Plan był taki -na auto nie ma dużego budżetu + 99%własnej roboty więc silnik traktuję testowo eksperymentalnie a cała reszta robiona ma być tylko raz, po długich przemyśleniach wpadam na ciekawą z3 coupe z mobile.de kolor czarny
_NAPĘD + PRZENIESIENIE
Za rozpędzanie auta odpowiedzialny będzie silnik pochodzący z m3 e36 jednostka o oznaczeni s50b30, głowica jednostki została praktycznie oryginalna,uszczelka głowicy oryginał, blok został poddany delikatnemu rozwiertowi na 86,3, własnego pomysłu są pierścienie i krótsze o 3mm korbowody, sercem układu smarowanie jest 2 sekcyjna pompa olejowa z systemem przelewowym, seryjne barany zostały zastapione przerobionymi kolektorami o większym (5mm) przekroju, kolektor sączy(tu są możliwe 2 opcje 1.kolektor aluminiowy z wbudowanym rdzeniem wodnym -gotowy 2.oryginalny kolektor z wbudowaną kierownicą powietrza -gotowy+ic PP)
+nitro NX
+wasny kit opart na kompresorze VORTECH v2
Za przeniesienie napędu odpowiada sprzęgło z silnika m30 o wzmocnionym przez nas zacisku, koło jednomasowe z m5 e28 oraz oryginalna 5 biegowa przekładnia z m3 e36, przeservisowany dyferencjał pochodzi z z3m ma wbudowaną chłodniczkę PP.
_ZAWIESZENIE +UKŁAD KIEROWNICZY
Auto posiada zawieszenie BILSTEIN b16, przednie wahacze z m3, zwrotnice z krótszym ramieniem mocującym końcówkę drążka kierowniczego, górne mocowania amortyzatorów m3 e36. Tylne zawieszeni pochodzi w całości z Z3M
_HAMULCE +KOŁA
Zatrzymać auto będzie można dzięki przednim 4tłoczkowym hamulcom w całości zaadaptowanym z MASERATI 340mm oraz tylnym pochodzącym z Z3M 312mm
Z3 toczyć będzie się na 18calowych felgach ETABETA z rantem ze stali kwasoodporne o średnicy 9 i 11 cali
zaraz po sprowadzeniu
dawca
serce w oryginale 150tyskm.
mimo małego przebiegu silnik był w średniej kondycji
hardcorowe honowanie
wegetacja
powoli silnik się składa, zamontowane zostały zimniejsze świece zapłonowe
w silniku została zamontowana pompa 2 sekcyjna z systemem przelewowym
testujemy dalej oryginalne barany zostały usunięte ich miejsce zajęły przerobione kolektory o większej średnicy i innym przegięciu
zostały owinięte bandażem termoizolacyjnym
mocowanie kompresora
rozpoczynam budowę kolektora ssącego
kolektor skończony skończony (ale testowany będzie też inny z klasycznym ic)
wzmocniliśmy docisk ale chyba przesadziłem + jednomas 7kg z m5 i 240mm tarcza z tłumikami
żona powiedziała że auto z chłodnicą oleju na wierzchu wygląda jak szczerbate więc niech juz tak zostanie
wydech
nowa felga wystaje 6cm - została zaadaptowana upchana(nie ma dla nas rzeczy niemożliwych ) i pomalowana
po malowaniu
hamulce zaadoptowane zostały z Maserati amg nie chciało się zmieścić w skręcaną felgę
Daniel jakiej firmy są kubły i jaki to model? O ile to nie tajemnica to chętnie usłyszał bym też cene! Moze być PW. Mocno kibicuje temu projektowi! Czekam na wiecej zdjęć!
Fotele tak jak piszą chłopaki to mirco skóra troche ponad 800zł skóra ekologiczna około 500zł
Jako że montujemy instalacje podtlenku azotu i chcieliśmy stworzyć w naszym warsztacie punkt tankowania tego gazu a ciągłe wyciąganie wszystkiego z pudełka podczas demonstracji stało się drażniące;) postanowiłem zamontować ją do z3
co do napełnienia nie ma problemów już wprowadziliśmy ta usługę w tym momencie kilogram gazu to 50zł detal dla klienta (większości oferowanych butli mieści 4 kg)
co do strzału instalacja która posiadam ma 3 możliwości 39KM 115KM i 196KM (wartości strzału w instalacjach nitro są podawane w przyroście na kołach ) czyli 115 na kołach na silniku powinna mieć około 140KM.
W sobotę sprawdzaliśmy z właścicielem e36 323 poprawność montażu strzał 130koni na silniku to zero w tym hardcoru auto przyśpiesza płynnie bez mega pierdolnięcia jak to opisywano
po testach zmieniłem zdanie i chyba bedę chciał pójść mocniej niż zamierzałem najwyżej będzie BOOM
czy nie lepiej by bylo wwiercić sie w kolektor z tymi dyszami pod kątem a nie prostopadle Niby pierdólka, ale na przyklad przy wtrysku gazu jest to bardzo istotne
czy nie lepiej by bylo wwiercić sie w kolektor z tymi dyszami pod kątem a nie prostopadle Niby pierdólka, ale na przyklad przy wtrysku gazu jest to bardzo istotne
pozdro
widzę że nie przyjrzałeś się tym wtryskiwaczom one rozpylają pod kątem 90 stopnia a nie jak klasyczny wtryskiwacz dlatego też prawidłowo zamontowany wtryskiwacz umieszczony jest pionowo, dzięki za troskę POZDRAWIAM
a sporo nowych decyzji ale niestety nie są to optymistyczne nowiny, po rozstaniu się ze wspólnikiem zapadła decyzja o sprzedaży auta co ułatwiło by zatrzymanie warsztatu, dlatego zdemontowany został kompresor i elementy z nim związane silnik zaś został wymontowany w celu doprężenia ehhhh (postanowiłem sprzedać auto jako N/A ponieważ pozwoli to znacznie zredukować koszt auta co prawdopodobnie powinno zwiększyć zainteresowanie samochodem) planuję sprzedać auto z silnikiem s50b30 ze zwiększona pojemnością do 3,1 + airbox+ program z odcięciem obrotów przy 8200
http://img687.imageshack.us/i/image00007n.jpg/
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2007 Skąd: Borken DE / Warszawa
Wysłany: 2010-04-20, 17:34
No cóż, spełnienia marzeń życzę
Szkoda tak pieknego auta, profi projektu, M-power kompresor to juz moim zdaniem szczyt marzen
Z gazem to jak zwykle, lepiej nie zakladac bo cos sie zepsuje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach