Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Maj 2006 Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-04-07, 14:04
Zbierznośc sie ustawia kątów nie - tak wywnioskowałem po wypowiedziach powyżej, bo tez się nie orientuję . . . .
Kręci się łatwiej kierownica i i i i . . . . auto stoi wyżej - chociaż ja robiłem od razu wszystko - wahacze i łożyska amorów
Co do prowadzenia - jest lepiej.
_________________ Części do BMW E46 & E90 E91
tel.: 508 129 719
Ostatnio zmieniony przez Mauser 2008-04-07, 14:06, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2008-05-04, 18:31
Majsu jakie znowu tuleje centrujące?
Fabrycznie w E30 ustawia się jedynie zbieżność z przodu.
Inne kąty ustawia się OEMowymi gratami np:
PRZÓD:
Kąt pochylenia przedniego koła można ustawiać stosując górne mocoania amorów z M3, które dają ok. -1,25 stopnia. Można też ten kąt zmieniać innymi specjalnymi mocowaniami górnymi o płynnej regulacji, to jest w zawieszeniach D2, Ksport i t p
Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy czyli osi piasty od osi pionowej od punktu zamocowania kolumny zmienia się również regulowanym mocowaniem górnym (takim regulowanym w 2 płaszczyznach) jak i simerblockiem tylnym wahacza przedniego. Powerflex ma takie acentryczne, jak się zamontuje dziurką do wewnątrz auta to koło się cofa i się zmniejsza KWSZ a jak do zewnątrz auta to koło idzie do przodu i się zwiększa ten kąt.
TYŁ:
Wszelkie machlojki bez przerabiania nadwozia możliwe są do zrobienia tylko poprzez regulację zamocowania wahaczy do belki, jet tam niewielkie pole do popisu i są 2 opcje
Pierwsza to acentryczne tulejki, jak ją włoższysz taką zmianę otrzymasz ... regulowac można w ten sposób zarówno zbieżność jak i pochylenie koła. Tuleje wahacza ustalają go inaczej niż w serii, a wypadkowa tego ustawienia daje taką i taką zmienę obu tych kątów (lub tylko jednego).
Druga metoda to zastosowanie mimośrodowych śrub mocujących i ta metoda jest dużo lepsza bo tuleję jak wciśniesz w wahacz to już na amen a w przypadku śrub można w kazdej chwili zanurkować pod auto i coś podkręcić, zasada taka sama jak wyżej.
Ty marazem bez ilustracji bo już robilem i są w innych tematach ... wystarczy poszukać
Pozdrawiam.
_________________
This post was sponsored by letter ///M like Maciek
Ostatnio zmieniony przez SmasherE30 2008-05-04, 18:36, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Skąd: ok. Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-05-06, 14:15
Dzięki SmasherE30, wiec twierdzisz że te acentryczne tulejki pomogą mi przezwyciężyć mój problem A czy muszę te tulejki włożyć z obu stron (tnie mi tylko lewą opone)?
[ Dodano: 2008-05-07, 23:48 ]
Czy to jest ten element zaznaczony czerwonym kółkiem na poniższym zdjęciu?
Ostatnio zmieniony przez marcinek_89 2008-05-07, 22:49, w całości zmieniany 1 raz
podłącze sie pod temat chociaz nie wiem czy odpowiedni dział... otóż coś trzęsie moją śnieżką ( e34). pierw opis przy 60km/h słychać jakiś cykliczny dzwięk w kole ( pewnie przednim) przy dokładnie 85 zaczyna całe auto wibrowac nie do wytrzymania, wiec ale szybciej albo wolniej trzeba jechac i teraz koła wywarzałem juz 3 razy wszystkie!!! jedna felga co prawda (alu) była spawana ale jeśli wyważona to chyba nie w tym problem. cóż polecacie zrobic ? zeby nie wydawac zbytnio kasy od razu na geometrie i mechaników, bo to zawsze w ostateczności dzięki z góry za wszystkie odp.
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Mar 2004 Skąd: Warszawa Skorosze
Wysłany: 2008-06-26, 00:10
Marcinek jeśli Ci tnie gumę z jednej tylko strony to znaczy że gdzieś przydzwoniłes i coś sie mechanicznie wygło. Za zbieżność tylnej osi odpowiedzialne są (tylko acentryczne, czyli nie seryjne) tuleje wahaczy. Na Twoim rysunku to taka wąska tulejka między 21Nm a twoim kókiem. To co zaznaczyłęś to tuleje całej belki tylnej, ważny element pod względem prowadzenia się tyłu, jak sa wywalone/urwane to tył pływa i moga występować stuki.
Artur co do Twojej przypadłości to jeśli masz niestandardowe felgi i otwór w feldze ma inną średnicę niż rant na piaście to powinieneś używać pierścieni centrujących. Jeśli więc miałeś te felgi wcześniej i wszystko było ok a wiesz ze były tam pierścienie centrujące to zobacz, może Ci wypadł któryś ... a może w wulkanizacji Ci nie założyli ... a jesli masz felgi dedykowane do tego modelu BMW którym jeździsz a koło masz wyważone to dalej może być coś z hamulcami, konkretnie z tarczą, bo od luzów na łożysku jest zwykle tylko hałas, wibracji nie ma...
_________________
This post was sponsored by letter ///M like Maciek
Ostatnio zmieniony przez SmasherE30 2008-06-26, 00:29, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Skąd: ok. Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2008-06-27, 19:23
Raz jeszcze dzięki za odpowiedź SmasherE30, ale byłem ostatnio na geometrii. Na początku jednak zmierzyli mi normalnie zawias i okazało się że jest wszystko proste i w porządku. Jak na razie nic nie wymieniałem, kupiłem tylko drugie opony i będę obserwował czy cięcie opon dalej będzie występowało.
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Wrz 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-22, 10:34
Może ktoś zna jakiegoś dobrego fachowca od zbieżności w Warszawie ? Udało mi się znaleźć jedynie http://www.asko.net.pl/ ale to na drugim końcu miasta niestety a nie mam zbytnio czasu na przebijanie się przez korki. Jeżeli chodzi o cenę to powiedzieli mi 120zł.
DO MODA: MOŻNABY ZMIENIĆ TEMAT NA ZBIEŻNOŚĆ PRZEZ Ż BO INACZEJ SIĘ NIE DA ZNALEŹĆ GO PODCZAS WYSZUKIWANIA.
_________________ Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me !
Ostatnio zmieniony przez MAJSU 2009-06-22, 10:36, w całości zmieniany 3 razy
Zastanawiam się jak ustawić swoje auto. Raczej do jazdy na codziennie i do małych zabaw bokiem. Co do zbieżności to prawdopodobnie karzę ustawić jak w zwykłym e36 (mam Compacta z przerobioną belką z tyłu), chyba, że macie inne sugestie, propozycje.
Mam tylko kłopot z kątami pochylenia kół. Nie do końca mi wiadomo dlaczego, ale lewy przód ma większy negatyw od prawego przodu. Jak wiadomo w e36 jest bardzo łatwo zwiększyć negatyw, ale zmniejszyć już nie i mam pomysł żeby do prawego przodu dorzucić ten 1 stopień. Pytanie, czy nie będzie ścinało opon bardzo? Co do tyłu to tak wkręciłem śruby po przeróbce, że wyszło równo po 0,5 stopnia, ale czy może dorównać do przodu?
Auto jest obniżone dokładnie nie wiem ile, ale z 5 cm będzie.
Poniżej wklejam wynik pomiarów i jak sobie go otworzycie to post będzie jaśniejszy.
A auto miałeś robione, bo troszkę te wyniki dziwne jeśli wczytano w programie odpowiednie wartości właściwe.
Na początek zajmij się kątem wyprzedzenia zwrotnicy bo nie jest za dobrze. Doprowadź do serii i zastosuj pełną gumę lub poliuretan w wahaczu. Dla znacznej poprawy może być tuleja acentryczna. Jeśli chcesz jeszcze bardziej poprawić możliwości skręcania auta to zmień górne mocowania na te od M3 3,2. Robienie negatywu w pozycji jazdy na wprost jest przy ulicznej jeździe bez sensu. Nie chodzi o ścinanie gum ale o gorsze prowadzenie na wprost, gorsze hamowanie, aquaplaning. Przy takich nastawach jak podałem i ustawieniu negatywu na poziomie -0,5 będziesz panem zakrętów i micha będzie cały czas ucieszona
A tak BTW może ktoś wrzucić nastawy geometrii dla M3 3,2?
_________________ 90% kierowców uważa, że jeździ bardzo dobrze. Ty również?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach