Wysłany: 2008-12-25, 14:31 swap z "nowego" m20b20 na "stare" m20b25
Witam
Jako że byłem w posiadaniu kompletnego silnika m20b25 waz z wiązką elektryczną z 86r przełożyłem go zamiast mojego m20b20 z 87r. Wszystko jest ok poza elektryką. Jako że miałem również wiązkę starego typu założyłem ją zamiast tej z b20. I tu pojawił się problem. Po podłączeniu wszystkiego w aucie gdy przekręcę kluczyk na zapłon topi, pali się przewód który dochodzi do przekaźnika na kielichu tego pierwszego od strony światła.
Żółto czerwony przewód na samym dole na zdjęciu:
http://www.fotosik.pl/pok...dca5c750fe.html
Ten sam przewód nad topił się również przy tym złączu przy skrzynce z bezpiecznikami jest on oznaczony w złączu jako numer 19:
http://www.fotosik.pl/pok...e05b2c55c5.html
Czy miał już ktoś taki przypadek?
Czytałem na forum że wiązka ze starego b25 różni się od nowego b20 tylko tym małym złączem u dołu przy rozruszniku prawda to?
Może to wina wiązki że coś się tam w niej styka i robi zwarcie?
proszę o pomoc
Pozdrawiam
po dłuższych oględzinach wiązki różnią się od siebie nieco bardziej niż czytałem na forum w jakimś starym poście. Chyba pokombinuje z tą wiązką od b20
Przerabiał już ktoś to gniazdo co jest tam na dole koło rozrusznika to skręcane na stary typ??
a różnice między nowym a starym to:
- pompa wody
- teraz już wiem ze wiązka
- wąż od zbiorniczka wyrównawczego
- chłodnica
i pewnie coś jeszcze
generalnie jak masz graty z nowego b20 to pomieniasz np. pompę i jest już na nowy typ.
Jeśli ktoś coś wie na temat przeróbki tego gniazda prosze opomoc a napewno sie to przyda innym
Pomógł: 19 razy Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: warszawa
Wysłany: 2008-12-26, 10:47
generalnie wiązki b20 i b25 z danych lat produkcji są takie same roznica to komp i przeplywka
gniazdo przy rozruszniku? mozesz dac fotke? chodzi Ci o kostke do podłaczenia listwy wtryskowej??
jeżeli przełożyc chcesz wiązke z b20 na b25 to nic nie powinno sie przerabiac tylko powinno pasowac ja nigdy nic nie przerabiałem
jezeli dobrze rozumuje to co mowisz to, mozesz zrobic jak mowisz przełozyć wszystko z b20 na b25 razem z wiązką do tego komp i przeplywka b25 i wszystko musi działać
generalnie wiązki b20 i b25 z danych lat produkcji są takie same roznica to komp i przeplywka
gniazdo przy rozruszniku? mozesz dac fotke? chodzi Ci o kostke do podłaczenia listwy wtryskowej??
jeżeli przełożyc chcesz wiązke z b20 na b25 to nic nie powinno sie przerabiac tylko powinno pasowac ja nigdy nic nie przerabiałem
jezeli dobrze rozumuje to co mowisz to, mozesz zrobic jak mowisz przełozyć wszystko z b20 na b25 razem z wiązką do tego komp i przeplywka b25 i wszystko musi działać
no nie do konca, jesli chcesz podpiac komputer ze "starego" b25 to musisz miec rowniesz wiazke silnika od tego kompa, poniewaz rozni sie wlasnie wtyk do komputera (w starej jest "2 rzedowa" a w nowej "3 rzedowa"
a czy wie ktos moze jak to by bylo gdybm do "starej" wiazki poprostu podlaczyl wiezke nowego typu, zabangla? czy trzeba kombinowac coz z pinami? z krotkiej obserwacji wynika ze w gniezdzie laczacym wiazke samochodu z wiazka silnika w szerokiej lampie jest wiecej gniazd zapelnionych niz w nowej:/
_________________ e30 327i mit 3.91 sperre - laleczka sprzedana
e30 340i wide- aktualnie na tapecie
Ostatnio zmieniony przez przem 2008-12-26, 21:22, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Sty 2006 Skąd: o/Poznań
Wysłany: 2008-12-26, 21:53
a ja ci powiem, że prawdopodobnie jest to co u mnie
rok temu przekładaliśmy silnik w cabrio teścia z M20B20 na M20B25 i mieliśmy ten sam problem, trzy razy wiązki zmienialiśmy ( w tym jedna podobnie się paliła)
wiesz co jest grane !? a no to że prawdopodobnie nowy silnik (lub ten stary) miał czujniki indukcyjne na skrzyni i jedno bez drugiego nie chce chodzić
u nas nowy silnik 2.5 właśnie z roku 86r był sprzężony ze skrzynia automatyczną z czujnikami indukcyjnymi.... włożyliśmy go do cabrio z 87r zamiast 2.0.... bez czujników na skrzyni
no i po podłączeniu wszystkiego okazało się że nie ma iskry i zasilania na listwie wtryskowej.... oj trzy dni walczyliśmy zanim doszliśmy co do czego
opcja jest jedna, ładuj wiązke od 2.0 i kup nowy komp pod 2.5 (choć słysząłem ze nie jest to konieczne, ale my wymieniliśy) opcja druga to ładuj wiązke od 2.5 czyli tą co z nim byłą i podłącz stary komputer, powinno być ok
[ Dodano: 2008-12-26, 20:58 ]
ponoś w 1986 r wyszła jakaś seria silników właśnie z ta dziwną wiązką, zobacz czy nie masz czasem dwóch wtyczek których nie ma gdzie podpiąć te skrzynie z czujnikami mają wychodzące dwa przewody (dwa czujniki) które zastępują czujnik położenia wału z przodu
bez tego ani rusz, no chyba ze założysz nową wiazkę i czujnik na przodzie
tyle wiem ze swojego doświadczenia
_________________ ZŁOCENIE i CHROMOWANIE śrubek od felg !
U mnie robił przekładkę silnika kolega PUZ , m20b20 zmienił na m20b27 właśnie z czujnikami w skrzyni. Nie wiem do końca co jest z instalacji powymieniane ale skrzynie mam zostawioną z b20 czujnik wstawiony z przodu i elektryka z b25 bo takowa była moim b20.Na 99% wiązka jest z b20 90r. a silnik chyba 86r.
poszedłem rano trochę pogrzebać i porównałem czym różnią się obie wiązki:
- złącze przy bezpiecznikach:
http://www.fotosik.pl/pok...a31b94acbb.html
przewód czerwono-żółty w starej wiązce z b25 w nowej z b20 zastępuje przewód brązowy
zaraz obok w starej z b25 wchodzą do jednego pinu dwa przewody ( fioletowo-zielone )
a w nowej b20 tylko jeden fioletowo zielony poza tym różnic nie ma ilość pinów taka sama
- przy przekaźnikach na kielichu:
http://www.fotosik.pl/pok...dec99cf965.html
na środku w starej z b25 wchodzą dwa przewody w tym ten nieszczęsny żółto-czerwony co się pali w nowej jest tylko jeden
- złącze do listwy przy rozruszniku
w starej jest jedno miejsce wolne:
http://www.fotosik.pl/pok...168a4c258d.html
w nowej wszystkie są pełne:
http://www.fotosik.pl/pok...9d2b8c3fac.html
reszta wszystko wygląda na to samo
nie ma wolnych kabli do podłączenia czegoś jeszcze
komputer ma też trzy rzędy jak ten z b20
silnik ten pochodził kiedyś z automatu ale został zmieniony na manualną skrzynie za nim ja go kupiłem a kupiłem go z całym autem i tam śmigał bez problemu niestety blacha w tamtym aucie była w opłakanym stanie i został teraz tylko silnik.
Gdzieś czytałem że można przerobić tylko tą wtyczke do listwy wtryskowej z tego nowego b20 i podłączyć do starego b25 ale czy tak jest??
a więc u mnie podłączyłem wiązkę z nowego b20 do starego b25 i opaliło bez problemu
nie wiem ale może spróbuj odwrotnie jak ja zostaw tą wiązkę ze starego b20 i podłącz do nowego silnika b25 może zadziała
ja teraz mam problem ze sprzęgłem i niestety chyba będę musiał oddać do mechanika bo sobie nie poradzę sam:
http://beemka-klub.pl/for...005dbba39c06736
a więc u mnie podłączyłem wiązkę z nowego b20 do starego b25 i opaliło bez problemu
nie wiem ale może spróbuj odwrotnie jak ja zostaw tą wiązkę ze starego b20 i podłącz do nowego silnika b25 może zadziała
ja teraz mam problem ze sprzęgłem i niestety chyba będę musiał oddać do mechanika bo sobie nie poradzę sam:
http://beemka-klub.pl/for...005dbba39c06736
ale jak połaczyles wiazki nowa i stara tylko normalnie skrecajac ta okragłą duza wtyczke i nic wiecej czy cos jeszcze robiles
_________________ Jak Ci powiedzą ze lejesz wode to powiedz ze temat jest jak rzeka
podłączyłem i nic więcej nie robiłem
w skrócie do wiązki z nowego b20 podłączyłem stary silnik b25 i podmieniłem komputery zamiast z b20 dałem tego z b25 i zadziałało
cieszyłem się jak dziecko bo nie mam zbytnio pojęcia o elektronice
już pół roku z e30 walcze a to te gówniane barany nie pasowały wchodziły mi w podłogę i trzeba było tłumik przerabiać to dziury trzeba było pospawać teraz pare elementów jest u lakiernika no i jeszcze to sprzęgło ale już nie moge się doczekać aż wyjade
ogólnie wiązki wyglądały tak samo a różnice pokazałem na zdjęciach wyżej w poście
mam nadzieje że to zadziała u ciebie
no ja robie w druga strone i wlasnie mam wątpliwosci czy mi odpali jak tylko podlacze sama wtyczke
u ciebie moglo odpalic bo wiazka ktora byla na aucie miala wiecej pinów niz wiązka która wsadziles z silnikiem i dwa czy trzy zostały wolne ,niepotrzebne.podejrzewam ze to sonda i cos tam jeszcze a u mnie wlasnie w wiazce ktora jest w aucie nie ma w tej wtyczce żadnych przewodow do sondy ani nic bo auto jej nie mialo.to tak jakbys do zwyklego gniazdka gdzie masz dwie dziury chcial wsadzic wtyczke z trzema bolcami
_________________ Jak Ci powiedzą ze lejesz wode to powiedz ze temat jest jak rzeka
Pomógł: 19 razy Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-03-10, 12:41
na kostce tej okrągłej nie ma kabli od sond itp itp, tam idą kable do szafy, prądowe itp, wkładajac kazdy silnik z okrągłą kostką to musi zadziałać, nawet m30 jak wkładałem to nie mialem tylko temp cieczyc...
co najwyzej moga się jakieś kable nie pokrywac, różnić kolorami,
Czesław Poszukaj zanim napiszesz !!! ARMAGEDON DRIFTER
Dołączył: 08 Sie 2005 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-07-21, 22:39
Witam
Podłącze się do tematu. Mam bardzo podobny problem. zrobiłem przekładkę silnika z b20 z lutego 88 roku na b25 z kwietnia 90 roku. wymieniłem silnik z całą kompletną i oryginalną wiązką i po podłaczeniu aku zrobiło się zwarcie w instalacji tak jak to opisuje Bodziu. Oba samocody działały w manualu, żadnej rzeźby i dłubaniny. Oba auta na motroniku. Jedyne co mogłem pomylić to to, że zamieniłem konektory na rozruszniku bo dwa były na wsuwki żeńskie i nie zapamiętałem która jest która.
Bardzo proszę o pomoc, może ktoś z Was spotkał się już z takim przypadkiem i ma receptę jak rozwiązać ten problem.
Pozdrawiam Czesław!
_________________ Mówię do siostrzeńca, który ma 2,5roku,
Alex jaki jest najlepszy samochód na świecie...?
- BEEMKA TAKA
i wszystko w temacie!!!:))
Czesław Poszukaj zanim napiszesz !!! ARMAGEDON DRIFTER
Dołączył: 08 Sie 2005 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-07-22, 09:36
Szajbaa napisał/a:
Czesław, ale gdzie masz to zwracie co sie pali etc?
Po podłączeniu aku zacząła się topić izolacja na przewodzie czerwono-niebieskim pod środkowym przekaźnikiem, jednym z trzech na wiązce. Dodatkowo drugi przewód brązowy , ten który idzie przez okrągłą kostkę do skrzynki z bezpiecznikami i dalej wiązką do kabiny. Wieczorem mogę dać numer tego przewody w kostce okrągłej, ewentualnie zapodać zdjęcia, bo teraz jestem w pracy i nie mam takiej możliwości..
Wydaję mi się, że wszystko podłączyłem dobrze. Nie jestem pewien tylko tych dwóch konektorów na rozruszniku. w starej wiązce był jeden konektor żeński i drugi z oczkiem a w nowej wiązce dwa żeńskie. Ktoś kiedyś mówił, że do rozrusznika idzie też przewód masowy ( ten co odłącza urządzenia przy rozruchu) i drugi włączający bendiks +. Zastanawia mnie czy złe założenie tych konektorów na rozruszniku mogło spowodować takie spustoszenie.
_________________ Mówię do siostrzeńca, który ma 2,5roku,
Alex jaki jest najlepszy samochód na świecie...?
- BEEMKA TAKA
i wszystko w temacie!!!:))
Pomógł: 19 razy Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-07-22, 10:19
trzeba by rozkminic jakie miales to b20 czy to nie jakas wiazka wąskolampowa bo wtedy czasem moze byc zwarcie. czerwono niebieski na srodkowym przekazniku?? a nie czerwono fioletowy?? z pruszkowa jestes?? moze by w weekend sie spotkac mieszkam w ozarowie mzoe cos sie wymysli
[ Dodano: 2009-07-22, 11:21 ]
dawaj fotki nr i bedziemy kminic zobacz co to bylo za b20 jaki osprzet i jaki osprzet mas zna tym silniku.
Czesław Poszukaj zanim napiszesz !!! ARMAGEDON DRIFTER
Dołączył: 08 Sie 2005 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-07-22, 23:39
Szajbaa dzięki za zainteresowanie i chęć pomocy.
Wstępnie problem się rozwiązał.
Dzisiaj już na spokojnie zrobiłem obdukcję instalacji aby ustalić różnice w wiązkach i ewentualne szkody.
Na powyższym zdjęciu widać przekaźniki (Wiązka B25), większość z Was wie jakie i gdzie są umieszczone. Na środkowym przekaźniku widać czerwono-żółty przewód (ten przetopiony) połączony z jakimś tam czerwonym. Ten czerwono- żółty idzie do okrągłej kostki i umieszczony jest pod 20. ze schematu wynika że jest to przewód + od ABS'u. Natomiast od strony Bezpieczników w tej samej okrągłej kostce pod 20 ale w b20 jest brązowy przewód - , który idzie wiązką i połączony jest z innymi brązowymi do karoserii pod kierą.
zdjęcie kostki od strony bezpieczników.
Połączenie obu wiązek spowodowało zwarcie i prawie całkowite stopienie izolacji przewodu.
Konkluzja
negatywy
- Kategoryczne mówienie że wiązki m20b20 i b25 na motroniku są takie same nie jest do końca prawdą i lepiej sprawdzić to przed podłączeniem.
- spalona wiązka
- stracony czas i mega rozkmina
pozytywy
- komp się nie spalił
- po założeniu do nowego silnika starej wiązki silnik odpalił
- może innym przyda się ten post i zaoszczędzą sobie kłopotu
poniżej zdjęcie przekaźników w starej wiązce. brązowy przewód na swoim miejscu.
I zdjęcie przewodu po zewarciu, środek skrzynki z bezpiecznikami.
Przepraszam za może troszkę chaotyczną wypowiedź ale nie wszystko jest prosto wytłumaczyć. Wychodzę z założenia, że mimo mojej miernej wiedzy o e30, komuś się to z czasem przyda.
Pozdrawiam Czesław.
_________________ Mówię do siostrzeńca, który ma 2,5roku,
Alex jaki jest najlepszy samochód na świecie...?
- BEEMKA TAKA
i wszystko w temacie!!!:))
Pomógł: 19 razy Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-07-23, 07:33
mialem to samo w mojej waskiej lampie jak wqsadzilem is'a, hmmm mi sie wydaje ze wiazki sa takie same jednak, w budzie nie masz abs?? ja ten plus wyciąłem z wiazki silnika i tą mase tez z budy zbey syfu nie zostawiac
Panowie mialem juz kilka razy ten problem i z moich obserwacji wynika iz bialo czerwony kabel odpowiedzialny jest za sterowanie glownego przekaznika. W starych wiazkach (waska lampa) sterowanei odbywalo sie za pomoca brazowego kabla czyli masy w nowych (szeroka) za pomoca plusa stad topienie sie izolacji na przewodach. Rozwiazaniem jest podpiecie bialo czerwonego kabla pod plus po stacyjce.
_________________ bylo:
e-28 M535i
e-36 325, 318is Coupe
e-30 325e drift spc
e-39 525 TDS
A jest:
e-30 328i Cabrio
e-36 323i
e-30 318 is
Gepard Garage.Swapy mechanika.503-112-639
Gepard, ale kolega ma problem w przypadku szerokiej lampy
teraz mi sie przypomniało że jak kupiłem swoja to też miałem stopiony chyba ten brązowy kabel na odcinku od skrzynki bezpieczników do jakiejs kostki pod stacyjka.juz teraz nie pamiętam od czego on był itd. a w aucie byla orginalna wiazka bez żadnych dziwnych przeróbek
ja mam waska,połaczyłem gniazdo z gniazdem od wiazki motronika i wszystko hulało poza obrotomierzem i ekonomizerem
_________________ Jak Ci powiedzą ze lejesz wode to powiedz ze temat jest jak rzeka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach