BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[M40]Wymiana wałka cd...
Autor Wiadomość
Vindevil 
Syn motopompy!



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Gru 2004
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-11-01, 19:45   [M40]Wymiana wałka cd...

Witajcie.
Dla zainteresowanych naprawami przy m40.
Nadszedł czas na wymianę wałka. Silnik nie kręcił się do 4 tyś. , miał nie równe obroty , problemy z ustawieniem co2 i dość dużo palił ostatnimi czasy.


Pierwszym problemem do przemyślenia był pasek rozrządu i cała reszta z tym związana. Wymieniany niedawno i zostawić czy nie? Kupno z wałkiem to koszt dość duży a w tamtym roku jak robiłem głowicę to był wymieniany. Przejechane koło 8 tyś kilometrów - więc został.
Zakupiłem wałek Motive do tego dokupiłem dzwigienki zaworowe od m43 i dorobiłem pastylki między zawór a popychacz dźwigienki.



Popychacze hydrauliczne też zostały gdyż i one były wymieniane razem z naprawą głowicy.
Jak wiadomo , zaczynamy od ustawienia rozrządu tak aby pierwszy cylinder był w górnym martwym położeniu, a krzywki wałka tego cylindra były skierowane ku górze. Blokujemy sforzniem koło zamachowe i możemy rozbierać całość.
Zdemontowałem w kolejności:
- rozdzielacz zapłonu , palec.
- osłonę wentylatora , wentylator.
- zluzowałem śrubki na kole pasowym pompy , zluzowałem alternator , odkręciłem koło pasowe pompy
- zdjąłem górne osłony rozrządu , tylna i przednia
- odkręcam dekiel zaworów i odmę komory korbowej, zdejmuję dekiel wraz z plastikową osłoną bryzgową rozrządu
- demontuję magistralę olejową i czyszczę
- odkręcam trzy śrubki od osłony napinacza rozrządu i go luzuję, osłonę odginam aby się dostać kluczem
- odkręcam kluczem torxa 12 koło zębate paska
- demontuję panewki wałka 5szt.
- ściągam wałek i WYRZUCAM!!!!
- wyciągam dzwigienki i pastylki
Montuję w odmiennej kolejności , ale wcześniej dopasowywuję pastylki na grubość tak aby zawory były zamknięte gdy krzywki wałka są w górze.



Nie obyło się oczywiście bez kłopotu bo po złożeniu całości silnik kręcił jakby się rozrusznik urwał - brak kompresji podstemplowane zawory. Okazało się że popychacze które były montowane w tamtym roku były dłuższe o milimetr od orginalnych. Na magnesówce zeszlifowane o ten nieszczęsny milimetr i wszystko ok. Przejechane ok 600 km. i jest super. Wolne obroty takie jakich jeszcze nie widziałem w m40 i co2 na testerze bez problemu ustawione. Benzyny na pierwszych 200 km spalił 7,8 l. a gazu 9,1 w kolejnych.
Więc jak ktoś chętny to służę pomocą.
_________________
Coś się stało że się ze...ło
Ostatnio zmieniony przez RoboCop 2012-04-17, 05:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-11-02, 08:28   

Warto było po raz kolejny remontować m40? nie lepiej/taniej było wsadzić chociażby m42?
_________________


E30 + E91
Ostatnio zmieniony przez Cypisek 2007-11-02, 08:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Vindevil 
Syn motopompy!



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Gru 2004
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-11-02, 11:29   

Nie remontowałem, tylko uzdatniałem do jazdy. Do montaży m42 trzeba znacznie więcej pieniążków. A po za tym ja nie narzekam na m40.
_________________
Coś się stało że się ze...ło
 
 
 
WIELKI CIN 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 19 Sty 2007
Skąd: GDAŃSK
Wysłany: 2007-11-06, 17:52   

super,ja to u siebie przerobiłem jakiś rok temu,z wałkiem,rolkami,popychaczami.Zrobiłem ok 15 tys i wszystko chodzi wspaniale i jestem bardzo zadowolony.Pozdrawiam
_________________
WIELKI CIN
Ostatnio zmieniony przez WIELKI CIN 2007-11-06, 17:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piotrekxxl 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
enduro style :)))



Dołączył: 26 Paź 2007
Skąd: Kraków
Wysłany: 2007-11-07, 15:39   

Witam, co daje zamiana dźwigienek na te z M43. Jakie całkowite koszty tego "uzdatniania", jakie mogą być koszty robocizny...

