bezpiedcznik nr 17 30A - podstawa
przekaźnik K5 jest zwykły - żaden czasowy
pod deską jest drugi zwykły przekaźnik który odpowiada za działanie szyb i szyberdachu po wyłączeniu kluczyka ale przy otwartych drzwiach ( u mnie są to tylko drzwi kierowcy - mam wtedy władzę 8) )
instalka jest oryginalna - nic nie było przerabiane
czyli tak czy owak nie otwierajac drzwi po zgaszeniu auta szyby nie dzialaja.....wrrrr ja tam bym czasowke zapodal...tylko skad wziasc zasilanie w skrzynce do niej:(((
_________________ bylu 327i mtech 1 a teraz jest subaru impreza i w planie e30 drift car:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Krakow/Tbg
Wysłany: 2006-09-28, 22:08
kurde jutro zrobie zdjecie tego pirdolnika ktory sie powinno wkladac w ta kostke - moze i pasuje moze i nie ale jest czarny na jakiejs czarnej przedluzce no i nie byl wpinany centralnie w kostke X2 czy jak to tam nazwali ino sie kurde spotykal z innymi kabylkomi no i se wchodzil w tyn przekaznik fioletowy (ktory jest na sprzedaz bo na cholere mnie on z kawalkiem ori instalki ) no i z niego se wedrowal gdzies cholera wlasnie wie gdzie wiec chcial bym wpiac te szyby bez tego przekaznika w ta kostke - W KTORE DO CHOLERY MIEJSCE ? niech mi ktos pokaze palcem na focie !!!!
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-09-29, 13:50
mam pytanie nieco lamerskie może...ale. co mi tam
jak wyjąć szybę drzwi i potem jak włożyć w nowe wsporniki z silnikami?
nie chcę nic połamać, potłuc etc.
........Sorry ,ale po co zamierzasz wyjmowac szyby. Napędy elektryczne szyb mozna założyc bez wyjmowania szyb.............PZDR - henry
_________________ HENIEK
Klubowicz
BMW E30 325i (szpera 3,25) z s50b32 - made by MGarage &(suspension) Lukas Performance !
Ale będzie jeszcze coś.......!!!
..Witam !! Podpowiem Ci prosta metodę znalezienia tego punktu "G"............Wez multimetr , i mierz napięcie na kolejnych stykach tej kostki , przy włączonym zapłonie.Jak sprawdzisz ,ze napięcie jest , to wyłącz zapłon i sprawdź czy napięcie zniknęło.Oznaczać to będzie , że wybrałes styk , gdzie napięcie jest tylko po zapłonie ( i o to zresztą chodzi ). Nastepny krok , to możesz sprawdzic z którego bezpiecznika to napięcie "pochodzi" , jeśli przy włączonym zapłonie bedziesz wyjmował bezpieczniki i jednocześnie sprawdzał czy napięcie " ginie" po wyjęciu kolejnego.............Żmudne to ale w gruncie rzeczy proste. Wcale ten prąd nie taki straszny............
Jestem zdania ,że szyby powinny pracować tylko przy włączonym zapłonie ( teoretycznie , pracuje wtedy silnik , akumulator jest ładowany). Układ podnoszenia szyb pobiera jednak stosunkowo duży prąd i lepiej by nie pracował tylko z akumulatora.A do krótkotrwałej pracy (bez właczonego zapłonu ) można zastosowac jakiś moduł domykania szyb oferowany np. na allegro................PZDR - henry
_________________ HENIEK
Klubowicz
BMW E30 325i (szpera 3,25) z s50b32 - made by MGarage &(suspension) Lukas Performance !
Ale będzie jeszcze coś.......!!!
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: Chybie/Bielsko-Biała
Wysłany: 2006-10-01, 17:06
Ze schematu wynika że przewód idący od bezpiecznika nr 17 do pinu w złączu X2 ma kolor BIAłO-CZARNY i przekrój 2,5mm, a od bezpiecznika nr 16 BIAŁO-BRĄZOWY i też 2,5mm. Móżna by od tyłu tej kostki zobaczyć gdzie jaki kolor wchodzi i po tym odnaleźć ten pin. Przekaźnik K5 podaje napięcie na bezpieczniki 16 i 17, 16 jest od ogrzewanych siedzeń.
[ Dodano: 2006-10-02, 18:26 ]
A mam pytanie, czy ma ktoś elektryczne szyby w tylnych drzwiach? Chodzi mi o umiejscowienie przełącznika w tych drzwiach, może jakieś foto.
_________________ KUPIĘ KOŚĆ KODUJĄCĄ OBC II DO m20b25
Witam od jakiego czasu przestala mi dzialac jedna z szyby nie opuszcza sie przy otwartych drzwiach lub przy przekreconym kluczyku w stacyjce.
Przelacznik szyb jest sprawny mysle ze moze to byc brak masy na tej szybie ale nie wiem gdzie ona jest podpiera(w ktorym miejscu)? a 2 to moze przy tej kostce przy drzwiach ale za huk nie moge jej wyciagnac:(
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: Chybie/Bielsko-Biała
Wysłany: 2007-10-11, 19:03
Tak jak mówisz, sprawdź i dobrze wyczyść kostkę przy drzwiach, oraz zobacz na przewody w gumowej "harmonijce" bo lubią tam czasem pękać.
Masa dla wszystkich szyb jest wspólna i przykręcana do nadwozia z lewej strony kolumny kierowniczej.
_________________ KUPIĘ KOŚĆ KODUJĄCĄ OBC II DO m20b25
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Wrz 2006 Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2007-10-30, 14:10
Odgrzebałem bo zakładam elektryczne szyby.
Mam wiązkę niby całą kompletną, ale jakiś bałwan poobcinał wszystkie przewody zaraz przy złączu obok głośnika.
Ma ktoś może rozpiske całej tego łączenia???
Czy któryś z kabli złącza przy drzwiach jest kablem zasilającym?????
Powinien iść do złacza X2 pod deską????? Przynajmniej tak rozumiem.
Gdzie kokretnie w który bolec podłączyć zasilanie (+) do tego złącza X2
_________________ Auta dzielimy na: dobre, bardzo dobre i auta niemieckie,
Auta niemieckie dzielimy na: dobre, bardzo dobre i BMW,
BMW dzielimy: na dobre, bardzo dobre i E-30
zaden z kabli przy drzwiach nie jest kablem zasilajacym i zaden kabel z x2 nie idziebezposrednio do drzwi
zasilanie podlaczamy w x2 do wejcia ktore wyglada jak Q (JEST TYLKO JEDNO TAKIE NIE MOZNA SIE POMYLIC) i kabel + idzie razem z - do wlacznikow szyb w konsoli centalnej (wlaczniki odpowiednio polaryzuja i wlaczają napiecie na odpowiednie szyby)
_________________ angole, angole, angole........ uparcie do przodu...
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Wrz 2006 Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2007-10-30, 15:39
Kurcze nie widze jak to wygląda, widocznie będzie brakowało kabla zasilającego
jeszcze jedno pytanie na tym foto
jest biała kostka z wychodzącą z niej wiązką luźnych przewodów. Ona też jest potrzebna, bo w tej co mam jej chyba brak
_________________ Auta dzielimy na: dobre, bardzo dobre i auta niemieckie,
Auta niemieckie dzielimy na: dobre, bardzo dobre i BMW,
BMW dzielimy: na dobre, bardzo dobre i E-30
Ostatnio zmieniony przez ANDRZEJ-BIELAK 2007-10-30, 15:42, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: Chybie/Bielsko-Biała
Wysłany: 2007-11-02, 00:16
To jest schemat dla czterech szyb bez przełączników w tylnych drzwiach, Ciebie interesują tylko szyby przednie.
A to miejsce podłączenia się do złącza X2, jak już kolega wyżej napisał "Q", przewód plusowy to jest gruby zielono-szary, a masowy to gruby brązowy zakończony "oczkiem".
Jak możesz to zrób lepsze zdjęcie tej białej kostki, bo nie bardzo widać co to jest, może to jest złącze X2, albo kostka na słupku?
_________________ KUPIĘ KOŚĆ KODUJĄCĄ OBC II DO m20b25
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Wrz 2006 Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2007-11-03, 06:13
WRONA I KEMOT WIELKIE DZIĘKI ZA WSZYTKIE PODPOWIEDZI. Wczoraj wszystko zostało rozszyfrowane odnośnie szyb, mam do rozwiązania inny problem. Mam u siebie tylko lewe lustro elektryczne. Cała wiązka ma dwa wiązkę od dwóch i przy okazji chciałbym założyć z drugiej strony u siebie.
Problem jest taki że kable są obcięte od lewego lustra i nie można dojść tołku, są chyba od centralnego zamka. Wiem tylko że z samochodu na lewe lustro idą tylko 2 przewody zasilające.
Teraz pytanie czy do prawego lustra dochodzą jakieś kable bezpośrednio z lewego?????????? Jak tak to które
Jakiś Helmut musiał swoje pazurki maczać, bo wiązka posztukowana.
[ Dodano: 2007-11-03, 06:20 ]
JESZCZE JEDNO, zuważyłem że kostka w drzwiach od strony auta jest ROZBIERALNA
[ Dodano: 2007-12-23, 21:15 ]
WRONA KEMOT YOSHI jeszcze raz wielkie dzięki. Przy montażu elektrycznych szybek doszło prawe lustro elektryczne (było tylko lewe) i centralny zamek z alarmem.
p.s.Biała Strzała prawie wypas
Kemot, zauważyłem po wygranej aukcji że te mechanizmy do wąskiej też licytowałeś
_________________ Auta dzielimy na: dobre, bardzo dobre i auta niemieckie,
Auta niemieckie dzielimy na: dobre, bardzo dobre i BMW,
BMW dzielimy: na dobre, bardzo dobre i E-30
Ostatnio zmieniony przez ANDRZEJ-BIELAK 2007-12-23, 21:17, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Gru 2006 Skąd: Stalowa Wola/Kraków
Wysłany: 2012-05-12, 07:15
Odgrzeję porządnego kotleta
Orientuje się ktoś za co odpowiada wtyczka E na schemacie, który wkleił Kemot324 2 posty wyżej? U mnie ta wtyczka jest obecna (tzn aktualnie zaginęła i nie mogę jej znaleźć), a na schemacie to miejsce jest puste.
Ostatnio zmieniony przez alexil 2012-05-12, 07:16, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach