Witam wszystkich...przyszła kolej i na mnie aby zaprezentować Wam moje wierne e30... W posiadaniu jej jestem od października 2005r. (stan licznika 159 tyś. km.) Oto co udało mi się wyłuskać po kodzie VIN:
Daten für die Fahrgestell-Nr. 'AF51394'
Baureihe: E30
Fahrzeugtyp: 325i
BMW-Typschlüssel: 1411
Motor: M20
Karosserie: 4-Tuerer
Katalogausfürung: Europa
Lenkung: Links
Getriebe: Manuell
Produktion: 01/1990
Füllmengen
für die BJ von 01.11.1986 bis 31.12.1990
Motor M20 B25: 4.25 Liter Öl
Getriebe Getrag 260/5 (Manuell): 1.25 Liter Öl
Differenzial: 1.70 Liter Öl
Bremsflüssigkeit: 1.00 Liter
Kühlwasser mit/ohne Klima: 11.00/10.50 Liter
Autko przywiozłem z Niemiec, zakupione od starszej kobiety, wcześniej używane przez dziadka...podczas zakupu miał 76lat...niezły dziadzio...he,he zwłaszcza jeśli chodzi o wybraną konfiguracje wyposażenia...
Wyposażenie fabryczne:
200 -katalysator -entfall
209 LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%) Szpera 25%
215 POWER STEERING,DEPENDING ON ENGINE SPEED wspomaganie
288 LT/ALY WHEELS alufelgi
300 ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH centralny zamek
311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL elektryczne lusterko po stronie pasażera
314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES podgrzewane lusterka i dysze spryskiwaczy
320 MODEL DESIGNATION, DELETION bez oznaczenia modelu
324 FRONT-UND HECKSPOILER przedni i tylni spoiler
350 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM szyby w zielonym odcieniu
354 GREEN STRIPE WINDSCREEN zielony pasek na szybie przedniej
400 SLIDING SUNROOF MANUAL szyberdach manualny
przerobiony na
401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC szyberdach elektryczny
410 WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT elektryczne szyby z przodu
przerobione na
411 WINDOW LIFTS, ELECTRIC elektryczne szyby (wszystkie)
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER grzane siedzenia
498 HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE regulowane zagłówki
500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Spryskiwacze świateł z intensywnym myciem
510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM regulowane światła przednie
520 FOGLIGHTS halogeny
556 EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY Termometr zewnętrzny + zegarek cyfrowy
655 BMW BAVARIA C BUSINESS
682 RADIOANTENNE AUTOMATISCH antena elektryczna
690 CASSETTE HOLDER pojemnik na kasety
708 M-SPORT LEATHER STEERING WHEEL II Skórzana kierownica M Technic II
801 GERMANY VERSION wersja niemiecka
832 Batterie im kofferraum AKUMULATOR W BAGAŻNIKU
879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Książki Serwisowa i użytkownika po niemiecku
ABS
Chłodnica oleju z podstawą pod filtr typu eko (wkład)
Immobilizer (zamontowany w ASO na życzenie kobiety która zakupiła ją spod salonu w 1996r.)
Wyposażenie dołożone:
-sprzęt audio DVD JVC wzmak Scherwood 4-ro kanałowy głośniki przód 160W MB Quart dwudrożne odseparowane ze zwrotnicami + tylne Blaupunkt GTX 140W + syczki Nokia + subwofer Dibeisi 400W
-przyciemnione szyby
-chromowane ramki na zegarach i pokrętłach nawiewu
-nakładki antypoślizgowe M-Tech
-aluski Borbet A 7,5"x16
-lusterko wsteczne M-Technic
-czerwona blenda ozdobna
-moduł oświetlenia wnętrza
-zagłówki tylnej kanapy
-tweetery BMW Sound System
Plany:
Na montaż czeka kompletna klima, wygłuszka maski i tapicerka klapy tył, naproża turing (wolałbym pakiecik M Tech II także na razie się wstrzymam z montażem), pełna przeróbka BOSCHa na wersje Black oraz stonowane przyciemnienie lamp tylnych. W planach także koniecznie gleba gdzyż jak na razie tylko straszy...oczywiście zawiecha seria...nie wiem tylko co i jak...chętnie wysłucham rad w tym temacie...w przyszłości także mile widziane będzie Webasto, lusterko M-Tech oraz po obniżeniu zawiechy zagoszczą Borbet-y A 9Jx16...
Tak wyglądała niedługo po rejestracji w kraju:
Tak wygląda aktualnie...autko przeszło 3 lata temu gruntowny remoncik blacharki i mechaniki...silniczek nie ruszany i sprawia się bez zarzutu...aktualny przebieg 191 tyś. km
Postępy w działaniach wkrótce...mam zamiar w miarę możliwości maksymalnie doposażyć prezentowany egzemplarz...mile widziane opinie i porady...co najważniejsze to to, że jakimś cudem autko przetrwało 20 lat bez najmniejszej kolizji...wszyskie elementy blacharskie są fabryczne...pozdrawiam...Daniel...
Ostatnio zmieniony przez center 2012-07-08, 15:18, w całości zmieniany 7 razy
Powracając do tematu gleby to jak na razie jestem zmuszony odpuścić,ponieważ mój wyjazd z posesji gwarantuje urwanie miski. Łudziłem się trochę przy wymianie amorków ale na razie dałem sobie spokój. A tak na marginesie: czy istnieje możliwość zamontowania niskich sprężyn pod orginalne amorki? Czy muszę wumienić komplet?
nie tak dawno musiałem zainwestować w wydech końcowy...szkoda poprzedni bez bebechów brzmiał o wiele ciekawiej, ale ma to swoje plusy...na nic lepszego niestety nie mogłem sobie jak na razie poswolić...muszę zakupić jeszcze drążki kierownicze bo prawy już chyba się najeździł...rozglądałem się i jeśli mnie oczy nie mylą są dwa rodzaje jeden kontrowany nakrętką (jaki potrzebuje) i drugi zaciskany obejmą...możecie coś polecić w tej kwestii?? jest jakaś różnica lewy-prawy??
Kilka zeszłorocznych fotek...
Ostatnio zmieniony przez Dantte26 2011-04-23, 12:26, w całości zmieniany 1 raz
A tak na marginesie: czy istnieje możliwość zamontowania niskich sprężyn pod orginalne amorki? Czy muszę wumienić komplet?
Jasne ze mozesz zapodac same springi (ale max 50/40) przy seryjnych amorach.Jezeli chcesz powalic autko calkiem na glebe to tylko kompletny zawias
_________________ I Drive Like a Devil......I Feel Like a God...I Die Like a Hero
....i znow powrot do m52b28
Zycie jest zbyt krotkie zeby jezdzic Dieslem
- jak koledzy wspomnieli krzyże do długich
- nera na czarno
- założyć dymione przednie kierunki
- wywalić znaczek e30 z przedniej atrapy
- wywalić znaczek em z klapy
- wywalić te agronakładki z pedałów
- zmienić agrodźwignię ręcznego na ori
- wywalić wisiora z lusterka
- prosi się obniżenie auta, jeśli masz problem z wyjazdem z posesji popraw wyjazd
- folie przyciemniające z szyb out
- zmieniłbym listwy z drzwi na shadowline (jeśli nie to nera na srebrny i białe ori lampy)
Szkoda, że sedan. Generalnie widać, że auto bardzo zadbane ze słusznym silnikiem, brawa za włożoną pracę i poświęcenie. Napisz coś więcej co robiłeś z blachą.
Jeżeli wszystko jest prawdą jak piszesz czyli taki przebieg w aucie z 2,5l silnikiem ze szperą od 76 dziadka to naprawdę gratuluje udanego zakupu
samochodzik ladnie dopracowany, widac ze znasz sie na rzeczy i nie chcesz jej zepsuc. chyba nic nowego nie wymysle wiec potwierdze to co powiedzieli koledzy:
kierunki przod w czern, gleba + nowy wyjazd z posesji , felga by mi sie widziala inna, moze BBS RS? no i bym zrobil na shadow line okienka + dlugie bh.
bardzo ladny kolor powodzenia w dalszych pracach i czekamy na ich efekty, pozdro!
_________________ Życie bez wymarzonego samochodu wydaje sie trudniejsze...
Co tu się rozpisywać widać że zadbana sztuka i zgadzam się ze wszystkimi przedmówcami co do zmian
Pozdrawiam
_________________ Czasami Na Drodze Spotykam Prawdziwych Szaleńców, Pędzą Na Złamanie Karku, Wbrew Rozsądkowi... Naprawdę... Czasami Aż Mi Jest Ciężko Ich Wyprzedzić !
Było E30 325 Touring , E32 730 V8 , E30 325 MT I , E34 540IA , E38 740IA
Hmm.Co do folii to nie chciałbym się jej pozbywać bo trochę mnie to kosztowało.Z wewnątrz widać wszystko bardzo dobrze. Wraz z atestem za 7 szyb wybuliłem ok. 500zł + mój demontaż. Jeśli chodzi o nakładki na pedały to są orginalne ///M razem z ręcznym za które wybuliłem 300zł a przy okazji pasują do jedynego srebrnego odtwarzacza we wnętrzu i trochę kijowo to wyglądało. A co do blacharki to nie było tragedii ale nie mogłem na to patrzeć. Po kilka pryszczy na każdych drzwiach,błotnikach,przodzie a do tego wgięty próg lewy w przedniej części.(ktoś nie wiedział jak podłożyć lewarek niestety).Do tego doszło kilkanaście drobnych wgniotek,które na metaliku okrutnie wyglądały,zwłaszcza że były widoczne na każdym elemencie.Niby nic a tak mnie to denerwowało że nieprawda. Lakierowałem oczywiście całość. Zieleń,może nie każdy wie ale kryje bardzo kiepsko zwłaszcza na jasnym podkładzie.Zastosowałem szary z tego względu,aby wyłapać wszelkie nierówności.Mogłem siknąć czarny podkład,ale nie widziałbym na nim nic.Na całość poszło 3,5 litra bazy,które dały 15 warstw.Musiałem tak lakerować aby uzyskać jednolity kolor. Nic nie nie da zrobić dobrze,a tanio więc sama baza z firmy DEBER a bezbarwny,podkład jak i sama szpachlówka natryskowa z firmy NOVOL. Szczególny nacisk kładę na jakość lakieru bezbarwnego który daje efekt końcowy.Novol bardzo ładnie się wylewa i do nałożenia wystarczą na ogół 3 warstwy. Tańszy o ok 5 zł na litrze (nazwy nie pamiętam bo żadko używam) nie dość że mniej wydajny(trzeba dokupić litr więcej),nie gwarantuje warstwy odpowiedniej grubości(a trzeba mieć na uwadze polerkę),a do tego matowieje w oczach. Ale dość już tego ględzenia o lakierach itp.Nie mam dziś za wesołego humoru,gdyż mój kochany tata jest po amputacji nogi,ale najważniejsze że wszysko ok.Jeszcze raz wielkie dzięki za opinie.Narka.
Tak.Zamontowane były seryjnie i działają bez problemów.Ciekawy bajer...
Zamontowałem wygłuszkę klapy i maski silnika oto fotki na zimowym obuwiu...
zakupiłem także brakującą kontrolę rodzicielską na tył...co do montażu klimy i przeróbki lamp na BH niestety ale muszę poczekać...zimno i nie chce mi się... poza tym poszukuję sprężyn na przód -50 lub -40 jeśli ktoś takie posiada proszę o info...
[ Dodano: 2011-04-23, 12:35 ]
a tu taka ciekawostka...oto znaczek z maski mojej e30 po przywózce z za miedzy...nie orientuje się dokładnie o co biega, ale chodzi o uznaie za bezszkodową jazdę...ze względu na stan został zdjęty i miał być sprzedany...nikt się jednak na niego nie skusił a ja coraz częściej myślę o jego odnowieniu...złuszczyła się farba i trzeba pomalować...kwestia tylko jak zachować złote wytłoczone napisy
[ Dodano: 2011-04-25, 20:55 ]
oto kilka zakupionych gratów...
klocki przód Bosch 0 986 491 730 - 3EN ( zakupione w Focie cena 80zł );
drążki kierownicze MOOG BM-AX-4303 2szt. (cena 60zł/szt. Fota - jest różnica w drążkach w wersji z amortyzatorem ukł. kierowniczego i bez...inny prawy drążek);
czujnik zyżycia klocków ham. przód Girling 32 32 15 99 ( 11zł )
[ Dodano: 2011-04-26, 13:42 ]
a to wspomniana blokada rodzicielska tylnich el. napędów szyb... nie tak łatwo ten pierdół znależć...cena 50zł !... dla potomnych jeśli ktoś będzie szukał oto nr. BMW 1 385 796 lub wg. LK 61.31 03 8316
[ Dodano: 2011-05-01, 17:22 ]
korzystając z chwili czasu w końcu mój rydwan doczekał się pełnej elektryki tunelu środkowego, a przy okazji wywaliłem zbędny, wyjący w upalne dni autoalarm...wystarczająco że siedzi jeszcze immobilizer...
tutaj widoczny mostek na kostce blokady rodzicielskiej i reszta elektryki...
a tak skitrany siedzi sobie immobilizer...
a tu tunel już w pełnej krasie...przy okazji powrócił ori uchwyt ręcznego...lecz jest pęknięty w górnej części...chętnie oddam M-Technic'ową nakładkę ręcznego w zamian za ori skórzaną...
nawet radio doczekało się zmian...ramka została siknięta na czarno...z uwagi na wyjęcie czujki z diodą pod alarm znajdującej się w miejscu obok awaryjnych dziurę musiałem zatkać zaślepką z miejsca klimy...a w miejsce gdzie klima powędrował już jej włącznik...teraz trzeba pomyśleć o reszcie...ale to wszystko zależy od wolnego czasu...
[ Dodano: 2011-09-22, 11:23 ]
witam...w końcu zagościło także i u mnie pakietowe lustereczko M-Techa z którego jestem bardzo zadowolony...podłączone zostało pod wiązkę z Check Panela...świeci oczywiście bez potrzeby włączania zapłonu...oto kilka fotek z zabiegu...
zainwestowałem w skórzany mieszek gałki zmiany biegów...ori niestety był już przetarty...gałeczka wygląta prawie jak nowa...i przede wszystkim tanim kosztem gdyż ori skórzane osiągają niezłą cenę...do zrobienia jest natomiast plakietka na której odkleiły się paski ///...do kompletu dokupiłem jeszcze skórzaną rączkę hamulca ręcznego...oryginalna (plastikowa) niestety pękła wdłuż...gadżet także godny polecenia...rękojeść jest grubsza i pewniej się trzyma w ręku...poza tym przyjemniejsza dla oka...
i rzecz chyba najważniejsza...serce mojej bumy dostało świeżą krew...stan licznika 198 tyś. km...wymieniony został także filtr Knecht typ OX 131D (lub ori BMW nr. 11 42 1 744 586) a zakupione zostały dwa...jeden na zapas bo praktycznie poza ASO nigdzie nie mogę dostać filtra eco pod chłodnicę oleju...niejeden sprzedawca w motoryzacyjnym miał zagadkę jak cholera...koszt 27zł/szt. ... zauważyłem że niekiedy cieknie olej z gumowych zaślepek prowadnic zaworowych, dlatego też zakupiłem komplet czyli cztery w cenie 4,54zł/szt (cena ASO) w zestawie z uszczelką pokrywy zaworów Elring w cenie 31,55zł/szt (ASO) które to czekają jeszcze na wymianę...pierdółki w woreczkach to komplet nowych spinek do montażu naproży z touringa, które już od jakiegoś czasu czekają na montaż...koszt ogółem wszystkich spinek ok. 70zł (ASO)
[ Dodano: 2011-11-12, 18:24 ]
kilka tegorocznych fot...
[ Dodano: 05-11-2011, 10:44 ]
a tu na zimówkach...
dzięki koledze Norb moja buma w końcu oddycha pełnym przepływomierzem...dzięki Ci za to...
i po udanym zakupie obroty jak trzeba...
przy okazji zmiany gum wymieniłem uszkodzony czujnik zużycia klocków na przedniej osi...
i stało się...dnia 06.11.2011 na szafie mego BMW wybiła magiczna liczba...200 tyś. km...co oczywiście musiałem udokumentować fotką... z tej okazji iż woziła moje dupsko bezawaryjnie, sprawiłem jej mały stylistyczny prezencik...sama jubilatka jeszcze o niczym nie wie...dowie się jak gadżet będzie u mnie w domu...cóż to takiego jak na razie nie chcę zdradzać...można powiedzieć że dostanie nowe majtki na dupe...
[ Dodano: 2011-11-14, 19:41 ]
co do planów to troszkę się pozmieniało...raczej jest to nierealne iż gleba zagości w najbliższym czasie...ze względu na budowę drogi w okolicy, trasy którymi smigam są w opłakanym stanie...muszę odpuścić...jeśli zmieni się stan dróg to pewnie zainwestuję, ale raczej wybór padnie na kompletny gwint...
jeśli chodzi o pozostałe modyfikacje które mam zamiar wdrożyć w życie to m.in. irytuje mnie schowek na kasety na tunelu środkowym...z uwagi iż radio na płyty, schowek zrobił się bezużyteczny...chciałbym podmienić tunel na ten ze schowkiem...może mieć otwory pod grzanie...jeśli ktoś taki posiada w normalnej cenie to chętnie takowy kupię...
jak już wiecie podoba mi się chromline i nie zamierzam z niego rezygnować...z tego powodu wpadłem na pomysł zmiany klinów uszczelek szyb (przedniej i tylnej) na chromowane...myślę że o wiele ciekawiej będzie się wtedy całość prezentować...co myślicie??
[ Dodano: 14-11-2011, 18:46 ]
dziś przyszedł kolejny sort części do mego autka...
dzięki koledze Pacher zostanie usunięta awaria włącznika krańcowego oświetlenia kabiny w drzwiach kierowcy...dzięki...
natomiast dzięki koledze landcar torun autko dostanie świerze seryjne tylne sprężyny...od jednej w aucie odpadło pół zwoju...również dzięki...
i w końcu wspominany prezent na kolejne 100 tyś.km. bezawaryjnej jazdy...czerwone koronkowe majtki czyli blenda tablicy rejestracyjnej...tył autka zamierzam zrobić na czerwono...oznacza to malowanie tylnych kierunków...przód natomiast zrobiony będzie na czarno włącznie z ciemnymi kierunkami ZKW...myślę że wyglądać będzie zacnie...szczegóły z prac wkrótce...pozdro...
