Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Lis 2004 Skąd: Warszawa-praga
Wysłany: 2007-03-25, 20:51
to moze tez podobnie napisze
na przod 195/50
na tyl 205/50
i koniecznie opony z rantem ochronnym na felge.lepiej sie rozklada opona, wyglada na nizsza,chroni rant felgi.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2006 Skąd: cze100chowa
Wysłany: 2007-03-25, 22:03
no wlasnie chodzi o to , ze chce kupic dwie nowe opny na przod , bo na tyl to nie ma sensu(szpera). Nie mam za duzo kasy, a moge miec barum brawuris po 120 zl, tylko wlasnie 195/50/15, teraz ma 195/55/15 i takie bym chcial, ale one sa juz po 200.
Nie wrzucaj do siebie 195tek na przod. To jakas pomyłka... Jak dla mnie minimum na przód to 205, dlatego proponuję 205/50. Takie własnie mam u siebie.
195 jest za wąska, zwlaszcza dla 325i. Jezdzilem kiedys na Continentalach wlasnie 195/50 to bylem wszoku, bo auto nieskrecało i nie hamowało
Jesli zalezy Ci chodz troche na swoim i innych bezpieczenstwie to zaloz 205.
PZDR!
_________________ Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sie 2005 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-03-27, 22:55
195/50 z przodu to pomyłka szczególnie jeżeli chodzi o wygląd. 195/55 jeszcze uchodzi, a najlepiej 195/60 jeżeli ma już być 195.
Lukas, pamiętasz te dunlopy sport 9000 w rozmiarze 225/50/15 na allegro? Kupiłem je, cztery sztuki za 300zł i mają chyba z 9mm bieżnika 4 opony ważą 39kg, 2 są lekko pocięte od rantów, ale mi to nie robi... . Jak się tym jeździ z założonymi z tyłu na felgi 7''. Czekam na fachową odpowiedź
195/60 to znowoz przegiecie w druga strone, poniewaz opona jest zbyt podatna na znoszneie boczne.
Co do Dunlopów to tak pamietam. No niesamowitą dałeś za nie kasę;) Super interes
Co do bierznika to nowa letnia ma 8mm...
Piotr_1 napisał/a:
Jak się tym jeździ z założonymi z tyłu na felgi 7''. Czekam na fachową odpowiedź
Pytasz o 195/?? czy 225/50?
Jesli o 225/50 to jezdzi się dobrze. Miałem takie jakiśczas (ale sie zuzyły ) i jeździło się bardzo dobrze, jesli chodzi o jazde na codzien ...
Przy probach mimo szerokosci i tak nietrzymały ...
_________________ Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sie 2005 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-03-27, 23:41
A z przodu też Ci weszły bez płaszczenia rantów te 225/50 na bbs-ach? Woziłeś mnie w Kielcach na czymś takim i mi się podobało, z tym, że jeszcze wtedy 325i było w sferze marzeń dla mnie
PS. 195/60 jest git na przód i zgrabnie wygląda i jest nadal oponą niskoprofilową, nie miałem problemów ze znoszeniem ani z przodu ani z tyłu. Optymalnie wypełnia błotnik, tak jak 205/55 jeżeli ktos nie ma gleby. A o 225/50 mówię tylko w kontekscie przyczepności a nie wyglądu bo wiadomo że to balony.
tak wygląda czarno brązowe e30 na oponach 195/60 przód 205/60 tył z lexusami od skyline z tyłu:
tak wygląda białe na komplecie 205/50 ze sprężynami mtech (opony wizualnie za niskie jak dla mnie)
tak wygląda to samo auto z kompletem opon 205/60 w momencie kompresji (błotnik przedni w tym momencie dopasowuje się do kształtu koła w sposób pozytywny lub masakryczny):
i dekompresji:
i jeszcze Lukasa na balonach 225/55 bodajże? i seryjnym zawiasie. Widać od razu że miskę trudno urwać A auto wygląda rock'n rollowo jak stara corvetta.
zestaw 195/55. Prawie ok, ale koła przeważnie wydają się za małe i 195 mają mało mięsa do zdarcia czyli odpada.
i zestaw 205/55 który wygrywa pod każdym względem, czyli mięsko wołowinka niezbyt tłusta i alusy zaczynają wyglądać jakby miały 16''. Dziwny efekt ale tak jest:
A z przodu też Ci weszły bez płaszczenia rantów te 225/50 na bbs-ach?
205/55 ma praktycznie taką samą średnice jak 225/50 Rożnica wynosi 0,5mm i to na kożyść 225/50
| 225/50<205/50 |
Tak więc niema żadnego najmniejszego problemu ze zmieszczeniem tych opon nawet przy zawieszeniu 60/40 jakie mam u siebie
Baa mialem nawet taki balon jak 225/55 (darmo byly na dojechanie wiec nie wybrzydzalem jak sie zmiescily ), tylko że wtedy przy ostrym boku wyciągnęły mi rant błotnika
Tak wiec moim zdaniem najleprzy rozmiar opony na felgę 7 calową to 205/50.
Jesli ktos bardzo ceni sobie komfort to standart czyli 205/55 chociaż osobiście wolalbym 225/50. Niestety niema opon 225 o nizszym profilu jak 50 jesli w grę wchodzi felga o srednicy 15 cali.
PZDR!
[ Dodano: 2007-03-28, 18:38 ] PS.
Piotr_1 napisał/a:
Optymalnie wypełnia błotnik, tak jak 205/55 jeżeli ktos nie ma gleby.
Jesli chodzi o zwykłą jazdę to tak zgadzam się z tym że przy seryjnym zawieszeniu 205/55 w miarę ładnie wypełnia przestrzeń pod błotnikiem, bo mnie tak naprawde wypełnia ją dopiero przy -60/-40. Na seryjnym zawieszeniu mogłem prawie pięśćwłożyć nad opone hehe
Ale jesli mowimy o jakichkolwiek ścigankach to koniecznie opona musi mieć niższy profil, ponieważ lepiej się prowadzi i jest mniejsze ryzyko wyciągnięcia rantu nadkola podczas driftu, oraz auto jest nieco twardsze
_________________ Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach