Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Maj 2006 Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-05-19, 20:11
W projekcie chodziło m.in. o prowadzenie się samochodu po przesunięciu silnika maksymalnie do tyłu. Zatem, jak się zachowuje ( w porównaniu ze "standardowym" ułożeniem motoru) ?
_________________ Części do BMW E46 & E90 E91
tel.: 508 129 719
W projekcie chodziło m.in. o prowadzenie się samochodu po przesunięciu silnika maksymalnie do tyłu. Zatem, jak się zachowuje ( w porównaniu ze "standardowym" ułożeniem motoru) ?
tak jak piszesz w projekcie chodziło głownie o to by auto prowadziło się inaczej, cały czas podchodziłem do pomysłu właściciela z pewnym dystansem jednak po pierwszych testach jestem w szoku ponieważ wydaje mi się że prowadzi się pewniej niż moja była e46 czego w ogóle bym się nie spodziewał , ale ostateczny test bedzie na torze i dopiero po tym bedę mógł powiedzieć cos więcej narazie jestem mocno pozytywnie zaskoczony, jeżeli cofnięcie silnika o 20 cm dało taki efekt jestem ciekawy czy cofanie go dalej może coś jeszcze poprawić (niedługo będziemy mógł sie przekonać ponieważ tym razem cofamy silnik w e36 w taki sposób że cały jest za przednia osią a spora część znajduje sie w kabinie,) wiecej o prowadzeniu sie powiem po weekendzie na dzien dzisiejszy -jeżeli komuś nie szkoda auta a bardziej od oryginalnego wygladu zalezu mu na prowadzeniu sie w ekstremalnych sytuacjach to chyba trzeba ciąć
A pojedyncza rura nie ma negatywnego jakiegoś wpływu na te całe zjawiska falowe i resztę zjawisk w ukł. wydechowym?
im bardziej zagłębisz się w teorię budowy idealnego ukł. wydechowego tym więcej pojawia się nonsensów , licząc sumiennie według wzoru uk. wydechowy, często okazuje sie , że idealnym rozwiazaniem bedzie taka i taka srednica a idealna długość układu to 1,5metra za autem -czyli nonsens, zagłębiając się w dłuższą dywagację np z Grabowskim przyznaje że w tej dziedzinie 60-70 procent skucesu to obliczenia a reszta tak naprawdę to doświadczenie.
cięzko też dywagować co do wyższości układu 1 rura czy 2 bo np. w mpowerach dtm stosowano jedno i drugie to samo robi bmw np w e36 z silnikiem 2,8 są 2 rury a w z3 z tym samym silnikiem jest juz tylko jedna a parametry silnika są identycze, kluczowa jest średnica!
A pojedyncza rura nie ma negatywnego jakiegoś wpływu na te całe zjawiska falowe i resztę zjawisk w ukł. wydechowym?
im bardziej zagłębisz się w teorię budowy idealnego ukł. wydechowego tym więcej pojawia się nonsensów , licząc sumiennie według wzoru uk. wydechowy, często okazuje sie , że idealnym rozwiazaniem bedzie taka i taka srednica a idealna długość układu to 1,5metra za autem -czyli nonsens, zagłębiając się w dłuższą dywagację np z Grabowskim przyznaje że w tej dziedzinie 60-70 procent skucesu to obliczenia a reszta tak naprawdę to doświadczenie.
cięzko też dywagować co do wyższości układu 1 rura czy 2 bo np. w mpowerach dtm stosowano jedno i drugie to samo robi bmw np w e36 z silnikiem 2,8 są 2 rury a w z3 z tym samym silnikiem jest juz tylko jedna a parametry silnika są identycze, kluczowa jest średnica!
średnica jest kluczowa tak chyba bardziej pośrendio.najwążniejsza jest pojemnosc ukladu a srednica i długosc pozwalaja nam zmiescic uklad wydechowy w aucie . 1.5m może faktycznie byłby optymalny jesli chodzi o moc itd. ale jest zbyt krótki żeby wyciszyc wydech
co do wydechu w e36 a z3 z takim samym silnikiem to najwidoczniej e36 miało podwójny bo było na to miejsce a w z3 juz by sie nie zmiescil
wydaje mi sie że pojedyncze rura o wiekszej srednicy bedzie lzejsza niz podwójny wydech i bys może to było decydujaca zaleta stosowania w dtm pojedynczego wydechu
te dokladka z tyłu i lotka to lipa jakas
_________________ Jak Ci powiedzą ze lejesz wode to powiedz ze temat jest jak rzeka
średnica jest kluczowa tak chyba bardziej pośrendio.najwążniejsza jest pojemnosc ukladu a srednica i długosc pozwalaja nam zmiescic uklad wydechowy w aucie . 1.5m może faktycznie byłby optymalny jesli chodzi o moc itd. ale jest zbyt krótki żeby wyciszyc wydech
1,5 metra...ale za autem...a nie 1,5 metra caly uklad
kiedys liczylismy z kumplem idealny uklad do CC 1,2 16V...i wyszlo cos ok 6 metra caly uklad...czyli ok 2 x cale autko...cyli uklad zaczyna sie przy silniku...idzie na koniec auta...i wraca...a koncowka jest tam gdzie silnik...chyba zeby puscic wydech jakims slalomem na koniec auta
średnica jest kluczowa tak chyba bardziej pośrendio.najwążniejsza jest pojemnosc ukladu a srednica i długosc pozwalaja nam zmiescic uklad wydechowy w aucie
oczywiście zgadzam sie w 100% nie mniej jednak jeżeli wiesz że wydech zaczyna sie przy silniku a musi skonczyć się na zderzaku (a w 99procentach tak jest) to jedynym parametrem którym mozna manipulować jest właśnie średnica -dlatego napisałem że jest to wartość kluczowa
kamil.k napisał/a:
wydaje mi sie że pojedyncze rura o wiekszej srednicy bedzie lzejsza niz podwójny wydech i bys może to było decydujaca zaleta stosowania w dtm pojedynczego wydechu
napewno jest lżejszy jednak jeżeli powodował by straty w mocy nie sadze by waga uzasadniała jego stosowanie(rozważanie dotyczyło strat mocy wydechx2 lub x1 rura) pozd
Panowie Panowie zrobiliscie w temacie kolegi pogawędke o wydechach zamiast zalozyc nowy temat ...
Ciekawy projekt, zapraszam właściciela na tor, jestem bardzo ciekaw jak wypadnie porownanie czasowe z innymi podobnymi autami, ale z konwencjonalnie zamontowanymi silnikami.
PZDR!!
_________________ Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ...
jak tam z podsterownością auta, jak z wyjeżdżaniem z łuku przy przyspieszaniu?
ma być do driftu - więc czy przy tym rozkładzie mas da się wyślizgnąć z dohamowania motorem?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach