Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: Chybie/Bielsko-Biała
Wysłany: 2008-07-08, 19:28 E30 - mycie intensywne i wycieraczki reflektorów
Witam. Za niedługo biorę się za montaż obu tych rzeczy u siebie i mam w związku z tym kilka pytań.
Zacznę od mycia intensywnego. Mam do tego dodatkowy zbiorniczek z pompką i przekaźnik (moduł) do skrzynki bezpiecznikowej z dwoma dodatkowymi nóżkami. Jak podłączyć wężyki od pompki która pompuje koncentrat? Czy w masce maja być specjalne dysze spryskiwaczy z podwójnymi wlotami osobnym na koncentrat i osobnym na płyn, czy wszystko to łączy się z jednym wlotem w normalnym spryskiwaczu? Następnie działanie, czy dobrze to rozumie, po pociągnięciu przełącznika wycieraczek do siebie działa normalny spryskiwacz, a po wciśnięciu tego przełącznika w stronę kolumny kierowniczej załącza się mycie intensywne i w tym momencie naraz działają dwie pompki, od płynu i koncentratu, czy tak sie to odbywa?
Co do wycieraczek to mam pytanie kiedy one działają, czy to prawda że co piąte spryskiwanie szyby przedniej? Spryskiwanie, czy mycie intensywne?
Jeżeli ktoś ma u Siebie takie wynalazki to proszę o podpowiedź co i jak, będzie mi to bardzo pomocne I musowo szukam schematów elektrycznych do wycieraczek reflektorów i mycia intensywnego. Za pomoc z góry dzięki, acha gdzie ma być zamontowany zbiorniczek na koncentrat?
_________________ KUPIĘ KOŚĆ KODUJĄCĄ OBC II DO m20b25
Czy w masce maja być specjalne dysze spryskiwaczy z podwójnymi wlotami osobnym na koncentrat i osobnym na płyn, czy wszystko to łączy się z jednym wlotem w normalnym spryskiwaczu
Następnie działanie, czy dobrze to rozumie, po pociągnięciu przełącznika wycieraczek do siebie działa normalny spryskiwacz, a po wciśnięciu tego przełącznika w stronę kolumny kierowniczej załącza się mycie intensywne i w tym momencie naraz działają dwie pompki, od płynu i koncentratu, czy tak sie to odbywa?
- nie, najpierw działa jeden potem drugi
kemot324 napisał/a:
acha gdzie ma być zamontowany zbiorniczek na koncentrat?
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: Chybie/Bielsko-Biała
Wysłany: 2008-07-11, 15:35
Wiązki jeszcze nie mam, ale powinna do mnie dotrzeć w przyszłym tygodniu. Mam moduł wycieraczek z funkcją intensywnego mycia oraz moduł przykręcany na zbiorniczek.
Podłączenie dysz spryskiwaczy już rozumie
Ja do wycieraczek dostałem zbiorniczek nr.20http://bmwfans.info/origi...61/ill-61_0053/ i ma on zawieszkę informującą że jest do koncentratu. W samochodzie mam zbiorniczek nr.17http://bmwfans.info/origi...61/ill-61_0015/ z miejscem na dwie pompki (spryskiwacz szyby + świateł). A gdzie zbiorniczek zamontować też już wiem
Rozno wielkie dzięki za te manuale
Jeszcze mam kilka pytań, ustawienie wycieraczek ma być takie, że w spoczynku wycieraczka na krótkim świetle jest u góry, a na długim na dole, tak jest?
I jak to w końcu wszystko działa, naciskam przycisk intensywnego mycia i co się dzieje, co się załącza, jak długo i ile razy? No i kiedy w końcu działają te wycieraczki reflektorów? Dzięki wielkie.
_________________ KUPIĘ KOŚĆ KODUJĄCĄ OBC II DO m20b25
BMW Klub Podbeskidzie
Ostatnio zmieniony przez kemot324 2008-07-11, 15:40, w całości zmieniany 1 raz
w spoczynku wycieraczka na krótkim świetle jest u góry, a na długim na dole
Dokladnie tak jak piszesz....
nie zakładaj wycieraczek , zanim nie zobaczysz w która strone kręcą sie bolce silniczków sbrobuj zobaczyć gdzie powino zatrzymać sie ramie i tam je przykrec .
jackx wie o tym wszystko ! Pomogl mi ogarnac temat .. Za co mu dzienks
podobno wycieraczki dzialaja raz na trzy wachniecia wycieraczek na szybie, i musisz miec zalozony ten przekaznik i manetke intensiv...
Jeszcze u siebie nie zalozylem wiec samego efektu nie znam
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: Chybie/Bielsko-Biała
Wysłany: 2008-07-12, 17:45
jackx jeśli wiesz to powiedz mi z iloma wtyczkami w oryginalnej wiązce w samochodzie łączy się dodatkowa wiązka od wycieraczek reflektorów? Z tej dodatkowej wiązki wychodzą również przewody do pompki koncentratu?
Znalazłem taki schemat:
Z niego wynika, że z modułu wycieraczek w głównej skrzynce bezpiecznikowej wychodzi sygnał do modułu wycieraczek reflektorów ze styku "mycie intensywne" (PS i TS) i po tym wnioskuję że działanie wycieraczek reflektorów zależne jest od mycia intensywnego a nie od zwykłego spryskiwacza.
Silniki podłączałem "na krótko" i oba działają, mechanizm po wzbudzeniu robi kilka cyklów i sam zatrzymuje się. A czy też tak macie, że jeden silnik ma 4 przewody a drugi 3?
Teraz czekam na instalacje elektryczną i biorę się do montażu, zobaczymy co z tego wyjdzie
_________________ KUPIĘ KOŚĆ KODUJĄCĄ OBC II DO m20b25
Pomógł: 16 razy Dołączył: 07 Sty 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-13, 20:03
Rozno napisał/a:
jackx wie o tym wszystko
bez przesady, na 100% wszystkiego na ten temat niewiem ale daje sobie rade
jak juz dostaniesz wiązke , to podłączenie jest dziecinie proste , tak jak pisał Yoshi , przy lewej lapmie powinna byc wtyczka do której podłączasz wiązke od wycieraczek , i już montaz przeprowadzony, oczywiscie podłaczasz silniki wycieraczek i całą reszte , nie ma z tym żadnych problemów , nie da rady pomylić wtyczek ( pomijam umiejetności pt. "polak wszystko potrafi" )
co do działania tego ustroistwa to nie stety nie doszedłem do końca jak to jest , robiłem rózne cuda-kujawianki ( podmieniałem silniczki wycieraczek na inne , wymieniałem elektronike ) i wielkie NIC wycieraczki działały za każdym razem włączenia wycieraczek "głównych" bez względu na to czy uruchamiałem intensywne mycie czy tylko chciałem przetrzeć szybe , a przy tym pożerało niesamwite ilości płynu
[ Dodano: 2008-07-13, 21:11 ]
kemot324 napisał/a:
z iloma wtyczkami w oryginalnej wiązce w samochodzie łączy się dodatkowa wiązka od wycieraczek reflektorów
z jedną , przy lewej lampie
kemot324 napisał/a:
A czy też tak macie, że jeden silnik ma 4 przewody a drugi 3?
tak , tak jest , na obudowie silniczka jest naklejka "L" i "R" , wiadomo co oznacza , silnik lewy i prawy , jesli nie ma tych oznaczeń to ten z 4 przewodami należy założyc do prawej lampy, z reszta nie da sie ich inaczej podłaczyc ( wtyczki w głownej wiązsce na to nie pozwolą)
jeśli jeden z silniczków jest nie sprawny to drugi też nie bedzie działać
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackx 2008-07-13, 20:13, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: Chybie/Bielsko-Biała
Wysłany: 2008-07-14, 14:28
To powiedzmy że temat został rozkminiony
Już mam obczajone wszystko co i jak, brakuje mi jeszcze wiązki która ponoć jest już w drodze. Jedyne czego nie mam to wyłącznika - manetki wycieraczek z funkcją mycia intensywnego, koledzy może ma ktoś na zbyciu taki i mógłby mi odsprzedać ?
Powoli mam już wszystkie wężyki i trójniczki, kupiłem też nowe zaworki ciśnieniowe, pojedyncze - fiatowskie , ale sprawdzone, robią dobre ciśnienie.
Jak podłącze to dam znać jak wyszło, myślę ze w sobotę powinno już działać.
[ Dodano: 2008-07-24, 11:12 ]
Wycieraczki założone i działają
Teraz raz na zawsze jak to powinno działać:
Kluczyk w stacyjce w pozycję 1 lub oczywiście zapłon, ale 1 wystarczy.
Załączyć światła pozycyjne lub krótkie czy długie, ale pozycyjne wystarczą
Włączasz spryskiwacz i:
1) włącza się spryskiwacz główny
2) włączają się wycieraczki główne
3) włącza się spryskiwacz reflektorów
4) włączają się wycieraczki reflektorów
Załączasz mycie intensywne i:
1) włącza się spryskiwacz koncentratu
2) włączają się wycieraczki główne
3) włącza się spryskiwacz główny
4) włącza się spryskiwacz reflektorów
5) włączają się wycieraczki reflektorów
Mi tak działa i jest tak też napisane w instrukcji, która dostałem od Rozno.
Fajny bajer, szukam nadal manetki wycieraczek z funkcją intensywnego mycia.
Porobiłem kilka notatek przy montażu, jak znajdę chwile to zrobię i wstawię schemat elektryczny podłączeń.
[ Dodano: 2008-07-30, 11:08 ]
Zrobiłem mały schemat, odnosi się on na pewno do BMW e30 324d i 325ix, w pozostałych modelach jest inaczej rozwiązane połączenie prostokątnej niebieskiej wtyczki, a dokładnie zasilanie brane jest od pompki spryskiwacza głównego, ale zasada jest ta sama.
_________________ KUPIĘ KOŚĆ KODUJĄCĄ OBC II DO m20b25
mam pytanie ktore przewody przy silniczkach na reflektorach sa zasilajace (+) czarno-fioletowe czy czarno-zolte a jesli oba sa zasilajace to czemu tak jest
[ Dodano: 2008-10-20, 17:06 ]
no i jeszcze jedno
jak dzis podmienilem na inny silniczek (prawy) to zaczely dzialac spryskiwacze na reflektorach ale nadal wycieraczki na prawych lampach nie dzialaja a co ciekawe lewe wycieraczki zatrzymuje sie jak im pasuje
i teraz juz nie wiem o co z tym chodzi
a tak na marginesie to jak sprawdzic na krotko czy silniczek jest sprawny bo probowalem tak (do brazowego mase i albo z czarnym albo z czerwonym) i nic
macie jakies pomysly na to
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: Chybie/Bielsko-Biała
Wysłany: 2008-10-20, 17:17
O ile dobrze pamiętam to zrób tak. Do brązowego podłącz minus a do czerwonego plus. A na czarny podaj tylko na chwile plus. Silniczek powinien popracować, czyli zrobić kilka cykli i zatrzymać się w pozycji początkowej. W silniczkach są styki które właśnie sterują ich pracą. W silniczku z czterema przewodami jest dodatkowy styk, który uruchamia pompkę spryskiwacza na krótką chwile.
Szukam nadal manetki wycieraczek z funkcją intensywnego mycia.
_________________ KUPIĘ KOŚĆ KODUJĄCĄ OBC II DO m20b25
Pomógł: 16 razy Dołączył: 07 Sty 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-20, 19:24
kemot324 napisał/a:
Szukam nadal manetki wycieraczek z funkcją intensywnego mycia.
ostatnio na ebay.de był cały komplet intensywnego mycia , poszedł coś za 100 ojro
warto przeglądac ebaya , mozna trafic fajne gadzety i wyrwac je w naprawde dobrych pieniądzach , z moich osobistych strzałów to cały komplet bilstainów B8 ze spreżynami K.A.W 60/40 za 250zł z przesyłką , ori BH za 350zł , windshot do e30 za 350 zł i pare innych drobiazgów
a z odpuszczonych aukcji to NOWY zestaw zawieszenia( amorki + spręzyny 75/50 ) KW do e30 sprzedał sie za 86 ojro i pare kompletnych gwintów H&R ( uzywanych ) w cenie do 1500zł
Do brązowego podłącz minus a do czerwonego plus. A na czarny podaj tylko na chwile plus.
lipa nic sie nie dzieje czy mam rozumiec ze silniczek kaput
[ Dodano: 2008-10-22, 21:42 ]
a wiec tak
dzis rozebralem jeden z silniczkow i okazalo sie ze listwa zebara i zebatki nagryzl zab czasu i nie chcialy drgnac
pare mlotkow zalatwilo sprawe wszystko zaczelo sie krecic
jutro wszystko przeczyszcze na tip top i przesmaruje tak jak powinno byc i zobaczymo jak bedzie dzialac
zastanawiam sie czy ten drugi silniczek jak dostanie pare mlotkow tez sie wezmie do roboty czy nie no nic jak jeden zrobie tak jak nalezy to drugiego pomecze
Odświeżę trochę temat bo chcę zamontować do siebie wycieraczki.
Mam wszystko co potrzebne ale nie mam oryginalnych wężyków.
Nie jest to problem bo już kupiłem trochę węża ale niestety nie mam zielonego pojęcia jak to ma wyglądać? Odcinki węży są połączone od każdej z pompek i łączą się wychodząc na spryskiwacze lamp?
Znalazłem na allegro aukcję z wycieraczkami i trochę podejrzałem jeśli chodzi o spryskiwacze lamp ale nie wiem gdzie ma być wpięty silniczek od koncentratu?
Zakładam ze system spryskiwania przedniej szyby jest niezależny jeśli chodzi o układ "nawadniania"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach