BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Homologacja E30 1,8is
Autor Wiadomość
enek 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Maj 2007
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2007-06-03, 14:15   Homologacja E30 1,8is

Witam.

Mam prośbę do osób posiadających homologacje do e30 318is aby podały mi jakie są dopuszczone przełożenia mostu i jakie ma przełożenia skrzynia biegów.

Jeżeli ktoś miałby ochotę odsprzedać ksero homologacji to byłbym bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam Andrzej.
 
 
Biluch 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 08 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-06-03, 14:30   

BMW 318IS E30

Przełżenie tylnego mosu dla homologacji A-5401
4:10

przełożenie skrzyni dla homologacji A-5401

1. 3,717
2. 2,019
3. 1,316
4. 1,000
5. 0,805

druga skrzynia dla tej samej homologacji

1. 2,337
2. 1,681
3. 1,358
4. 1,150
5. 1,000

jesli chciałbyś homologacje to przeslij mi namiary na siebie na maila to skseruje i wyśle w kopercie

pozdro :)
_________________
www.rwdidiots.pl
 
 
enek 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Maj 2007
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2007-06-03, 17:26   

Występuje tylko jedno przełożenie w homologacji? ;/ Dziwne. Nie ma nic w VO. Napewno w gr A powinny być inne.
A co do skrzyni biegów to orientujesz sie która jest z IS-a a która z M3?
Analizując to chyba ta druga to M3 bo po co w M3 5-tka jako nadbieg.

Po zapodaniu tematu na forum bmw-klub.pl otrzymałem odpowiedz że są dopuszczone nastepujące przełożenia:
3,15 3,25 3,46 3,64 3,73 3,91 4,10 4,27 4,45 4,75 5,00 5,28
 
 
Biluch 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 08 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-06-04, 05:58   

Z tego co sie orientuje to wiekszość chłopaków ktorzy startuja w Pucharze czy Górskich jezdza na przełożeniu 4,45 i seryjnej skrzyni do IS. Co do homologacji to jedyny wpis w A-grupie jaki odnalazłem to jest 4,10 chyba ze są jakies dodatki do homo które określaja inne przełożenia w N wogóle nie odnalazłem wpisu z przełożeniem.

jak Ci wyśle ksero to sam sie przekonasz.

Homologacje N i A kupiłem w tym roku z ZG PZM w Warszawie więc jest orginał.

A co do skrzyni to pierwsza to orginał a druga to jakas wydumka Niemiecka z tego co wiem to orginał jest zupełnie wystarczający i wytrzymały

[ Dodano: 2007-06-06, 07:22 ]
Faktycznie w homologacji jest wiecej przełożen

3,15 3,25 3,46 3,64 3,73 3,91 4,10 4,27 4,45 4,75 5,00 5,28
_________________
www.rwdidiots.pl
 
 
enek 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Maj 2007
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2007-06-12, 19:42   

Witam.

Po pierwsze wielkie dzięki dla Bilucha za przysłanie ksera homologacji. Bardzo będzie mi pomocna. Jestem Twoim dłużnikiem i mam nadzieję że będe mógł się zrewanżować.

A po drugie zastanawiam się jaki jest sposób na odróżnienie skrzyń biegów. Niewiem czy jest nabijany jakiś numer na skrzyni , bo żadnej tabliczki nie widzę a numeru też nie znalazłem - ale szczeże mówiąc słabo szukałem :oops: Mam skrzynię z kobmi 1,8 M40 postaram sie odszukać jakieś oznaczenie i policzę przełożenia. Ciekawi mnie jakie są w porównaniu do skrzyni z IS-a.
Może ktoś wie coś w tym temacie to proszę o komentarz.

Pozdro.
 
 
frantic 



Dołączył: 11 Gru 2006
Skąd: Kraków
Wysłany: 2007-06-12, 21:02   

wg mnie przełożenia skrzyni w IS sa identyczne jak w M40 1.8 , tak wynika z materiałów dostępnych na e30.de
_________________
///Cracov Lans Squad - BBS fahrer///

 
 
 
jurek 


Dołączył: 11 Maj 2005
Skąd: krakow
Wysłany: 2007-06-12, 21:38   

zgadzam sie z Marcinem w E30 wszystkie male skrzynie maja takei same przelozenia a te co sa w homo maja wyraznie oznaczenie w VO
_________________
dobra no zmienie ta Aniee30.. nich Ci bedzie Piotrek,cobys nie smial sie ze mnie zabardzo:)
 
 
Biluch 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 08 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-06-13, 05:50   

enek napisał/a:
Witam.

Po pierwsze wielkie dzięki dla Bilucha za przysłanie ksera homologacji. Bardzo będzie mi pomocna. Jestem Twoim dłużnikiem i mam nadzieję że będe mógł się zrewanżować.

Pozdro.


Spoko wazne ze moglem pomoc :spoko:

a co do skrzyni to chłopaki chyba wszystko powiedzieli chociaż zapodaje link z danymi technicznymi jakie znalazłem na necie chociaż wydaje mi sie ze wychodziło wiecej skrzyń ale moge sie mylić http://www.maxbimmer.pl/a...e-bmw-e30.shtml
a najlepiej sprawdzic tutaj tylko musisz miec dokładne dane rocznika samochodu lub numer nadwozia http://www.realoem.com/bmw/select.do
_________________
www.rwdidiots.pl
 
 
enek 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Maj 2007
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2007-06-13, 17:25   

To dobrze że skrzynie są takie same bo łatwiej skompletować magazyn częsci zamiennych.
Trochę zaczynam wszystko powiedzmy od końca ale ważny jest efekt końcowy więc sie nie poddaję.

Na realoem np. dla mojego IS-a są dwie skrzynie biegów ale podają tylko oznaczenie skrzyni a przełożeń tam nie ma. Z ciekawości patrzyłem na inne pojemnosci i niektóre E30-stki miały skrzynie z oznaczeniem SPORT ale szczegółow nie znalazłem i nie wiem o co chodzi.

W VO jest skrzynia którą nazwali 'wzmocnioną', jest jej zdjęcie ale przełożeń nie podali. W karcie gr A obok orginalnej z IS-a jest jeszcze jakaś inna skrzynia której przełożenia są podane (są w poście z początku tematu). Tak sie zastanawiam nad wypowiedzią Klementowicza, ponieważ mówił że jeździ na skrzyni z M3 a takiej skrzyni nie dopuszcza homologacja. Z zestawienia danych technicznych na www.maxbimer.pl wynika że skrzynia z M3 ma takie same przełożenia jak te w E30 z silnikami wysokoprężnymi ale może jest w innej obudowie. Jednak to tylko moje czasmi zakręcone przemyślenia :] .

A tak odbiegająć od tematu przełożeń to co sądzicie o zaspawaniu szyberdachu. Pomimo że jest w homologacji dopuszczony to i tak mam ochotę go usunąć. Trochę to coś sobie waży. Robił ktoś juz to? podejrzewam że największy problem to odpowiednie wspawanie blachy aby nie pofalowało dachu.
 
 
Biluch 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 08 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2007-06-13, 19:56   

Ja zaspawałem bo szyber to ma niezła wage ;/
_________________
www.rwdidiots.pl
 
 
złomek 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 19 Gru 2006
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2007-06-14, 17:25   

enek napisał/a:
A tak odbiegająć od tematu przełożeń to co sądzicie o zaspawaniu szyberdachu. Pomimo że jest w homologacji dopuszczony to i tak mam ochotę go usunąć. Trochę to coś sobie waży. Robił ktoś juz to? podejrzewam że największy problem to odpowiednie wspawanie blachy aby nie pofalowało dachu.


Ja mam kawalek dachu wyciety z innego E30 ktore nie mialo szyberdachu. Wklejone jest to na klej do szyb, spawanie to raczej slaby pomysl, bo pewnie sie posciąga. Fotki sa w temacie z przygotowania isa do sportu. BK przeszedlem bez problemu wiec jest ok :)

pozdro
_________________
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców" - Colin McRae
 
 
jurek 


Dołączył: 11 Maj 2005
Skąd: krakow
Wysłany: 2007-06-14, 21:50   

getrag 265 to jedyna skrzynia zarowno do Mpowera jak i IS homologowana z tymi przelozeniami co karcie wszysko jasne apropo klemensa?
_________________
dobra no zmienie ta Aniee30.. nich Ci bedzie Piotrek,cobys nie smial sie ze mnie zabardzo:)
 
 
enek 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Maj 2007
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2007-06-15, 11:13   

rzeczywiście w M3 był getrag 265 i druga 265 SPORT a realoem podaje ze w IS jest getrag 240 i jak to porównałem z danymi o przełożeniach z maxbimer.pl i tymi w książce hom. to wydawało mi sie to niejasne.
A tak w woli wyjaśnienia to może źle się wyraziłem i mogło to być zrozumiane jakbym zarzucał niezgodności Klementowiczowi a tak nie jest ! Drąże temat bo nie chcę złapać sie w jakąś pułapke zwiazaną z przygotowaniem IS-a zgodnie z przepisami.
Pozdrawiam.

Do Złomka: blacha jest przyklejona od góry czy od dołu. Tak czy tak będzie trzeba to zaszpachlować pod lakier czy się mylę nie?
 
 
złomek 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 19 Gru 2006
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2007-06-17, 12:54   

enek napisał/a:

Do Złomka: blacha jest przyklejona od góry czy od dołu. Tak czy tak będzie trzeba to zaszpachlować pod lakier czy się mylę nie?


Przyklejona jest od góry. U mnie jest w kolorze czarnym wiec z odleglosci wiekszej niz 5 m wyglada jak przyciemniona szyba wiec nie bede tego malował, kazdy mysli ze to orginalny szyber ;)
_________________
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców" - Colin McRae
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15