Chciałem poinformować o nowym Pomyśle Ekipy z Automobilklubu Bydgoskiego, tym razem postanowiliśmy zrobić coś w rodzaju pucharu markowego parę osób zmieniło samochody na super RWD czyli BMW, i takim cudem mamy już 9 osobową ekipe.
Założenia są proste tanio, w miarę równe samochody, i jedziemy fajne imprezy.
BMW CHALLENGE jest dla wszystkich tych co maja i licencje jak i dla tych co licencji nie posiadają ponieważ licencja nie jest wyznacznikiem umiejętności.
Jedziemy na oponach Markgum żeby było sprawiedliwie.
Resztę można sobie doczytać w regulaminie na stronie zawodów.
Jak ktoś ma jakieś pytania wątpliwości lub chce się zgłosić do rywalizacji to proszę o stosowne info na maila
Wszelkie info proszę natomiast zamieszczać na forum, żeby każdy był jednakowo poinformowany, sądzę że dla Ciebie to również będzie łatwiejsze zadanie, aby odpowiadać na pytania publicznie.
było by świetnie gdyby taka impreza osiągnęła większą skale w Polsce Dużo ludzi w beemkach mierzących się na torze a nie na toruńskim paleniu gumy podczas majówki
Auta przygotowywane specjalnie na coroczne zawody...
Sprawa wygląda tak to pierwsza taka inicjatywa w Polsce i 2008 będzie sezonem doświadczalnym mam nadzieje że impreza wypali gdyż chce przełamać stereotypy że BMW to auto do palenia gumy i do driftu ja uważam że to świetna rajdówka i paru znajomych podziela moje zdanie w tej chwili już mamy 10 osób które chcą się ścigać. Narazie klasyfikacja startuje w naszym regionie z jednej strony to Bydgoszcz leży powiedzmy w centrum więc każdy powiedzmy ma podobną liczbę kilometrów do przebycia.
Postanowiliśmy że w 2008 jadą auta o pojemności do 2000cm3 ponieważ są one zbliżone mocami a 325 niestety już sporo odbiega od pozostałości tak samo 320IS to już Mka więc również przepaść w mocy. No i cena E30 320 można dostać naprawdę za małe pieniądze a z jednaj strony te zawody mają być tanie.
Jeżeli sezon 2008 zakończy się sukcesem to można pomyśleć o rozszerzeniu tej imprezy na format ogólno Polski.
Klasyfikacja będzie prowadzona na zawodach:
- AB CUP prawdopodobnie w Toruniu na Torze Rallycrosowym
- Mini Max Toruń Poligon Wojskowy
- RSS (Rajdowy Super Sprint) Bydgoszcz, Lipka, Włocławek
Ogółem ma Być 11 eliminacji z czego 6 najlepszych liczonych jest do końcowej klasyfikacji
jak macie jakieś pytania albo są chętni by się zapisać zapraszam można pisać na maila biluch@rwdidits.pl
jak już będę miał wszystkie regulaminy imprez oraz wstępny kalendarz napewno zaraz go umieszczę na forum myślę że przed świętami wszystko powinno być już jasne
Co do wyposażenia samochodów to w AB CUP i Mini Max obowiązuje regulamin KJS a co do RSS są trochę większe wymagania trzeba mieć klatkę Kubeł i Pasy szelkowe ale wszystko bez homologacji. Dodam że RSS będą tylko trzy eliminacje w BMW Challenge a więc żeby wygrać nie trzeba w nich startować
Ale się rozpisałem jak coś to zadawajcie pytania na wszystkie będę się starał odpowiedzieć
I Runda Mini Max 02.03.2008 Toruń (poligon)
II Runda Mini Max 06.04.2008 Toruń (poligon)
III Runda AB CUP 01.05.2008 Toruń (tor rallycrossowy)
IV Runda WMK 31.05.2008 Włocławek
V Runda AB CUP 22.06.2008 Toruń (tor rallycrossowy)
VI Runda WMK 27.07.2008 Włocławek
VII Runda RSMO 16-17.08.2008 Bydgoszcz
VIII Runda AB CUP 07.09.2008 Toruń (tor rallycrossowy)
IX Runda AB CUP 19.10.2008 Toruń (tor rallycrossowy)
X Runda Mini Max 09.11.2008 Toruń (poligon)
XI Runda Mini Max 14.12.2008 Toruń (poligon)
Wpisowe na AB CUP, Mini Max, WMK 50zł na RSMO jeszcze nie ustalono
Nawierzchnia:
- AB CUP (tor Rallycross Toruń) szutrowo-betonowa
- Mini Max (Toruń Poligon Wojskowy) beton (brudny śliski)
- WMK (Włocławek Stara Celuloza) beton (brudny śliski)
- RSMO (Bydgoszcz) Prawdopodobnie rajd będzie na nawierzchni szutrowej (będą dopuszczone szutrówki )
Została powołana do życia nowa klasyfikacja coś dla sponsorów zawodników ale nie tylko dokładnie jest napisane w KOMUNIKACIE NR1/2008
ZAWIESZENIE
Dowolne - nakazuje sięjedynie stosowanie nie więcej niż 1 sprężyny na dane koło.
Rozumiem przez to, że niewolno stosować zawieszenia gwintowanego
Niepowiedziane można stosować gwinty ale na jednej sprężynie, chodzi oto żeby zawieszenia też były zbliżone kosztami z Tych ludzi co się zgłosili nikt narazie niema gwintów
Kurcze, koszta wychodzą naprawdę bardzo przyziemne szkoda że niemam w swoim parku maszyn zadnej 320i
A czy 325i jako np. gość mogłoby wystartować ...
LUKAS to nie tylko odpowiedz dla Ciebie ale dla wszystkie imprezy wpisane w Kalendarzu BMW-Challenge to normalne zawody i w nich może każdy startować, każdym samochodem a BMW-Challenge to tak jakby była dodatkowa Klasyfikacja w zawodach.
Wszyscy zawodnicy zgłoszeni w BMW-Challenge startują normalnie w zawodach i są klasyfikowani w normalnych klasach pojemnościowych według regulaminu danej imprezy.
A więc jak ktoś ma 325 to może sobie spokojnie przyjechać na każde zawody i normalnie startować z nami tylko nie będzie klasyfikowany w BMW-Challenge ale może wygrać zawody.
z tymi silnikami to troszke bezsensu...
ze swoim 2,3 litra mam niewiele wiecej konikow niz 320i...a nie moge juz startowac
pomijam fakt ze przez szambo mam aktualnie jakies 118KM
Sprawa wygląda tak są zawody np Minimax w Toruniu i są normalne klasy pojemnościowe klasy od 1 do 5 oraz klasyfikacja Generalna oraz Klasyfikacja BMW-Challenge 2008 tak samo jest na innych zawodach jak AB CUP czy WMK my nie organizujemy osobnych zawodów my się podpinamy z klasyfikacja ale normalnie rywalizujemy ze wszystkimi więc jak ktoś przyjedzie 323 czy 325 to spokojnie jedzie w zawodach i może je wygrać.
Co do tych silników to tak zostało zadecydowane i tak jest zawsze wszystkim się nie dogodzi niestety
Sprawa wygląda tak są zawody np Minimax w Toruniu i są normalne klasy pojemnościowe klasy od 1 do 5 oraz klasyfikacja Generalna oraz Klasyfikacja BMW-Challenge 2008 tak samo jest na innych zawodach jak AB CUP czy WMK my nie organizujemy osobnych zawodów my się podpinamy z klasyfikacja ale normalnie rywalizujemy ze wszystkimi więc jak ktoś przyjedzie 323 czy 325 to spokojnie jedzie w zawodach i może je wygrać.
Co do tych silników to tak zostało zadecydowane i tak jest zawsze wszystkim się nie dogodzi niestety
to zrozumiale ze mozna startowac...tyle tylko ze do tego nigdy nie bylo potrzebne BMW Challenge
a jadac w klasie >2000ccm...startuje sie z subaru (ktorych zawsze kilka sztuk przyjedzie...i kilkoma innymi potforakami...np z rallycrosu)
organizator BMW Challenge mogl to przewidziec ze sporo byloby chetnych aut BMW...ale bardziej seryjnych niz przygotowanych tylko do sportu...i mogł wprowadzic jakies klasy...nawet dwie jesli rzeczywiscie sa dopuszczone tylko BMW e30 (do 2000ccm i powyzej)... i wogole wg mnie jesli dopuszczaja tylko E30...to powinno sie to nazywac nie BMW a E30-challenge
madcar, to jest poprostu kolejna klasa, Zawsze startujesz ze wszystkimi, ale klasyfikowany jestes w swojej klasie/grupie.
Niemając 320i E30 byłbyśtak samo jak ja sklasyfikowany w grupie pojemnościowej.
Ja chcę wystartować dlatego, żeby mieć porownanie z podobnymi samochodami (BMW), mimo różnej pojemności, wiem że 320i potrafi byćszybkie z dobrym kierowcą zwłaszcza na techniczym odcinku.
Pozatym auta jadące w BMW Challange, rowniez będą klasyfikowane w swojej klasie pojemnościowej z innymi markami.
Jesli cośpokręciłem to niech organizator to wyprostuje
PZDR!
_________________ Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ...
madcar nie trzeba mieć nic przygotowanego by wystartować w BMW Challenge masz 320 albo 318 albo 316 i wszystko zgłaszasz się umnie na maila zamawiasz komplet opon dopuszczonych do zawodów i rura,
Podział na klasy pojemnościowe w BMW Challenge są bez sensu bo co to za sens ścigać się w generalce pucharu z 325, przyjechał by Piotr_1 i już pozamiatane nawet największy kozak w 320 go nie dorwie
W zeszłym roku miałem porównanie co Piotr w swojej 325 robi na AB CUP z 320 i 318IS i dlatego została podjeta taka a nie inna decyzja ze jedziemy autami do 2000cm ponieważ niestety 170KM a 136KM robi różnice tym bardziej że będziemy się ścigać raczej bo nawierzchniach twardych (choć śliskich)
madcar nie trzeba mieć nic przygotowanego by wystartować w BMW Challenge masz 320 albo 318 albo 316 i wszystko zgłaszasz się umnie na maila zamawiasz komplet opon dopuszczonych do zawodów i rura,
no wlasnie nie mam...
mam 323i
i mocy mniej niz 2,0 ... po zdemontowaniu "szamba"...bedzie tyle co zdrowy IS...ale nadal bede liczony z "subarkami" i tylko w generalce...
madcar nie trzeba mieć nic przygotowanego by wystartować w BMW Challenge masz 320 albo 318 albo 316 i wszystko zgłaszasz się umnie na maila zamawiasz komplet opon dopuszczonych do zawodów i rura,
Podział na klasy pojemnościowe w BMW Challenge są bez sensu bo co to za sens ścigać się w generalce pucharu z 325, przyjechał by Piotr_1 i już pozamiatane nawet największy kozak w 320 go nie dorwie
W zeszłym roku miałem porównanie co Piotr w swojej 325 robi na AB CUP z 320 i 318IS i dlatego została podjeta taka a nie inna decyzja ze jedziemy autami do 2000cm ponieważ niestety 170KM a 136KM robi różnice tym bardziej że będziemy się ścigać raczej bo nawierzchniach twardych (choć śliskich)
Najmilej jest słuchać pochlebstwa od osób, które doskonale znają się na rzeczy
ajjjjjjjjjjjjj ależ ciekawie sie zapowida...szkoda ze nie mam rajdówki
noi szkoda że wszystko hen hen na pólnocy
Aby startować nie trzeba mieć rajdówki wystarczy zwykły cywil tylko wymagane są opony opisane w regulaminie
i dodam że właśnie jest zamawiana partia opon i jak ktoś chce je zakupić z zniżką 20% to jeszcze jest szansa na to potem następna partia będzie zamawiana w połowie sezonu oczywiście opony można kupić sobie na własną rękę zgodne z wymaganiami regulaminu jak ktoś by się zdecydował to proszę pisać na maila
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach