nawet ta cholerna rdza mi nie przeszkadza.....


pozdrawiam..

ps. w srody pod wydzialem rolnictwa SGGW staje BMW M3 cabrio E46.. czarne :wink: tez calkiem calkiem
_________________
Kuba


już nie Mczy.
 
 
 
Miki 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Kwi 2004
Skąd: z kreskówki ;)
Wysłany: 2004-10-28, 12:42   Re: Test M30 E30 z Auto Swiata 97'

slawo napisał/a:
Nawet charakterystyczny emblemat , stylizowana litera M , zdobi przeważnie pojazdy typu 316.

oki chyba zdejme z przedniej atrapy "M-ke" :P
_________________
www.bmw-e30.pl
 
 
Pawel-e30 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2004
Skąd: Wawa-Grochów
Wysłany: 2004-10-30, 11:11   

łosiek prosciej ci pewnie będzie wzucić pod maske M-ke :twisted:
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2004-10-30, 11:16   

Pawel-E30 napisał/a:
łosiek prosciej ci pewnie będzie wzucić pod maske M-ke :twisted:

noom bo jak bedziesz ściągał eMkę to możesz porysować lakier, a jak wsadzisz S14 to nic się nie stanie ;) hehehe ;)
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
Miki 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Kwi 2004
Skąd: z kreskówki ;)
Wysłany: 2004-10-30, 22:03   

dobra dobra zartowałem nic nie bede sciagal bo w koncu :

M -----> jak Michał

_____________________________________________________
wszelka zbieznosc z M-Power całkowicie przypadkowa
hahaha
_________________
www.bmw-e30.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16