Siemano, jako że chce troche poprawić moje m20b27 , będzie zakładany osprzęt z m20b25 (kolektor, wtryski, przepływka, wiązka, komp itp.) I tu pojawia się problem, eta z Marca 85 roku ma inną wtyczkę łączącą wiązkę silnika ze skrzynką bezpieczników ... Prostokątną przy kielichu... Większość m20 ma okrągłą na ścianie grodziowej...
Jak to rozwiązać ? Na pierwszy rzut oka widać że ilości pinów są różne... Ma ktoś schematy ? Robił ktoś coś takiego ?
Kto pomoże ?
Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Sty 2009 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-27, 13:56
ja dla siebie tlumaczylem kiedys
to jest dla 87 rocznika
1 ładowanie - kontrolka ładowania
2 poziom oleju statyczny
3 Sygnały wstrzykiwań ~ sygnal z wtryskiwaczy chyba
4 temperatura plynu
5 ciśnienie oleju
6 napięcia przy włączeniu zapłonu, z zabezpieczeniem
7 napięcia przy włączeniu zapłonu, bez zabezpieczenia
8 Jednostka sterująca DME
9 sygnał prędkości
10 poziom oleju dynamiczny
11 service
12 jakis wskaznik bledu w us modelach, czyli chyba ten od pasow
13 pompa paliwa
14 Tachosignal
15 cos od polozenia dźwigini zmiany biegów
16 wtyk motor / wtyk diagnostyczny
17 Temperatura oleju (M3)
18 napięcia podczas uruchamiania
Ostatnio zmieniony przez Piotrek325 2009-09-27, 13:57, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 14 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Skąd: Hindenburg OS
Wysłany: 2009-09-27, 20:16
Piotrek325 napisał/a:
ja dla siebie tlumaczylem kiedys
to jest dla 87 rocznika
1 ładowanie - kontrolka ładowania
2 poziom oleju statyczny
3 Sygnały wstrzykiwań ~ sygnal z wtryskiwaczy chyba
4 temperatura plynu
5 ciśnienie oleju
6 napięcia przy włączeniu zapłonu, z zabezpieczeniem
7 napięcia przy włączeniu zapłonu, bez zabezpieczenia
8 Jednostka sterująca DME
9 sygnał prędkości
10 poziom oleju dynamiczny
11 service
12 jakis wskaznik bledu w us modelach, czyli chyba ten od pasow
13 pompa paliwa
14 Tachosignal
15 cos od polozenia dźwigini zmiany biegów
16 wtyk motor / wtyk diagnostyczny
17 Temperatura oleju (M3)
18 napięcia podczas uruchamiania
mała uwaga
9 - sygnał prędkości obrotowej
14 - sygnał z prędkościomierza
Pomógł: 14 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Skąd: Hindenburg OS
Wysłany: 2009-09-27, 22:01
Na szybko, z rysunkami następnym razem bo
BMW E30 rozpiska pinów we wtyczce łączącej wiązkę silnika ze skrzynką bezpieczników
Rok produkcji od 11/82 do 5/85
1 D+ Alternator - kontrolka ładowania
2 sta Poziom oleju statyczny
4 FT Temperatura płynu chłodniczego
6 15s Napięcie zasilania przy włączonym zapłonie przy zabezpieczeniu
7 EP Elektryczna pompa paliwa
8 50 Napięcie przy rozruchu
10 15u Napięcie zasilania przy włączonym zapłonie, przewód niezabezpieczony
15 dyn Poziom oleju dynamiczny
16 öl Ciśnienie oleju
17 SI Interwał serwisowy, ustawienie wsteczne
Rok produkcji od 6/85 do 7/87
1 D+ Alternator - kontrolka ładowania niebieski
2 STA Poziom oleju statyczny zielono-żółty
4 FT Temperatura płynu chłodniczego brązowo-fioletowy
5 OELD Ciśnienie oleju brązowo-zielony
6 15S Napięcie przy włączonym zapłonie przy zabezpieczeniu zielono-biały
7 15U Napięcie przy włączonym zapłonie, przewód niezabezpieczony zielony
8 TI Komputer sterujący DME / nastawnik biegu jałowego (krokowy) biało-zielony
10 DYN Poziom oleju dynamiczny niebieski
11 SI Interwał serwisowy, ustawienie wsteczne biało-zielony
12 CARB Wskaźnik błędu, tylko w modelach na rynek US zielony
13 EKP Elektryczna pompa paliwa zielono-fioletowy
14 TACH Sygnał z prędkościomierza czarno-biały
15 P/N Położenie dźwigni czarno-zielony
16 airb. Złącze diagnostyczne biało-czarny
18 50 Napięcie przy rozruchu czarno-żółty
Trzy pinowe złącze w schowku
1 ws Sygnał prędkości obrotowej (dla kombinacji z A7)?
2 gr DWA (plus z zapłonu z BC)?
3 ge Sygnał o poziomie spalania (dla kombinacji z A11)?
Rok produkcji od 8/87 do 88
1 D+ Alternator - kontrolka ładowania niebieski
2 STA Poziom oleju statyczny niebiesko-biały
3 X TI Sygnał wtryskowy biało-czarny
4 FT Temperatura płynu chłodniczego brązowo-fioletowy
5 OELD Ciśnienie oleju brązowo-zielony
6 15S Napięcie przy włączonym zapłonie przy zabezpieczeniu zielono-biały
7 15U Napięcie przy włączonym zapłonie, przewód niezabezpieczony zielony
8 TI Komputer sterujący DME / złącze diagnostyczne biało-czarny
9 X TD Sygnał prędkości obrotowej czarny
10 DYN Poziom oleju dynamiczny
11 SI Interwał serwisowy, ustawienie wsteczne biało-zielony
12 CARB Wskaźnik błędu, tylko w modelach na rynek US brązowy
13 EKP Elektryczna pompa paliwa zielono-fioletowy
14 TACH Sygnał z prędkościomierza czarno-biały
15 P/N Położenie dźwigni czarno-zielony
16 AIRB. Złącze diagnostyczne biało-czarny
17 Oeltemp Temperatura oleju tylko w M3 brązowo-fioletowy
18 50 Napięcie przy rozruchu czarno-żółty
Rok produkcji od 88 do 94
1 D+ Alternator - kontrolka ładowania niebieski
2 STA Poziom oleju statyczny niebiesko-biały
3 TXD Przewód do samodiagnozy biało-fioletowy
4 FT Temperatura płynu chłodniczego brązowo-biały
5 OELD Ciśnienie oleju brązowo-zielony
6 15S Zacisk 15 zabezpieczony zielono-żółty
7 15DW Zacisk 15niezabezpieczony zielony
8 X TI Sygnał wtryskowy biało-czarny
9 TD Sygnał prędkości obrotowej czarny
10 DYN Poziom oleju dynamiczny
11 SI Interwał serwisowy, ustawienie wsteczne biało-niebieski
12 CARB Wskaźnik błędu, tylko w modelach na rynek US brązowy
13 EKP Elektryczna pompa paliwa zielono-fioletowy
14 TACH Sygnał z prędkościomierza czarno-biały
15 X 30H Sygnał z bendiksa czarno-zielony
16 AIRB. Złącze diagnostyczne biało-czarny
18 50 Napięcie przy rozruchu czarno-żółty
19 Oeltemp Temperatura oleju tylko w M3 brązowo-fioletowy
20 X ABS Sygnał ABS czerwono-żółty
Witam może się podepne pod temat.
Mam taki sinik ete z górą z 2.0 plus będzie osprzęt z 2.5. Buda i wiązka auta to wąska z 86 roku a wiązka silnika to b25 z 91r. Przyrównując wiązki ze schematów od Adiego wychodzi mi że mam takie różnice:
W mojej budzie nie jest podłączony kabel nr 3 a w wiązce z b25 jest to
3 TXD Przewód do samodiagnozy biało-fioletowy
I kabelek nr 9 tak samo nie mam go w swojej wiązce a w b25 jest to
9 TD Sygnał prędkości obrotowej czarny
I kolejne różnice
nr 8 w waskiej jest to
8 TI Komputer sterujący DME / nastawnik biegu jałowego (krokowy) biało-zielony
a w b25
8 X TI Sygnał wtryskowy biało-czarny
w waskiej
15 P/N Położenie dźwigni czarno-zielony co tzn? Jakiej drzwigni do automatu to jest?
w szerokiej
15 X 30H Sygnał z bendiksa czarno-zielony
Nie wiem co z tym zrobić gdzie plus włączyć z stacyjki ?
Dzięki za każdą pomoc narazie wszystko teoretycznie rozpracowuje dopiero w przyszłym tygodniu składam silnik.
Przygotowuje wiązke do włożenia w bude.
Wiązka silnika będzie z b25 rocznik 87/88
Po złożeniu obydwu wtyczek, w złączu wiązki silnika zostają wolne przewody
3 X TI Sygnał wtryskowy biało-czarny
8 TI Komputer sterujący DME / złącze diagnostyczne biało-czarny
9 X TD Sygnał prędkości obrotowej czarny
12 CARB Wskaźnik błędu, tylko w modelach na rynek US brązowy
14 TACH Sygnał z prędkościomierza czarno-biały
15 P/N Położenie dźwigni czarno-zielony
16 AIRB. Złącze diagnostyczne biało-czarny
17 Oeltemp Temperatura oleju tylko w M3 brązowo-fioletowy
18 50 Napięcie przy rozruchu czarno-żółty
co z nimi zrobić ? Gdzie je podłączyć ? Auto to 325e z marca 85 roku.
Przełożenie całej wiązki z 87/88 roku odpada , dziś je porównywałem, są inne kostki stacyjki, nagrzewnicy , lamp i więcej Nie połapie się.
wiązka silnika z b25 do budy b27 dobrze rozumiem ? ja przekładałem na odwród a do b27 wkłądałęm m30 z tego co na dzisiaj pamiętam eta miałą dwa przewody żółtoczarne - rozruchowe na bendix. jutro jak będe miał czas to sobie wszystko przypomne i spróbuje rozkminić
_________________ E34 520i
E30 325e powered by DINAN & S-25%
E39 528iA - M Technic
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lis 2009 Skąd: Sulechów
Wysłany: 2010-03-09, 22:21
To i ja się podepnę pod temat.
Panowie co mi SWAPowali silnik coś mi skopali z elektryką, i nie działa mi podgrzewanie sondy lambda. Sama sonda jest sprawna, przekaźnik także. Gdzie mogę szukać przyczyny? Łączenie wiązki silnika z wiązką auta? Przy komputerze sterującym pracą silnika? Silnik to b25, a wtyczka została od starego b20 l-jetronic, przy wtyczce były łączone obie wiązki, więc może gdzieś tam? Jaki kolor ma w wiązce kabel od sondy?
Może ma ktoś dostęp do schematów instalacji elektrycznej sinlika m20b25, oraz e30stki z 1983r?
Pozdro!
Ostatnio zmieniony przez Bloody 2010-03-09, 22:27, w całości zmieniany 1 raz
sonde uruchamia stycznik. teraz trzeba się dowiedzieć czy cały czas grzeje zaraz po przekręceniu kluczyka i później not stop jeśli tak to jeśli przekażnik na wejściu ma zasilanie to wystarczy uruchomić cewke stycznika przez podanie + i - można mostek z przekaźnika pompy paliwa... ta metoda to tak na szybkiego
_________________ E34 520i
E30 325e powered by DINAN & S-25%
E39 528iA - M Technic
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lis 2009 Skąd: Sulechów
Wysłany: 2010-03-10, 18:51
Gr390R napisał/a:
sonde uruchamia stycznik. teraz trzeba się dowiedzieć czy cały czas grzeje zaraz po przekręceniu kluczyka i później not stop jeśli tak to jeśli przekażnik na wejściu ma zasilanie to wystarczy uruchomić cewke stycznika przez podanie + i - można mostek z przekaźnika pompy paliwa... ta metoda to tak na szybkiego
Mechanik podawał do niej prąc prosto z akumulatora, i wtedy działała, inaczej nie chciała śmigać
Ładuje 2,5L ale starego typu. Wiazke daje nowego typu. Moja e30 jest z 1989r. (było to 1,6)
Ostatnio jak taki swap robiłem to wiem że miałem problem z czujnikiem poziomu oleju w misce (wystrczyło go jedynie odpiąc i po problemie) . Czy mam zwrócić uwagę na coś szczególnego??
Pomógł: 13 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Skąd: B-stok
Wysłany: 2010-12-19, 10:41
Z tego co pamiętam na szybko:czujniki w skrzyni (anie na przodzie z koła pasowego), inna pompa wody, inne przednie koło pasowe, zamachowe ale pasują zamiennie na zasadzie stare do nowego.
co znaczy czujniki w skrzyni?? Nie mam przy skrzyni żadnych czujników.
Jesli chodzi o pompe to zmieniłemna nowy typ, kółeczko i czujnik hala dałem nowego typu. Generalnie przezbroiłem silnik na wiazke nowego typu. Łacznie z całym zestawem wtrysków. Czy jeszcze jakies niedogodności mnie mogą czekac?? w sensie niespodzianki??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach