BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zrób to sam: Instalacja zestawu HID Xenon w E36
Autor Wiadomość
Kujon 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2006
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2007-12-26, 11:42   Zrób to sam: Instalacja zestawu HID Xenon w E36

Więc jak już wiadomo założyłem do siebie taki zestaw i chciałbym pokazać tym co zamierzają zrobić to u siebie jak zamontować bezinwazyjnie takie xenony.

Ja kupiłem taki zestaw HID z palnikami H1 5000k




Na poczatek proponowałbym zająć sie montażem przetwornic , a dopiero na samym końcu montowaniem palników. Mi zależało na tym żeby przetwornice były zamontowane bez robienia dodatkowych dziur w nadwoziu z wykorzystaniem seryjnych mocowań w samochodzie.

Z lewej strony można dosyć łatwo zamontować przetwornice przykręcając ją do mocowań obudowy filtra powietrza . Trzeba tylko dorobć kawałek blaszki ok 4-5 cm i pasuje jak ulał.



Z prawej strony również bez jakichkolwiek ingerencji w nadwozie można umiejscowić porzetwornice , przykręcając jej mocowanie pod śrube trzymającą zbiornik od spryskiwaczy, pasuje idealnie ciasno nie chwieje się itp.


Teraz proponowałbym ściągnąć zaślepki z reflektorów i zrobić w nich otwory przez które przeprowadzimy kable od palnika oraz na których będze zamontowana guma uszczelniająca . Dziurka powinna mieć średnice ok 2,5 cm tak aby kołnierz palnika zmieścił sie przez nią.



Do zrobienia otworu najlepiej użyć jakiegoś wiertełka lub lutownicy, ja nawierciłęm wiertłem a potem wyszlifowałem to taką końcówką do wkrętarki


Jeśli mamy porobione otwory w zaślepkach to można przystąpić do włożenia palników, w przypadku H1 nie da sie ich wsadzić inaczej jak tylko na 1 sposób tym "pręcikiem" do dołu (sprawdzone :mg: )

Następnie podłączamy wszystkie kabelki niebieski + i czarny - z palnika




Do wyjść w reflektorze, nie da sie pomylić bo są różne wielkoci tych wtyczek i + nie wejdzie do -




Potem zakłądamy ten gumowy kołnierz uszczelniający zaślepkę i podłączamy pozostałę kabelki do przetwornicy, tą największą wtyczkę bezpośrednio do przetwornicy a te dwie małe wtyczki do kabla wystającego od przetwornicy. Nie da sie pomylić bo inaczej nie wejdą.



a teraz efekt końcowy





Czas wykonania hmm mi zeszło za 1 razem ok 1,5-2 h ale jakbym montował 2 raz to pewnie zrobiłbym to w 30 min :mg:
_________________
www.polerujemy.rox.pl

www.bmw-syndykat.pl - Ciemna Strona Marki
Ostatnio zmieniony przez puz 2007-12-26, 12:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bartas 
///M3 E36 FAN



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Zielonka k. Wawy
Wysłany: 2007-12-26, 14:12   

Kujon, profesjonalny tutorial :D
dobry sposób na umocowanie przetwornic :brawo: :mg: lada moment u siebie przełoże :)
_________________
E36 328i M3 GT Styling
 
 
 
Mr X 



Dołączył: 09 Lut 2006
Skąd: z Kątowni
Wysłany: 2007-12-29, 12:27   

Radzę zdemontować zbiornik z płynem do szyb i na spokojnie najpierw uporać się z palnikami a później montować przetwornice .

Do wywiercenia otworków najlepiej użyć wycinarki :


Czas 40min.

Kujon fajnie że Ci się chciało taką akcję wykonać z fotami 8-) 8-) 8-)
Ostatnio zmieniony przez Mr X 2007-12-29, 13:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kujon 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2006
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2007-12-29, 13:49   

Tez miałem użyć takiej wycinarki , ale oczywiscie jak ciś jest potrzebne to nigdy nie można tego znaleść, a jak nie trzeba to sie przewraca cały czas po garażu.
_________________
www.polerujemy.rox.pl

www.bmw-syndykat.pl - Ciemna Strona Marki
 
 
 
BADYL 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Mar 2004
Skąd: *****
Wysłany: 2007-12-29, 22:04   

Hmmmm Kujon ;) dzieki bo ta instrukcja jest napisana jak nie dla mnie - ze mnie taki elektryk jak z koziej .............. ;)

Czyli rozumiem że :

- kabel żłóty to +
- brązowy -
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
Darek W-wa 735 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sie 2004
Skąd: Warszawa YELONKI
Wysłany: 2008-01-02, 21:12   

:wink: Ja się wcale nie chwale ale.....
Ja w swojej montowałem ok 30 minut :)
_________________
B-ardzo M-iłe W-spomnienia


DAREK-użytkownik forum
E34 525 -SPRZEDANE> Jest: PRIMERA P12,YAMAHA Fazer 600 , E36 COUPE,E 38
 
 
 
jaqub 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 22 Mar 2005
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2008-01-07, 01:37   

panowie i panie radze przed montazem HID'a wyjac cale lampy, rozebrac wymyc szkla i soczewke... nastepnie sprawdzic stan odblysnika (tego przed soczewka ktory nakierowuje swiatlo do soczewki), poniewaz jesli ktos uzywal za mocnych zarowek lub po prostu lampy maja juz swoj wiek to ten odblysnik nie jest juz taki jak byc powinien... ja (po sesji) zabiore sie za to i bede odmalowywal ten wlasnie odblysnik i wymyje elegancko wszystko co sie da zeby swiecilo jak trzeba...
a i tak przy okazji czy u WAS tez po odpaleniu swiatel (xenonu) przez chwile jest taki dzwiek ala pisk czy cos a poznij (szybko) stopniowo cichnie i zupelnie go nie slychac?
_________________
GABINET NEUROLOGICZNY LUBLIN:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
Ostatnio zmieniony przez jaqub 2008-01-07, 01:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bartas 
///M3 E36 FAN



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Zielonka k. Wawy
Wysłany: 2008-01-07, 01:44   

jaqub napisał/a:
a i tak przy okazji czy u WAS tez po odpaleniu swiatel (xenonu) przez chwile jest taki dzwiek ala pisk czy cos a poznij (szybko) stopniowo cichnie i zupelnie go nie slychac?

u mnie nic takiego nie ma... odpalam światła, mija z 7 sekund aż żarniki osiągną swoją temperaturkę i w drogę. Żadne piski temu nie towarzyszą.
_________________
E36 328i M3 GT Styling
 
 
 
jaqub 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 22 Mar 2005
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2008-01-08, 00:48   

http://moto.allegro.pl/it...uper_cena_.html

da sie to jakos zaadoptowac do mplastiku w e36? czy cisnienie zwyklej pompki da rade wysunac taki spryskiwacz?
ew. moze zeby byc zgodnym z przepisami "nakleic" sobie jakas zaslepke na zderzak lub na listwe pod lampa jakis spryskiwacz a w razie czego palic glupa ze plyn sie skonczyl :?: :!:
_________________
GABINET NEUROLOGICZNY LUBLIN:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
 
Kujon 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2006
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2008-01-08, 07:40   

jaqub napisał/a:
ew. moze zeby byc zgodnym z przepisami "nakleic" sobie jakas zaslepke na zderzak lub na listwe pod lampa jakis spryskiwacz

temat wałkowany chyba na 90% forum motoryzacyjnych, spryskiwacze i samopoziomowanie nie jest wymagane w twojej sytuacji.
_________________
www.polerujemy.rox.pl

www.bmw-syndykat.pl - Ciemna Strona Marki
 
 
 
adrian e30 
Reanimator



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Paź 2004
Skąd: Czernikowo k/Torunia
Wysłany: 2008-01-23, 14:24   

http://www.hidworld.com/c...e_about_hid_kit
a tu porownanie zarowek
 
 
 
jaqub 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 22 Mar 2005
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2008-01-26, 16:08   

znalazlem fajne miejsce w e36 na montaz przetwornic :mg:
w pasie przednim nad lampami... zamocowalem opaskami zaciskowymi... jak bede mial chwilke to wrzuce fotki :spoko:
_________________
GABINET NEUROLOGICZNY LUBLIN:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
 
świr E-36 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2004
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2008-01-27, 17:25   

jaqub napisał/a:
znalazlem fajne miejsce w e36 na montaz przetwornic :mg:
w pasie przednim nad lampami... zamocowalem opaskami zaciskowymi... jak bede mial chwilke to wrzuce fotki :spoko:


Hehehe ja mam tam przetwornice od ponad 3 lat.
A co do sprysków to kup oryginalne bowcale nie są takie drogie, ostatnio kupiłem sobie drugi komplet rezerwowy na allegro za 200zł łącznie z grilem, pompką i kompletne spryski z wszystkimi mocowaniami, spinkami itd.
_________________
Świr to Świr
 
 
 
Bartas 
///M3 E36 FAN



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Zielonka k. Wawy
Wysłany: 2008-01-27, 18:58   

świr E-36 napisał/a:
Hehehe ja mam tam przetwornice od ponad 3 lat.
A co do sprysków to kup oryginalne bowcale nie są takie drogie, ostatnio kupiłem sobie drugi komplet rezerwowy na allegro za 200zł łącznie z grilem, pompką i kompletne spryski z wszystkimi mocowaniami, spinkami itd.

Taniutko :!: :!: :shock: nie wiecie czy takich kompletów nie ma w ASO i w jakiej cenie jeśli są...
_________________
E36 328i M3 GT Styling
 
 
 
świr E-36 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2004
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2008-01-27, 20:48   

Bartas napisał/a:
świr E-36 napisał/a:
Hehehe ja mam tam przetwornice od ponad 3 lat.
A co do sprysków to kup oryginalne bowcale nie są takie drogie, ostatnio kupiłem sobie drugi komplet rezerwowy na allegro za 200zł łącznie z grilem, pompką i kompletne spryski z wszystkimi mocowaniami, spinkami itd.

Taniutko :!: :!: :shock: nie wiecie czy takich kompletów nie ma w ASO i w jakiej cenie jeśli są...


Tutaj masz link do zakończonej aukcji http://moto.allegro.pl/it...kiwaczami_.html
ja od tego gostka kupiłem swój drugi komplet sprysków, zadzwoń a się dogadacie.
Będziesz musiał dokupić tylko zbiornik na dwie pompki bo ten komplet miał wszystko łącznie z pompką.
A koszt w ASO kompletnych sprysków bez drobnych a ważnych pierdół to jak pisał gostek na innym forum ponad 1300zł więc cena dobra zważywszy że masz jeszcze gril z nerkami.
_________________
Świr to Świr
 
 
 
Bartas 
///M3 E36 FAN



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Zielonka k. Wawy
Wysłany: 2008-01-27, 22:19   

świr E-36 napisał/a:
Tutaj masz link do zakończonej aukcji http://moto.allegro.pl/it...kiwaczami_.html
ja od tego gostka kupiłem swój drugi komplet sprysków, zadzwoń a się dogadacie.
Będziesz musiał dokupić tylko zbiornik na dwie pompki bo ten komplet miał wszystko łącznie z pompką.
A koszt w ASO kompletnych sprysków bez drobnych a ważnych pierdół to jak pisał gostek na innym forum ponad 1300zł więc cena dobra zważywszy że masz jeszcze gril z nerkami.

Dzięki wielkie :jupi: na pewno sie przyda :spoko:
_________________
E36 328i M3 GT Styling
 
 
 
rifresz 
Driver cosmosschwarz



Dołączył: 04 Sty 2007
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2008-01-28, 13:44   

Mam pytanko i sory za OT Ale zastanawiem sie jakie lampki dac do swoje coupe e36 96R soczewki czy zwykle??? Podobno zwykle lepiej swieca

Tylko beda w lampachz zarowki Philipsa blue Vision lub extreme power w przypadku xenonow nie zaleca sie stosowania zestawow hid w lampach bez soczewek a w przypadku tych philipsow to bez znaczenia, dobrze mysle ?

Chce zalozyc te philipsiaki i do tego na obie lampy 4 ringi xenon CFL

Myslelm nad xenonem ale ni podoba mi sie jak tylko polowa lampy sie swieci swiatlem xenonu a 2 polowa zwyklym;/ A jak by to rozwiazac z bixenonem w e36 to nie mam pojecia
Ostatnio zmieniony przez rifresz 2008-01-28, 13:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jaqub 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 22 Mar 2005
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2008-01-28, 15:04   

rifresz napisał/a:
Myslelm nad xenonem ale ni podoba mi sie jak tylko polowa lampy sie swieci swiatlem xenonu a 2 polowa zwyklym;/ A jak by to rozwiazac z bixenonem w e36 to nie mam pojecia

Ty zawsze jezdzisz z dlugimi? tak serio to przy dobrych soczewkach (i nie zuzytych odblysnikach soczewek-nie wypalonych) to przy xenonie dlugie sa praktycznie nie potrzebne :mg:
a jesli koniecznie chcesz do dlugich xenon to po prostu kupujesz dwa zestawy HID... w czym problem?
_________________
GABINET NEUROLOGICZNY LUBLIN:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
 
rifresz 
Driver cosmosschwarz



Dołączył: 04 Sty 2007
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2008-01-28, 15:16   

w sumie tez racja :) Przemysle ta opcje :P
_________________
SPRZEDAM DOSŁOWNIE WSZYSTKIE CZESCI DO E36 KAŻDA ŚRUBKA

http://beemka-klub.pl/for...p=328261#328261
 
 
 
jaqub 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 22 Mar 2005
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2008-03-04, 22:14   

wrzucam fotki najlepszego (wg mnie) umiejscowienia przetwornic :mg:


mieszcza sie idealnie miedzy lampe a pas przedni... umocowane na tasmach samozaciskajacych trzymaja sie super (jak sie dobrze sciagnie).
_________________
GABINET NEUROLOGICZNY LUBLIN:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
 
Kujon 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2006
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2008-03-06, 08:51   

Jakub wizualnie to drutem , zalatuje w praktyce pewnie lepiej ale na śrubach to na śrubach a nie na opasce plastikowej...
_________________
www.polerujemy.rox.pl

www.bmw-syndykat.pl - Ciemna Strona Marki
 
 
 
rifresz 
Driver cosmosschwarz



Dołączył: 04 Sty 2007
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2008-03-06, 14:34   

Kujon, popieram Nawet nie wyglada to zbyt ciekawie ale pomysl z miejscem dobry :)
_________________
SPRZEDAM DOSŁOWNIE WSZYSTKIE CZESCI DO E36 KAŻDA ŚRUBKA

http://beemka-klub.pl/for...p=328261#328261
 
 
 
jaqub 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 22 Mar 2005
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2008-03-06, 20:29   

Kujon napisał/a:
Jakub wizualnie to drutem


heheeh...
fotki sa z bliska i z fleszem... nie robi to super wrazenia ale w rzeczywistosci nie rzuca sie az tak w oczy... byla to taka szybka akcja a ze u mnie jest "troche" tempomatu to nie mam miejsca przy puszce filtra (ktorej tyz nie ma bo jest K&N), z drugiej strony przy zbiorniku plynu od spryskiwaczy tez mi sie kiepsko komponowala przetworniczka... poza tym nie kazdy PLAK'uje silnik...
_________________
GABINET NEUROLOGICZNY LUBLIN:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
 
LUCAS_M3 
Miłośnik znaczka///M



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-05-07, 13:37   

Wyskakuje wam błąd komputera po zamontowaniu xenonów - bo u mnie jest błąd spalonych żarówek
_________________
Moja była [/b] :arrow: http://forum.beemka-klub....p=245128#245128

I aktualna [/b] :arrow: http://beemka-klub.pl/for...hlight=lucas_m3
 
 
 
Bartas 
///M3 E36 FAN



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Zielonka k. Wawy
Wysłany: 2008-05-07, 15:42   

LUCAS_M3 napisał/a:
Wyskakuje wam błąd komputera po zamontowaniu xenonów - bo u mnie jest błąd spalonych żarówek

wyskakuje. Próbowałem sprostać temu zadaniu na wiele sposobów (oporniki, miniaturowe tranzystorki) ale jedynym wyjściem wydaje się zakupienie przetwornic które "w locie" oszukują borda i checka. Mój elektryk takie montuje do najnowszych pasków, akordów i innego szmelcu :mg: bez xenonów i działa bez zarzutu. Koszt- ok 800-850 PLN :? :( ewentualnie można zacząć przyzwyczajać się do błędu i dwóch trójkącików na bordzie :mg: :wink:
_________________
E36 328i M3 GT Styling
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16