Pzdr
 
 
Vindevil 
Syn motopompy!



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Gru 2004
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-11-07, 22:07   

Wałek z allllll za 250+przesyłka - Motive
Dzwigienki 120+8zł przesyłka
Jeśli masz pasek do wymiany to komplet ok 2 stówki
Jeśli hydroregulatory to kolejne 230 zł
I co najważniejsze to pastylki, bez nich ani rusz. Koszt od chłopaka z alllll to 100. Ja zrobiłem za jakieś 40zł.
Trochę roboty i problem z odpalaniem i wolnymi obrotami z głowy. Także mniej pali.
Poodejmuj , pododawaj i wyjdzie.
_________________
Coś się stało że się ze...ło
 
 
 
WIELKI CIN 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 19 Sty 2007
Skąd: GDAŃSK
Wysłany: 2007-11-08, 16:56   

ja kupiłem pęknieta,kompletna głowice od m43 za 80 pln.Z tego co pamietam nie dorabiałem pastylek tylko przełozylem zawory,sprezyny,zabezpieczenia z m43.Z pastylkami chodzi o to,ze dzwigienki maja inne mocowanie na zaworze w m40 i m43 i pastylka trzyma dzwigienke na miejscu.W m40 zawor jest troszke wyzej mocowany(trzymany)przez sprezyny a w m 43 nizej i dlatego trzeba tak robic.I tak polecam!
_________________
WIELKI CIN
 
 
potejtos 



Dołączył: 17 Kwi 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-16, 10:44   

Cześć.

Chcę zrobić u siebie taki patent, tylko potrzebowałbym dorobić/dokupić pastylki o których tu było napisane.

Czy ktoś ma jakieś info na ten temat?
_________________
316i
 
 
Vindevil 
Syn motopompy!



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Gru 2004
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-04-23, 06:09   

Pastylki są ze stali wysokowęglowej - takiej do hartowania. Zwymiarować to nie problem a dorobi Ci je każdy (chyba) tokarz.
_________________
Coś się stało że się ze...ło
 
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-04-23, 23:20   

4 lata z taką przeróbką jeżdżę, a wcześniej innym 2 lata. Jedyne rozsądne rozwiązanie w M40, żeby wałka nie zmieniać co chwilę. Widzę, że po 8 tys. wałek już zaczynało brać :] Też tak miałem i szybko wywaliłem te dźwigienki-ślizgi. W poprzednim miałem już wałek trochę wywalony i założyłem rolki, to wygładziło mi krzywki :)
 
 
maroFX 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 21 Lis 2012
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-06-23, 12:25   

Cześć,
złożyłem wczoraj moja M40tke na dźwigniach z M43. Pierwsze odpalenie i silnik chodzi jakby miał zgasnąć i paliły może 2 gary. W dodatku nadal słychać jak klepie. Rozrząd ustawiony na 100% poprawnie wiec wychodzi na to,ze podpiera zawory cały czas i sie nie domykają.
Na mój rozum zeszlifować należy tyle, żeby przy złożonym i nienapełnionym jeszcze układzie przy najmniejszym promieniu krzywki dało sie docisnąć hydropopychacz tak, żeby pojawił sie luz pod krzywką. Ale ile tego luzu powinno być ? Ile szlifować? Patrząc na to, ze zakres popychacza jest spory (6mm) to można uzyskać ten sam efekt szlifując 1 lub 4 czy 5 mm. Hydropopychacz powinien się dopasować.
Pzdr! Marek
_________________
E30 1.6 '92 Touring
 
 
beryl 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2007
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-06-23, 16:08   

maroFX napisał/a:
Ale ile tego luzu powinno być ? Ile szlifować?

Zwykle wystarcza około 2 mm. Pastylki brałeś od gościa z Aleksandrowa? Często robi za wysokie i podpiera. On robił tak, że wysokością pastylki ustawiał "luz zaworowy" Jak trafił dobrze, to silnik tylko gwizdał, jak nie to właśnie podpierał albo klepał dalej. Jak zrobisz luz, żeby popychacze trochę pracowały, to będzie cykał jak dawniej, bo włożenie rolek z M43 nie powoduje uciszenia silnika.
 
 
Vindevil 
Syn motopompy!



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Gru 2004
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-06-24, 11:25   

Pastylki muszą mieć tylko wystający cypelek ponad gniazdo sprężyny ( ten od trzymania dźwigienki) a popychacz wtedy około 1-2 mm musi być krótszy.
_________________
Coś się stało że się ze...ło
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16