poskładałem to do kupy i zaczęło lać tym razem nie na dole ale myślę że z tego małego króćca, mogłem zmienić też drugą uszczelke, Jak ktoś jest zainteresowany moge podesłać fotki jak to wygląda po rozebraniu
No umnie pewnie bedzie to samo ale dowiem sie o tym jak złoze auto wiec jeszcze troszke chociaz rozebrac i sprawdzic moge juz teraz wiec pewnie to zrobie na dniach
Witam wszystkich chciałem się tylko przywitać...kilka dni temu stałem się dumnym posiadaczem ISa...którego będę powoli (bardzo powoli) przygotowywał do kjs pierwszy start zaliczony z biluchem jako pilotem...pozdro dla wszystkich
Wiatm.
Mam pytanie w związku z przygotowaniem IS-a w specyfikacji gr. A. W przepisach szczgółowych gr A (FIA) jest napisane że przepływomierz powietrza jest dowolny musi pozostać orginalna przepustnica (chyba że dopuszcza jakieś rozszeżenie VO lub VK - ale w homo. od IS-a nic takiego nie ma). Rozmawiałem ze znajomym który ma doświadczenie z tymi silnikami i mówi że największą bolączką IS-a jest właśnie przepływka.
Dlatego zastanawiam się nad założeniem innego przepływomierza. Jedna opcja to założenie przepływki z większej pojemności (np 2,5), a druga to założenie przepł. z grzanym drutem bo ma znacznie mniejszy opór przepływu niż klapowe z BMW.
Kwestia przeskalowania to nie problem ponieważ można to zrobić modyfikując orgianlny soft lub założenie jakiegoś sterownika typu piggi.
Jednak zastanawiam się nad interpretacją 'dowolności' przepływomierza. Czy nie będzie problemów na BK bo ten z grzanym drutem wyglądem znacznie odbiega od orginalnego.
Liczę na Waszą opinię.
znalazłem taki artykuł w marcowym (2005rok) numerze BMW Scene... po niemiecku - niestety, może coś się przyda... na forum zdajesie w tej chwili niemiecki kuma tylko Adi
_________________ Ile można zainwestować w swoją PASJĘ? Z czego można zrezygnować... jak bardzo można się w tym zatracić...
w Nce nie mozesz zmienic przeplywki na inna, natomiast w Agrupie mozesz jaknajbardziej, mam do sprzedania swinie ktora emuluje sygnal przeplywki z rura alu fi65mm komp czujnik MAP od eklipsa, oslona termiczna jak cos to wal priva podziene sie informacjami
_________________ dobra no zmienie ta Aniee30.. nich Ci bedzie Piotrek,cobys nie smial sie ze mnie zabardzo:)
Odgrzeje trochę schabowego, bo przymierzam się do podobnego projektu. Pytanie jest takie, w jakiej kolejności należy wykonać poniższe czynności:
Obspawanie karoserii (które miejsca są newralgiczne?), wmontowanie klatki, wywalenie szybra i zastąpienie go czymś innym
No i pytanie też czym zastąpić szyber, jakąś płytą czy kawałkiem metalu?
Pozdrawiam
1. Obspawanie karoserii. Wzmocnić należy:
- wózek przedniego zawieszenia (uszy na których opierają się poduszki silnika)
- przednie i tylnie kielichy zawieszenia
Obspawać należy wszystko, zgrzewy szybko się rozchodzą, szczególnie na szutrach
2. Wywalić szyber dach
3. Wstawić klatkę
4. W dziurę po szyberdachu najlepiej wstawić kawałek dachu wyciętego z innej e30 z wersji bez szybra. Do tego klej do szyb i trzyma na wieki.
Jak masz jakieś pytania to wal śmiało, przebudowywałem już swoją 3 razy, więc coś tam mogę doradzić
pozdro
Złomek
_________________ "Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców" - Colin McRae
a jak rozwiązałeś sprawę osłony pod silnikiem? Czytełem wcześniejsze posty, ale może podasz kilka szczegółów do czego mocowałeś, jakiego materiału użyłes do zrobienia osłony oraz wsporników itd.
Co do szybra, to poza kawałkiem blachy z innego kanta jest inne rozwiązanie? Poprostu nie wiem czy tak szybko uda mi się znaleźć taki dach.
Witam,
Ja mam u siebie wspawany kawalek blachy.
Problem jest taki ze jak sie przypatrzysz pod katem na dach to widac delikatne zaglebienie(jest duzy problem z naciagnieciem blachy w taki sposob aby nie bylo nic widac). Chcialem jeszcze cos z tym robic ale w koncu to olalem. To przeciez rajdowka
Ostatnio zmieniony przez Pablo_rally 2010-03-23, 22:23, w całości zmieniany 1 raz
Trzeba. Kładziesz 3cm spoiny, robisz 2 cm przerwy itd. Obspawujesz wszystkie łączenia blach między przednią i tylną osią. To tak w skrócie. następnie montujesz klatkę, oczywiście wykonaną wg. załącznika J regulaminu FIA.
Ale przed tym bebeszysz autko ze wszystkiego m.in. z szybra. Dziurę po nim najprościej zaślepić samą pokrywą szybra - będzie i ładnie i lekko. Sposób dowolny, spawać punktowo, nitować, na wkręty. Ale na łączeniu dekla szybru i dachu musisz dać silikon żeby nic nie ciekło. Nie zaślepiaj szybra blachą, czy kawałkiem dachu innej e30, chciał nie chciał dach "się zapadnie", po prostu spaw tak ściągnie, że będzie taki nie ładny efekt. Chyba że względy estetyczne pomijasz to jest to też jakaś opcja.
_________________ e-30/ e36 - swapy silników, zawieszeń (na podzespołach e30 jak i e36 tył i przód) - sztywniejsze stabilizatory, układy dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silników: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie
Co do materiału na płytę to jeśli chcesz jeździć szutry to musi być PA11 gr. 8 mm (to jest duraluminium) na asfalty starczy gr. 6 mm, do tego stalowa miska olejowa i śmigasz bezproblemowo. Wcześniej miałem miskę alu i 3 rajdy skończyłem bo pękła. Warto też dać płytę pod bak, tu wystarcza gr. 4 mm.
Tak to kiedyś wyglądało u mnie, nie mam narazie możliwości zrobienia aktulanych fotek bo mam wszystko wyjęte. Ta konstrukcja z przodu to profil stalowy o wymiarach chyba 20x30x2 mm, w tylniej części płyta przykręcana jest do uszek dospawanych do wózka.
_________________ "Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców" - Colin McRae
A magiel od czego macie? ja próbuje zainstalować od Z3 i problem jest z miejscem gdzie wieloklin wchodzi w krzyżaka, ponieważ wieloklin w e30 jest trochę inny niż w Z3. Co prawda ten wieloklin od Z3 wszedł do końca krzyżaka (krzyżak od e30 ze wspomą), ale teraz jest problem ze śrubą która ściska te dwa elementy razem, ponieważ wgłębienie w wieloklinie e30 i Z3 jest w inny miejscu. Co radzicie?
Drugie pytanie, czy drążki wymieniać na takie od Z3/e36 (są te same) czy zostać przy drążkach od e30?
Co do stalowej miski, czytałem że lubi olej uciec i jest problem, czy to fakt?
Ostatnio zmieniony przez gosciu 2010-04-01, 19:44, w całości zmieniany 1 raz
A magiel od czego macie? ja próbuje zainstalować od Z3 i problem jest z miejscem gdzie wieloklin wchodzi w krzyżaka, ponieważ wieloklin w e30 jest trochę inny niż w Z3. Co prawda ten wieloklin od Z3 wszedł do końca krzyżaka (krzyżak od e30 ze wspomą), ale teraz jest problem ze śrubą która ściska te dwa elementy razem, ponieważ wgłębienie w wieloklinie e30 i Z3 jest w inny miejscu. Co radzicie?
Drugie pytanie, czy drążki wymieniać na takie od Z3/e36 (są te same) czy zostać przy drążkach od e30?
Co do stalowej miski, czytałem że lubi olej uciec i jest problem, czy to fakt?
1. Magiel od Z3. Przewierć gwint w nowym miejscu i śruba wejdzie bez problemu. Skręć na dobry klej dla pewności i po sprawie.
2. ja mam z 30
3. nic nie cieknie, tylko kup nową uszczelkę
_________________ "Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców" - Colin McRae
Witam,
Ja mam u siebie wspawany kawalek blachy.
Problem jest taki ze jak sie przypatrzysz pod katem na dach to widac delikatne zaglebienie(jest duzy problem z naciagnieciem blachy w taki sposob aby nie bylo nic widac). Chcialem jeszcze cos z tym robic ale w koncu to olalem. To przeciez rajdowka
W koncu zrobilem fote tego dachu.
Jak mozna zauwazyc jest widoczne opadniecie dachu w miejscu gdzie byl szyber ale moim zdaniem az takiej tragedii nie ma
A tu sie nie zgodze, zlomek mamy te same miski i mi cieknie z okolic sruby spustowej, juz raz to poprawialem razem ze spawami ale dalej mocno sie poci.
Ostatnio zmieniony przez succi 2010-05-06, 23:56, w całości zmieniany 1 raz
mam pytanie co do klatki w E30 318IS. Jak powinna wyglądać wzorcowa klatka wdg. załącznika J. i homologacji samochodu w E30 ?
Czy szyberdach razem z podsufitką może zostać?
Czy usuwając go i zaślepiając nie ma żadnych problemów na inspekcji ? (w homo jest mowa o szybredachu)
Czy klatka może nie przechodzić przez deskę rozdzielczą, tylko być przed nią ?
Czy klatka może być mocowana do tylnych kielichów, a ścianka grodziowa usunięta ?
Chcę mieć auto w 100% zgodne z homologacją, tak żeby nie było żadnych problemów podczas inspekcji na zawodach rangi pzm. Dodatkowo raz już usuwałem szyberdach i nie pasuje mi to do końca, więc wolałbym go zostawić, tym bardziej, że w homo jest o nim mowa.
Aha, jeszcze jedno pytanie - jak to jest z homologacją kierownic do sportu ? Muszą mieć homo FIA ? coś takiego na kierownice w ogóle istnieje ? Które mogą być stosowane z PZM, a które nie ?
1. Czy szyberdach razem z podsufitką może zostać?
2. Czy usuwając go i zaślepiając nie ma żadnych problemów na inspekcji ? (w homo jest mowa o szybredachu)
3. Czy klatka może nie przechodzić przez deskę rozdzielczą, tylko być przed nią ?
4. Czy klatka może być mocowana do tylnych kielichów, a ścianka grodziowa usunięta ?
1,2 Szyber wazy gdzies okolo 18kg więc jeśli już wybebeszasz wszystko to czy jest sens zostawiać taki balast? Osobiscie nie slyszalem aby ktos sie czepial pozbycia sie szybra
4. Sciane grodziową można wyciac i potem ponownie wspawać. Też swego czasu zglebialem ten temat i dla swietego spokoju scianka grodziowa została wspawana.
Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony przez Pablo_rally 2010-05-10, 21:06, w całości zmieniany 1 raz
ważyć waży, wycinałem go już, a jak w końcu odpadł od dachu to prawie mnie zmiażdzył
konsultowałem sprawę w ireco i:
- szyber można ale nie trzeba usuwać/zaślepiać
- klatka może iść przed deską, ale podstawowa, mało rozbudowana
- nie ma sensu mocować klatki do kielichów, standardowo do nadkoli wystarczy
A z innych ustaleń z doświadczonymi kierowcami pzmotu - kierownica nie ma homo, ma mieć tylko odpowiednią średnicę i być mocowana na metalu
Ja swoja kupilem na rajdy.hoga.pl od Michała Całka. To ta sama?
Tak to sama miska, lepiej sprawdz ja przed zalozeniem.
Pablo_rally napisał/a:
4. Sciane grodziową można wyciac i potem ponownie wspawać. Też swego czasu zglebialem ten temat i dla swietego spokoju scianka grodziowa została wspawana.
Bezsensu ja wspawywac, zalczniku J mowi ze jesli elementy blachy przeszkadzaja w prawidlowym zamocowaniu klatki mozna je usunac. Czyli akurat wycinasz tylana scianke z polowa półki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach