Przedstawiam Wam moją E30, rocznik 1983, kwiecień. Czyli początek produkcji Jest to tzw. wąska lampa, w wersji chromline, na klasycznych chromowanych zderzakach.
Auto w kolorze bronzitbeige metallic, oryginalnie 320i z 125 konnym silnikiem 2.0 L-Jetronic.
W moich rękach jakoś od czerwca. Od tamtej pory sporo się pozmieniało, głównie silnik - pod maskę wparował 2,5 litrowy, 170konny m20b25, czyli chyba najbardziej klasyczny z 6cylindrowców BMW
Zresztą, co tu dużo gadać, daję wypis części zmienionych od zakupu, i liczę na komentarze/pytania.
Części eksploatacyjne:
- akumulator
- pompa wody
- termostat
- zimeringi na wale
- paluch
- kopułka
- olej
- rozrząd
- filtr powietrza
- przepływomierz
- drążki kierownicze
- wszystkie sworznie i tuleje przednich wahaczy
- pompa sprzęgła (3 razy!)
- płyn hamulcowy
- wysprzęglnik
- manetka kierunkowskazów (;) )
- wymontowana instalacja gazowa
- przewody hamulcowe
Tuning:
- felgi Keskin KT1 4x9j (zimowy setup to oryginalne alufelgi 14")
- auto kupiłem z amortyzatorami TA Technix oraz sprężynami 60/40
- zmiana silnika na m20b25
- nowe, w pełni zregenerowane i odmalowane zaciski hamulcowe pomalowane na czerwono
- klocki hamulcowe ATE
- nacinane, wentylowaner tarcze ATE Powerdisc
- tłumik Ulter (auto kupiłem z zamontowanym)
- w garażu leży przednia oraz tylna dokładka m-technik 1
Narazie to chyba na tyle, auto po kupnie wyglądało tak:
Teraz (zanim zmieniłem felgi na zimowe):
Ostatnio zmieniony przez Grzesio 2011-08-21, 22:39, w całości zmieniany 7 razy
tomeczek Poszukaj zanim napiszesz !!! G Squad Garage
Dołączył: 11 Kwi 2009 Skąd: szczecin
Wysłany: 2009-11-30, 16:09
zakłądaj Mtecha i jest ogień
gratuluje - śliczna
gdzieś tam daleko w moich marzeniach siedzi taka bardzo podobna beżowa coupe w wąskiej z m30b35... moze za jakis czas
pzdr
_________________ STOLTOM - Stolarstwo; usługi i produkcja. Okna, drzwi, zabudowy, okiennice, podesty, balustrady, parapety, galanteria drzewna, zabudowy pod audio i WSZYSTKO inne wg zamówień! Zapraszam! 697747821
M-tech przedni i tylny leży już od dawna w garażu. Brakuje tylko progów, a przednia dokładka jest pęknięta. Czekają na lepsze czasy (czyli przypływ kasy, w dziale sprzedam widać, że mam trochę rzeczy do sprzedania...), wtedy przywędrują na auto.
Wydaje się być w super stanie blacharski jak na taki rocznik
Bo jest, delikatne rdzawki na nadkolach, troszeczkę na jednym progu w miejscu gdzie podstawia się podnośnik i... to wszystko
marcinek_89 napisał/a:
jaka opona jest naciągnięta?
Bodajże 205/45 R16 z tego co pamiętam. Na przyszły sezon z tyłu będzie 215/40
Tutaj rozkodowany VINik:
Numer podwozia WBAAA3102D8486574
Kod typu 1131
Typ 320I (EUR)
Typoszereg E E30 ()
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M20
Pojemność skokowa 2.00
Moc 0
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor BRONZITBEIGE METALLIC (139)
Tapicerka NUTRIA (0152)
Data prod. 1983-04-07
S280A BMW LM RAD/SPEICHENSTYLING Obr. BMW, st. le. styl. spr.
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S325A REAR SPOILER Tylny spoiler
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Szkło izolacji cieplnej zielone
S400A SLIDING SUNROOF MANUAL Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie
Po 26 latach niemal wszystko się zgadza
Ostatnio zmieniony przez Bloody 2009-12-01, 20:54, w całości zmieniany 1 raz
ale zazwyczaj rdzawki na zewnątrz wskazują, że element od środka jest już dość zjedzony przez rudziawkę....
Z tego co gadałem z kolegą co się zna na blacharce, to mówił, że to jest rdza powierzchniowa, nadaje się do zeszlifowania, ewentuanie w najgorszym wypadku reparturka Podwozie napewno jest całe, niezgnite, byłem pod autem niejednokrotnie i jest w naprawdę dobrym stanie! Widać jakiś Niemiec dodatkowo zabezpieczał antykorozyjnie
Piękna, ciężko znaleźć e30 w takim stanie blacharskim z tego rocznika
Jeszcze w dodatku coupe i 2.5 pod machą, jakby była czarna to by był mój ideał e30
Hmm... bmw e30 325i coupe 1983r bronzit... nie mam pytań Jest idealnie, nic tylko dbać dbać i jeszcze raz dbać Moim skromnym zdaniem mtech to tak nie bardzo, ale twoje auto twój wybór Tak czy sieaj jest super auto choć przyznam że felge bym zmienił... pozdrooo i gratki pięknego auta
Przepiękna e30 - kolor {biiiiip}, wersja nadwozia zajebista, motor {biiiiip}, rocznik też - po prostu idealna - żaden german, z black hellą i MT2 się nie umywa - zazdroszczę wozu
Akurat Black Hella u mnie będzie. Aktualne, oryginalne 26 letnie lampy świecą tak, że mogłoby ich nie być, postanowiłem więc że wparuje soczewka + black hella (robiona jak najbliżej oryginału). Do tego MT1, kiedyś halogeny, oryginalny wydech + końcówka z polerowanej kwasówki, większe obniżenie z tyłu (-50, może -60) i to w zasadzie wszystko z zewnątrz. Czyli będzie zgodnie z epoką.
nie zakładaj jej MT! ani BH! w tej chwili to już tylko nie liczne beemki zostały w serii...
W takiej postaci jest 100% rewelacja!!! eM pakiety są ładne ale...to jest wąska w chromie! jej nic już więcej nie potrzeba!!!
Ewentualnie jakaś mała gleba ale też bez szaleństw...góra -40
nie zakładaj jej MT! ani BH! w tej chwili to już tylko nie liczne beemki zostały w serii...
W takiej postaci jest 100% rewelacja!!! eM pakiety są ładne ale...to jest wąska w chromie! jej nic już więcej nie potrzeba!!!
Ewentualnie jakaś mała gleba ale też bez szaleństw...góra -40
Jestem tego samego zdania, tak jak jest wygląda rewelacyjnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach