BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
nivo niwo nico
Autor Wiadomość
sajfer 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 06 Wrz 2006
Skąd: wwa
Wysłany: 2007-02-05, 15:27   nivo niwo nico

Nivo.
Znalazlem jakies rozne watki, jednak zaden nie posiadal konkretnych informacji.
Mianowicie, czy gdzies w wawie mozna kupic taniej niz w ASO (3000zl) lub zregenerowac?
Czy w ogole da sie to pozadnie zregenerowac?
w tym temacie http://autobmwklub.triger...c3e9f551282f6df
jest o firmie z gdanska, ale ktos jeszcze wypowiadal sie o niej bardzo negatywnie.
Macie jakies pomysly co z tym nivo poczac?
ps. na pewno go nie bede usuwal, chce miec ladny orginal. Pozdr.
 
 
Szef_22


Dołączył: 22 Lis 2004
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2007-02-05, 17:06   

Przytargałem ostatnio kombiaka na graty,który jest wyposażony w nivo.Jak coś potrzebujesz to na priw
_________________
BMW E30 323i 84r
 
 
sajfer 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 06 Wrz 2006
Skąd: wwa
Wysłany: 2010-01-29, 10:20   

Odkopuje temat, o nivo niewiele wiadomo..
Jak sie zachowuje nivo przy obnizeniu samochodu sprezynami?
_________________
www.ferodoracing.pl
 
 
gatun0 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Skąd: Uć
Wysłany: 2010-01-30, 01:00   

jak opuścisz na regulatorze to normalnie , ale spróbuj obniżyć bez sprężyn (tj na stabilizatorze masz regulację wysokości )
 
 
MARAS 
plecak doświadczeń



Pomógł: 45 razy
Dołączył: 02 Kwi 2004
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-01-30, 21:42   

sajfer napisał/a:
Nivo.
Znalazlem jakies rozne watki, jednak zaden nie posiadal konkretnych informacji.
Mianowicie, czy gdzies w wawie mozna kupic taniej niz w ASO (3000zl) lub zregenerowac?
Czy w ogole da sie to pozadnie zregenerowac?
w tym temacie http://autobmwklub.triger...c3e9f551282f6df
jest o firmie z gdanska, ale ktos jeszcze wypowiadal sie o niej bardzo negatywnie.
Macie jakies pomysly co z tym nivo poczac?
ps. na pewno go nie bede usuwal, chce miec ladny orginal. Pozdr.


Ad1... poniżej anie w Wawie ani nigdzie...moze jak masz mozliwość korzystania ze zniżek to z ceny zejdziesz o 30% ale niestety oprócz sachsa nie ma amorków do e34 z nivo. więc cena i tak bedzie zawrotna.
Ad2 tak da się, a firma z Gdańska to Nagengast ... 200m odemnie, polecam ich usługi nie jest tanio ale jak ktoś się zdecyduje warto, nie słyszałem o ich pracy negatywnych opini.
Ad3 co począć, wymienić na nowe albo naprawić albo wstawić zwykłe amorki. sam się borykałem z tym problemem miałem e34 z nivo jednak poprzedni właściciel wstawił normalne amorki na dodatek krótsze i utwardzone i do tego sprężyny obniżające AP ale nie przestawił regulatora na tylnym stabilizatorze w efekcie jak coś wpakowałem do bagażnika lub podczepiałem przyczepę czy nawet za szybko pokaonałem próg zwalniający to komp pokładowy wyświetlał komunikat "NIVEAUREGELUNG" czyli samochód przeciążony i " blinganiem co 3 minuty zapraszał" na wizyte w serwsie :wink: z tym się łatwo uporać imbusowa klucz 5 i po problemie.
Co do obniżenia samym regulatorem na stabilizatorze.... Hmm, słaby pomysł auto będzie wygladało komicznie jak motorówka albo jakbyś miał załądowany kufer na maxa
Co do eksploatacji na bniżonym zawieszeniu jak każde obniżone auto poprawia się trakcja spada komfort jazdy na codzień a pokonywanie progów to wyzwanie niektóre np. w trójmieście są nie do pokonania, jak i mój krawężnik przed wjazdem na posesję pozostawało mi jeżdżanie pod dom tyłem, unikanie progów studzienek i krawężników.
Po rozwaleniu miski olejowej postanowiłem ja podnieść do serii...
Ale wróćmy do tematu kupienia nowych amorków za 1300 za sztukę sobie darowałem miałem okazję kupić komplet używek od Puza ale nie zdecydowałem się na ten manewr z jednego wzgledu komplet tylnich amorków boge i spręzyn seryjnych kosztował niewiele więcej niż komplet używek nivo po drugie czesto ciagałęm autem ciężką przyczepę, pakowałem do touringa więcej niż przewidywał producent lub ciągałem lawetę wiec po konsultacji z kierownikiem z Nagengastu doszedłem do wniosku że nivo wkrótce znów by siadło przez moje na codzień ciężkie traktowanie kombi w roli woła roboczego i taniej mnie wyniesie częstsza wymiana seryjnego tylnego zawieszenia niż naprawy nivo lub wymiany amorków nivo.
Ktoś tam wspomniał że po usunięciu nivo dochodzi do wycieków Hmm, troszkę bzdura...no moze jak zamieast zaslepić przewody je poprostu zagniesz to może. W przeciwnym razie przy przeciążeniu auta przy sprawnym nivo tez powstawały by wycieki, prawda a dzieje się tak tylko przy nieszczelnych amorkach się pocą. W swoim kombi ja miałem zaślepkę zaraz na wyjściu z pompy wspomagania do niczego nie dochodziło a za ciśnienie w ukłądzie nivo odpowiada pompa wspomagania jeździłem tak bez mała 3 lata i nic się nie rozszczelniło więc to mit.
_________________
Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
 
 
 
sajfer 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 06 Wrz 2006
Skąd: wwa
Wysłany: 2010-02-23, 22:37   

wracajac do tematu.
amorki mam wyjete, w przyszlosci je wysle na regenracje.
Ale teraz na normalnym nowym amorku tyl bardzo mocno usiadl i wyglada jak motorwka.
Sprezyny w nivo sa inne niz w standartowym touringu?
Czy powinna byc regulacja na stabilizatorze i mozna podniesc nieco tyl?
_________________
www.ferodoracing.pl
 
 
MARAS 
plecak doświadczeń



Pomógł: 45 razy
Dołączył: 02 Kwi 2004
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-02-25, 13:44   

sajfer napisał/a:
wracajac do tematu.
amorki mam wyjete, w przyszlosci je wysle na regenracje.
Ale teraz na normalnym nowym amorku tyl bardzo mocno usiadl i wyglada jak motorwka.
Sprezyny w nivo sa inne niz w standartowym touringu?
Czy powinna byc regulacja na stabilizatorze i mozna podniesc nieco tyl?


Tak sprężyny się róznia te od amorków nivo są krótsze wiec przy założeniu ich do normalnych seryjnych amorków ich tył siada. Wiem bo sam tak miałem i dokupiłem seryjne sprężyny.
jak zdemontujesz nivo regulacja na stabilizatorze nic nie da. Bo nic nie podniesie tyłu skoro wymontowane sa amorki nivo.
_________________
Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
 
 
 
Łukasz 
Samotny Nawigator



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2004
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-02-25, 13:50   

Maras, a jak w temacie E39 kombi? Orientujesz się? Czy wszystkie wersje mają nivo - chodzi mi przede wszystkim o modele poliftowe? Ceny są podobne do E34 nivo? Można w E39 zamienić nivo bez stresu na zwykły zawias?
_________________
Weteran
 
 
 
MARAS 
plecak doświadczeń



Pomógł: 45 razy
Dołączył: 02 Kwi 2004
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-02-25, 14:13   

Cześć Łukasz, jeżeli to e39 kombi to tak wszytskie kombi są wyposażone w niwo. Tam samopoziomowanie odbywa się na zasadze pneumatyczno hudraulicznej. zupełnie inna zasada działania, budowa i regulacja samopoziomowania niż w e34. Z sedanem nie wiem nie trafił mi się jeszcze poliftowy ale dowiem się jak coś będę pewnego wiedział poinformuję.
_________________
Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
Ostatnio zmieniony przez MARAS 2010-02-25, 14:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
G-R-Z-E-Ś 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Skąd: Kraków N-H
Wysłany: 2010-02-25, 14:48   

I dodatki tego nie zmienisz na zwykły zawias bo tam są zastosowane poduszki cena takiej jednej poduszki 1400 zł jakieś trzy lata temu .
_________________
Czasami Na Drodze Spotykam Prawdziwych Szaleńców, Pędzą Na Złamanie Karku, Wbrew Rozsądkowi... Naprawdę... Czasami Aż Mi Jest Ciężko Ich Wyprzedzić ! :)

Było E30 325 Touring , E32 730 V8 , E30 325 MT I , E34 540IA , E38 740IA :(



Teraz jest WRANGLER , Cooper S, E81 118i :P
 
 
 
sajfer 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 06 Wrz 2006
Skąd: wwa
Wysłany: 2010-02-25, 21:14   

MARAS napisał/a:

Tak sprężyny się róznia te od amorków nivo są krótsze wiec przy założeniu ich do normalnych seryjnych amorków ich tył siada. Wiem bo sam tak miałem i dokupiłem seryjne sprężyny.
jak zdemontujesz nivo regulacja na stabilizatorze nic nie da. Bo nic nie podniesie tyłu skoro wymontowane sa amorki nivo.


Ostatnio rozdaje pomogl jak swieze buleczki. Niech ktos mi jeszcze podpowie czemu nie dzialaja mi wskazniki i bede w raju :p

Dzieki, wiec musze kupic seryjne sprezyny na zime i jakies tuningi -xx na lato.

A teraz zagadka, na 80% mam zawias mtechnika, jak to sprawdzic zebym byl pewien na 100%? No i czy sprezyny w kombi do mtechnika sie roznily wysokoscia od seryjnych? (tzn pewnie tak, glupie pytanie, tylko gdzie teraz znajde sprezyny na tyl do touringa w mtechniku????)
 
 
MARAS 
plecak doświadczeń



Pomógł: 45 razy
Dołączył: 02 Kwi 2004
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-02-26, 14:59   

sajfer napisał/a:
MARAS napisał/a:

Tak sprężyny się róznia te od amorków nivo są krótsze wiec przy założeniu ich do normalnych seryjnych amorków ich tył siada. Wiem bo sam tak miałem i dokupiłem seryjne sprężyny.
jak zdemontujesz nivo regulacja na stabilizatorze nic nie da. Bo nic nie podniesie tyłu skoro wymontowane sa amorki nivo.


Ostatnio rozdaje pomogl jak swieze buleczki. Niech ktos mi jeszcze podpowie czemu nie dzialaja mi wskazniki i bede w raju :p

Dzieki, wiec musze kupic seryjne sprezyny na zime i jakies tuningi -xx na lato.

A teraz zagadka, na 80% mam zawias mtechnika, jak to sprawdzic zebym byl pewien na 100%? No i czy sprezyny w kombi do mtechnika sie roznily wysokoscia od seryjnych? (tzn pewnie tak, glupie pytanie, tylko gdzie teraz znajde sprezyny na tyl do touringa w mtechniku????)


Tu nie chodzi by rozdawać na lewo i prawo i każdemu jak leci "pomógł" możesz ale nie musisz to robić ale jeżeli podane przez użytkowników forum informacje są dla Ciebie cenne i pomogły w rozwiazaniu problemu to jak najbardziej to taka sama forma jak :dzięki za pomoc tylko widoczna dla innych użytkowników śledzacych np. dany temat czy opisane porady i wskazówki są coś warte czy nie.
Bo sam czesto się dziwię jest pytanie jest odpowiedź ale na koniec tematu autor mógłby ktrótko opisać pomogło czy nie a tak klikając "pomogł" nie jako autoamtycznie określasz wartościowe porady w danym przypadku.

albo sprawdzić po numerze vin czy wyszła z fabryki na mtechniku ewentualnie odczytać po numerach ze sprezyn innej opcji an 100% nie ma a porównia z innym autem są mało wiarygode wystarczy ze sprezyny w jednym z aut beda mocniej wysiedziane (wyeksploatowane) i już porównaie z innym mtechnikiem nic nie da.
Gdzie znaleźć mtechniki... używki lub nówki ze sklepu często w ofertach sklepów są sprezyny opisane jako bez technikM , do zawieszeń z technikąM lub nawet pakiet na złe drogi w real oem ozanczone jako europa Wschodnia lub z ASO...

Jakie wskaźniki nie działają? predkościomierz, paliwo, temperatura czy obrotomierz? bo nie napisałeś...
_________________
Jest piękna, cudowna, wspaniała i szybka, lubi jak naciskasz przyśpieszając wtedy wie jak ciągnąć..............paliwo ze zbiornika...to twoja beemka.
 
 
 
sajfer 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 06 Wrz 2006
Skąd: wwa
Wysłany: 2010-02-27, 21:53   

Sprawdzilem VIN i mam
SPORTL.FAHRW. MIT NIVEAUREGULIERUNG
Czyli wyglada na sportowe zawieszenie, czyli jak dobrze rozumiem mtechnik?

Dokladnie czesto sprezyny opisane sa jako "bez Mtechnik", a takie z dopiskiem "z technika M" to zdarzaja sie piekielnie rzadko. Np w Intercarsie nie ma amorkow na tyl do mtecnika, sprezyn tez.

Chyba po prostu zrobie na zime standartowe sprezyny, a na lato 40/40, a nie bede bawil sie w kombinacje.

Wskazniki predkosciomierz, ekonomizer, obrotomierz. Wskazniki wyjalem, przeczyscilem, zimnych lutow nie ma, akumulatorki ok, wszystkie wtyczki ok, czujnik w moscie ok (dziala drogomierz), bezpiecznik ok. Jedna rzecz - podobno bezpiecznik odpowiada za radio, zegarek i wskazniki - mi nie dziala zegarek, radio wyjete, wskazniki nie dzialaja. Bezpiecznik ok. Zatem zakladam, ze przy wyjeciu radia cos sie stalo, ale nie mam pojecia gdzie szukac..

Pozdr
Ostatnio zmieniony przez sajfer 2010-02-27, 21:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kosa 


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 01 Mar 2005
Skąd: DDZ
Wysłany: 2010-05-28, 07:35   

pociągnę temat nivo,
- u mnie jak jest podniesione max to piszczy, troszkę opuszczę to syczy dam jeszcze niżej jest cisza czy to gruszka nie trzyma ciśnienia ?
-jak dam max do góry to skacze na progach i nierównościach ale to chyba normalne zachowanie
-inna sprawa płyn, powinien być CHF 11.S, sprawdzałem to u jest koloru żółto-zielonego zależy jak spojrzeć, czy wymiana płynu na nowy coś może pomóc czy szukać nowej gruszki czy co to jeszcze może być




tak wygląda jak opuszczę najniżej, ale nie da się tak jeździć bo wywala błąd i wygląda jak motorówka w porównaniu z przodem



ostatnio udało mi się podnieść jeszcze 3-4 cm żeby jako tako wyglądała, nie piszczało/syczało i nie wywalało błędu ale docelowo chciałbym aby wszystko było ok, dodam że w tej chwili cięgno mam rozłączone z regulatorem
_________________
gg: 2692158 E34 525iA Touring
 
 
 
G-R-Z-E-Ś 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Skąd: Kraków N-H
Wysłany: 2010-05-28, 08:57   

Masz rację jak jest podniesiony na maxa to będzie sztywny tył ( jak byś jeździł na zaspawanych amorach ) Masz odpięte cięgno od regulatora ? więc powinieneś mieć podniesiony tył ! A co do tych objawów to najpierw wymienił bym cały płyn powinno się poprawić .
_________________
Czasami Na Drodze Spotykam Prawdziwych Szaleńców, Pędzą Na Złamanie Karku, Wbrew Rozsądkowi... Naprawdę... Czasami Aż Mi Jest Ciężko Ich Wyprzedzić ! :)

Było E30 325 Touring , E32 730 V8 , E30 325 MT I , E34 540IA , E38 740IA :(



Teraz jest WRANGLER , Cooper S, E81 118i :P
 
 
 
Kosa 


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 01 Mar 2005
Skąd: DDZ
Wysłany: 2010-05-28, 09:01   

mam odpięte ale ręcznie skreciłem recznie na regulatorze, wtedy nie wraca do góry
ok , zacznę od wymiany płynu, teraz tylko czy wlać ori CHF11S czy zamiennik Febi 06161 o połowe tanszy

dzieki
_________________
gg: 2692158 E34 525iA Touring
 
 
 
G-R-Z-E-Ś 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Skąd: Kraków N-H
Wysłany: 2010-05-28, 19:25   

W kwestii płynu to ci nie będę doradzał bo sam nie wiem ale jeśli oba mają dokładnie te same parametry to czemu nie !
_________________
Czasami Na Drodze Spotykam Prawdziwych Szaleńców, Pędzą Na Złamanie Karku, Wbrew Rozsądkowi... Naprawdę... Czasami Aż Mi Jest Ciężko Ich Wyprzedzić ! :)

Było E30 325 Touring , E32 730 V8 , E30 325 MT I , E34 540IA , E38 740IA :(



Teraz jest WRANGLER , Cooper S, E81 118i :P
 
 
 
ninja-5 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
Maniak :)



Dołączył: 22 Lut 2010
Skąd: Ustka/Słupsk
Wysłany: 2011-01-15, 03:04   

sajfer napisał/a:
Odkopuje temat, o nivo niewiele wiadomo..
Jak sie zachowuje nivo przy obnizeniu samochodu sprezynami?


pompuje i tak do góry. bo masz czujnik na stabilizatorze, w ogóle bez sensem jest zakładanie jakiś sprężyn.obniżyć regulatorem i wsio. Pozdro
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16