Witam
Potrzebuje pomocy w odpowietrzeniu sprzęgła
robiłem to według książki czyli:
- podniosłem przód
- podłączyłem wężyk do odpowietrznika przy zacisku od strony kierowcy
- napełniłem wężyk
- podłączyłem wężyk do odpowietrznika przy skrzyni, odkręciłem odpowietrznik
- no i kumpel cisnął na hamulec ja odkręcałem odpowietrznik przy zacisku zakręcałem go on puszczał hamulec i tak w kółko przez 1.5h i nic to nie dało pedał nadal wpada w podłogę
Czy są jakieś inne lepsze domowe sposoby na odpowietrzenie bo ten co wyżej podałem jakoś u mnie nie poszedł??
Pomógł: 16 razy Dołączył: 07 Sty 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-01, 16:03
najpierw to ustal o co Ci chodzi
czy o odpowietrzenie sprzęgła ( tak jak w tytule )
-bodziu- napisał/a:
podłączyłem wężyk do odpowietrznika przy skrzyni, odkręciłem odpowietrznik
czy o odpowietrzenie układu hamulcowego
-bodziu- napisał/a:
podłączyłem wężyk do odpowietrznika przy zacisku od strony kierowcy
- napełniłem wężyk
- no i kumpel cisnął na hamulec ja odkręcałem odpowietrznik przy zacisku zakręcałem go on puszczał hamulec i tak w kółko przez 1.5h i nic to nie dało pedał nadal wpada w podłogę
Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Gru 2006 Skąd: Stalowa Wola/Kraków
Wysłany: 2009-03-01, 16:28
Koledze pewnie chodziło o metodę odpowietrzania sprzęgła z udziałem zacisku hamulcowego po stronie kierowcy. Też kiedyś o tym słyszałem i totalnie nie mam pojęcia kto to wymyślił
ja przerabiałem ten temat wczoraj, załóż sobie rurke na odpowietrznik wysprzeglika, wsadź do butelki z płynem, odpowietrzasz pompując pedałem sprzęgła, gdy pedał jest w podłodze wtedy popuszczasz odpowietrzniki tak w kółko, jeśli to nie pomoże to odkręć wysprzeglik od skrzyni, i zaprzyj tłoczek o obudowę skrzyni i wciśnij go kilka razy od początku do samego końca, powino pomóc. Możesz pozniej tez sprawdzić czy trzymając wcisniety tłoczek wysprzeglika do obudowy skrzyni gdy twoj kupel bedzie wciskal pomalu sprzeglo zobacz czy odrazu reaguje tloczek w wysprzegliku. sprawdz tez czy masz dobrze przykrecony wysprzeglik czyli odpowietrznikiem do góry.
Ten sposób co napisałem mam z książki o e30
ogólnie to pytam jak to odpowietrzyć ponieważ po przełożeniu silnika wraz ze skrzynią był odłączony ten przewód od serwa co idzie do tego siłownika sterowania sprzęgła
teraz jak wcisnę sprzęgło to pedał wpada w podłogę i tam zostaje więc nie wiem jak on ma zaciągnąć ten płyn jak się nie podnosi w górną pozycję
spróbuje jeszcze raz jutro tym sposobem
a odpowietrznik mam od góry
Ostatnio zmieniony przez -bodziu- 2009-03-01, 19:39, w całości zmieniany 2 razy
kolego tez mialem z tym problem. Spróbuj może tak nalej plynu max ile w ogole wejdzie w zbiorniczek, odkręć odpowietrznik sprzegla i ustaw jakis pojemnik na skapujacy plyn i zostaw tak autko 15-30min uzupelniajac plyn w zbiorniczku, po uplywie tego czasu zakrec odpowietrznik i pompuj co jakis czas upuszczajac powietrze, gdy poczujesz ze pedal jest normalny po robocie. U mnie m3ob35 ten sposob sie sprawdza!
Pomógł: 97 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-03-01, 20:17
Ten sposób z odpowietrzaniem za pomocą odpowietrznika zacisku hamulcowego jest stary i sprawdzony. Jednak pracochłonny. Jest łatwiejszy sposób który stosowałem już kilka razy. za każdym razem się udawało. Problemem nie jest odpowietrzenie wysprzęglika, tylko odpowietrzenie siłownika sprzęgła. Mój sposób jest dość prosty jednak 10000% skuteczny.
Wymagane narzędzia: sprężarka z końcówką do przedmuchiwania, 2-3 metry wężyka PCV, kluczyk 6-7mm.
Nalewamy do wężyka płynu hamulcowego, od jednej strony w wężyk wciskamy końcówkę pistoletu do przedmuchiwania drugi koniec wężyka na poluzowany odpowietrznik. Ustawiamy niskie ciśnienie na manometrze nawet ze 2 atmosfery albo i mniej, Delikatnie naciskamy na spust i dmuchamy. Druga osoba patrzy kiedy w zbiorniczku wyrównawczym przestają iść bąbelki. Zakręcamy odpowietrznik i nie ma bata żeby dalej było zapowietrzone.
spróbuje jeszcze jutro wszystkimi opisanymi sposobami
jak nie dam rady to zaholuje do mechanika
jak ktoś ma jeszcze inne sposoby proszę pisać na pewno przyda się to nie tylko mi
oj tam jeszcze nie było takiej pompy która by sie sama nie napełniła grawitacyjnie.......
odkręcony odpowietrznik w wysprzegliku godzinka kapania i czasami nawet nie trzeba dalej odpowietrzać bo układ jest całkowicie napełniony.
_________________ angole, angole, angole........ uparcie do przodu...
Pomógł: 45 razy Dołączył: 02 Kwi 2004 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-03-02, 22:55
-bodziu- napisał/a:
Ten sposób co napisałem mam z książki o e30
ogólnie to pytam jak to odpowietrzyć ponieważ po przełożeniu silnika wraz ze skrzynią był odłączony ten przewód od serwa co idzie do tego siłownika sterowania sprzęgła
teraz jak wcisnę sprzęgło to pedał wpada w podłogę i tam zostaje więc nie wiem jak on ma zaciągnąć ten płyn jak się nie podnosi w górną pozycję
spróbuje jeszcze raz jutro tym sposobem
a odpowietrznik mam od góry
a przed wymianą skrzyni działał wysprzeglik przy skrzyni czy przełożyłeś razem ze skrzynią, może sam wysprzęglik jest walnięty, albo puściła pompka nad pedałem sprzegła... to się też czasem zdarza kolega tak miał pedał wpadał w podłoge wymienił wysprzeglik przy skrzyni i pedał dalej wpadał w podłogę a winne okazało się uszczelnienie pompki nad pedałęm sprzęgła i pomimo usilnych prób i odpowietrzania nie cisnęła płynu do wysprzeglika... wysprzęglik przy skrzyni jest tylko siłownikiem który przekazuje siłę nacisku płynu z pompki nad pedałem sprzęgła i to ona odpowiada za działanie rozłaczanie i załączanie docisku poprzez tłok wysprzeglika a nie sam wysprzeglik... jak uszczelki w pompce nie trzymaja ciśnienia to podczas odpowietrzania nic nie wyjdzie bo płyn bez oporów zostaje wypchniety z pompki do zbiorniczka płynu hamulcowego i spowrotem... to jak z naczyniami połaczonymi... najprostsza hudraulika...
_________________ Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
Ostatnio zmieniony przez MARAS 2009-03-02, 23:04, w całości zmieniany 1 raz
wszystko działało jak powinno w tej poprzedniej e30
miałem ją ponad rok jako druga e30 była wąskiej lampie
miała być odrestaurowana ale była tak przegnita że aż kielichy się zeszły
szkoda jej, ale miała zdrowe b25 w automacie które jest teraz w tej pierwszej w szrokiej
jutro spróbuje jeszcze zrobić opisanymi sposobami jak nie zadziała to mam jeszcze jeden w silnik b20 ze skrzynią to się coś wykąbinuje
dzięki za pomoc jutro napisze czy dało rade
[ Dodano: 2009-03-03, 21:29 ]
No koledzy niestety jest znowu problem.
Odpowietrzyłem sprzęgło sposobem pompowania i odkręcania (wylatuje mi sam płyn bez bąbli)
pedał zrobił się normalny (choć nie pamiętam jaki był ale wydaje mi się że jest ok)
ale sprzęgła jak nie ma tak nie ma nadal, jak odpale i wciskam sprzęgło i puszczam to słychać że pracuje ale jak chce wbić bieg to nie da rady a jak się mocno przytrzyma na nie wbitym biegu to auto lekko się toczy.
Co to może być? Może rozebrać wysprzęglik da coś to?? Sprzęgło mogło się w jaki kolwiek sposób zapiec czy coś??
Może ma to znaczenie że silnik leżał rozłączony około 7 miesięcy? Wcześniej wszystko działało bez problemu.
znajomy miał podobnie
u niego przyczyną było nieszczelne połączenie wężyków
moim zdaniem to że silnik leżał tyle czasu nie powinno mieć większego znaczenia
-bodziu-, masz nie do konca odpowietrzone i nie rozłacza ci do konca sprzegła albo masz to co ja mialem niedawno tyko ze ja nie wiem wogule co to bylo ze sprzegło raz działało a raz nie.rozebrałem ostatnio to sprzegło i zuzyte to ona było ale rozlaczac powinno jak najbardziej bo wysprzeglik sprawny
kilka razy odpowietrzałem u siebie normalnie przez odpowietrznik na wysprzegliku nawet w sytuacji gdy brat nieswiadomy naciskal sobie pedał jak wysprzeglik byl wyjety
_________________ Jak Ci powiedzą ze lejesz wode to powiedz ze temat jest jak rzeka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Paź 2004 Skąd: Czernikowo k/Torunia
Wysłany: 2009-03-09, 20:59
alezmacie pomysly... sprzeglo odpowietrza sie odwrotnie jak hamulce, czyli odkrecasz odpowietrznik dopiero wciskasz sprzeglo. na wcisnietym zakrecasz, pompujesz odkrecasz odpowietrznik i wciskasz sprzeglo, kilka razy i odpowetrzone, nie zdarzylo siejeszcze zeby nie poszlo. pozdroo
odpowietrzanie sprzęgła mam już opanowane ale niestety nadal sprzęgła nie ma
podmieniłem już wysprzęglik ze starego silnika i też nie działa
muszę kupić jeszcze tą pompkę przy pedale i podmienić może to będzie to
jak nie to na hol i do mechanika bo sam skrzyni nie mam już zamiaru zwalać
nie wiem chyba tak
silnik wyjąłem cały ze skrzynią z jednej e30
i wsadziłem do drugiej tyle że leżał nie podłączony ok. 7 miesięcy
a wszystko działało dobrze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach