BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Marcin BMW E21 323i
Autor Wiadomość
Marcin 
Nurburgring Fan



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sie 2004
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-09-10, 20:59   Marcin BMW E21 323i

Witam wszystkich w mojej galerii. Przedstawiem w niej niezawodny sposob na wydanie worka pieniedzy i utopienia tysiecy roboczogodzin na siedzenie w garazu :D :twisted: :twisted:

Samochod jest caly czas w fazie prac wiec bede w miare mozliwosci regularnie dokladam nowe zdjecia.

Baza, a wiec od tego wszystko sie zaczelo.





























Pierwszy etap prac a wiec ciecie i spawanie. Na pierwszy ogien do wymiany ida progi i skorodowane elementy podłogi i wzmocnien przy slupku A oraz skorodowane elementy ylnych nadkoli i podlogi bagaznika.















































Czas pozatykac te wszyskie dziury :D





















Gdy łatki były już wstawione stwierdziłem, że wzorem aut wyczynowych należy nieco wzmocnić stare nadwozie. Idealnym sposobem jest tzw. obspawanie. Obspawanie polega na zespawaniu spawem ciągłym, w regularnych odstępach, niemalże wszystkich miejsc fabrycznie zgrzewanych. Przednie i tylnie nadkola, kielichy McPhersona, podłużnice przednie i tylne, łączenie słupków z nadwoziem, łączenie ściany grodziowej przedniej z tunelem środkowym i wiele innych miejsc zostało potraktowane przerywanym spawem ciągłym. Dzięki tej operacji samochód będzie znacznie sztywniejszy a zatem będzie się na pewno lepiej prowadził a także mniej zużywał ponieważ nadwozie w ruchu będzie mniej ''pracować''.

Gdy wszyskie spawy byly juz zrobione auto trafilo do piaskowania. Dzieki temu dokladnie zostana oczyszczone spawy, komora silnika, bagaznik oraz wnetrze i przedewszystkim podwozie.







Po piaskowaniu auo zostalo oczyszczone z piachu i pomalowane specjalnym podkladem antykorozyjnym.

Teraz czas na wygladzanie wszystkich latek.







Na tym etapie po piaskowaniu ponownie przymierzylismy rozporke aby sprawdzic czy nadwozie przez lata sie nie zaczelo skladac do wewnatrz, idealnie pasujaca rozporka wskazuje, ze jet OK :D















Auto powoli zaczyna nabierac ksztaltu. Czas na pasowanie elementów nadwozia. Wymienilem drzwi pasazera na uzywane lecz w zdecydowanie lepszej kondycji niz moje oraz kupilem nowe blotniki przednie oraz maske. Blotniki i maska jest oryginalna BMW.

Zdjecia na ramie szyby sluzyly za wzorzec przy paswaniu drzwi i blotników :D



























Na wykonczone blachy wnetrza auta polozylem nowe maty wygluszajace. Pod matami wszystko zostalo wczesniej polakierowane





Czesc bagaznika a przede wszystkim nadkola zostaly polakierowane guma w natrysku, wszystko dokldanie tak samo jak fabrycznie.






Na polakierowana powierzchnie spawów zostala pedzlem nalozona guma, dokladnie w tych samych miejscach i w ten sam sposob jak fabrycznie.







Nowa maska prosto z BMW, jakosc to jakosc







i nowa klapka wlewu paliwa



Ostateczne pasowanie i szlifowanie przed lakierownaniem







Czas na lakierowanie, teraz juz nie ma odwrotu, musi byc idealnie

Auto polakierowane, wyszlo po prostu doskonale. Czeka juz w garazu gotowe do transportu





Transport do garazu


Mercedes tez moze przyniesc Radość z Jazdy :D :D





I jeszcze kilka zdjec przed garazem, spasowanie blach jest idealne











Oplacalo sie tyle czasu poswiecic na blacharke i przede wszystkim lakierowanie, efekt jest dskonaly. :D

W czasie gdy auto stalo u lakiernika ja zabralem sie za remont zawieszenia. Na poczatek tylna belka, czyli cale tylne zawieszenie, hamulce, dyferencjal i polosie zostaly rozebrane do remontu.

Tak sie zaczelo






Rozbieram dyfer



Nastepnie oczyszczenie ze starego lakieru i glownie rdzy





Dyfer oczywiscie ze szpera 25% :D

I po pomalowaniu







W dyfrze wymienilem oba korki (spustowy i wlewowy), wszystkie uszczelki i oringi, kupilem takze nowy wieszak do dyfra, wszysko oczywiscie ORYGINAL BMW TEILE :D





Na koncu dekiel dyfra zostal wyszkielkowany, wszystkie srubki i metalowe uszczelki na nowo ocynkowane.

Efek finalny to wyglada tak, niezle co? :D






Zachecony efektami pracy przy dyfrze wziolem sie za tylne zaciski hamulcowe.

Najpierw rozbiórka, nie wyglada to zachecajaco



Zaciski zostaly pozbawione tloczkow, uszcelek i odpowietrznikow i zostaly najpierw wypiaskowane a nastepnie ocynkowane.



Wszystkie stare czesci z zacisków wlecialy na smietnik, kupilem nowe uszczelki, oringi, odpowietrzniki, nowe zestaw do montazu klockow i nowe tloczki (co ciekawe tloczki sa nie do dostania w BMW, istnieje tylko zamiennik)



Zaciski zostaly po cynkowaniu jeszcze pomalowane na zloty kolor (jak w oryginale) i przyszedl czas na montaz.


Tloczek z uszczelkami na miejscu



I cale zaciski zmonowane wraz z klockami



BAJKA :D



Po zrobieniu zaciskow nalezalo wyremontowac tylna belke i wahacze. Tylna belka wraz z wahaczami zostala wypiaskowana oraz pomalowana proszkowo. Wczesniej z wahaczy usunieto lozyska oraz wszystkie tuleje.

Po malowaniu wygladaly niezle, przyszedl czas na montaz nowych tulei, ori BMW.






Nastepnie nowe oslony tarczy hamulcowych



W miedzy czasie przygotowalem do montazu piasty. Zostaly wyczyszczone i otrzymaly nowe oslony (tez ori BMW)



Na koniec nowe łozyska i mozna skrecac wachacze.





W tym momencie wachacze byly skonczone, czas na stabilizator tylny aby wraz z wachaczami zamocowac go do belki.

Na poczatku wygladal tak



a po piaskowaniu i malowaniu prezentowal sie zdecydowanie lepiej. Wraz z nowymi lacznikami i gumkami wszystko bedzie ladnie pasowac.





Gdy wahacze wraz ze stabilizatorem były przymocowane do belki musiałem zająć sie hamulcem ręcznym. Tutaj tez wszystko zostało wymienione na nowe. Nowe szczeki hamulcowe (ATE), nowe linki hamulca recznego, śruby mocujące szczeki, sprężynki spinające (wszystko BMW).



A oto efekt








Następnie przyszedł czas na przewody hamulcowe. Tutaj tez nie mogło być kompromisów a zatem nowe przewody giętkie, nowe śruby, nowe uszczelki miedziane, nowe spinki oraz plastikowe mocowania (wszystko ori BMW). Nie obyło się bez nowych przewodów stalowych.











Po zamontowaniu przewodów pozostało jedynie założyć nowe tarcze (ATE) przykręcić zaciski i cieszyć się wygładem, niezawodnością i jakością nowego tylnego zawieszenia. Jestem super zadowolony z dotychczasowego efektu.
























Galeria caly czas jest nieco z tyłu w stosunku co jest zrobione obecnie, wiec mozecie sie spodziewac dalszych aktualizacji.

PZDR

MP
_________________
80' E21 323i
Ostatnio zmieniony przez Marcin 2010-11-11, 10:50, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
DAREX 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lut 2006
Skąd: Żory ok. Katowic
Wysłany: 2008-09-10, 21:15   

WooooooW MIAZGA :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo:
 
 
 
BARABUS 
WHEEL MODIFICATION



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: o/Poznań
Wysłany: 2008-09-10, 21:19   

jestem pełen podziwu !! !
_________________
ZŁOCENIE i CHROMOWANIE śrubek od felg !! !

-------->>>> WWW.BARABUS.PL <<<<---------
 
 
 
mattim_bmw 
oldschool'owiec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lis 2006
Skąd: kruszwica/poznań
Wysłany: 2008-09-10, 21:27   

Respekt, no i original bmw teile.... :shock:

Marzy mi sie to samo... tylko jako baza e30 w wąskiej lampie :wink: :wink:

pozdro i trzymam kciuki za projekt
_________________
80' rulezz :D

emeryt style :D :D

 
 
 
slawo 
Kierownik karuzeli



Pomógł: 46 razy
Dołączył: 03 Lip 2004
Skąd: Wałcz / Londyn
Wysłany: 2008-09-10, 21:28   

jestem w szoku!!!!!
_________________

Moja BMW e30 345i power'ed by KKK K27 turbo

- Klubowicz -

GG: 1041
e-mail: slawo@antserwis.pl

e-mail: slawo@beemka-klub.pl

Jest 328i e36 M-TECH, bardzo szybka eta
z 40% 2.93 sperre by Szeszkin Motorsport

oraz piekielnie szybkie e39 M5

 
 
 
wiechue30 
/////ALPINE equipped



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 2008-09-10, 21:36   

mialem okazje zobaczyć efekty pracy na żywo i :prosze: :prosze: :prosze: :prosze: :prosze: :prosze: :prosze: Marcin - po prostu brak slów, obyś jak najszybciej (z zachowaniem dotychczasowej jakości) ukończyl rekinka :spoko: :wink:
_________________
///G-STYLER///
///Cracov Lans Squad - Gleba Team///

" To nie kierowca wybiera samochód - to samochód wybiera kierowcę "
 
 
 
CyRyL 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2005
Skąd: Kutno
Wysłany: 2008-09-10, 21:39   

:prosze: więcej takich projektów :!:
gratuluję odbudowy rekinka
widać że profi robota :spoko:
_________________
 
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-09-10, 22:27   

No wkońcu się pochwaliłeś :D

Projekt wygląda obiecująco i bardzo profesjonalnie :D

A co wykombinowałeś z silnikiem ?? Będziesz coś remontował czy nieruszasz ??


PZDR!!
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
Bambus 3.. 
DRIFT MANIAC



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Sie 2007
Skąd: Kutno
Wysłany: 2008-09-10, 22:46   

Wielki podziw za wytrwłość :brawo:
Jak Feliks z popiołów powstaje :D
Zdradź ile czasu Ci zajęło doprowadzenie wszystkiego do tego etapu...
 
 
 
Stammek86 



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 21 Sty 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-09-10, 23:48   

Jest boska,gratki za prace i efekty jakie przynosi :spoko:
Też mysle o odbudowie reksia ale najpierw trzeba skonczyć obecny projekt :twisted:
_________________
 
 
 
bono20002 
W.G.M.



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Skąd: Mińsk Maz.///Otwock
Wysłany: 2008-09-11, 07:06   

:shock: :shock: yyy.... nie wiem za bardzo co napisac...
respect? wystarczy? ....
_________________
Wszystko do e30 504-413-297
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2008-09-11, 08:30   

Marcin jesteś ostro piep sz nię ty :!: :!: :!: Świr i wariat :twisted:

Oczywiście w pozytywnym tych słów znaczeniu!!!

Ile w przybliżeniu do tego momentu to Cię to kosztowało, tak około?

Będzie piękny samochód...
_________________
Weteran
 
 
 
mafia 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
80's motorsport



Dołączył: 25 Cze 2008
Skąd: Pszczyna/Krk
Wysłany: 2008-09-11, 08:30   

brawo. marzenie :roll:
 
 
 
Marcin 
Nurburgring Fan



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sie 2004
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-09-11, 08:38   

LUKAS napisał/a:


A co wykombinowałeś z silnikiem ?? Będziesz coś remontował czy nieruszasz ??

PZDR!!


Silnik jest ostatnim etapem odbudowy. Bede go robil w zimie aby auto wyjechalo na wiosne 2009. Generalnie silnik idzie caly do roboty, dol, gora, szlif, wywazanie dynamiczne, jak bedzie trzeba to nowe tloki. Wszystko sie okaze po rozebraniu i zmierzeniu. Natomist nie bede go tuningowal, zostaje oryginalny.
_________________
80' E21 323i
 
 
Marcin 
Nurburgring Fan



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sie 2004
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-09-11, 08:41   

Bambus 3.. napisał/a:
Wielki podziw za wytrwłość :brawo:
Jak Feliks z popiołów powstaje :D
Zdradź ile czasu Ci zajęło doprowadzenie wszystkiego do tego etapu...


Auto buduje juz 3 lata, teraz jestem na etapnie kompletowania nadwozia. Niedawno zalozylem podsufitke (oczywiscie nowa, oryginalna BMW :] ), koncze kompletowac uklad paliwowy (zbiorniki, przewodym wszystko nowe z BMW) i na przyszla wiosne auto wyjedzie z garazu o wlasnych silach.
_________________
80' E21 323i
 
 
Marcin 
Nurburgring Fan



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sie 2004
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-09-11, 08:42   

Łukasz napisał/a:
Ile w przybliżeniu do tego momentu to Cię to kosztowało, tak około?


Kiedys jak wszystko podlicze to ci powiem na ucho. Na razie budrzet zwiekszyl sie 0 100% w stosunku do tego co planowalem. Ale prawda jest taka, ze w pewnym momencie nie da sie zaoszczedzic bo pierdowlami zepsujesz efekt koncowy. Poza tym wymieniam praktycznie wszytko na nowe bo krew by mnie zalala gdy np. kiedys w trasie padla mi pompa paliwa w swiezo wyremontowanym aucie, dlatego kupuje ja od razu nowa i licze na spokoj.

Dzieki wszystkim na mile slowa, postaram sie w najblizszym czasie wrzucic kilka zdjec z kompletacji nadwozia.
_________________
80' E21 323i
Ostatnio zmieniony przez Marcin 2008-09-11, 08:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kjubus 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2007
Skąd: Górki Wielkie
Wysłany: 2008-09-11, 11:40   

Marcin jesteś moim idolem :prosze: :D
Może kiedyś moje E21 będzie chociaż w 1/100 wyglądać tak jak Twoje :wink:
Ogromny szacunek dla Ciebie :prosze:
_________________
E21 315 04/1983 Opalgrün-metallic
E21 318 09/1978 Iberischrot
E53 X5 4.4i 09/2000 Stahlgrau-metallic
 
 
 
RoboCop 
Morder...ator



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: TrójkątTrzechCesarzy
Wysłany: 2008-09-11, 12:27   

Znając Ciebie wiedziałem, że w tej odbudowie nie będzie żadnej ściemy, drogi na skróty, oszczędzania etc, ale to co tu pokazałeś, jest po prostu.............................
IMPONUJĄCE!!!!

:spoko:

ps.jedyny podobnie profesjonalny projekt jakie spotkałem do tej pory to odbudowa M3 e30 Kijafy z Jastrzębia Zdroju, ale gość niestety mimo wora wydanych pieniędzy, poszedł trochę za daleko z wsadzaniem nieoryginalnego silnika i swoimi udziwnieniami, typu audio czy wnętrze... więc tamto auto jest nieporównywalne.

pozdro
_________________
Ile można zainwestować w swoją PASJĘ? Z czego można zrezygnować... jak bardzo można się w tym zatracić...
Ostatnio zmieniony przez RoboCop 2008-09-11, 12:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tymon 



Dołączył: 26 Lip 2006
Skąd: Śląsk-Mikołów
Wysłany: 2008-09-11, 14:37   

Marcin, rewelacyjne podejście do tematu.
Gratuluje :spoko:
_________________
Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
 
 
Yakuzatti 


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 04 Paź 2006
Skąd: Bytom/Katowice
Wysłany: 2008-09-11, 15:54   

ja nic nie mówię. Powiedziałem Marcinowi na żywo co o tym sądze...
 
 
chester 


Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2008-09-11, 16:36   

aż miło się czyta i jeszcze milej ogląda. To co tutaj widzę to jakbym amerykański Hot Rod ogladał na Discovery z tym, że tutaj ori i bez grupy ludzi więc tym bardziej podziwiam.
Pozdrowienia i wytrwałości połączonej z kasą życzę i czekam na dalsze efekty.

Chester
_________________
www.7er.pl

Freude am Fahren
Ostatnio zmieniony przez chester 2008-09-11, 16:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
chester 


Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2008-09-11, 16:39   

P.S.
Dzieki Robo że mi linka wysłałeś.

Chester
_________________
www.7er.pl

Freude am Fahren
Ostatnio zmieniony przez chester 2008-09-11, 16:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
henry 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Kwi 2004
Skąd: Kielce
Wysłany: 2008-09-11, 16:55   Marcin i E21

............Byłem chyba dwa lata temu w Tarnowie ( a może było to trzy lata ) u Marcina i na własne oczy widziałem co on wyprawia. Stwierdziłem ,że pierwszy raz na własne oczy widze tak perfekcyjną odbudowę...............Mimo , że ja sam na odbudowę tego mojego drugiego sprzeta poświęciłem prawie 5 lat a wydałem do dzis ponad 50 (wiecie czego) , to i tak mi daleko do Marcina . Marcin , chylę czoła przed Twoja perfekcją odbudowy ........PZDR - henry
_________________
HENIEK
Klubowicz
BMW E30 325i (szpera 3,25) z s50b32 - made by MGarage &(suspension) Lukas Performance !! !
Ale będzie jeszcze coś.......!!!
 
 
sybir 
wiatr z dupy



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Paź 2004
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2008-09-11, 17:32   

Wooow, podziwiam za upór i wytrwałość.
Auto bajka.
sie ma
_________________
BMW 330xi
BMW 320i
MCC 450
 
 
RoboCop 
Morder...ator



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Maj 2005
Skąd: TrójkątTrzechCesarzy
Wysłany: 2008-09-11, 17:41   

chester napisał/a:
P.S.
Dzieki Robo że mi linka wysłałeś.

Chester

chciałem Ci pokazać, że duch szaleństwa i ułańska fantazja w narodzie nie ginie i wciąż na szczęście nie brakuje (Marcin nie obraź się bo to w pozytywnym sensie) wśród nas WARIATÓW :prosze:
_________________
Ile można zainwestować w swoją PASJĘ? Z czego można zrezygnować... jak bardzo można się w tym zatracić...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15