[ Dodano: 2011-12-02, 21:57 ]
kożystając z chwili czasu w końcu uporałem się z wymianą sprężyn...najgorzej zacząć...później już jakoś idzie...trzeba pokombinować z ustawieniem ściągaczy do sprężyn i moje musiałem delikatnie stuningować aby podpasiły pod sprężyne...potrzebne narzędzia: klucz do kół, podnośnik typu żaba ściągacze do sprężyn i klucz do ich skręcania, klucz 19 do odkręcenia amora od wachacza, jakaś breszka i drewniany klocek...
montujemy ściągacze jak na foto...i je wstępnie skręcamy...
następnie podkładamy klocek pod tarczobęben i popuszczamy delikatnie lewarek tak by bęben wsparł się na klocku...następnie bezproblemowo i bez wysiłku odkręcamy dolną śrubę amora...następnie podnosimy lewarkiem i wyjmujemy klocek spod tarczobębna...skręcamy ściągacze tak aby zluzować sprężyne (nacickając na bęben uzyskamy dodatkowe cm potrzebnego luzu) i wyjmujemy tak jak kilka fotek poniżej...
a to stara zużyta sprężyna (na której smigałem ok. półtora roku) i ta zakupiona od kolegi z forum o nr. 73473...widać różnicę...ta która siedziała w aucie to wydaje mi się progresywna (zmienny przekrój poprzeczny) jeśli ktoś coś wie, chętnie dowiem się czegoś więcej na temat tych sprężyn...
ubytek uzwojenia widać od razu...
następnie skręcamy nową sprężynę tak jak starą by ściągacze zmieściły się pomięszy zawieszeniem a budą i wkładamy na miejsce...
następnie rozkręcamy ściągacze i zdejmujemy je...podkładamy klocek pod tarczobęben i popuszczamy lewarek tak by spasować otwór amora z gwintem w wachaczu i skręcamy go...jedna strona gotowa...
druga strona i podobne ustawienie ściągaczy...idzie już o wiele sprawniej...
w tym kierunku starajmy się wyszarpać springa z zawiechy...
powtarzając czynności jak powyżej druga strona także gotowa...
kożystając z okazji prac w ciepłym garażu zajrzałem do krańcówki...okazało się że jest dwupinowa...wystarczyło przeczyścić, nasmarować i założyć nową osłonę gumową...stara była pęknięta i stąd problemy z krańcówką...w końcu działa jak należy...
na koniec udekorowanie tyłu czerwoną blendą...pozostało siknąć kierunki i wyregulować ustawienie lamp pod nową blendę gdyż okazuje się być węższa niż standardowa...
nowe mody wkrótce...pozdro...
[ Dodano: 2012-02-24, 15:10 ]
witam...przywędrował kolejny gadżet dla mojej SUCZY...tym razem na 22 urodzinki dostała świerzy oddech, a mowa oczywiście o wkładce filtra K&N...zakup której planowałem już od dawna, ale zawsze coś wyskoczyło...
po krótkim teście doszedłem do wniosku, że wkładka ta naprawdę warta jest swoich pieniędzy...autko chętniej reaguje na gaz i chętniej się wkręca na obroty...przepływomierz klapowy szału nie robi, ale kiedy już się otworzy to powietrza jest full...
[ Dodano: 2012-07-08, 15:48 ]
witam...w końcu uporałem się z włącznikiem rodem z radzieckiego Miga...służył do załączania wzmacniacza...został zastąpiony oryginalnym (pojedyńczym) włącznikiem od halogenów...dodatkowo irytowało mnie to iż antena wysuwa się za każdym włączeniem radia...dlatego też dostała podobny dodatkowy włącznik...
i po 7 latach w końcu serce mojej bumy doczekało się mycia...m20 wygląda zacnie...
dzięki koledze DamianK54 który to dostarczył potrzebne zagłówki mogłem doposażyć tylną kanapę...dzięki Ci za to... oto fotki z zabiegu...
w aucie wygląda tak...
natomiast dzięki koledze wojtaq dorabiane tweeterki zostały zastąpione oryginałami...dzięki także...
Ostatnio zmieniony przez Dantte26 2012-07-08, 15:45, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach