Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sty 2006 Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2007-12-09, 21:42 Wymiana rozrządu w m20b25 - jak to zrobic i jaki kupic
Witam
Czy ktoś mógłby mi napisać krok po kroku jak wymienić pasek i rolke rozrzadu w m20b25 ? Bedzie potrzebna jakas blokada ? Jakiej firmy rozrząd kupic najlepiej ?
Pozdrawiam
Paweł
_________________ Chcesz mieć coś zrobione dobrze ? To zrób to sam - tylko Tobie zależy na tym, żeby zrobić to dobrze.
Pomógł: 30 razy Dołączył: 21 Sty 2007 Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-12-10, 01:31
Nie będzie potrzebna Ci żadna blokada,są znaki na kółku od rozrzadu i na wale.
-chłodnice nie trzeba wywalać ale bez niej będzie łatwiej.
-odkrecasz wisko
-zdejmujesz kopułkę zapłonowa i osłonę kołka na walku rozrządu
-sciagasz paski od wspomy i alternatora
-odkrecasz koło pasowe na wale
-nastepnie osłone paska rozrzadu
-sciagasz pasek
-odkrecasz rolke
Zdjecia napewno Ci pomogą
I to chyba wszytko.
P.s niech mnie ktos poprawi jak o czymś zapomniałem
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2007-12-10, 01:46
zakladasz zaczynając od wału, pamiętaj aby znaki się pokrywały!
wał, potem wałek pośredni od pompy oleju i wałek rozrządu ... na końcu zakłądaszna poluzowaną rolkę ... jak pasek będzie siedział i zakręcisz wałęm w lewo to pasek sam się napnie, wtedy dokręcasz rolkę na sztywno. Nie napinaj celowo paska podczas dokręcania rolki ... pasek musi mieć luz (ma się dac obracać z oporem o kąt 90 stopni na odcinku od wałka rozrządu do wałka pompy oleju).
Jak wszystko złożysz zakręć kluczem silnik kilka razy i sprawdź pokrycie znaków ... przed odpaleniem zakręć silnikiem na rozruszniku (najlepiej na odłączonej pompie - przekaźniku).
Pozdro!
_________________
This post was sponsored by letter ///M like Maciek
Ostatnio zmieniony przez SmasherE30 2007-12-10, 01:47, w całości zmieniany 1 raz
Jak będziesz kupował pasek zwracaj uwage czy jest robiony w Germani czy w jakimś Mexyku czy Argentynie, jakość wykonania jest naprawde inna, wiem bo sprzedaje tego całą mase.
Jedyny pewny pasek to chyba Gates, lub ewentualnie Germański Contitech lub Bosch
Co do rolki to niezależnie czy kupisz SKF, Ruville itp, to w środku będzie siedziało łożysko INA tak więc zwróć uwage nie na opakowanie napinacza tylko na zawartość, powinno pisać INA Slovakia lub INA Germany. Ogólnie ciekawy rozrząd czyli pasek + napinacz można zmontować za 120zł ale warto też awaryjnie zakupić simering na wał korbowy i na wałek rozrządu bo po zdemontowaniu może sie okazać że one też będą do wymiany
Co do wymiany to bez chłodnicy jest dużo łatwiej, mi wymiana rozrządu z pompą wody przy okazji pod blokiem w środku nocy z latarką górniczą na głowie zajęła niewiele ponad godzine
Pomógł: 30 razy Dołączył: 21 Sty 2007 Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-12-11, 17:57
W m20b20 jest to samo.jak zerwał ci sie pasek to mogły sie zawory z tłokami spotkać,wiec pewnie głowica bedzie do roboty,tłoki tez mogą być uszkodzone.
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2007-12-11, 18:08
MAJSU_WuWuA napisał/a:
mattim_bmw napisał/a:
Lord Lukasz napisał/a:
ale warto też awaryjnie zakupić simering na wał korbowy i na wałek rozrządu bo po zdemontowaniu może sie okazać że one też będą do wymiany
Zeby znienic zimmering na wałku rozrzadu trzeba zdjac kolo zebate, ono jest osadzone na wałku na klinie?
Dokładnie, poprostu się je ściąga.
No nie tak do końca po prostu ... kółko pasowe od wałka rozrządu trzyma się na torksie ... chyba to jest e14 ale nie pamiętam dokładnie... i lepiej poluzowac jeszcze gdy pasek siedzi, bo jak jest zapieczona ta śruba to potem łątwo obrócić rozrzad i spowodowac niemałe zamieszanie ... a więc w celu poluzowania kółka wałka rozrzadu polecam zostawić pasek na miejscu i użyć potegi gumowego młotka
_________________
This post was sponsored by letter ///M like Maciek
Ostatnio zmieniony przez SmasherE30 2007-12-11, 18:08, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Wrz 2006 Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2007-12-11, 19:16
Lord Lukasz napisał/a:
Jedyny pewny pasek to chyba Gates, lub ewentualnie Germański Contitech lub Bosch
ja bym dodał jeszcze DAYCO.
_________________ Auta dzielimy na: dobre, bardzo dobre i auta niemieckie,
Auta niemieckie dzielimy na: dobre, bardzo dobre i BMW,
BMW dzielimy: na dobre, bardzo dobre i E-30
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Lis 2006 Skąd: kruszwica/poznań
Wysłany: 2007-12-11, 19:20
SmasherE30 napisał/a:
MAJSU_WuWuA napisał/a:
mattim_bmw napisał/a:
Lord Lukasz napisał/a:
ale warto też awaryjnie zakupić simering na wał korbowy i na wałek rozrządu bo po zdemontowaniu może sie okazać że one też będą do wymiany
Zeby znienic zimmering na wałku rozrzadu trzeba zdjac kolo zebate, ono jest osadzone na wałku na klinie?
Dokładnie, poprostu się je ściąga.
No nie tak do końca po prostu ... kółko pasowe od wałka rozrządu trzyma się na torksie ... chyba to jest e14 ale nie pamiętam dokładnie... i lepiej poluzowac jeszcze gdy pasek siedzi, bo jak jest zapieczona ta śruba to potem łątwo obrócić rozrzad i spowodowac niemałe zamieszanie ... a więc w celu poluzowania kółka wałka rozrzadu polecam zostawić pasek na miejscu i użyć potegi gumowego młotka
Własnie, a kołko na wałku rozrzadu jest osadzone na stożku? czy raczej lekko zejdzie?
A jak będziesz mial juz w tej postaci to sciagasz normalnie kolko do siebie i odkrecasz te dwie srubki pod spodem żeby wyjać simmering, trzeba podważyć ta blaszke jakims srubokretem bo zazwyczaj ciasno siedzi. Oprócz simmmeringu wymień też o-ring który tam jest bo będzie po bokach olej lecieć.
_________________ Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me !
Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Słupsk
Wysłany: 2007-12-11, 23:06
a jak masz wolna 100 to podjedz do Bosch Service i ci chlopaki zrobia na oryginalnych czesciach z gwarancja ze sie nie zerwie - a jak sie zerwie to juz ich problem....
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2007-12-12, 00:16
tego co widze po fotkach Majsa to śruba trzymająca kółko wałka rozrzadu to może by torx zarówno wewnętrzyny jak i zewnętrzny ... a i owszem samo kółko ma klin osadczy, a wałek ma dziurkę ...
_________________
This post was sponsored by letter ///M like Maciek
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2008-02-17, 20:26
jak zdjąłeś pasek przed ustawieniem rozrządu na znaki to jeśli już się coś nie pogięło to pewnie zaraz się pognie uważaj ... dwa obroty wału to jeden obrót wałka!
Nie ruszaj samym wałkiem bo pogniesz zawory o tłoki
jeśli chodzi o głowicę która jest luzem to ustaw ją do góry nogami na szpilkach od pokrywki, złap za kółko i po prostu użyj siły
_________________
This post was sponsored by letter ///M like Maciek
Głowica jest już niestety założona, ale wałek wałek ustawiony tak jak przed zdjęciem brakuje z pół centymetra do znaków które sam zrobiłem, silnikiem też nie było ruszone, dlatego chcę trochę ruszyć wałkiem. Z głowicy wystawały poza krawędz dwa zawory i te tłoki są nisko czyli jest raczej ok.
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie znaków na dolnym kole na który znak ma się pokrywać i czy bez zdejmowania koła da się?
[img=http://img231.images...0548db2.th.jpg]
Pozwolę sobie odkopać temat. Niedawno kupiłem E30 właśnie z tym silnikiem. Stała pół roku, więc czeka mnie wymiana rozrządu. Pytanie, robić cały rozrząd, czy tylko pasek i rolkę?
Pół roku stania to nic szczególnego, kwestia ile ma już rozrząd.Jak upierał się będziesz przy wymianie to warto wymienić pompę wodną i uszczelniacz na wałku .
Auto kupiłem w czwartek. Nie mam pojęcia, kiedy był wymieniany rozrząd, dlatego chyba i tak zrobię cały. Ile mniej więcej kosztuje rozrząd do tego silnika? Sporo ponad 1000?
Dobrze że pytasz , rozrząd http://allegro.pl/rozrzad...1948160445.html + pompa ok 130-150 . wymiana nie mam pojęcia. Może przy okazji trochę płynu chłodniczego uciec , bo wymieniając rozrząd łatwiejszy dostep wyjmując chłodnicę
przy zamawianiu pasa rozrządu zwróć uwagę na ilość zębów na nim...wychodziły dwa rodzaje pasków...126 oraz 127 zębów i pojęcia nie mam od czego to zależało...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach