Wysłany: 2007-09-16, 11:23 [E30] Moja najnowsza zabawka 340 V8 M60B40
Witam
Prezentacja autka miała byc na Trackday ale nie wyszło myślałem ze zrobię Wam niespodziankę w Radomiu ale niestety
Bazą było 316 85r golusienkie gaźnikowe:)
Kilka szczegółów technicznych Uśmiech
Silnik M60B40
skrzynia 5b z 3.0 V8
sprzegło z 3.0 V8 nowe
maglownica E36 - mniej obrotów kierownicą
most zeszperowany oczywiście 2,65 e34 tds
zawieszenie przerobione na rozstaw 5x120
hamulce wzmocnione;) z dołożonym systemem ABS
przód tarcze 325x25 zawieszenie gwintowane H&R Bilstein
tył tarcze 272x10 amorki BOGE spręzyny Eibach - bedzie zmiana na niższe
wszystkie elementy zawieszenia typu drązki koncówki itp nowe
wydech - tłumik środkowy i koncowy przelotowy średnicy 3" -76mm z kwasówki
felgi jak widać na fotce Alpina 17" przód 8 tył 9
drugi komplet Hartge 17 " wszystkie 8 z kompletem slicków jeździły z dystansami na M5 w kielcach w czerwcu
Wnętrze seria z tym ze zmieniona kolorystyka teraz gości szara krata z IS-a kubełki przód tył seria
i dla wygody el szybki dorzucone
Radio oryginalne BAVARIA CII
co do pracy bawiłem sie z tym ok pól roku z czego jak by tak zliczyć dzien po dniu to wyszło by może z miesiąc
Waga auta gotowego do jazdy z pełnym bakiem bez kierowcy 1208kg
co do mocy 289KM 389Nm ( hamownia MAHA ) pokazało w awaryjnym trybie auto w obecnej chwili kręci sie do 5900 obr a powinno do 7200 więc jest niewielka szansa na trochę więcej
Brak jeszcze obrotomierza co powoduje pewien dyskomfort - ale zostanie zrobione w najbliższym czasie
co do kasy - no comment
a teraz kilka fotek
tak wyglądała zaraz po zakupie
kilka fotek podczas prac
i efekt obecny czyli prawie koncowy
Pozdrawiam Michał
ps miałem cichą nadzieję przyciąc sie z Bunim w Radomiu ale trzeba bedzie poczekać dłużej na tą okazję
Ostatnio zmieniony przez Michał540 2007-09-24, 15:56, w całości zmieniany 3 razy
to ty startowales tym autem na 1/4 w lodzi (byla jakas e30 z tym silnikiem ponoc), mimo powszechnej opini ze ten silnik jak i 12 nie nadja sie do e30 bo to bezsens, mi tam jednak sie podooba i to bardzo naprawde fajnie zrobiles ta e30 oby takich jak najwiecej
autka sie jeszcze ucze wyjechałem 1.5 tyg temu z garazu zrobiłem do tej pory dopiero 750km ale już sie zaprzyjaźniliśmy
Autko lata całkiem przyjemnie prowadzi sie po zakrętach trochę lepiej niż standartowe E30 6 cyl może ze wzgledu na gwinowane zawieszenie i mały profil oponki
Auto nie jest bardzo cięzkie z przodu gdyz waga silnika jest podobna do M50 na zeliwnym bloku i silnik jest lżejszy niż 3.5 M30
co do przeróbek sporo kłopotów sprawił układ hamulcowy- czytaj servo i sterowanie nim
wydech po obydwu stronach z jednej mało miejsca przez rozrusznik a z drugiej przez wałek kierowniczy
co do jazdy całkiem przyjemnie sie jeździ na suchym kłopot z trakcją na 1. 2 trzeba sie łagodnie obchodzic z gazem na mokrym zrywa przyczepnośc na 5 b
narazie jezdze bez obrotomierza co z lekka jest drażniące i kłopotliwe przy ściganiu gdyż nie można sie za bardzo odnieśc do prędkosciomierza bo auto na początku zbyt szybko traci przyczepnośc
tak jak jest w trybie awaryjnym ścigałem sie z naszą M5 3.4 i zostałą z tyłu duzo i ze znajomym E36 325 z wrzuconym silnikiem M3 3.2 o wadze 1430 kg i mniej więcej równo lub z przodu zależy od ruszenia - jak długo mieli
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2006 Skąd: cze100chowa
Wysłany: 2007-09-16, 16:41
swietne auto , jaki jest przyblizony koszt takiej zabawki? Nagraj jakis filmik jak to pracuje i leci bokiem. Gratulacje kolego , oby wiecej takich zapalencow
BLACK HELLA M-TECHNIC I NA GLEBE!! hehehe a tak na powaznie to super furka! Ja bym juz nic z wygladem nie robil! co najwyzej orginalny waski spoilerek na tylna klape i to wszystko! Gratuluje swapu i czekam na podanie osiagow w opcji "bez trybu awaryjnego"
No właśnie takie coś mi lata po głowie ładne e30 i dopruty silnik. super temat . liczyłeś już mniej więcej koszty? jak z trakcją i hamulcami???? Bardzo popieram takie projekty
_________________ NA ULICY NIE MA PIERWSZYCH MIEJSC NIE MA CO KOZACZYĆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2007 Skąd: Borken DE / Warszawa
Wysłany: 2007-09-16, 19:47
gratuluję auto zrobione bardzo porządnie...
ja bede zaraz zaczynal budowe e30 z silnikiem m30b35 z dolem schnitzera 3.7
a zeby móc na wprost dotrzymac kroku 340i zrobie turbo lub wolnossaco- barany, odchudzenie korb, tlokow, kola zamachowego, i moze ciekawy walek...
mam nadzieje ze nie bede dostawal mocnych batow od bialego potwora
zakupie maske carbon, a w srodku juz od dawna mam tylko 2fotele- jesli chodzi o wage
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach